1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604491 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
73Sjöbba: En fjant som gjort en hel del poäng i slutspelet. Jag gillar Ledin och har alltid gjort men jag skriker mig hes på honom när han grisar.

Laban: Av de man sett i matcherna mot TIK så har Ward hållit sig i skinnet värre är det -som sagt så många gånger tidigare- med Jämtin.

Red Rocker: Tog inte Ward en idiotisk roughing utvisning i Fredags?

73Sjöbba: Jo det gjorde han, men det är också den ända.

Bragd-Birger: Iofs så kanske vi oroar oss en smula i onödan då det inte framkommit från TIK:s håll att just dessa två bildar backpar, utan det är ju i media det skrivits om det.

Jag tror att vi vinner en utav matcherna, dagens, och att vi sen avgör hemma på torsdag. Och jag är övertygade om att vi kommer att få se ett aktivt och aggressivt Timrå från start.

Kenta är ingen vinnare, det är däremot Challe.

Nu kör vi!

73Sjöbba: ja det kanske han gjorde men visst var det en "vanlig" 2:a?? Jag har nog glömt den!?!? Var det måhända nr 17 han "mörsade" ner ...=)??

Angående backparen, tror jag det oras lite för mycket, det här är en semifinal och trots sin korta karriär som tränare, tror jag Challe har det hela under kontroll. Det vi måste skärpa med ikväll från förra matchen, framförallt 2:a perioden är att inte SLARVA, det slarvades nåt otroligt. Och speciellt i PP. Och skjuta på mål .. äh jag har för ont i magen av nervositet för att skriva ..

250kg kärlek:

Hoppas och tror att matchbilden kommer bli som
semifinal 2 då det var hv som höll i taktpinnen.

Men självklart kommer första målet att påverka matchbilden.

Håller med dig ang fyrdomarsystem det är helt sjukt att
det inte tillämpas i ett slutspel.

I fredags vann TIK helt rättvist men jag anser att Hv blev
för fördelade i vissa lägen.Situationerna jag tänker på
är när Ward först får en slashing av en Timrå spelare
för att momentet senare på en smäll av Andersson i huvudet.
Ward och Andersson åker på 2 min var och den andra timrå
spelaren går fri.

Visst hv drog på sig några onödiga utvisningar
men TIK kom undan med några utvisningar anser jag.

Men gjort är gjort bara att se framåt kvällens drabbning i KA.

janssonovich: Tänkte bara höra fall någon vet hur matcherna sänds på TV idag? Om jag har förstått det rätt så sänder inte kanal 9 någon match idag.

Ambroo: Ikväll vill jag att Lotvonen skall vara smidig som M/S Fennia och inte klumpig som M/S Silja Festival.

Kört hårt och fatta rätt beslut för fan!

Englund: Det är väll kanal 5 Timrå matchen visas på. Och Canal + sport 1 som den andra matchen visas på.

Red Rocker: Jag tror det var #12.

Englund: Matchen går på 5:an ikväll :) 19.30 matchstart!

2 timmar till matchstart, kom igen, nu kör vi! Amen

nu gäller det Pöjkar

Uno Gordon: Tycker nog Kokko var bland lagets bästa backar även innan jul, och Kokko-dissen förefaller än mer märklig med tanke på att det redan tidigt stod klart att Koskinen och Sanny drar. Backsidan inför nästa säsong oroar mig. Men Skogs är jag positiv till. En annan jag gärna ser i Timrå är faktiskt Leksands jänkare Jackman. Han är spelskicklig och har ett rejält skott!

Men, en sak i taget. Jag tror Timrå kniper nån av de här två matcherna. Skiter det sig bör chansen fortfarande vara god att fixa en sjunde avgörande...

Backlunds tavla senast gjorde mig skvatt galen (tur att hockeysnack låg nere...), tyckte även det andra målet såg billigt ut, ett löst handledsskott. Skärpning idag!

Förresten - Mika Pyörälä - fyfan vad karln är bra! Ren klasspelare som bör vara självskriven till Finlands VM-lag (likaså Hahl och Pärssinen...)

RocknRolf2: Det var inte klart med Sannys flytt när man ratade Kokko i december så där har du jävligt fel. Han bestämde sig i januari. Skogs däremot kan vi räkna in. Någon jag är väldigt skeptisk till.

RocknRolf2: Tror Pärssinen kommer tacka nej till VM faktiskt och rehabilitera ryggen inför nästa säsong. Däremot vore det tjänstefel att inte ta ut Riku Hahl och Mika Pyörälä.

Uno Gordon: Jaha. Men innan dess måste ju Sanny i alla fall haft statusen "högst tveksam till fortsättning" typ. Ifjol hade jag inte sagt ett knyst om Kokko dragit. Nu svider det rejält. Ta bara hans passningar i första hemmamatchen mot HV...

Lycka till ikväll.

Uno Gordon: jag och brorsan filosoferade lite angående TIK på vägen upp till Umeå idag, vi tror nog Skogs kan bli en bra värvning. Självklart måste någon till rejält tung backvärvning tillkomma men Skogs kan nog bli lyckad.

Hur går det för vår klack? Hinner dom i tid?

RocknRolf2: Jag håller med dig. Men jag tycker det är fel att leta syndabockar i den här affären. För man måste alltid fatta en massa beslut ifrån tidpunkt till tidpunkt och visste man hur allting skulle bli så vore det enkelt att vara sportchef/tränare. Nu tog Challe ett beslut som han kanske kommer att få käka upp. Men nu är det som det är. Då får man ta på sig gummistövlarna, galonbyxorna, fiskehatten och plocka med sig håven och spöet och fiska fram nya fynd.

Ikväll finns bara vinst!
Det är lika bra att vinna på en gång.

Nu kör vi!!!

dr-nix: Bara inte karln blir en ny Kimmo Lotvonen eller Mikael Simons så är jag nöjd.

Och självfallet måste vi ha PP-backar! Mikko Lehtonen, Tom Koivisto, Tukka Mäntylä, Aki-Petteri Berg m fl.

Uno Gordon: Jag tror alla 3 tackar ja ifall dom får en förfrågan, i finland är det en stor ära att få representera landslaget. Där tackar man inte nej p.ga lite ryggont som man gör i sverige

Aja, hursomhelst så skulle det vara skitkul om alla tre lirade vm och i samma kedja såklart.

ralus: Så du menar att han skall riskera sin karriär för ett enda VM? Det vore tjänstefel i mina ögon och ett svek mot Timråfansen. Han har ett nysignerat 2-årskontrakt att ta hänsyn till. Och skulle Timo gå sönder under VM kan vi säga ajöss även till Riku Hahl.

The Palm: enligt uppgifter har de enbart 13 mil kvar...
så dom han fram även denna gång=)

TikRikard: Det hinner hända mycket på 13 mil.

Bergius: jo om oturen är frame så...
¨nu börjar nevositeten komma...
men i kväll blir de fan vinst..

forza timrå

Bergius: Nu ska vi vara optimistiska ;)

Englund:
Matchen HV71-Timrå IK sänds i Kanal 5 med sändningsstart kl 19.00 och Linköping HC-Färjestads BK visas på Kanal+ sport 1.

För övrigt så är denna webbadress bra att lägga in bland favoriter för kommande behov. tvmatchen.se

John K: kan inte någon moderat klista fast tvmatchen.se här ovanför typ brevid eller under timrå ik supporter loggan :) ??

Blizzard: stats.swehockey.se är en sida jag själv länkat till en massa gånger, skulle inte skada med en länk dit heller.

janssonovich:

De är helt suveräna som orkar åka och ställa sig i "fållan" därnere.

friskan: Ja, och jag vet att våra hjältar kommer att göra ett fantastiskt jobb både ikväll och imorgon! :)

friskan: vad gör man inte för att få träffa gud......

Blizzard:

Är du också på väg dit?

Blizzard: Amen

Uno Gordon: Vem har sagt något om att riskera karriärer? ska riku och mika också tacka nej då för att dom dragits med skador dom också? Jag tycker timo har sett väldigt fit for fight och rapp ut, det hade varit skillnad om han hade varit tvungen att hålla tillbaka (typ som hynning). men han har lirat på 100% hela tiden och gjort det mycket bra.

Hur det egentligen känns vet varken du eller jag, men om timo känner sig spelklar så ska han naturligtvis få representera sitt land utan att bli uthängd för det

friskan: näe jag är inte kristen, hehe skämt å sido. Näe men håller med dig dom är riktigt som duktiga,grymma åker ner dit :)

Blizzard: ingen robban ikväll!!!!!

ralus: Skillnaden är markant. Rikus kontrakt går ut efter denna säsong och han har presterat på en hög nivå i flera månader. Pyörälä ryktas till NHL men skulle han bli skadad så lär NHL-scouterna dra öronen åt sig och avstå budgivningen.
Då blir han kvar i Timrå. Då hinner han läka ihop till hösten om det inte är korsbandet och annan skit som ryker. Då kan de bli svårt att hitta samma nivå i sitt spel igen. Men om Timo får en elak kyss åt ryggen kan det ödelägga hela hans karriär. Och som sagt Riku vill spela i lag med Mika och Timo om han skall stanna. Det är en viktig aspekt vi måste ta hänsyn till.

Uno Gordon: vårt lag i afton
26. SVENSSON-PÄÄJÄRVI, Magnus 19. SVENSSON, Björn 24. LANDER, Anton
4th Line

--------------------------------------------------------------------------------

10. SUNDH, Oscar 17. ANDERSSON, Johan 16. AXELSSON, Anton
3rd Line 8. LINDSTRÖM, Sanny 4. JONSSON, Robin

--------------------------------------------------------------------------------

7. HYNNING, Fredrik 13. REGIN, Peter 62. TENKRAT, Petr
2nd Line 29. LOTVONEN, Kimmo 2. MOE, Eric

37. PYÖRÄLÄ, Mika 32. HAHL, Riku 27. PÄRSSINEN, Timo
1st Line 9. KOSKINEN, Kalle 30. KOKKO, Petri

tk75: Usch, Lotvonen Moe känns inte stabilt, tyvärr. Inte pga Moe, utan den äldre. Han har inte spelat alls bra på sistone tycker jag.

Jensen_12: han kanske inse allvaret och visar varför han spelar ishockey då :)

Jensen_12: den kan vara bra att Lotvonen för ung vid sin sida då måste han höja sin lägsta nivå

Åh, herregud... Är det någon som kan berätta för mig att slutspelshockey ska vara roligt...

« · 1020008 · »