janssonovich: Jo före första HV matchen så har vi varit nederlagstippade. Men efter den tycker jag mig sett en vändning "Expressenartikeln" som länkades till här, många av inläggen här också har andats positivism Aftonbladets omröstning om vilket lag som skulle vinna och som grädde på moset Challes uppstudsighet.
Anonymous: Jo iofs, men endå mycket av det som sagts är också att de lag som slår ut HV kan vinna SM-guldet och efter första vinsten mot dom så är det klart att de börja spekuleras, med tanke på vilken fantastisk hockey dom spelade!
ajon: Nej, och om Jontes ribbskott suttit skulle vi också kanske vunnit, tänk om det bara var 1,5 cm ifrån det förra året? Med tanke på det, har vi marginalerna med oss i år!
ajon: De sköna me Timrå just nu är att man verkligen VILL och VÅGAR satsa frammåt. De är ju liksom de som är själva grejjen! Man måste ju tro på sitt lag i sånna här situationer!!
Jag är jävligt besviken i och med kvällens förlust och orkade ett tag fan inte se så mycket mer av matchen efter den första perioden. HV:s första mål var ju ingenting annat än fusk. Denna så kallade "skitregel" om spark gäller ju trots allt ännu...
Därför övergick jag till att kolla in Brasilien-Sverige i fotboll, men blev förstås lika besviken där till slut. Rami Shaaban - vilken jävla idiot att sänka oss på det där sättet! Andreas Isaksson däremot gjorde en prickfri första halvlek och bör vara vår man för EM...
Men jag är nöjd med Timrås tredje period, för den såg jag. Lite bättre skärpa från inte minst Mika Pyörälä i PP och en förlängning hade varit ett faktum. Jaji, vi är knappast borta ännu men det blir jävligt tufft med alla dessa bortamatcher. HV var hyfsat grymma i de två första perioderna...
ajon: Nä men om man verkligen känner att laget har glöden å att dom verkligen tänker kämpa, då är de ju givetvis lättare att ta en motgång med! Om dom tex ändå åker ut så må de ju va hänt då, då ska man väl ändå ha all heder för beundransvärd insats. Så tycker i allafall jag! Men nu har inte de hänt än (att dom åkt alltså) så jag väljer att fortsätta våga tro å hoppas...!
kryptonit: ja det gör du rätt i man ska aldrig ge upp som det heter även om det lag som man håller på förlorar så ska man aldrig det komer att gå nån match va så säker på det så ge aldrig upp det löna sej i längden om man går den vägen då bli det nog en seger till slut ska du se.
Moodymann: Att byta kanal mitt i en högst levande semifinalsmatch är väl tveksamt...att ens nämna sporten vars fånerier har stått modell för Jämtins skådespeleri som man måste bevittna i match efter match, det är under all kritik :) Skämmes!
Jag håller med min vän Moodymann och känner mig riktigt deprimerad i och med kvällens torsk. Nu står det 1-1 i matcher och vi har fler sådana på bortaplan innan detta är över. Hur fan vi ska kunna lösa denna gordiska knut övergår mitt förstånd, särskilt om man ser till spelet i de två första perioderna...
Kunde MoDo 2007 så kan vi 2008, kan tyckas. Men då hade de fan allt flyt i världen på sin väg till guldet och frågan är om vi verkligen kan få dessa små marginaler med oss, som det trots allt handlar om...
Nej, det får vi inte. Svenska mästarna i år kommer att heta Linköpings HC och detta är inte mycket att säga om, tyvärr...
Denna andra semifinalmatch levde knappast under de första två perioderna. Vi var ta mig fan helt utspelade och det var en jobbig syn för en sådan som jag. Så eftersom jag i första hand är en fotbollsfan valde jag att slappna av lite med en betydelselös landskamp, då mitt hjärta får stora problem när jag följer Timrå IK i en så viktig match som idag. För övrigt är jag glad att jag valde att inte följa med till Jönköping idag. Fy fan vilken jobbig resa det måste vara för de stackars grabbarna...
Skärp Dig, Ajon! LHC ser helt klart ut att vara det starkaste laget på alla positioner. Vad får Dig att tro att Timrå skulle krossa Linköping så fullständigt? Efter att ha sett deras lek med DIF och FBK kan jag omöjligen tänka mig något annat än att de spelar hem guldet i år. Detta tippade jag för övrigt redan innan serien startade...
Norma Jean Bell: Skön tilltro du verkar ha till laget iaf. Timrå spelar sin bästa hockey på länge, skåpar ut modo och gör detsamma med HV i match 1 och du totalneggar över EN förlust :) Om laget har kapacitet att i stort sett skåpa ut HV och kontrollera matchen som sist, varför skulle man inte eventuellt kunna vinna över LHC?
Jag önskar naturligtvis att Du får rätt, men jag kan inte se någon logisk koppling till bandyns Hammarby (som jag för övrigt håller på). LHC har bara spelat en SM-final hittills och den spelades i bäst av sju matcher. Nästa gång tar de hem finalen! Bajen fixar tyvärr inte pressen på Studenternas, där det finns småjävlar under isen som ställer till det varje gång. Men LHC har sitt Cloetta Center, där de spöar alla lag och efter 7-3 i Löfbergs Lila Arena visste jag att jag skulle få rätt i mitt tips. Timrå IK är ju inte ens klara för final och har fler bortamatcher än hemmamatcher att se fram emot... Det här går käpprätt och helvete!
Jag är en gammal dam (40 år) som har varit med om mycket skit. Mina lokala lag vinner aldrig någonting. I bästa fall tar Sundsvall Dragons hem basket-guldet i år, vilket jag anser att de förtjänar. Men att Timrå IK - trots att de nu i slutspelet lirar sin bästa hockey sedan typ hösten 2006 - skulle ro hem spelet, det känns bara för bra för att vara sant...
Just därför händer det aldrig. Det finns ett svenskt SM-guld som betyder något extra för mig och det är Hammarbys fotbollsguld från 2001. Då spelade jag in alla möjliga program där detta behandlades och såg inspelningarna gång på gång. Men eftersom mitt ursprung inte är Stockholm kunde jag lik förbannat inte leva på detta i evighet. Det vore annat om t ex GIF Sundsvall eller Timrå IK vann någon gång. Trots allt är jag Medelpading och vill att mitt älskade landskap ska vinna något riktigt stort. Jag vill fira som en galning på Stora Torget i Sundsvall eller Timrå och då inte bara en uppflyttning från en lägre serie. Här snackar vi SM-guld! Folk i t ex Karlstad, Borås och Luleå har ju fått fira, så varför inte vi!? Jag står förundrad i denna fråga...
Nu ligger min hjälte och sover....buss 18 timmar på ett dygn tar nog på.För inte kan det varit alkoholen som gjorde det?!?! Nä! Tänkte ju det! Fick samtal från allas vår Magnus Sjöstedt runt 18.45 igår kväll..det sista jag hörde i det samtalet var"nu ser vi Kinnarps Arena" och något svammel om Baptister...Ja jisses.... Resan verkar ha förflutit relativt lugnt iallafall....men så var ju inte jag med!
actionleif: Det låter som: Du skall älska din nästa såsom dig själv; och vända andra kinden till. Men när du tror att ingen ser kan du passa på att fördömma alla andra och kalla dom syndare. Amen (Det var gårdagens predikan från HV's högborg)
actionleif: Jag hörde också att HV klacken skrek så där. Det låter ju märkligt om man inte får häckla, det är väl en del av charmen?
Sen kanske vissa fundamentala bibielciterare tog åt sej. Var det möjligtvis ramsan "Ni kan dra åt helvette!" som skulle ha upprört. Det hade ju varit extremt roligt. Ett förslag är ju att byta ut den mot att sjunga....
Aldrig till himlen Ni kommer aldrig till himlen Aldrig till hiiiimlen Ni kommer aldrig till himlen
actionleif: "Enligt rykten så får man inte håna där nere"
Haha. Jerusalem, vilket ställe. HV har för mig alltid varit en löjlig förening där gosedjuret Davidsson styr och ställer. Pinsamt. Och för att inte tala om vakterna, om nu detta stämmer. "Hata Timrå" och annat skit går tydligen hem i guds namn.
Matchen igår är inget att säga om, Hv var bättre än oss. Kändes som om vi inte var där liksom under hela matchen, lite loja, lite mätta lite för behagliga, det var som om vi satt kvar i omklädningsrummet medans HV snurrade rejält. Vi vaknade litegrann i 3:e, men bara litegrann, trots det var vi riktigt nära att kvittera. Därför känner jag ingen alltför stor oro. Vi har chansen att rubba dom, vi har chansen att slå dom OM vi bara är mer hungriga, mer aggressiva o mer tända. Ny match i morgon. Vi dom vart skåpet ska stå, förlåt..... bucklan ska det vara!
Just det ja, det kändes som om dom var lika taggade som jag inför matchen igår, dvs inget nämnvärt. Farligt farligt nu ska det taggas upp rejält. Mer piller så ska febern iväg!
Skarin: Om det är samma vaktchef som för tolv år sedan så är jag inte förvånad, han var stum och använde batongen för att göra sig hörd...så att säga. Men jag kan inte tänka mig att han jobbar kvar nu, hans son kankse har tagit över.
Hahl Bundy: Japp. Men det är bara bra att HV fokuserar så mycket på vad som står i media. Dom är lite sura för att folk tycker om Timrå mer än dom. De kanske känner sig felaktigt behandlade då de vann serien så lätt. Helt underbart att han säger så. Den här semin kommer att bli benhård. Det lag som vinner på fredag vinner totalt, det är jag säker på.
Davidsson menar: "Varför gillar folk inte vårat lag? Vi är ju så duktiga och vill bara bli omtyckta. *snyft*"
Hassan: Jag är beredd att hålla med. Vinner vi i morgon så känns det som att Lill-Kentas gudabenådade lag inte pallar för trycket. Vi vinner minst en match i dubbelmötet där nere.
Skarin: Mmm... det är svårt att vinna i Jerusalem, men jag tror också att vi vinner minst en match där nere.
Helst vinner vi då match 7 vilket garanterat betyder en finalplats.
Kommer inte ihåg vilken tidning det stod i, men det var någon som drog förlängningen med den här semi-serien till när vi åkte ur mot dif i kvarten under lockout sässen. Ett favorittippat Timrå torskade mot ett hungrigare Dif i sjunde och avgörande.
I år är det favorittippade HV som kommer att gå samma öde till mötes. Timrå vinner sjunde å avgörande. Publiken i Jerusalem blir inte bönhörda och pilgrimsvandringen till finalen slutar med att vi spöar LHC i fyra raka och alla sjunger gospel och Bagarn predikar.
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer