ajon: jaa, två domar systemet skulle dom infört till slutspelet. det var ju bl.a första kvarten mellan modo och timrå avgjodes ju på ett sånt misstag och det var massa saker som missades för båda lagen.
Han har aldrig vunnit nån fajt jag heller sett. Men det var inte det som det handlade om heller. Det handlade om att för få vågar stå upp mot sådana som dom eftersom dom har respekt för dom.
Ward kan bara slåss det är väll ingen nyhet direkt. Och tror nog det var bra för Timrå med att inte han var på isen för då hade väll han med delat ut någon ful sak som kunde resluterat i ett dåligt öde för nån Timrå spelare.
Jo så är det ju, men vi har ju inte tillräckligt kvalificerade domare att ha ett 2 domar system enligt förbundet. Och det är väll där det största problemet ligger annars hade vi nog haft det idag om dom ansåg något annat.
ajon: dom är för snåla helt enkelt, hade någon lyft fram sedelbunten och betalat åt dom hade ju saken vart annorlunda. men nu finns inte den sedelbunten, och de anser väl inte att de kan få in dom pengarna på nått sätt - även om finland och ännu sämre hockeyligor kan göra det.
Modos Skröder är ju rena skolflickan om man jämför med Jämtin. Är bara hoppas på att Jämtin inte skadar någon timråspelare allvarligt. Är nog illa med Hedström borta, saknar honom även om vi har ett bra lag ändå.
Snälla Sanny kom tillbaka till nästa match och visa fröken Jämtin hur en riktig tackling känns. Annars kan väl Thomas Johansson kolla med Manderville.
Det är lungt förlåt jag brusade upp jag med, men jag är less på att höra om alla Modo fans som uppför sig si och så. Det finns många av oss med som sköter sig på ett utmärkt sätt och är riktigt trevliga med :).
Cyklob: att vi inte har tillräckligt med domare tycker jag bara är skitsnack, skillnaden mellan Vinnerborg, Andersson - och relativt nya oprövade domare är så fruktansvärt liten, i alla fall i mina ögon.
Jo jag håller med att det är mycket skitsnack. Och visst är det en ekonomisk fråga i det hela med. Men förbundet skyller ju som sagt på att det är för lite domare med den kapacitet som krävs för att döma på denna nivå. Men du har rätt i det där med penga frågan, det är där skon klämmer mest men förbundet skyller på annat.
Cyklob: jo, för tänk vad mkt skit de hade fått om de sagt att det var pengar som var problemet. Nu blir skiten lite mer osynligt eftersom det skylls på för få domare, för vem vet egentligen hur många domare det finns tillgängliga?
näe, det finns nog väldigt många domare som skulle kunna börja matchas in att döma i elitserien, men kanske inte just nu i semifinalen i slutspelet, även om jag övertygad om att vem som helst hade gjort en bättre match än vinnerborg idag. Och om det nu är brist på domare, varför börja man då inte rekrytera?
Har en liten känsla av att det är så att man inte vill ha så värst många domare, och mer "konkurenter" på marknaden så att säga. De vill glida på sina moln och tjäna så mkt pengar som möjligt. Skulle iaf inte förvåna mig om domarbasen Peter Andersson resonerar så, han tål jag fan inte.
Ja absolut, självklart går dom inte ut och skyller på penga frågan, utan man hittar helt enkelt ett bättre alternativ att skylla på. Men som du säger om det är så ont om domare så borde man ju börja matcha in lite fler.
I andra ligor så har dom ju fler proffs domare vi har 2 i sverige varav den ena inte är en proffs domare enligt mig i alla fall.
Norden_AN: Kul att du nämner Hallin. Pelle var i E-on och tittade på kvällens match. Jag träffade honom tillsammans med Robert Karlsson i 2-dra pausen. Pelle berättade att den fotoperation han gjort hade han tvingats göra om eftersom den första misslyckats. Vi får väl hoppas att han har bättre flyt med nästa säsong.
Det kommer dom göra, om nu klubbarna vill se 2 domar system så kommer ju förbundet att gå med på det. Skulle dom inte göra det skulle det ju bli uppror inom svenskhockey och det gynnar då inte många.
Men jag tror som sagt dom kommer sätta sig ner och disskutera med klubbarna och försöka hitta en lösning på problemet.
John K: Jo, jag vet. Han var där med plastsyrran min. Dom är här uppe i påsk och hälsar på. Vi åt middag före hockeyn och eftersnackade lite efter hos farsan i Sörberge där dom lämnade sonen Malte under matchen.
Foten har svällt och levt sitt eget liv då och då.
Jensen_12: Oftast brukar väll knätacklingar bara bli som högst Matchstraff. Och ingen avstägning. Och då kan man väll nog inte göra så. Men jag vet inte jag.
När jag ser Jämtins tackling i repris blir jag osäker på om det är en ren bentackling, det ser ut som hans axel är med och leker också. Hur som helst är det farligt med bentacklingar men detta är inget vi borde gnälla om, visst agerade Jämtin dumt igår men låt oss inte låta som ett gäng Modoiter nu..
dr-nix: Tvivlar på att de blir nåt straff på Jämtin i efterhand.. Men han får vi ta hand om på onsdag.. B Svensson fick ju hyffsat tag på han i andra perioden lika så K Lotvonen. :)
Uddan: jag menade självklart att jag är osäker på att det var en bentackling eftersom jag såg att axeln var med i leken (eller det såg iaf ut som det på reprisen)..
Sorry om jag uttryckte mig oklart, sedan ska vi inte alls ta hand om Jämtin på onsdag. Timrå ska göra det dom är bra på, nämligen spela ishockey, vill vi hålla på som Jämtin och grabbarna finns det andra sporter som lämpar sig bättre.
dr-nix: Nejnej ingen fara.. Sa bara att ja tror inte att de kommer nåt efterspel för Jämtin. Men de vore ju inte helt fel om de nu skulle komma nåt.. =) Jo vi tar hand om honom med att åka åttor runt honom.. Kommer se ut som en kona på isen.. Så Kenta måste bänka han! :)
Håller med, den grejen av Jämtin är inte vacker. Tycker nog att Zebran borde stämt i bäcken tidigare, tyckte det syntes väl att Kenta beodrat skrämseltaktik efter 3-0...
Kanon kul att få vara hemma å kol´la in de rödvita....
Abron: Jo han missa eller helt enkelt sket i att blåsa.. Även när Jämten slascha regin i huvudet.. Det va mindre vackert med.. Men men han dömmer nog inte imorrn..
En får hoppas, dock tycker jag att Wirrborg dömt rätt hyfsat under säsongen, även dommaren måste ju "ibland" ha en dålig dag så jag ser fram mot 2 zebror....
Blev imponerad av Timrås kyla igår, steg upp å tog smällarna. Syntes inte bli påverkade av HV´s ändrade attityd under matchen. Syntes även under slaget om V-norrland, vilket kan tyda på en enorm trygghet i laget.
Abron: Ja men bättre att de kosta lite mer än att få bort sånna som jämtin..Han kommer ju fortsätta att hålla på som han gör tills han blir utvisad.. Blir han utvisad tillräckligt många gånger så blir han bänkad av Kenta.
Möjligt, och jag noterade att vår "vän" W-gård på Hockeykväll hade lite andra åsikter om Jämtin c/o igår kväll. När det gäller Kenta så är han en mycket kompetent tränare men hans meritlista grusas lite av mindre lyckade slutspels genomförande.