Skrämmande att se en så kallad lovande back som Moe gå in och spela så nonchalant ? Vem faan tror karln att han är ? Niklas Lidström ??? Skulle jag vart Backe så hadde jag slängt klubban efter han på tredje målet ! Hemsk tanke att vi måste lire med nr 2 och nr 29 nästa säsong...
Jo, det var det nog. Men känns som att det skulle behövt vara ett fullsatt E.On Arena för att det skulle ha hjälpt idag, tyvärr.
Nej, skärpning nu. Killarna kan ju för fan. Och förhoppningsvis så är de starkare (både i huvudet och i kroppen) än vad HV71 är och så kniper vi en match imorgon
spud: Fegisen Ledin har väl aldrig slagits i hela sitt liv. Ändå har han elitseriens största käft och så åker han omkring och gömmer sig bakom Ward. En ful liten fegis med andra ord. Är så och kommer alltid att vara så. Salo är tjock och måttet är rågat och måldomaren i Göteborg är tattare. Jag har hört väldigt mycket från Ledin men aldrig sett honom slåss.
Var väl också svårt att undgå att HV går in stenhårt för att filma... Eller tog sig kanske Thörnberg en liten tupplur efter tacklingen han åkte på. Och vem har väl inte sett hur fint Jämtin gillar att falla. Elitserien har blivit en kärringliga. Nu åker man till och med ut för slag mot klubbor. Innebandyn har gått om hockeyn i hårdhet.
Hollywood Hogan: Haha, så sant! det han är bra på vad gäller munhuggning är att skrika jävla tjockis och nu jävlar är råttet mågat i tv istället för direkt till personen ifråga ;)
RocknRolf2: Du menar att Ward var på något sätt fegare än fanny? Fanny delar ut en armbågstackling och sen följer upp det med en smäll i ansiktet. PÅ vilket sätt var hans smällar hedervärda jämfört med Ward som kollar upp med fanny om det är bråk han vill starta.
Simmalugnt: Ja om du tycker att er prestation är att gratulera så visst. Jag delar då inte den uppfattningen.
Hollywood Hogan: Man förstår att Ward måste leka barnvakt. Men allra mest irriterar jag mig på Thörnberg - vilken jävla fjolla! Mitt nya hatobjet i svensk hockey!
janssonovich: Den här sekvensen säger egentligen allt om vad Ledin går för. När det är dags att stå upp för allt munhuggande gör han inte ett skit. En jävla slagpåse med stor käft.
Nej. Skärpning nu. Klart att killarna fixar detta. Tror nog alla känner att de måste upp 100% redan från första bytet. Sluta stressa och åk skridskor istället. HV hade även en jävla massa tur med puckstudsar idag.
Fan, vore ju grymt om man kunde skicka typ 500 brev till laget eftersom vi inte kan vara där och skrika de flesta av oss. Bara skriva Kom igen Timrå på varje brev och klistra upp de i avbytarbåset och i omklädningsrummet eller nåt. Nej, vette fan vad som skulle hjälpa. Hoppas bara alla som bor söderöver omdelbums tar och stjäl en biljett av nån och parkerar sig i klacken imorgon ^^
Modano: Yepp, hoppas att dom som skrek i falsett efter Moe när det gick tungt efter jul, inser att det är en jävla skillnad på juniorhockey och toppmatcher i elitserien. Pojken kan nog bli en riktigt bra back med tiden men idag var han en fullständig katstrof. Jag tror han tog alla felbeslut som gick att ta, plus några till.
Nu känner jag mig nästan rockroffe. Det är första gången jag sågar en Timrå-lirare i hockeysnack, och förhoppningsvis den sista också.
För övrigt var det mer än lovligt blekt över hela linjen ikväll. Bot och bättring imorgon, nu är slutspelets skitmatch avklarad. Rock on!
Timråit H-sand: Visst Moe gjorde inte en bra match idag, men får han inte mer kritik än han verkligen förtjänar? Det var inte många i Timrå tröjan som gjorde en bra match idag, men Sundh, Svensson, Regin, Pääjärvi (det han spelade) och Kapten Lindström förtjänar en elogoe för att de faktist försökte och ville idag. Men det räcker inte att 5 spelare vill. Hela laget måste vilja.. Tänk att detta kunde få ske under en semifinal.
FreddanVF: Du måste skoja? Sanny kommer in med en armbågtackling och blir utvisad för den, varför ska han göra något mer då? Matchen är avgjord i det läget och det finns väl ingen anledning för Ledin att bjuda TIK på bråk i det läget?
Och om du tycker Ledin var feg i det läget, vad tyckte du sanny var när Ward kom och ville snacka? Känndes som om fanny ville komma till utvisningsbåset fortare än fan.
U137: Jo håller med dig, i PP fattar jag inte vad killarna håller på med! Det är allt annat än bra, det är så otroligt frustrerande eftersom vi vet att dom kan så mycket bättre. Men en sak som faktist kan sänka HV tills imorgon, är att de (precis som MoDo i dubbelmötet i övik i första matchen) helt enkelt körde slut på sig i kvällens macthen eftersom den var så otroligt viktig! Om nu så är fallet, och Timrå kan använda den här matchen till tändvätska inför imorgon så kan vi avgöra hemma på onsdag inför ett (förmodligen) fullsatt e-on. Usch, det här är ruskigt nervöst ..
Riktigt kul å se Sanny nita till Ledin och hur Ledin står som en liten fegis och inte vågar ge tillbaka men när Vinnerborg kommer då börjar han gapa och gestikulera. Lille fege Ledin. Kan inte någon bara proppa honom ur slutspelet.
MB: Måste säga att det är anmärkningsvärt hur Timrå uppträder idag. Beklämmande helt enkelt. Och de s.k. ledarna svek mest! Lika anmärkningsvärt var det att Moe inte blev bänkad efter första perioden! Var nog en av hans svagaste insatser i TIK-tröjan! Vet inte vad Challe tänkte på där. Bara hoppas på grym revanschlusta imorgon!!! ALLA måste prestera imorgon om man överhuvudtaget ska tänka på vinst.
janssonovich: Inte säkert att det blir så mycket bättre i morgon heller med tanke på kvällens match, Det som talar för en bra match i morgon är revanschlusten och att HV kan också känna ett viss övermod. Och inte ska det vill bli en vana för Timrå att ge bort två mål i först perioden eller rättare sagt nu är det dags att bryta den vanan, hålla upp spelet ordentligt och blåsa på genom mittzon. Dock, powerplay och målvaktspelet är två avgörande ingredienser för att lyckas i ett slutspel. Det måste lossna i PP annars är det gonatt och Backe kan ännu bätrre än vad han visat hittills.
Eran 4e kedja var ju riktigt pigg idag, tycker personligen Björn Svensson tillsammans med Falk i Hv var matchens lirare. 2 ganska anonyma killar som sällan får nå stora rubriker men idag var dom klart bäst på isen.
Med två så kallade rollspelare "poliser" som tar hand om dårar som ward jämtin ledin har vi varit i final nu eller haft 3-1 i matcher. Fattar inte att man markera och hjälper varandra när det blir bråk alltid tre spelare mot en Timråspelare ingen som backar upp utan alla står som skolpojkar och ser rädd ut. SNÄLLA POJKAR VINNER INGET SM_GULD.
MB: Nu spottar vi i nävarna och tar en gnet 2-1 vinst imorgon. Sedan en rullande våg hela 3:e perioden på onsdag där vi vinner med 4-0. Kom igen Timrå!
Cyklob: Jo men lite vilja måste det ju finnas, i och för sig 4e kjedjan försökte, men resten då, det är inte match 37 i serielunken och är man inte taggad i en semifinal, då vet inte jag vad som ska till, sen när PP är ett skämt så duger det inte att bjuda på matcher med dålig inställning..... sen ska man inte förringa HVs taktik och spel, helt rätt att lägga puckar på Backis, det ramlar ju lätt in handväskor lite då och då och våra backar är ju inte greyhounds direkt på skridskona och tanke.
Ice Tea: Jag tycker väl ändå att det är valparna som försöker idag. Björn Svensson är ju exempelvis klart bäst i TIK. Näe det är de rutinerade som sviker.
HV har ett bättre lag, undrar hur många spelare som är födda 86-91 dom har i laget under denna matchserie, ju närmare avgörandet man kommer desto mer nytta har man av rutinen att spela just såna matcher och visst ser Timrå lite valpiga ut på vissa håll.
Får nog hålla med Putte C att Timrå inte var med fysiskt och mentalt idag. Det hade blivit en annan match om Sundhs ribbskott gått in det är jag säker på.
Förra matchen hemma i proppskåpet såg ju stundtals likadan främst i 2:a med uselt PP men HV spelar faktiskt fantastiskt bra över hela banan i BP.
HV är rädda för att åka ur i semi medan Timrå som säsongen sett ut egentligen inte behöver skämmas om man nu åker ut mot seriesegraren.
Att ett lag med så många skickliga spelare måste hålla på med filmningar, gnäll på domare gör en ytterst förvånad och jag måste säga att jag blir en aning konfunderad på Kenta J som överhuvudtaget låter en sån som Jämtin vara på isen em vi tackar och tar emot förstås.
Chansen finns än - hoppas Styf kommer tillbaka - på dom igen bara...
Efter den öppning ni haft på slutspelet så är det väll egentligen inte konstigt att det kommer en plump i protokollet med. Sådana här matcher får man räkna med att det blir i bland i slutspel.