1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601322 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Spännande att se hur det blir med Robban ikväll. Nu har det ju stått överallt i några dagar att han är redo för spel ikväll men i AB:s inför matchen står nu att läsa att han troligtvis står över. Känns rätt tröttsamt det där..."inte ännu, men nästa match då j-a, då är han med.." och så blir det inte så.

Laban: Inte ett dugg! Läska kan han. Men han har bara varit i blåsväder en enda gång och därför blev det bot och bättring. Jag har också varit i skandaler men bara befunnits skyldig vid ett tillfälle och det var många år sedan.

Man blir vackrare utav alkohol om du nu inte visste det och att bjuda på sig själv är inget brott i sig.

Tänk på det nästa gång du korkar upp rusdryckerna! Det är inte för inte damerna gillar mig.

Uno Gordon: Trevligt för dig! =) Tänker inte ens ta kraften och skriva något mer till dig... hälsa vagnen! =)

Dream Team:

Som jag skrev innan har den gode Gunnarsson ändrat sin version
hur skall karln ha det?Nu säger han att det var på Skärtorsdagen
istället för Lördagen.

Min fråga jag ser inte problemet om att nu Melin/Petrasek
drack öl fyra dagar innan första seminfinalen mot TIK.

Laget var lediga på Fredagen och det var 4 dagar
till nästkommande match.Det finns upsatta regler
inom gruppen i form av "frihet under ansvar".

Tänkt på att Aftonhoran och
journalister oftas slår på den stora trumma
när tillfälles ges till sin skandalrubriker...

Det räcker att en idrottsman syns på krogen och vips
är det "stupfulla" etc i morgondagens tidning

jZo:

Förstår inte riktigt vad du vill säga...

Jag är obekant med parningsritualerna i Härnösand, det ska jag villigt erkänna.

Men jag känner igen ett raggningsförsök när jag ser ett.

mikenomad: Man vill ju faktiskt att han ska hinna med att spela åtminstone en hemmamatch till. Sista säsongen som det är. Hoppas att han kryar på sig och får avsluta säsongen på isen och inte skadad i båset.

Simmalugnt: Känner du igen det ifrån Spraydate? Jag har tyvärr inte besökt den sidan, men du verkar ju vara en riktig fanboy av sidan då du känner igen raggningsförsök, JA JAG VILL LIGGA MED UNO!!! TA MED VAGNEN OCKSÅ! :D:D:D

Laban: Vilken version som sägs råda är helt oväsentlig i sammanhanget. Det är den negativa fokuseringen som kostar på, som tar energi ifrån de som behöver fokusera på matchen ikväll och inget annat.

jZo:

Min flickvän skulle nog inte gilla om jag besökte sådana sidor.

Men om du tycker internetdating är lite otäckt så kan du ju höra av dig till den där skurknnn. Han bor ju till och med i samma "stad" som du.

Då ska du nog se att du får uppleva en romantisk middag med tända ljus någon gång du också.

Simmalugnt: Men tack för tipset hörru "grabbN" =)

Laban: På fredagen samlades laget igen och tränade samtliga dagar under påsk. Varken Petrasek eller Melin var på plats i Malmö i lördags.

Jaha nu får vi väll hoppas för alla Sannyälskare att han gör en bra match i kväll..

Själv är jag skeptisk, som vanligt.

Simmalugnt:

Väl stavas med ett l. Jag vet.

Åter igen. För sjutioelfte gången. Är det obehagligt svårt att installera en edit post funktion?

Fast det kanske bara är jag som stavar fel i bland.

Simmalugnt: Näe men alla som älskar Timrå vill att Sanny gör en kanon match ikväll...

Dream Team:

Vilket dravel.Vi snackar profesionella idrottsmän som dessutom
är vana med att vara en offentlig person.Denna "incident" gör
varken till eller i från..

Uno Gordon: du kan väl inte förvänta dig att någon från bibelbältet ska greppa den fulla innebörden av fördelarna med kulturen kring eldvatten?

Simmalugnt: Har ingenting emot hockeyspelaren Sanny Lindström. Han är en tillgång för vilket lag som helst. Men personen ifråga drar jag inte jämt med. Men skulle jag vara ombytt ikväll och spela så skulle jag inte tveka en sekund på att spela fram honom till ett avgörande mål. Allt för lagets bästa!

FORZA TIMRÅ!

Uddan:

Vill? Ja det vill naturligtvis jag också.

Men jag har svårt att se att det ska hända. Fast å andra sidan kan Styf bli målkung bland backarna helt plötsligt så kan kanske Sanny göra en bra match.
Större under har väl hänt.

Uno Gordon: Är det pga den berömda schismen, där Sanny sa att du snackade skit?

Laban: Japp, klart du har rätt i det. Men det är i din värld det är så. Du drabbas väl inte på något sätt av detta?

Maggan: Det stämmer. Men när det är match får man lägga sådant bakom sig. Och dra åt samma håll. Sedan behöver man inte prata med varandra eller dricka kaffe om söndagarna tillsammans.

Uno Gordon: ta det lugnt med ölen nu

evert_38: Helt rätt. Jag tycker att han ska knäppa helröret istället!

Laban: Saxat från Henrik Lemans blogg på GT:

"En sak är säker i soppan kring HV-stjärnorna Björn Melin och David Petrasek, av förre tennisspelaren och numera lokalradioprataren Janne Gunnarsson utpekade som berusade två dagar före första semifinalen mot Timrå:

Antingen ljuger Gunnarsson alternativt har inte varit noga med fakta - eller så blåljuger HV när hela historien förnekas.

Båda scenarierna är lika pinsamma."

Dream Team:

varför skulle jag??

Jag är ingen offentlig person och
ingen elitspelare för den delen heller..

Bara en supporter som brinner för sitt lag precis
som dig varken mer eller mindre.

Ambroo: det pallar han inte haha

Dream Team: Klart grabbarna ska få gå ut o knäcka en bira, vilken storm över nåt så trivialt.
Mer öl Till HV!

evert_38: Nu är du elak på riktigt.

Dream Team: å andra sidan så var det ju skit sanna.. huvudsaken att vi gör en riktigt bra match i kväll .. nu åker vi östersundstimrå fans från östersund.. hoppas resan hem blir lycklig.....

Uno Gordon: va fan ett helrör nu då sover man ju vid halv sex ju

Simmalugnt: Jaha nu får vi väll hoppas för alla Sannyälskare att han gör en bra match i kväll..

Själv är jag skeptisk, som vanligt.

diffe: Han kan väl alltid dela ut en "bröstvärmare" jag ser väl det som det ända han är riktigt bra på.

Det jag fruktar är att han får för sig att han är en "Anton Strålman" och ska åka upp med puck.

Nä Sanny ska tacklas hårt!!!!!

Hahl Bundy:
ja, kan vi inte ställa in några flak Norrlands guld i HV:s omklädningsrum innan matchen.

Blir roligt att se dem sedan.

Nä för fan spänn av. Kom tillbaka när grabbarna har gangbangat nån försvarslös liten tjej på fyllan. Heja Husse!

Simmalugnt: Hehe okej, vill du inte prata om det?

Ja, jag gick på särskola och jag fick många vänner för livet!

diffe: Tänk om Sanny proppar Jämtin å det grövsta i 1:a bytet? Eufori!

Uno Gordon:

Det var intressant att just du hade åsikter kring mina emotionella krumsprång i den här frågan.

Ännu intressantare hade varit att se hur du hade reagerat om någon profil med stora uttalade TIK-sympatier hade kört kniven i ryggen på er i denna semifinalserie. Bärsärk och 74 nedslag i sekunden på tangentbrädan?

Sedan tror inte jag heller att Uno Gordon är den som kör kniven i ryggen på vare sig TIK, VSK eller IFK, vid en viktig tidpunkt i lagens förberedelse.

Men om det nu skulle inträffa, så skall du inte bli överraskad om det sker i just sådana här grupperingar.

Jag har varit med så länge, så jag vet vem som i första hand är de som skämmer ut klubben. Det är de som i första hand, dagen efter, inte behöver se eller konfronteras med arbetskamrater, vänner eller grannar som har samma lagsympatier.  

Hahl Bundy: Vilken glädje jag skulle känna!!! En repris på Getmans tackling!!! Oj vad härligt...

diffe: Appro på Sanny. Har ni hört när C+ interviuar honom och Hynnig.
Det hört att dom är "Poligriper" båda två. Dom pratar så fort så man knappt hinner med och höra vad dom säger.

För er som inte vet vad en polygrip är, det är en tång som är glapp i käften och opålitlig. Även ett uttryck för 08or

Uno Gordon: självförtroende på burk....=)

Ikväll spöar vi pingstvännerna med 3-2 i en mkt tajt och grinig match.

Red Rocker: 5 - 2 efter att tappat sista.

Helg Ernest:

Hynning är en härlig kille. Man blir helt varm i kroppen av att se hur han riktigt spritter av glädje under en segerintervju...Det är liksom som om ingenting i världen kan torka bort hans breda flin.

Simmalugnt: Hynning är bara en kvinnomisshandlare som haft tur.

Et tu Brute: Kan förstå att det känns tungt att just Janne Gunnarsson vevat igång en eldfängd debatt mot sitt "egna" lag och pekar ut två enskilda spelare som glada i hågen och omoraliska. Men det har förekommit skandaler inom Timrå IK också som tystats ner och företeelsen är på intet sätt nytt. Det förekommer hela tiden. När vi minst anar det. Men jag kan stå med blottad hals för mina åsikter.

Jag är en impulsiv och okonventionell person som inte alltid har politiskt korrekta åsikter om saker och ting. Men hellre tycker jag någonting än ingenting alls. Ibland får jag ta på mig dumstruten och skämmas med all rätt. Men jag har många gånger en tanke och en poäng i det jag skriver och jag förgyller tillvaron för väldigt många människor med mitt sätt att vara. Och jag resonerar som så att har inte folk någonting annat att garva åt så låt dem hållas. Vi lever bara en gång. Och det vore oerhört tråkigt att köra den den stelbenta versionen utav allting. Ibland blir det fel, men oftast rätt.

Skål på dig mannen!

Simmalugnt: Ha ha, håller med! Det riktigt lyser om honom... ;-)

Seriously, den enda gången jag sett honom skratta var i förra matchen när han fick ett pass av Kalle K i knähöjd. Jädrar vad han garvade...

skurknnn:

Ja visst har han haft en jävla tur. Han kunde ju ha hamnat i Modo....

Simmalugnt: Eller i finkan =(

jZo:

går inte det på ett ut?

jZo: Finkan?
Det sköter dessa herrar om i kväll

Domare: Marcus Vinnerborg
Per Svensson, Peter Sabelström

Uno Gordon: "Skål på dig mannen!"

Är det dags att öppna flaskan redan nu? Klockan är ju knappt 4 än.

Simmalugnt: hehe, jo det kan man också säga ;)

Ernest, ja, om han skulle ha blivit dömd för kvinnomisshandel så skulle det ha blivit fängelse :/ men som sagt, han hade turen på sin sida.

« · 1018465 · »