ajon: äsch Timrå behöver inte/ ska INTE focusera på överkörningar eller nåt annat skit !! Timrå behöver ha fart på skridskorna och spela med konsekvent furuhårdhet. axel mot axel, bröst mot bröst som riktiga hockeyspelare ! Strimma från himlen och Zäta via webben övervakar matchen och sprider sitt kunnade/kärlek över laget. IKVÄLL ska en ny seger inkasseras !!! ÄLSKA TIMRÅ IK älska vår spelare !! - barmarks träning gäller för er och stötta West Side Fabrication/Pinkerton - har du inte en sillysesson att övervaka.. ?? Wernblom på väg tillbaks... har jag hört KOLLA upp det vetja.
Hakar på Jimmys, Skarins m fl kommentarer om obefintliga/svårbedömda vibbar inför kvällen. Jag känner...nada. Vilket i sammanhanget får ses som ett jävligt gott betyg till det Timrå presterat i detta slutspel. Jag säger: show me the shit.
Kan inte påminna mig om att jag varit i den här situationen förut. Eller, jo. Säsongen 02/03 var något liknande. Efter de första sju, åtta matcherna började jag förlora perspektivet fullständigt när jag insåg att jag inte kunde plocka någonting ur historien och applicera på det lag som gled ut på isen. Jag kunde enbart bevittna det dom gjorde, och förundras.
Så det är nollställt från start i den birgerska tv-soffan. Helt dött lopp mellan tankegångar som 'inte fan kan dom väl..?' och 'ålrajt, kör över skiten'. Det ska hur som helst bli fantastiskt att bevittna. Än mer fantastiskt vore det givetvis på plats, men jag vårdar mitt rep (som vi säger i da hood) som internet-/blöjsupporter. Aldrig där, alltid här.
Bragd-Birger: Måste nog också ställa mig till den skaran jag... Jag är varken orolig eller säker, kanske är det för att man på något konstigt sätt är både och samtidigt...
Hur som haver ska det blir skoj att se vad som händer ikväll, tycker det är ltie roligt att vi direkt fick höra samma kommentar om HV som det sas om Modo, dvs dom är mycket bättre egentligen. Vi får hoppas det fortsätter så och det kommer ju bli intressant att höra om det gör det hur många av alla experter som då kommer att säga... Ja, Timrå gjorde alla andra dåliga för att dom var så bra.
Nu åker jag in över stan för att ikväll sänka en bira och titta på hockeyn. Jag är så sjukt nervös så att jag blev tvungen att skriva av mig lite. Det vore otroligt underbart, samtidigt näst intill omöjligt, med vinst ikväll.
* "Challe" Berglund medgav för mig att han efter första träningarna med sitt nya lag undrade vad det var frågan om när han såg Kalle Koskinen. Nu älskar "Challe" sin kloke gubbe i försvaret.
actionleif: Det är finsk örnenhumor att köra skitdåligt inför nya tränarn och veta sitt position. Kalle verkar väldigt ambitiös och vara en fin ledare i laget. Sånt ska aldrig undervärderas sedan så spelar han bra men ibland mindre bra... tappar pucken ofta från bladet.. då skäller jag och så spelar han bra sedan ;-)
Uddan: En tablett?? Här käkas det tabletter som man mular popcorn. Inget, Absolut Inget, kan stoppa mig ikväll från att se matchen o inte på fredag heller!
actionleif: Riktigt bra artikel av herr Nyström. Väldigt mycket sanning bakom också vilket ju är det man vill läsa. Han är smart och duktig i jämförelse med Wennerholm (sveriges sämsta hockey-journalist) och hans kamrater, visst undantag Anrell kanske som kan vara häftig ibland.
"En annan anledning till att Timrå är så bra är att "Jonte" Hedström är skadad. Jag menar inte att vara elak eller sparka på någon som ligger ner, och jag har alltid gillat honom. Men Hedström tar väldigt stor plats i ett lag, både på isen och i omklädningsrummet, och på senare tid har han helt frångått vad han själv är bra på. I stället för att vara den brunkare som alla lag vill ha har han trott sig vara en lirare och spelat en hockey och haft en stil som gjort mer skada än nytta. Så länge som han inte inser att det är "back to basic" som gäller så är Timrå ett bättre lag utan honom."
Nyström har så RÄTT!! Sluta lira Jonte och bli som Jämtin fast snäppet lugnare då så klart inge bentacklingar :)
Blizzard: håller med, "lirande" jonte just nu tar sig inte högre än tredjekedjan. han måste hitta tillbaka, om han inte går tillbaka till sin fysiska, powerforward spelstil så tycker jag man borde skola om honom till center, eftersom han verkar vilja ha väldigt mycket puck och vara spelfördelare nu så funkar det helt enkelt inte att ha honom bredvid regin eller hahl som också vill ha mycket puck..
Jonte är dock en lysande spelfördelare också sålänge han spelar rakt, men han kan inte ta den rollen bredvid t.ex hahl eller regin, då ska det vara bredvid någon som bagarn, som inte behöver ha så mycket puck. Men då jonte förmodligen är våran bäst betalda spelare så känns dumt att ha honom i tredjekedjan, nä jonte måste hitta tillbaka, eller skolas om till center om han nu inte vill komma tillbaka till sin vanliga spelstil. Annars sabbar han bara
Jag tycker jonte hittade tillbaka mer och mer innan skadan kom, får hoppas han kommer tillbaka i stor stil nästa år, alla vet hur bra han är när han är som bäst. Men det var ett tag sen nu
ralus: Tvåtallar var för en tid sedan inne på att Jonte kunde skolas om till back a'la Strimma och Bulla. Skulle det fungera är det ju precis vad vi behöver.
anyway, styf har inte nätat på 2 (?!) matcher nu, så det är alltså dags nu. Vill se samma spel som sista matchen mot modo, disciplinerat!