1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597156 inlägg · 6213 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Tvåtallar: De blir avmätta möten av uppvisningskaraktär. Jag själv skulle inte vilja se sådana matcher i alla fall. Jag tror att du överskattar spelarnas önskan att förlänga säsongen med matcher av ingen betydelse.

SM-slutspelets karaktär och spänning ligger i att man vinner eller försvinner.

NuMo: Vart är brudarna? Har ni fest eller?

NuMo: Det ligger tyvärr mycket i vad du säger.
För att de ska lyckas så måste det finnas ett värde i att bli trea.
Och det finns nog inte hos nån elitidrottare.

Men för en hockeyälskande publik skulle de vara intressant

Uno Gordon: Vem har tid att ha det när man måste se till att skotta fram brevlådan varje morgon strax före fyra.

NuMo: Äsch säg som det är istället. De ligger och trycker under ditt vardagsrumsbord och smaskar i sig chips ifrån OLW.

Uno Gordon: Fast det är klart. Fina flickor sover alltid hemma. Så det är liksom ingen idé.

Uno Gordon: Gud vilken gravölsstämning det råder härinne. Alla mina favoriter sössar sött och inga nya ploppar upp ur jorden.

Jag vill vara social och prata. Men inser att jag får nanna istället.

orion: Präääcis upp mot ytan strax före nersläpp man kan inte ligga på 75 meters djup vid start. das Boot tesen gäller inte i slutspelet lika mycket... se på Gif ikväll man hade inte kommit i skorna förrän det stod 0-2. Alla hockeymatcher är minst 60 minuter och alla sekunder är lika viktiga. STARTA redan i omklädningsrummet på torsdag !! Älskar Timrå i nöd och lust

Uno Gordon: Jag är vaken :)

Jensen_12: Du är förvisso trevlig. Men gå och lägg dig du också. Varkeln Malin eller Helena är vakna =(

Uno Gordon: Nej, tyvärr. Jag håller på att fixa med min bärbara dator just nu. Har precis installerat om XP på den, så jag blir nog uppe en liten stund till. ;)

Jensen_12: Och Cykloben har däckat oxå.

Jensen_12: Antingen sover folket helt frankt eller så älskar de som besatt som om det vore deras sista stund i livet. Det är mina teorier. För online är de då inte. Har varit inne på flera olika communitys och platserna är finkammade på mänskligt liv.

Uno Gordon: Klockan är ju trots allt snart 3 på natten, man brukar inte vara vaken så länge på vardagar. Så att det inte är så många online är ingen direkt skräll.

Uno Gordon: blev de för många pils för dig ikvälll ilr??

va fan skullle dom förlora idag för???
nu får ja inte lungn och ro denna natt heller...
fan va pulsen ska va hög i dessa dagar....
nervositeten stiger nu är de enbart vinster som räknas

Enligt Expekt är det redan avgjort, se länken.

Lägg av nu!!! Ni kommer aldrig göra det FBK eller Midioterna gjorde... Ni vänder inte ett underläge med 3-2 i matcher och anledningen är enkel. Vi har en målis i år... Ersberg skänkte två matcher förra året o Liv hade verkligen inte sin topp 2006... Och tyvärr som Ni själva nämnt, en finlandsbåt som back..... Men vem fan köpte Lotvonen.. Han va usel i Leksand o han e usel nu. Vi tackar!!!

I övrigt är vi bara bättre, men som sagt vi ska ändå spela om det men fan om Ni får göra så många mål till....????

Uno Gordon: Kan det vara så att många kanske har ett jobb att sköta?
:)

Det blev ju precis som man hade förväntat sig inför dessa två matcher. Kniven mot strupen på torsdag. Tvinga fram en bortamatch till möjligtvis. Men i ärlighetens namn förstår jag inte hur vi ska lyckas vinna borta. Det finns nog, tyvärr, inte.

Dom här två matcherna är inte vidare välspelade från något lag. Det jag skulle önska mig på torsdag är en förstaperiod utan enormt mycket tur från HV's sida. Vad är det nu, 4 matcher i rad som dom på ett eller annat sätt fått ett slumpmål från början? Nu har man i och för sig spelat bättre än Timrå i de sista matcherna också, men den förbannade turen dom har gång på gång...

Ännu en match som gav vibrationer av grundserie, jag förstår fortfarande inte vad det var Challe skulle "vinna två av" där nere i "Jerusalem".

John K: Humor

å tyvärr säger jag att de e kört för Er. luktar E-4 derby i år

Fyran: Hoppas spelarna tagit segern redan också. På torsdag vinner TIK, sedan är det en sjunde avgörande och där kan allt hända HV har pressen på sig att vinna en ev 7:e avgörande match hemma.

sargad:

Kerstin_k: Tur jämnar ut sig eller så skyller vi på nåt annat...

Liv e usel, våra backar e kassa o vi kan inte göra mål...ALLA VET att HV e laget att slå i år...Bäva månde LHC...

Red Rocker: Skulle Timrå vinna på torsdag, då är det frågan om vilket lag som vågar förlora i Jönköping. Det lag som vågar - det är laget som kommer att vinna.

Fyran: Vinner vi hemma är det öppet sista matchen, laget som går vidare vinner över LHC i finalen...

Red Rocker: Jag vet att Ni drömmer om förra årets prestation, men Ni har inte LAG för det... sorry. OM, OM. OM. OM, Timrå spelar final i år så: Grattis LHC!!

DET vet Ni oxå!!!

Fyran: Förra årets prestation? Du menar när vi åkte ur i kvarten?
Jo det känns som vi ville upprepa det. ;P

sargad: En frisk Jonkte skulle antagligen betytt en hel del.
Det är nog så för att en relativt sett fattig klubb som Timrå skall kunna gå till final krävs att alla nyckelspelare är skadefria.
Med Jonte, Styff och Martinen (hade inte varit helt fel att ha med honom)
hade det nog gått lite bättre

Tycho: Sant! Men vi kan vinna guldet, det kan inte NI..

För Er är Lch en hygglig final... För oss är det hinder till guldet!!!

Maggan:
När vi pratar förra årets prestation så menar vi MiDo....

Ska man se något positivt från gårdagens tv sändning så är det ju att Bosse Ahl pratade gott om föreningen. *skratt*
För det som skedde på isen vill man glömma fort som fan. :)

Fyran: Du behöver inte säga vi när du pratar om dig själv. Eller är det multipla personligeter jag har att göra med?

Maggan: Tolka oss hur Du vill, eller ....mig????

Fyran: Sturskt att säga när ni förlorat med 3-2 ledning två år i rad... ;P

Fyran: Så du menar att om ni går vidare tar ni hem guldet? Men om vi går vidare får vi torsk av LHC? Ne, prata på du. Känns bara mer och mer som vi kommer vinna när du skriver sånt här..

nectis: Nej vi vinner inget om vi slår Er. Men vi har större möjligheter att vinna SM-GULD kontra Tik...

Tycho: Ja o Ni va ju där...???

Tycho: ALLA vet att HV71 är laget att slå i år...

Fyran: Såg du mig inte? ;P
Jag lovar att du inte kommer vara här och vara dumdryg om Timrå vinner matchen på torsdag, men det kanske inte var ngn nyhet.
Sista svaret till dig, Internettroll!

Tycho: OK! Jag lovar o svär att jag kommer vara här o gratta NÄR Timrå spelar SM-Final. För det är ju dit Ni siktar???

Fyran: Nej ofta man siktar på SM-Final när man spela Semi, siktar mer på kvarten för tillfället.

Tycho: Internettroll???

Har en ståplats till lite reducerat pris till torsdagen....om någon är intresserad. 120 :-
Mejla mej här på HS om någon vill.

nectis: Jag lovar när säsongen började i september så fanns bara ett mål::: SM-GULD. Så har jag sett det de 2 senaste säsongerna men fan... Jag kan inte förstå att HV Blå inte har 3 guld i rad för det är vi värda... Men visst vi kan torska än en gång i semi... Men ALLA VET....att mIOD VANN förra året är ett skämt, men det vet Ni oxå.

Ann: Och jag rear ut en 3-timmars geometrilektion, helt gratis!

Och om någon inte fattade det lite reducerade priset...så....är alltså liiiite billigare än att köpa på ticnet då serviceavgiften är borttagen..

Fyran: Kan du förklara en sak för mig. Varför envisas ni med att säga/sjunga HV Blå? Jag menar, vilken färg hade ni annars kunnat ha: Grön? Lila? Rosa kanske?
Eller är det så att ni har färgkodat laget beroende på vilken årskull som spelar?

Maggan: varför har timrå röd/vita kläder?

« · 1021570 · »