1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597040 inlägg · 6213 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
spud: Att Vi spelade med en halt målvakt som dessutom bjöd på två matcher är mitt enda försvar... Midioterna behövde ändå 7 matcher mot oss. Trots allt, Modo hade det värre mot oss än mot Er i kvarten, 7 matcher till trots... Men som sagt: Det vet Ni!!

Simmalugnt: hahaha, ja om du sitter och försöker mäta vem som har mest kompisar så viker jag mig dubbel av skratt.

Om du sen försöker dra paraleller mellan HS och verkligenheten ja då vet jag nog inte vart jag ska ta vägen. Men roligt är det.

T T: Jag hade ju möjligheten att slippa gå o lägga mig...

Fyran: Vad bygger du på att ni var bäst ifjol? Förutom MODO rankar jag även timrå före er.

Simmalugnt: DU behöver nog inte vänta på livboj.

Tycho: Vem är den första???

spud: Religiös? Nej: Finska föräldrar så vi passade väl inte riktigt in... Fast jag kan aldrig förlika mig med att min 3 år äldre brorsa har HV som moderklubb, själv fick jag Linden Hockey i Eskilstuna...

Men jag vidhåller: Sveriges bästa lag 2006-08.

Simmalugnt: haha, ja då sitter vi i samma båt då.

Hahaha, snacka humor! Två frikyrkliga snackar psalmer....

Fyran: Jag ser att du steg upp halv fem i morse och bestämde dig för att bli väldigt aktiv i den här gästboken. Är det inte dags för en tupplur snart?

spud:

Du hade inte förstått någonting om jag så hade sagt att Asplöven var bäst. Men sen är du å andra sidan en pajas som inte ens dian egna vill kännas vid.

Simmalugnt: Skräll att du skulle tycka det, men hur kan man tycka att HV som kom 2a i elitserien och blev utslagen i semifinalen av blivande mästarna var bäst tyder ju på att allt inte står rätt till.
Hade du sagt fbk som vann serien med 6 poäng hade man ju haft lite förståelse.

Tvåtallar: Och Ni snackar sura kvartar... Vakna!!! Titlarna räknas o vi har missat dem två år i rad... Så ser JAG på saken.

OM Ert stora mål är att vara bäst i Norrland... Grattis Ni VANN!

spud:

Håller faktiskt med Fyran....HV var det absolut bästa laget förra säsongen. SEn att Modo råkade göra en Grekland är inte mycket att göra åt.

Fyran: rellgiös?

spud: då hör han psalmer...

spud: nar spud blir rellgiös...

Fyran: Poängen är : allt det där vet Ni... HV är Sveriges bästa hockeylag... Sen om vi vinner SM-GULD...??

Fyran: haha var ni bäst ifjol? haha, Är det inte den som vinner sista matchen som är det?

El Aka Ali: Igår tyckte jag de mer sjöng en hyllning till eran säsong, "vi har har öppnat pärleporten.."

Tvåtallar: jepp vi har torskat två ggr med 3-2 ledningar... Alla vet att vi var bäst då oxå men en fantastisk Krizan, en än mer bättre Sundström o en halt målis....

Fyran: Ni har förlorat trots 3-2 lednigar i matcher två år i rad.
Är det nå målsättning ni har i klubben ?
Eftersom ni värvade LillKenta och han är va att tappa 3-2 lednignar.
Finns ingen Timråit varken suporter eller spelare som inte vet det.
Ingen glömmer den sura kvarten ifjol.

Fyran: Ni har väl aldrig sjungit en sådan klassisk visa i bibelbältet. Där håller man sig till "barnatro, barnatro..." osv.

El Aka Ali: Nix, fixar inte den melodin...?? Men fan om jag inte kan sjunga på torsdag...

Fyran: Nu tar vi dom, nu tar vi dom, nu äre slut på HV-krut. Melodin får du gissare till. Men frågan är väl om du klarar av det?

Fysisk hockey: Bäst eller Kolera...? Ja, o nu e ja stöddig, men det handlar väl om Sveriges bästa Hockeylag, eller?? LHC är en av två... Å jag hoppas innerligen att mitt HV är det andra.... Fast ALLA VET ...

Men matcherna ska spelas oxå! Lycka Till ! Jag är lika säker som de senaste två åren... O det vet vi...Midi vann....??

Maggan: jag tror att dom vill ha tre stavelser i namnet i ramsorna, lättare då att sno t.ex Hammarbys ramsor. Därav HV blå...

Kom igen nu Timrå. Vi kan inte ha en final mellan HV och LHC. Pest eller kolera. Nä, tagga till er nu och visa vad ni kan.

Lycka till

Fan hade varit bra med match i dag igen....annars blir det väl dödgrävarstämmning fram till torsdag nu.

Om vi vinner på torsdag, så är väl sjunde och avgörande i Jerusalem på Lördag?

Hoppas man ordnar resa dit, för då ska jag hänga på och ställa mig i deras kobås och skrika rakt in i plexit.

Maggan: Jag drar inga paralleller till HV om man säger blå.

Det enda lag jag förknippar med färgen blå är Sundsvall hockey. Sundsvall blå, Sundsvall blå :)

Tycho: Ett internettroll, eller bara troll, är en användare som skriver artiklar eller debattinlägg på Internet (framför allt över Usenet och på internetforum) med huvudsyfte att reta upp övriga användare .

Så illa är det väl inte?? För mig handlar det inte om att reta upp Er. Bara delge fakta...:-) Som sagt: Vi har inte vunnit semi ÄN. Men som jag ser det...

janssonovich: Försöker du medvetet vara dum nu? Klart man drar parallellen blå till HV. Det är ju det jag har försökt säga hela tiden.

Maggan: fråga polacken, han vet säkert :)

Maggan: men dom kanske vill det? inte vet jag

Maggan: Ja ja, det var bara en fundering på ramsan. Men någon med inblick kunde tydligen inte berätta varför ramsan blev till. :/

Maggan: haha, så du menar att man inte drar parallelen blå till hv?

Jensen_12: där brukar dom inte sjunga alls, inte har då jah hört nåt

Maggan: Med andra ord, man behöver inte förtydliga namnet och färgen i samma mening.

janssonovich: Vet du, det tycker inte jag. Vi har fortfarande inte satt in ordet Timrå i hockeydynamit ramsan.
Däremot så drar man paraleller mellan färgerna röd/vit = Timrå.

Maggan: man kan inte rimma på röd...? jo de klart glöd, nöd, död,

janssonovich: På hemmaplan ja, hur sjunger dom på bortaplan?

Internettroll:

Maggan: kanske för att just färgen blå utgör mest i hv's kläder?

Maggan: de är ungefär som om nån skulle fråga varför vi kör röd och vit hockeydynamit

Fyran: Å lätt å rimma... Å blå slå timrå. gå på .

janssonovich: Ja kanske den var dumt formulerad. Men eftersom dom sjunger HV Blå, och vi vet att dom har blå/gul/vit i färgerna. Varför måste man i en ramsa klargöra att det är HV B l å, man hejar på?

Därför skrev jag in det där med, grönt osv.

Det är ju inte så att vi sjunger Timrå Röd. Fast iof T Röd hade ju kunnat bli en klassiker. ;P

Maggan: Men t o m jag kör med den.. HV BLÅ, HV BLÅ...

Måste väl bero på hemmadressen???

Maggan: Men seriöst, frågan lät lite dum

janssonovich: Nu missförstod du mig. Jag frågasatte inte färgvalet på kläderna. Det var ramsan "HV Blå" som jag helt seriöst undrar över.

Fyran: Bara för sakens skull. Jag bor i Eskilstuna... En jävla bit från Huskvarna/Jönköping... Lskar HV likförbannat...

Maggan: Kan tyvärr inte ge något svar på din fråga... Men HV 71 har alltid spelat i blått/gult/vitt... Kolla hemsidan, kanske??

« · 1021742 · »