Det som kan vara till våran fördel ikväll, är att HV körde slut på sig själva i gårdagens måste match. Sen att Moe gjorde en riktigt dålig insats igår vet alla redan, och det gjorde tillomed Finnair, så varför inte släppa Moe-disskusionen nu? Han har fått krikit så det räcker, jag tror han OCH Challe är medveten om hans insats, och hoppas på att han gör det bättre då inga reserv backar finns på lager ..
Simmalugnt: i vanliga fall så brukar andra ha kunnat kliva fram dom få gånger finnkedjan varit bleka. men vad gjorde tenkrat? regin? hynning? Jag somnade ändå med en positiv känsla igår, så här dåligt kan det inte bli ikväll igen
Känns dumt att skylla förlusten på Moe. Visst med Sanny och Moe och Kalle Koskinen som backar så skulle inte jag heller vilja heta Johan Backlund en sån här match.
MEN.
framåt?
Stämmer det som de andra lagens supportrar gnäller om?
Utan finnarna är vi ingenting.
I går stämde det.
Men nu är det ny dag, ny match! NU JÄVLAR trampar vi gasen i botten från start.
Finnarna blir sågade i medierna idag med all rätt de MÅSTE kliva upp visa vad de kan för alla vet vilket kvalité de besitter. En annan sak vad gjorde Jämtin egentligen vid 3-0 målet?? Är det någon som var på plats och såg det?? Så här skriver Mattias Ek Expressen:
"HV 71 gör 3-0 i tredje perioden mot Timrå. Hela Kinnarps Arena jublar. Utom Andreas Jämtin. Han snackar till sig en tiominutersutvisning. Korkat är ett väldigt snällt ord i sammanhanget"
tycker det är bedrövligt att se Thörnberg. Att han får lägga sig ner och dö när han känner för det och inte få utvisning. Alla snackar om att han e så jävla tuff och stor och att han skulle klara sig galant i NHL.
Tikinmyheart: Det positiva är att det knappast kan bli sämre. Lance Ward kommer att tappa fattningen och få matchstraff relativt tidigt. Thörnberg åker ut tot 10 min för Diving eftersom han inte kan ta emot en tackling. Och sen vinner ju TIK efter Moes myra från egen blå i slutet.
Hassan: Tror också att Moe är den som kan komma att avgöra - till våran nackdel. Om han ens får spela idag, det vill säga. Igår gjorde han ett antal dundermissar, tror inte Challe matchar honom mer än kanske i PP.
Jensen_12: Sant.... egentligen skiter jag dock om vi gör en sämre match än igår bara vi vinner. 1-0 till TIK, Moe snubblar på egen blå och Liv släpper in pucken mellan benen. Det blir videogranskning eftersom pucken gick så jävla sakta över mållinjen att man funderade på om pucken verkligen kan röra sig så sakta.
Forward: Japp.... men som han Niklas sa i studion igår. Det här var Timrås första dåliga match under slutspelet. Bättre match idag och vi har matchboll på hemmaplan.
Revanch! Stå upp för vår heder! KÄMPA!!!! Så less och sur jag var igår efter matchen, så arg och revanchsugen är jag nu efter en natts sömn. Timrå i Kinnarps arena under denna semifinalserie har minst sagt varit svag och uddlös. Vi måste börja våga göra rätt saker, våga visa att vi inte har nån respekt för Hv. Vi måste in ikväll och spela vårat spel. Inte anpassa oss efter hur Hv spelar. Precis som Dagbladets krönikör Fredrik Söderberg skriver var Hv skakade första 10 minuterna i matchen. Vi hade det psykologiska övertaget, vi skulle bara vinna den här matchen. Men när spelet inte alls fungerar, vi inte vågar ta vara på de ytor som GES till oss kan vi inte vinna matcher. Jag trodde det var en engångsföreteelse att vi var så svag i första matchen nere i jönköping men nu börjar jag tro att vi helt enkelt inte klarar av pressen att åka ner dit och visa vårat spel. Jag börjar tro att vi som bäst kan önska oss 7 matcher i matchserien. Jag tror matchen ikväll är den vi ska vinna, för risken är stor att om vi förlorar den här matchen då vinner Hv av bara farten på torsdag i EON arena. Vi kan inte bli förnedrade match efter match i småland utan att det kommer sätta sig på hemmaspelet.
Så, STÅ UPP för Timrå! Spelare som supportrar! Let's get ready to RUMBLE!!
Styf borta blev kanske lite för mycket, med Moe och Lotvonen på backen blir det lite slow motion, men ny match i morn och hoppas Finnline m fl rycker upp sig lite för detta ser ut att gå till 7 matcher. ska man prata backar måste man berömma Sanny, har väl inte varit på topp efter sjukdom men vilken pondus han har och vilja. synd att Aalto åkte hem man han kanske inte trivdes? men denne är nog klar för LHC. Men visst går det komma igen i nästa match redan och snackar vi backar är det tufft att kasta in Moe i hetluften i en Sm semi men han kommer säkert igen Go Timrå Go
Hollywood Hogan: Ja försvara in i absurdum ni. Men tydligare armbågstackling än den sanny drar på mot Ledin får man leta efter, och sådana bör ju bestraffas hårdare än vad som blev fallet idag då de inte sällan leder till hjärnskakningar.
spud: Jävla tjat om armbågstackling, den var inte ens särskilt ful (minns du thörnbergs på Kokko? DET är riktigt fegt!) Och vem har förresten sagt nånting om att det var modigt? Prova gå en fight själv med det lilla handikappet att starta den med vänd rygg och se vad som händer
spud: Vill du lära dig hur en armbågstackling ser ut så tycker jag du ska specialstudera Rikard Wallin, Han är proffs på att dela ut fula armbågstacklingar. En riktig fuling.
Det enda jag begär är att man kämpar och försöker. Ser jag samma skitinställning imorgon kommer jag på torsdag "missa" min första hemmamatch för säsongen.
janssonovich: I det läget var handduken redan kastad så jag vet inte om 0-1, 0-5 eller 0-30 spelade så stor roll, slaget var förlorat och det var piss. Och hur det känns vet ju ni också.
SÅ att armbågstackla någon i ansiktet är modigt bara man ligger under? Men att vilja slita fram fanny och ge honom en omgång är fegt..
spud: Det var ju inte ens någon "armbågstackling" att tala om. Han träffar ju knappt om ens något. Sedan kommer diverse HV spelare och delar ut slag i ansiktet med handskar och crosschecking i ryggen innan Ward kommer och delar ut sitt fega slag långt efter avblåsning. Märkligt att Vinnerborg bara hittar en armbågstackling i hela det som uppstår efteråt. Och kvittar resten rakt av.
Att sedan kalla Sanny för Fanny, haha mindrevärdeskomplex eller? Modo har ju knappast någon som kommer upp i Sannys klass. Bara legoknektar och småungar. Precis som vi i FRölunda saknar en riktig tuffing.
Hoppas verkligen ni kniper nästa match nere i Jesusfästet. Lycka till Timrå.
Sedan måste jag säga att man kan säga vad man vill och Challe Berglund men han är nog den bäste tränaren att lyssna på. Och den som man upplever som mest sympatisk pga detta.
spud: Tacklingar är en del av spelet och ibland blir dessa fula. Tacklingar som går snett är det sällan mkt att säga om. Vad som däremot är direkt löjligt är detta ständiga jidder i ett försök att framställa sig som tuffing och bad guy. Detta speciellt om man är en liten frikyrklig mesnykterist från Västerbotten som aldrig vågar backa upp sina stora ord! Är du med på vad vi vill ha fram eller ska jag maila dig några pictogrambilder för att ytterligare tydliggöra resonemanget?!
Fotnot: Skulle t. ex vilja lyfta fram Wards tackling på Tenkrat från förra matchen. Stenhård och schysst. Så ska hockey spelas. Sanny hade en liknande tackling i samma match och ytterligare en på Thörnberg idag.
spud: Det blir svårt när du har grova problem med läsförståelsen. Armbågstacklingen förändrar inte att Sanny knappast ges en ärlig chans mot Ward som enligt dig "vill se om det är bråk".
spud: nu syftade jag inte på armbågstacklingen då, och jag har inte heller påstått att Ward är en idiot, men det är fegt att gå två mot en när en håller fast, det har jag påstått. Hur känns det btw att bli utspelade med 0-5 hemma? :)
Ledin har en jävligt stor käft och visst har han varit i många fighter men han har väll aldrig gått segrande ur någon. Ward är nog elitseriens största galning i mina ögon i alla fall, alldeles för många spelare som har respekt för han. Timrås nyckel är att skicka dit nån och ta en fight med ward låt ward äta upp killen men då blir han avständ och då är mycket vunnet. Tror det var blatny i MoDo i fjol som fick nå fina krokar av Ward som sedan blev avstängd för det. Ingen som slår ner Ward i serien men man kan få han ur balans.
Come on, nu kör vi!