1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604412 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
El Maco:

Jag vet inte riktigt om du förstår problematiken. I HV har nästan halva truppen sina rötter i staden. Vilket innebär en jävla massa skolkompisar, jobbarkompisar, flickvänner/fruar, släkt och övrig bekantskapskrets.

Därför är det lite svårt, om man vill ha fungerande människor, att sätta dom i Tichonovkarantän, vilket i längden inte visade sig vara så lyckat heller.

Det finns exempel där man bl. a. varit tvungna att fira en 50-årsdag på hemlig ort utanför Jönköping, bara för att  en spelare skulle kunna deltaga vid en närma släktings högtidsdag. Att de själva inte intar en enda droppe är av underordnad betydelse för vissa, eftersom inte alla gör så på en 50-årsdag.

Idag har alla stora som små sponsorer skruvat på sig oroligt och många har också varit i kontakt med kansliet, där man får sitta och i det oändliga och dementera att någon varit dyngrak på påskafton.

Nu blir det väl återigen indragningar i rörelsefriheten hos spelarna. Lösnäsa på om ni får för er att ha något ärende på stan. Använd pizzerian i Norrahammar. Visa dig inte på lokal när din flickvän firar sin 25-årsdag eller när brorsan fylller 30. Allt för att inte någon vidare illvillig ryktespridning skall ta fart.

Det som har hänt är att två spelare gått ut natten till torsdagen. De har inte skämt ut sig. Dom har inte blivit utslängda. Dom har inte varit i trubbel med polisen. De har utnyttjat sin lediga tid under ansvar.

Det gjorde inte en annan HV-spelare som uppträdde olämpligt på en golfbana vid midsommar. Han drabbades av disciplinära åtgärder trots att det inte ens var säsong.

Det här drabbar många och var bland det mest olämpliga som kunde hända just nu, då det finns så mycket annat att fokusera på.

Grattis till segern föresten!

Et tu Brute: Nu tog du luften ur mig. Ett mycket välformulerat inlägg och sakligt framfört. Jag förstår din och mångas frustration. Och nu ä det inte ens roligt längre att klanka ner på er för detta. Och du har rätt i varenda stavelse och på varenda punkt. Nu tänker inte jag vältra mig mer i detta utan lägger locket på.

Förlåt mig!

Och tack för gratulationen!

Jean1: Är du stolt över klacken???
Var du bara där i tredje perioden då eller?

Själv var jag rejält arg på alla dönickar på läktaren!
Hur kan det vara möjligt att folk står tysta på klackläktaren när det spelas en semifinalmatch?!
Rejält jävla pinsamt!!!
Tack och lov blev det bättre i tredje.

Uno Gordon:

Det är väll bara säga grattis till segern, riktigt intressant match att kolla på. känns som det börjar bli mer och mer slutspels karaktär på matcherna nu med vilket är kanon :).

Selina: vare en nyhet att ståplats bruka va tysta?

Så jävla vackert. Backe gav dem en frisläng för att få dem att tro att de var något, sen smög vi upp och avgjorde lagom mycket. Bara för att göra det extra jävla bittert att åka buss för HV-fansen i nio timmar så lät vi dem göra ett när tutan gick så de i alla fall fick lukta på en kvittering.

Johan "jag-har-varit-med-Linda-Lampenius" Davidsson didnt only sport the most patetiska ursäkt för ett slutspelsskägg man sett på den här sidan Chrippe, han klagade och klagade med gäll röst efter avblåsningarna i tredje och satte tonen. Jämtin är fortfarande dummast i Sverige och tog ännu en utvisning som i varje lag med heder skulle medföra bänkning nästa match. Kenta hummade och brummade. Vad ska ni göra nu HV? Det här trodde ni inte HV? Skulle det här inte gå enkelt HV? Hahahahahahaha.

Pilla i såret. Tryck på blåmärket. Fråga om de festat före matchen. Tala med flerstaviga ord till Jämtin. Jävlar, vi är kanske inte lika bra över 55 omgångar men vi har större hjärtan, kukar och hjärnor, har Backe som kan ibland om han vill i alla fall, har forwards med klubbor av guld och har Sveriges brajtaste unga tränare med den gladaste uppsynen, mest spirituella och klockrena analysen och de mest olyckliga acneanfallen. Kenta basar i grisfarmen, har tunga ögonlock, grånande hakskägg i ett försök att markera en haka som inte finns och KAN INTE COACHA när det inte går enligt game plan.

Vet ni. Jag börjar på allvar tro att vi fixar det här. Kimmo Lotvonen är den enda av 22 använda spelare som blivit sämre i slutspelet, övriga har lyft sig. Bra så. Tar vi en av de två i Jönköping, hellre måndagsmatchen än söndagsmatchen, då skiter Davidsson kalsongen full och vi kommer att käka upp dem. HV alltså, inte kalsongerna.

Åkerblommålet i åttitredje förlängningsperioden dödade Luleå när det begav sig. Må den här vändningen och målkameran (som det är paaaaaaaaaaaatetiskt att ifrågasätta för övrigt) vara detsamma för HV:arna. Jävligt långt kvar men jag vet, jag vet, jag vet att Hrdina sitter på planet och gnäller på domaren med bruten engelska, jag vet att Åkerman känner sig som en allsvensk back med bra skott, jag vet att Liv funderar på vad han ska ta på nattmackan när han kommer hem, jag vet att Johan Davidsson sitter i ful HV-toppluva och klagar på domaren på småländska, jag vet att Kenta hummar och brummar, jag vet att Jämtin stavar sig igenom en Kalle Anka och ljudar orden i pratbubblorna med en salivdroppe på hakan, jag vet att Martin Thörnberg tränar på Kåmarkposer framför spegeln och fingrar på sin glesa tyska porrmustasch men innerst inne ändå vet att han är en filmande fjant som inte duger som rotekamrat till Ledin trots de yttre attributen, jag vet att HV tycker att de förtjänat en finalplats och kanske till och med ett guld efter sin starka säsong men att de inte riktigt är där när det gäller att göra jobbet.

Är vi där? Jag tror vi har viljan och smartnessen och kanske kunnandet. En jävligt bra chans i alla fall. Men bäst av sju är lite för långt för att det ska vara behagligt. Jag tror vi blir först till tre segrar men är tveksam till fyra.

Och vinner vi är allt Janne Gunnarssons fel!

Jaja jag är så ruggigt stolt över dessa rödvita hjältar att jag inte har ord...
Den kämparandan,den glöden...ja JISSES!

Selina: Grattis! Var det din första match i E-On arena på flera säsonger??! Så är det ju varje match!
Framför mig stod två stummisar, men det är bara att svälja och ta i lite extra så kan jag känna mig nöjd med min insats och helheten. De stumma drunknar så småningom i vårt malande och åker hem med tinnitus.

Selina: vad fräscht att du gör ett inlägg och klagar på klacken!

Selina: Va glad istället att hela hallen sjung med i tredje perioden, måste se det positiva! ;)

janssonovich: Ja, var glad och sjung med - det var ju fucking underbart!!!

El Maco:

Thats it, to be on Eon and see the game, thats what Y miss.....

On sanday mornig,,,, You now....

See You

Bra skrivet, för att vara en f.d Kovland´s bo....

El Maco: ...Och vet ni vad?
Om allting går fullständigt åt helvete under söndag och måndag så har vi faktiskt spelat åt oss en hemmamatch till! Så jävla underbart med Timrå IK!
Det kan alltså bli fler sådana här "Larger-than-life-upplevelser" i Eon denna säsong.

Dock;
Timrå knäcker nu HV med två raka segrar på bortaplan. Ivrigt påhejade av vår tappra klack som reser ner och stöttar! Kör försiktigt grabbar och tjejer! Å ha kul så inihelvete!

Härmed utnämner jag fredagens match till den mest dramatiska i Eon arenas historia (OBS Eon arena - ej gamla isladan).

FORZA!!

Jean1: Nä jag är där VARJE match! Eller nä förresten...har nog missat tre-fyra stycken de senaste 13 åren.
Jag tyckte att jag var rätt tydlig...jag skrev att det spelas en semifinalmatch!!!
Så varför jämför du med serielunken?

Det blir bara löjligt att berömma klacken när vi inte varit bra! Tredje perioden dock helt ok...

El maco: Skulle du stå där match efter match och försöka få igång någon stämning på läktaren skulle du kanske göra detsamma!

Uno var är du! Gruppkram...seger...JAAAAAAA!

Jean1: ja herregud, hela ladan utom dom 20 gråtande hv-supportrarna var för fan helt underbara! shit vilken stämning, den va otrolig!

Simmalugnt: DEt är så gudomligt underbart att jag vill kyssa världen. Men jag är lite tagen ändå utav det här och mitt fortsatta missflyt med liret. Igår 7 sekunder ifrån 930kr. Idag 7 minuter ifrån 1246kr.

Det svider!

Selina: Men herregud, nu får du ju ge dig, sluta gnäll annars kan du gå över till modo!

janssonovich: Gnäll? Säger bara sanningen!

Selina: Skriver du en gång till på HS att ståplats är dåligt så kommer det kanske att fixa sig. I TV lät det bra.

Selina: Ja gnäll! ställ dig i klacken och dra igång nånting dudå :)

Klacken var bra idag, spec i 3:e då de sjöngdes igenom hela perioden, kan inte ha varit tyst i mer än 2 sekunder då.

janssonovich: Startade en hel del ramsor idag...blandannat "Kom igen Timrå" innan spelarna kommit ut för tredje perioden!

Men varför tjafsa om klacken....var i största del bra...Timrå vann...Thats it!
Och det betyder mest i slutändan...

Sov gott alla lyckliga timråiter...det tänker jag göra...

Selina: kanon de! men endå, klacken behöver man inte gnälla på, bättre att se de positiva i det hela! om du ska gnälla på nåt, göre på dommarn!

Uno Gordon:

pengar är inte allt här i världen!

Jag skulle gladeligen offra OS VM och EM guld i ALLA sporter resten av mitt liv för ett ynka litet SM-guld för Timrå. Vad är väl ett VM-guld i blåbärssporten fotboll jämte ett SM-guld för Timrå.

janssonovich: Det var verkligen till rätt person du sa det... En av de två personer i klacken som man kan höra vem det är på andra kortsidan... =)

Tycho: Har faktiskt fått sms från andra kortsidan. Det stod nått i stil med
"Men om du kunde vara tyst nån gång." =)

Selina: Trycket i 3:e uppväger det mesta. Det gick ju att skära i stämningen, Mattias Ek på expressen fick till och med brännsår. Jag är övertygad att det lyfte våra spelare och hjälpte till vinst i detta E4-derby. Men jag håller med om att det var kontrast mellan 2:a och 3:e perioden.
Det syntes på Erik Andersson att han gärna skulle ha varit nere på isen medans klacken fortfarande jublade över segern.

Selina: MEN, de är väll inte det saken handlar om? gnäll för fan inte på klacken, vad äre som är så svårt att förstå? :S

Simmalugnt: Nu tog du väl ändå i. Vette fan om jag skulle vilja offra ett VM-guld i fotboll för Sverige för ett SM-guld för Timrå. Jag vill ha båda delarna! EM, VM och OS i övriga sporter skiter jag fullkomligt blankt i.

Och en frän hockeyspelare till son! Då det händer kommer jag grina!

Jag faller nog in i Selinas kritik. Det var heldött långa stunder i _HELA_ arenan. Märkligt. En gång i andra fick jag och de närmaste dra igång klacken. Men jag misströstar inte, så där är det. Speciellt på helgmatcherna. Då är det alltid sämre stämning.

I 3:e perioden var dock publiken gudomlig. Då visade klacken och mestadels av sittplats den rätta andan. Dunkade på som fan. Själv klappade jag (som vanligt) så svetten lackade. Och det är inte en överdrift. Jag sitter på sittplats, strax ovanför motståndarnas utvisningsbås. Men jag klappar som fan matcherna igenom och gör mitt bästa för att hålla igång sittplatsarna omkring mig.

Det är iof inte så konstigt att publiken var lite döfödd idag. Taskig inledning och taskigt spel långa stunder gör ju att de mest inbitna drar sig för att klappa.

Vilket som skiter jag i nu. Vi vann och det var en av de skönaste segrarna jag någonsin upplevt i Eon. Finns väl två stycken i samma paritet. När vi gick upp och matchen mot Luleå. Det är två höjdare.

sibbesabbe: psychobacke! Snygg bild.

janssonovich: Just nu har jag lite svårt att förstå dej. Vad svarar du på?=)

Uno Gordon:

Nä, jag tog inte i...det är så jag känner....Fotboll är en tramssport!

Ett SM-guld för Timrå är den största idrottshändelsen någonsin och kan endast överträffas av ännu ett SM-guld.

Kerstin_k: Näe i 3:e var HELA publiken fantastisk! ingen kan säga emot det! men att gnälla på klacken, i ett slutspel? :S klacken gör ju sitt bästa!

Selina: på dina inlägg?

Uno Gordon: SM-guld till Timrå före allt annat idrottsväg.

janssonovich: Kanske för att det är just i ett slutspel som man borde kunna ha ett godkännt tryck i TRE perioder. Jag tycker oxå att tredje var bra...men dom två innan...usch!

El Maco: instämmer :) SM-guld skulle smälla så otroligt högt! Ett fotbolls vm-guld? haha det skulle ju inte ens hända, sverige är ju värdelösa på de! :o

janssonovich:

Inte för att jag är timrå supporter eller så men jag förstår inte varför ni sitter och tjaffsar om klacken ? :). Fan herregud så klart att det måste vara tyst emellanåt med :).

att sverige vinner vm-guld i fotboll e ungefär lika troligt som att norge vinner OS-guld i hockey

Cyklob: De är som vanligt, finns alltid något att gnälla på tyvärr :/

Selina: usch? varför gnäller du på klacken? snälla du, gnäll inte på klacken! Skulle du gnälla på en motståndar-klack tillexempel? det är bara lågt, och att göra de till sin egen är väll typ under all kritik? snälla, sluta gnäll på klacken, gnäll på dommarn om de nu är så viktigt fördig att få gnälla!

Simmalugnt: Det kan överträffas av ett barnafödande också. Och skulle morsan till mitt eventuella barn bli den jag hoppas och vill så kommer grabben att bli hårdare än granit. För han kommer få ett humör som inte är av denna värld och en vilja som kan försätta berg.

Cyklob: näe jag tycker inte heller att de gör nåt att de är tyst emellan åt, jag tycker bara inte att man ska sjunka så lågt att gnälla på klacken :/

janssonovich: Jag gnäller egentligen inte. Jag brukar hylla klacken till skyarna så fort tillfälle ges. Idag var man magis i 3:e. Spelarna måste ha höjt sig ett par 100% minst. Men man ska väl ändå inte sticka under stol med verkligheten?

Jag klandrar dom inte. Jag själv hade inte gjort någon skillnad. Jag var exakt lika nedtryck som alla andra som höll på Timrå i 1:a och 2:a. Inget snack. Det är svårt att trycka på. I 3:e reste sig publiken, insåg att nu jävlar! Vi såsade bort, precis som spelarna, 1:a och 2:a. Nu jävlar höjer vi oss! Och som man gjorde det. Både på plan och på läktaren. Magiskt!

Jag tror att klacken ljöd från det att första Timråspelaren satte skridskon på isen tills det att alla hade lämnat den. Wow!

janssonovich: Men snälla! Jag har min åsikt och du din...jag har även yttrandefrihet precis som du!
Lev i tron att vi är helt suveräna jämt du då...jag håller inte med...kan inte jag få ha min åsikt då?

Det finns fler än vi som tycker att HV "jobbar på fel sätt". Saxat från HV:s forum:

"Sen jämtin. DRA ÅT HELVETE DIN VALIPGE JÄVLA FJANT! Så jävla omogen, han gör det gång på gång och ibland åker han turligt nog inte ut, men det här, det slår jävlar i mig allt.. Bänka den omogne fan, markeras det mot vissa så ska det markeras mot andra med.. var konsekvent för helvete! Hrdina är en annan som var jävligt lyckad, det var verkligen otydligt, och sen hans snack, ALLAS snack, KNIP KÄFTEN OCH JOBBA PÅ ISEN. Davidssons snack, för fan som kapten ska du visa vägen och folk ska se upp till dig, KNIP FÖR FAN! När han gnäller så gnäller alla andra. Fan blir så jävla förbannad."

Selina: jag tycker att om man anser sig själv som en del av en klack så ska man itne klaga på de andra, utan istälelt försöka göra sitt bästa och mana på dom andra. Och klacken är tyst ibland , det borde man veta om man går på matcherna.

« · 1018954 · »