1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606622 inlägg · 6214 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Olle:
karln bara måste ha en mental störning,

El Maco: Men alltså, spearing? Spearing för mig är något väldigt ofint med klubban. Han rörde honom knappt med klubban ens. Däremot fick han bl a en crosschecking i ryggen av Thörnberg.

Det blir många utvisningar framöver om det ska dömas "försök till spearing" :)
Blir en 15-20 utvisningar per match, minst.

Laban: har ni bara kärringar i eran klack

Per HApps: Jag tror inte att Jämtin har de fysiska förutsättningarna att ha en mental störning. Måste man inte ha en hjärna för det?

70 Rodrigues:
poäng till dig.

Skarin: Jag kan köpa försök till spearing om han måttat slag med klubbspetsen, men då han i stort sett lägger klubban mot ryggen och trycker lite lätt blir det komiskt. Tycker nog man kunnat visa ut Jämtin 5+20 för försök att reta gallfeber på Timrå.

Paddan: Vafan, ska man behöva läsa regelboken nu också för att kunna klaga på domaren? Va?

Per HApps: Det är GävleLasse som ska ha poängen, jag frågade nämligen ungefär samma sak och fick det svaret. Det var ett bra svar så jag kopierade det :-)

El Maco: Nejdå, det går alldeles utmärkt att skicka mail ändå, verkar det som. Eller så kanske man kan skicka sms till något debattprogram på SVT.

Olle: Ett tillägg: Timrå utklassar HV i spel 5 mot 5 och har total kontroll i stort sett över hela matchen. Vi behöver inte en skadad spelare och jämtin 2 minuter i utvisningsbåset för att döda en match i PP om man kan visa upp samma spelglädje i kommande matcher, för skador kommer att uppstå med spelare som Jämtin på banan.

RJ imponerar otroligt och klarar av sin roll utmärkt, Sanny behövs i laget men OM han bara kunde göra ETT endaste byte till i denna matchserie så skulle jag vilja att det var en total sänkning av Jämtin så man slipper se galningen på en hockeyrink mer denna säsong.

Olle: Det känns som att du behöver en kram. Du verkar arg.

Olle: hoppas nu att Sanny. Proppar Jämtin på Onsdag.

det man kan fråga sig är om Lillkenta känner sig nöjd med att ha ett mentalt kalhygge i form av jämtin med i laget?

Frella: Trycker till lite lätt. Nu överdriver du väl ändå :)
Hur som helst. Det kommer bli många försök till spearing-utvisningar framöver inom hockeyn. Det ser jag fram emot.

Måste säga att ni fortsätter att spela en bra hockey, idag är det ju bara ett lag på banen i 5mo5 spelet. Klart rättvis seger idag.

ajon:

Ja det lär nog bli en hård matchserie detta med mycket tuffa tacklingar och tjaffs och allt. Men det är ju slutspel.

El Maco: Jag är inte arg men likt förbaskat önskar jag Jämtin en Sanny-tackling av Yetman-size bara för att karlfan åker runt och ber om det.

att pärssinen får 2+2+10 för "försök till spearing" och att jämtin får åka runt ostört och försöka avsluta karriärer är helt ofattbart......tycker även att thörnbergs överkörning av pärssinen efter den SUPERVÅLDSAMMA spearingen ska vara mer än 2 minuter

Skarin: Det var ett ganska dåligt försök till spearing desutom. Han lägger inte ner sitt hjärta, jag tycker att det ser ut som att han bara peter lite med klubbbladet. Om dommarna kommer att hålla den här nivån blir det ganska svårt att för timråspelarna att hålla sig på banan. Erixon får en "lite" enkel utvisning där HV sätter 3-2.

El Maco: Missförstå mig inte, jag är glad över vinsten men det var aldrig riktigt supernervöst när det väl gått 10 minuter av den här matchen (förutom i BP då). Däremot så blir jag upprörd när det uppstår en situation som kan avsluta säsongen/karriären för en av våra viktigaste rollspelare och inte ens får PP av situationen. Att sedan se Vinnerborg peka på sin egen axel och säga "det var axel mot axel" med ett flin, det gör inte saken bättre.

Modo-serien hade inte riktigt karaktären av att gå ut och fokusera på fulspel, det verkar denna få. Då tycker jag att Sanny kan gå ut och göra det han gör bäst. Mina åsikter angående Jämtin är inte sprunget ur ilska, jag tycker att jag är fullt rationell. Hellre Jämtin på en bår än en av våra spelare. Som jag ser det så är det Jämtin som har satt ribban och med klubban i ansiktet på Regin så har han även lagt den extremt lågt.

sibbesabbe: Underbart med stående ovasion när Jämtin åker ut.

Olle:

Måste bara få säga en sak, bra Olle att du tycker att serien mellan Modo och Timrå inte gick ut på att fokusera på fultspel. Enda jag hört någon som tyckt som mig man har fått så mycket skit över att Modo bara gick in för att skada spelare hitanditan men jag satt själv och följde eran match idag och jag kan då inte ens förstå hur man kan gemföra vad hv gör på isen idag mot vad Modo gjorde. Matchserien mellan Modo-Timrå var ju hur lugn som helst.

Sedan knä tacklingen av jämtin borde raderat i något. Matchens mest solklara miss av Wimmelborg.

Grattis till segern med.

Ny Hockeypuls från kvällens match på ST.nu nu.
Snack med Backe, Sundh, Axelsson och Challe (som bland annat diskuterar Jämtin och Ledin).
Hör av er med synpunkter.

I morrn presenterar ST-tv och Timrå supporterklubb "Årets publikfavorit". Kika in på ST-tv efter lunch så får ni träffa vinnaren.

sibbesabbe: Stående ovationerna till herr Jämtin var matchens kanon ;)

Haha, den utvisningen på Sebbe Erixon hade jag glömt. Snacka om parodi över proffsdomarens insats.

Men, men. Även smålänningar kan ha en dålig dag ;)

Henning: Årets spelare ska det vara va? :) Kanske är samma sak, vad vet jag.

Nu ska jag kolla in din TV.

ajon: Det lär han nog göra. Sanny, Robban och Erik satt ovanför mig på sittplats idag. Sanny lät mycket uppretad över Jämtins tackling.
Ganska intressant att höra de snacka om laget och kommentera matchen.

Vinnerborg var dålig åt bägge håll . Mest drabbades HV . Ni har inte nämnt att erat 4-2 mål försegick av en hakning på Björn Melin , anfallet efter gör ni mål . Eller när Ledin och Jämtin i 2a perioden fick ta emot crosscheckingar med mera utan någon utvisning för er . Det var ingen bentackling , Jämtin gick mot kroppen och träffade på sidan sen slogs benen i hop lite granna men det blev ju inget allvarligt av det .

Kakelmannen: Du är verkligen exxxxxxpert på det här området du. Va.

Våran #3 åker ut på en minst sagt billig grej, ni gör 3-2 och är helt plötsligt med i matchen.

Skarin: kapten klänning

Underbar seger idag!! Nu längtar jag tills Sanny är tebax så han kan ge den där jä..a idioten Jämtin en riktig jävla bröstvärmare.

För övrigt så måste han vara den största idiot som står i ett par skridskor!!

Skarin:
Nä!
Säsongens publikfavorit är rubriceringen!

Skarin: Anser mig inte som någon expert . Men tack för det om du tycker de . Var även ett mål i 1a perioden då Timrå skulle haft en utvisning men sopdomaren blundade för det och Timrå gjorde 1-0 några sekunder senare . Hv hade en bra start i matchen sen ett antal billiga utvsingar där tog Timrå över matchen . Sen hade ju Hv ett så ururselt försvarsspel i kväll så man gav matchen på de .

innekillenskomp: Haha, yes brother. You are correct. Det känns lite "klänning me softly" just nu. Det rullar på.

Cyklob: Jag kan väl egentligen bara urskilja 2-3 situationer från Timrå - Modo som var riktigt fula och det var Styfs bentackling på Svartvadet och Wernbloms klubba som renderade i avstängningen. Sen är jag inte något stort fan av Skröder heller men det är en annan sak :) I övrigt tycker jag att det var snälla tillställningar för att vara ett slutspel. Men som sagt, matcherna hade en annan karaktär och om HV och Jämtin vill kapa huvuden och ben så fort man hamnar i underläge så tror jag att det är viktigt att visa att det inte går ostraffat förbi.

Visst Sundh säger att det är viktigt att hålla huvudena kalla och inte bli provocerade, att man har pratat om det också, den typen av provoceringar tycker jag man i stort sett klarar av, det är bara Styf som tar en onödig utvisning när han sopar på Ledin men när det gäller Jämtin så handlar det om något helt annat. Han har uppenbarligen någon mental störning, det tycker jag syns i nästan varje situation, och jag ser honom gärna på en bår.

Olle:
Håller helt med dig angående "problemet" Jämtin. Jag tycker det är svagt att ingen Timråspelare rent instinktivt kastar handskarna och låter Jämtin stå upp för sitt agerande i samband med tacklingen på Johan Andersson. På så vis är NHL mycket bättre. Tillåt spelarna göra upp med händerna så slipper vi mycket (det mesta) av det farliga och fula spelet... Jämtin är ju ett typexempel på en sån spelartyp som taggat ned ordentligt om han då och då fick stå till svars för sitt agerande genom en duell man mot man. Detta eftersom han i grund och botten är en riktig fegis. Nog om det!

Det sjukaste som inträffade i dagens match måste ändå ha varit när just Jämtin slashade en liggande Regin i skallen. Utan att Vinnerborg tar en utvisning. Detta trots att han står och tittar på situationen! Borde kunna rubriceras som försök till halshuggning...

Sjukt bra fart på Timrå ikväll... Come on!

Var Jämtin som fick tröjan överdragen över sitt huvud, som slogs ner framför målet med mera . Så de finns nog större idioter än Jämtin i eran backupsättning . När Sanny Lindström är med igen skulle det vara kul att se han och Lance Ward gå en rond .

Skarin:

Som neutral i det hela så kan man ju bara konstatera att Wimmerlborg ännu en gång gör en dålig match och för mig är det forfarande ett ? över hur han kan vara en proffs domare.

Han missar så otroligt mycket fula saker på isen, sedan tar han skämt utvisningar hitanditan. Men detta gäller ju givetvis åt båda hållen.

Janken: Ok, men du behöver inte skrika. Fick för mig att kategorin låg under "Årets spelare". Det brukar heta så. Men okej då =)

Kakelmannen: Han var dålig åt båda håll, helt rätt. Men som sagt.............

Olle:
Håller helt med dig angående "problemet" Jämtin. Jag tycker det är svagt att ingen Timråspelare rent instinktivt kastar handskarna och låter Jämtin stå upp för sitt agerande i samband med tacklingen på Johan Andersson. På så vis är NHL mycket bättre. Tillåt spelarna göra upp med händerna så slipper vi mycket (det mesta) av det farliga och fula spelet... Jämtin är ju ett typexempel på en sån spelartyp som taggat ned ordentligt om han då och då fick stå till svars för sitt agerande genom en duell man mot man. Detta eftersom han i grund och botten är en riktig fegis. Nog om det!

Det sjukaste som inträffade i dagens match måste ändå ha varit när just Jämtin slashade en liggande Regin i skallen. Utan att Vinnerborg tar en utvisning. Detta trots att han står och tittar på situationen! Borde kunna rubriceras som försök till halshuggning...

Sjukt bra fart på Timrå ikväll... Come on!

Kakelmannen: Att detta forum alltid ska vara så enögt. Du tycker alltså inte att Jämtin ska ut för den knä/bentacklingen? Inte när han slashar Regin i huvudet med klubban och Regin ligger ner? Du tycker inte heller att samma jJämtin ska ut när han crosscheckar en Timråspelare framför mål? Detta är ju fantastiskt. Hade tex Styf gjort allt som Jämtin gjorde ikväll så skulle du säkerligen tyckt att Styf ska stängas av från hockeyn i 1 år, eller något i den stilen.

Skarin:
Skulle aldrig falla mig in att skrika med den sargade röst jag har i kväll!

Bekymret med rubriken "Årets spelare" är ju att året bara är 3 månader gammalt ju! ;-)

Jensen_12:

Hmm!
Hur man än vänder o vrider på det så kan vi konstatera att det inte var någon 100%-ig domarinsats i kväll.
Men samtidigt så kan jag inte se att det var matchavgörande på något sätt.
Dock kan jag tycka att en sån som Jämtin kanske borde hållas i lite stramare tyglar inför fortsättningen. Han kan ju faktiskt orsaka ganska allvarliga skador med sina tjyvnyp.
Han var rätt söt när han stod och höll i Lotvonens tröja och funderade på oddsen. Då valde han dock att åka därifrån i stället för att kliva på en fight med Kimmo.

Olle: Olle: Det är helt fantastiskt skönt när nolaskogsare spottar ut sitt hat mot våran Pär Styf. Njutning.nu.

Janken: Okej då, nog om detta. Säsong hit och säsong dit :)

Nej inte för den tackligen du kallar Ben/knätackling . Det var ingen sådan . Jämtin träffar helt klart axeln/långt ut på kroppen sen var det så att benet hängde med och det slog i hop . Olyckligt var det men ingen skadades , man måste få gå på kropp som Jämtin gjorde . Jag såg yxhugget men men vad jag såg så träffade han inte Regin . Jag tycket han slog hårt i isen eller träffade Regins klubba , träffade verkligen Jämtin Regin i huvudet ?

Härligt Timrå, stabilt över hela linjen.
Hmmm man blir mer och mer för tvådomarsystemet.................

Jensen_12:

Situationen med Andersson är inte en bentackling/knätackling.

I första anblicken ser det ut som en bentackling men tittar man
på reprisen så ser man att Jämtin träffar Andersson på axeln
och Andersson får en slags rotation på kroppen som ser farlig ut.

Domare Vinnerborg var korrekt ute då han konfererade med sina
linjedomare kom fram till att det var en korrekt tackling något han
även visade tecken för.

Kramer:

Två domar system är ett måste inför nästa säsong om vi ska hänga med i utvecklingen. Sedan speciellt nu som i ett slutspel är det ett krav att ha två domare på isen pga allt som inträffar på isen.

Laban: skojjar du? klart att han kanske rör han med axeln men det är ytterst lite, nä enligt mig så är det en ren ben/knätackling.

Styf fick ju matchstraff i 3e matchen mot Modo för en nästintill identisk tackling

Janken: Instämmer helt. Ingen utvisning var avgörande på något sätt, men vissa solklara utvisningar uteblev.

Jag kommer ihåg ännu en sekvens(kanske samma som du nämner?), där Ledin och Jämtin åker in framför Backlund när han blockerat. Lotvonen och Styf, tror jag der var, som åker in och ska försvara Backlund, Jämtin och Ledin faller som korthus. Dom som ska vara så stora och tuffa...

« · 1015110 · »