1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604907 inlägg · 6213 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Olle: Jo, RJs slutspel är bra med tanke på att han var sämste back i laget i minst 30 omgångar. Sen kanske jag har höga krav men jag förväntar mig fortfarande mer av honom. Är man svag offensivt som back måste man vara tuffare bakåt än vad RJ är

spud: Vad ska de då vara?

Harman: Subjektivitet brukar väl vara förbehållet supportrar medan bisittare och kommentatorer förutsätts ha ett stort mått av objektivitet. Men det var väl förmodligen det sistnämnda du menade.

RocknRolf2: Klart du har rätt i det, vi har inga pp-backar (undantaget Kokko) men samtidigt...kolla hur många skott en sån som åkerman avlossar under ett slutspel. Lägg också märke till hur ofta han får stå helt ostörd och placera puckarna på mål. I Timrås pp finns inte den tryggheten, det kommer många dåliga skott från usla vinklar och ett närmast panikartat uppträdande som stressar fast puckar vid sarg och sen står man där, två röda på en vit och febrilt försöker hålla puckarna kvar i zon. Jag tror inte man ska lägga alldeles för stor skuld på just backarna, det är ju även forwards som ska öppna upp för detta. HV gör det strålande, vi gör det inte alls.

Sifredi: Jonte satt i canalplus-studion i semifinalmatch 3. Kolla länken. Vad fan hade han där att göra när Timrå spelade samtidigt? Härligt hjärta där. Att inte karln instinktivt säger nej till en sån förfrågan är fan skrämmande

Ang Svartvadet gjore han ett liknande gästspel son Sanny, Dvs inget större fel alls.
Tycker han synpunkter speglade matchen väl.

Och all ni som retar på Spud mfl, låt dem vara, detta är ju deras största ögonblick denna säsong.

Snoop: Sur avslutning på ett trevligt slutspel.
Hv hade stolpe in, det hade inte vi. Ett bra lag har tur...
Svarten verkar vara en go gubbe med glimten i ögat.
Calle bra som vanligt, skönt att slippa Virus.
Hoppas både Hahl och Regin stannar.

LHC-HV i final, pest eller kolera, skiter egenligen vilket av lagen som vinner. Vill verkligen inte se damp-Jämtin eller fröken Thörnberg lyfta bucklan, det avgör saken!

Heja äckel-LHC! Hockeylaget med den anrika historien och de trevliga supportrarna som älskar alla människor oavsett hudfärg.

Rättelse, tredje kvartsfinalen var det. "De gästas av Jonathan Hedström som ska analysera vad som händer i matchen" Bluuuärk!

RocknRolf2: Amen vaddå? Sola skiner ju i Karlsta vettu.

RocknRolf2:
För två månader sedan var man ju rädd för att missa slutspelet, resten är historia och jag är kanonnöjd.

RocknRolf2: Du är inte ensam om att förvänta dig mer av RJ men jämför bara när vi tvingas slänga in junisar som Erixon och Moe. Tycker inte att det går att jämföra dom med RJ, han har, enligt mig, spelat moget i slutspelet och visar varför han är bättre än "vi slänger in vem som helst på hans position så ordnar det sig". Offensivt har han ju inget att hämta men i defensiven tycker jag att han gör ett bra mycket mer stabilt arbete än just junisarna, Lotvonen, sanny och Koskinen.

Tycker han är en utmärkt andra/tredjeline back, en utfyllnadsspelare, if you will, och jag tycker han har gjort sig förtjänt av ett kontrakt. Sen så är det ju jävligt tydligt att man måste fokusera mer på spelarnas karaktärer när man rekryterar. Lotvonen ska i sämsta/bästa (beror väl på ur vilken synvinkel) nöta bänk i en fjärdeline och efter att man har kontrakterat nya ersättare på backplatserna så är det förhoppningsvis där han också sitter.

Uno Gordon: Jo, han var ju även där under semifinalspel slår det mig nu. Föreställ er det, att exempelvis Gerrard från Liverpool skulle sitta och kommentera Arsenal-United samtidit som Liverpool spelade. Nåt sådant skulle naturligtvis inte finnas på världskartan. Köp ut Jonte.

Så klart känns det riktigt bittert och tungt nu... Finns inte så mycket att snacka om, det är som det är. Bara att bita ihop. Vi gör väl en helt okej insats ändå sett över hala säsongen...

Däremot skulle jag vilja lyfta fram vår #12 lite extra. Robert Carlsson har gjort 563 tävlingsmatcher för Timrå och har varit med om hela resan från division 1. Från duktig målskytt till seg krigare i fjärdekedjan. Alltid med huvudet lika högt! RESPEKT! Stort tack, Robban... Det glömmer vi aldrig!

RTS: Inte för mig, känns som finalen tappat all betydelse nu. VEM bryr sig?? Något E4-derby i syd-Sverige. Hittills har ju årets Slutspel inte haft nån större glöd, inte i någon enda match-serie. Ska även Finalen bli bara en - gäspning?
Nu blir ju Kvalsvenskan det enda med nerv i!!
Jaja, Tack TIK, känns inte som MoDO skulle gått längre detta år, de fick soppatorsk i kvarten, ni delvis i semin.

Olle: Du har rätt. RJ kan ta en plats i det här laget så länge det finns minst en 3 backar som har mer förtroende och speltid.

Per HApps: Ja överlag ett mkt bra slutspel av Timrå. Vi var inte alls långt borta från final och med lite precision i värvningarna kan det nog bära hela vägen nästa säsong.

GRYM HAN ÄR JOHAN ANDERSSON!!!

Hollywood Hogan:
...dessutom är det inte allt för många spelare som spelat i tröja #99. Vår egen Gretzky!

RocknRolf2: Aja. Du har ju rätt till din åsikt alla dagar i veckan men om man ska kasta bajs på enskilda spelares agerande vid enskilda situationer så anser iaf jag att det finns andra backar som har presterat betydligt sämre. Vi släpper det.

Hollywood Hogan: Håller med! Upp med tröja #12 i taket! Robban har ett solitt Timråhjärta.

r8n: finns inget annat! ROBERT CARLSSON

zigge: Nej man skall inte dra alla över samma kant,
Men ifjol var sm-slutspel över 1 sek efter Svartens mål i 7 avgörande.
Ni gick hela vägen otroligt starkt.
Som du säger nu blir det kvalserie hockey att titta på och jag hoppas verkligen inte Cöbben vinner mot HV, jag unnar inte deras grisiga supportrar ett Sm-guld iår heller.

r8n: Högst upp Skall den.
STort stort tack ROBBAN, Du finns alltid i våra hjärtan.

Tack Robban! Du är en av mina favoritspelare alla tider.

r8n:
Kan inte annat än hålla med har man som #12 spelat x antal matcher för Timrå från missären i allsvenskan till toppen i elitserien är man värd att hängas upp i taket. Men då skall även Olle Åhman upp samtidigt tillsammans med Inge Hammarström och kanske även Bölla.

Per HApps:
Kanske även Peo Larsson, för utan han hade vi nog harvat vidare i allsvenskan

Per HApps: Jag ser också gärna Robbans tröja i taket. Vi får dock hoppas att själva ceremonin inte är en arrangörsmässig skymf denna gång, som när Strimmas tröja åkte upp. Minns fortfarande att det var långt innan matchen drog igång, folk hade inte hunnit dit osv. Magdalena Forsberg vann nånting i nån jävla skidsport samtidigt (som tydligen också skulle hyllas i ladan), då var det däremot ett jävla liv i luckan. Pinsamt

Per HApps:
Bra idé! Upp med Peos gamla NEH-tröja med Trygg Hansa-tryck på polokragen i taket... Sen med ett citat tryckt på ryggen: "Dä ä spälarna som spälat."

Per HApps: Peo Larssons tröja i taket? hahahahaha!

Kepsen av för Robban en odödlig ikon i Timrå

janssonovich: #12 !! När man börjar analysera hans insatser i Timrå så svindlar tanken... legend! Kan någon räkna upp alla som Robban har spelat med i Timrå? Jocke, Huss, Klockare, Pöllä, Z, Schnabel, Mackan, Styf... bara för att nämna några.

Tänk om någon kunning i supporterskaran skulle kunna göra en förtecknig, i någon snygg förpackning, på alla som Robban spelat med eller haft som ledare i Timrå. Det vore en riktigt fin avskedspresent.

RocknRolf2:
Magda-hyllningen är ett av mina mest smärtsamma TIK-minnen... Men det är bäst att lägga locket på här så att inte matchvärdsuggle-typerna vaknar!

Känns för jävla surt ! Vi ÄR bättre än HV i fem mot fem. Vinnerborg bjuder på utvisningar så dom kommer in i matchen. Tycker det är förjävligt att se medias hyllningar till detta lag. Tycker Hv haft ett jävla flyt med spark mål och styrningar som gått in. Vi hadde tre !!! ramträffar ikväll... Ändå lär man tvingas höra super muppen "Kenta" hur värda HV är denna finalplats. My ass Kenta !!! Trodde aldrig jag skulle säga detta. Men nu kommer man hålla på Clubben ?!?!

Åsså en sista sak. Se nu till och hitta en målvakt till nästa säsong. Som alla kan se så håller inte Backe. Han gör inte en riktig räddning ikväll ! Man kan ju jämföra med Liv som vinner matchen åt sitt lag.

Vinnerborg for president...

sargad: han är en legend av enorma mått, han har ett timrå-hjärta som få, och om någon FÖRTJÄNAR att hänga i taket i e-on, då är det nummer 12, Robert Carlsson!

sargad: Varr det några hyllningar för Kalle och Robban ? Faan va irriterad man blir på folk som drar ikväll när det är 4 minuter kvar ??? Jag skulle vilja sett 6000 pers som hyllade TIK ikväll efter matchen. Speciellt Kalle å Robbie...

sargad:
Låter som ett klockrent jobb för Jimmy :))

Roffe:
För mig får Peo gärna stå staty utanför kommunhuset, för utan han med sina kontakter hade vi aldrig i livet lirat elitseriehockey i dag, så är det bara.

janssonovich:
Häng upp Thörnberg i taket! I Robbans fall kan vi väl nöja oss med tröjan...?!

Nästa säsong måste bara Johan Andersson ha ett C på bröstet!

Foyn: Visst det känns tomt att det tog slut, men herregud Timrå äger HV i 50 av 60 minuter och verkligen ALLA visar hjärta, riktigt Timrå hjärtan visar dom! Sanny gråter efter matchen med supportrarna, nej nu ljög jag, alla killarna grät. Men det var ändå inte surt, det var inte surt. Dom spelade jätte bra idag, och det är viktigast, att avsluta med flaggan i topp!

SM-guld 2009, TIMRÅ IK

Jahap då var elitserien över för i år då. SM bucklan försvann nyss från Västernorrland, det Modo klarade av ifjol mäktade vi inte med i år. Återstår KS som mest intressant.

Kentas ödmjukhet är tydligen det som går hem i längden. Hoppas H(i)V tar hem detta i fyra snabba så kan vi räkna oss som tvåa i alla fall. Hur som helst så kommer jag inte att följa de matcherna, helt fucking ointressant.

Grattis alla tikare. Ifjol kom vi bättre än er och i år fick ni er hämnd och kom bättre än oss.

Väl mött nästa säsong igen.

Hollywood Hogan: skrev ja inte de? nummer 12 i taket? jag menade iaf tröjan ^^

Begrim: Päran Styf borde vara en kandidat också.

Foyn: Vet ej. Är själv inte involverad i sådana saker 08:a som jag är, men supportergänget brukar vara duktiga på att honorera den som hyllas bör. Krykov, Manderville, Mackan m fl. Efter denna säsong är det 3 stycken som ska hyllas Robba, Kalle å Sanny. Robban mest givetvis. Vad gäller Sanny bör han få veta att vi önskar honom tillbaka senare.

Dagen fråga vem vann målvakts matchen?????? eller för den delan hela semifinalserien.

janssonovich: Ja man måste säga att man är jävligt stolt över detta lag. Killarna ger alltid järnet. Tyvärr så räcker inte kunnandet till för några backar plus vår målvakt. Men alla jobbar som faan ! Man spelar en rolig offensiv hockey inte nån jävla tråk def som Kenta kör med ikväll.
Det tråkiga är att vi nästa säsong måste bygga ett nytt lag igen nu när många verkar lämna klubben. Men kom igen bara nästa sässe sitter man i E.on å skriker som en besatt !

Var också sugen att dra, (men aldrig före slutsignalen) pga besvikelsen. Kom sedan snabbt på att det är ju slut nu (med punkt)!

Det var riktigt jobbigt att avtacka alla spelare... Var inte långt till tårar när man såg Robban, Sanny och Kalle K mfl. lämna isen för sista gången i den röda tröjan.

Per HApps och alla ni andra som vill ha Robbans tröja i taket - mejla Timrås ordförande eller någon annan i styrelsen! Håller också med att hans tröja ska upp, för liksom.. om någon till tröja någonsin ska upp i taket, vem skulle det i så fall vara om inte Robbans får hängas upp?

Foyn: Det finns inget bittert i att sluta så här, visst det var sjukt nära en SM-finalplats, men det finns faktist en nästa sässong också. Men jag kan inte säga annat än att jag är stolt över killarna idag, oerhört stolt! Det här är hjärtat av hockey!

Och om någon borde bli utsedd till "Kaptenernas kapten", så är det våran Sanny Lindström, utan tvekan!

andyo: Härligt ut tal challe....
kolla länk

« · 1023456 · »