1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599492 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Lub: Så kan det vara! Men denna lämnar ju tränarna in till sekretariatet innan match, så känns ju som att den är mer tillförlitlig.

Men vi får se om 20!

Lub: hemsidan brukar stämma ja

{8179}: Isf har de fel uppgifter på hemsidan också...

Olli Nomadinen : Skulle nog lita mer på swehockey än på Timrås twitter tbh..
Uppladdat:

500x0-80865e13-2e96-48d0-aee8-6a9c1e0ee313.png

JonteD: Freda ä dä vart da föbövulen! 😂🥳

{8179}: Hartmann med Madsen var ju ett lyckat koncept i fjol. Hoppas de slår gnistor om dem i kväll igen. Madsen så ut att vara riktigt på gång senast. Jag tippade 3-0 sist och det sket sig ju ganska så rejält, så jag kör på den igen!

{8179}: Gretzky som extra enl officiella

Sputnik: OJ som extra enligt officiella! Madsen med Liljewall och Hartmann. Gretzky med Lindholm och Boyce.

KulltorpsOlli: Johansson är med även idag enligt lagupställningen på Twitter!! Gretzky som extraforward.

JonteD: Jimmy Dahmén och André Hiljanen

{8179}: Ere sant?? Då e de ju en bra fredag!! HOOOYAAAAHH!!!!!!🙌🙌🍺🍺🍺🍺

Olli Nomadinen : Vi måste ha inställningen att varje byte i matchen gäller på liv eller död, spela disciplinerat (inga onödiga utvisningar) och vara mer effektiva i PP och i spel 5-5 (sätta våra målchanser).1 mål framåt räcker oftast inte för att vinna och det är målen som räknas i hockey (inte spelövertag, skott i stolpen,ribban eller missade jättelägen). Hela laget måste bidra och ta ansvar i sina olika roller.

Det gäller också att vara på tårna direkt från början och under minst 60 minuter. Västervik har fortfarande kniven på strupen och då är man livsfarliga. Nu har vi en ny chans att visa att vi är bäst då det gäller!

Lub: Jag hoppas Freddan inte byter junis mot gretzky. Vi behöver offensiv, inte defensiv.

{8179}: 3/4 ä mina lärljungar ikväll!😀

Ingen Wessner idag.. Can i get a hooyah?

Olli Nomadinen : Dä ä bar å åk somm Stenmarck sa!
Låt dä rinna lätt!
Vi behöv int en mass annalys!
In mä puckuslingen i Marmeladens kasse!!
Skut dom höggt 👍🙏
Timrå IK mot Elitserien i vått och torrt alltid ❤️
Uppladdat:

500x0-3027b5d2-f408-483d-87fa-82653f403971.jpeg

Knylan: Jag har ingen aning om hur vi ska ta oss an den här matchen men kom igen efteråt så har jag garanterat full koll på hur vi skulle gjort

Knylan: Med risk att bli sågad så säger jag tålamod. Kör på som tidigare, men lägg högre tryck på mål. Däremot kan det vara klokt att frångå ordinarie mönster ibland. Ex. spela PP2 först i PP ibland.

Jag är för att fortsätta med OJ. Ärligt så tycker jag inte att det var ngn som var direkt dålig förr matchen, förutom att vi brända alla chanser/halvchanser....

Bryter in här i lite högintressant käbbel och lyfter matchtråden.

Trenden säger att det blir tajt i första och andra perioden. Vågar man helt förlita sig till att det blir så även ikväll? Inte någonstans. Vi kan luta oss en liten, liten smula åt att vi är bevisat duktiga på att ”studsa tillbaka” efter en torsk. Den där märkliga torsken mot AIK efterföljdes av en match där vi tog ledningen efter 10 minuter för att sedan stänga butiken i resterande 50.

Man börjar bli lite för ärrad nu för att tro att det är superviktigt att ta ledningen, men någon jävla gång brukar det trots allt jämna ut sig. Vi är konsekvent det lag i den här matchserien som lyckas få in spelare framför mål och därigenom kommer våra avslut från de mest kritiska zonerna. Däremot är effektiviteten sorglig. Vissa verkar tänka att det klokaste är att frångå allt som funkat under säsongen för att istället testa något nytt. Jag är nog mer lagd åt att det är just tålamodet som kommer segra till slut.

Men vad fan vet jag, och förluster brukar innebära omkastningar. Det känns lite som att Reinhardt kan få komma in idag, frågan är bara på vems bekostnad? Det där tunga sarggnuggandet som motiverade Lindholms intåg i den här matchserien har kanske uteblivit i någon mån, och Reinhardt är mer benägen att ta sig in mot kassen. Och jag tycker att en enda match är för lite för att kunna avgöra huruvida Oliver verkligen kan bidra i den här typen av matcher, han måste få mer tid. Så: förändringar känns att vänta, frågan är bara vilka?

Full fart framåt! Håll tätt bakåt!
Full fart framåt! Håll tätt bakåt!

Artic Joe: Har de siktet på JJ ikväll månne?

covfefe: Nu har dem lyckats skada både en stekhet forward samt en mycket viktig NHL rutinerade back. Man börjar nästan fundera om det var ett delmål dem haft?? Payback tonight!

{297} Helt rätt!

Zäta75: Att enbart gå in och spela PP är nog grymt svårt. PP kräver att du har fått känna en del på och är bekväm med pucken och även fått röra lite på benen. Behöver inte mer än ströbyten i övrigt kanske. Dock tycker jag personligen OJ förtjänar den istid han får.

Villervalla: Ja bli livrädd var gång ” Raggan ” ha pucken i vår zon! 😳

EXPLORERSMÅLAND: Crash Boom Bang., rättvist avgör Bofors i sudden

{8906}: Ja Rahimi är ett kapitel för sig själv. Bra, definitivt, ful, mycket och totalt osympatisk.

Zäta75: Håller med om JC, han är bra hemåt och Lindelöf framåt så de kompletterar varandra, Ragge får avlasta. Att Walli inte får ut mer är jäkligt konstigt, fel omgivning? Så kanske flytta upp honom, tycker även att Reinhardt som kan grisa lite borde upp och göra det i PP och i kanske 2 kedjan. Madsen kan också grisa och han bör även vara framför målet i PP.

Villervalla: Håller med Karlskoga spelar tufft men ärligt. Björklöven håller på med skit, odisciplinerade och respektlösa, jäkligt ocharmigt beteende. Rahimi ser jag inte storheten i alls, spelar rent ut sagt farligt, jämför han med Pertan Svensson det är en riktig scheriff, hårt och schysst.

Villervalla: Tycker att J Carlsson gjorde en bra match igår. Han och Lindelöf bör få fortsätta med Ragnarsson som 7e back anser jag.

Vad gäller forwards tycker jag att man ska lyfta in Reinhardt som med sin frejdiga skridskoåkning kan skapa oreda hos Västervik. Lyft upp någon annan som tex Walli till andra. Spela bara OJ eventuellt i PP2 där han gjort mål tidigare.

Vad tycker ni andra?

{8906}: Jag tycker att Karlskoga är mycket ärligare i sin grishockey, Löven är mycket fulare och gömmer det och sedan är de förvånad om det blir en utvisning.

{8906}: han är mupp💩 hutchins

roger_sundsvall: småful spelare den där, han gav Steen ett rejält rapp i situationen före. Man kanske blir sådär när man har Rahimi i laget.

roger_sundsvall: Bollywood nästa?????

Walle2: Avund? På vad? Att skitlaget från Ume värvar 9 hockeyknektar från andra sidan pölen?
Skulle inte tro det.!

Nisse1: Haha jt browns hår!!

roger_sundsvall: Jävla bluff klubb, ruffel och båg IF!

TimraStockholm: Tores pub eller va de hette stänger om 3 minuter

nr.90 hutchins
faller som en död fisk
vid knuffen

EXPLORERSMÅLAND: Hej då Americano fansen 😄

Nu ä kl snat 20:30 å dä få gå hem å supa o bröla!!🥳😂

Olli Hahl: Japp de kom såklart undan, allt medans Lückner sitter med halvfjång och skrockar lite smått .. sånt får man vara beredd på typ..

Andersson: Ja Dä ä ju sjuk...

eltifoso: Kommer Crandall undan med den? Tydligen

Andersson: Nu spearade en lövenspelare domarn också, hur var det nu
Man har väl alltid ansvar för sin klubba?

EXPLORERSMÅLAND: 15-1 till löven i andra ... konstig match

STEEN ä VäGgEn ikväll

Känns märkligt att PW fick en hjärnskakning av det där?

finns väl en liten chans att de kommer tillbaka till hyfsad form i en eventuell final men av 2 av 3 matchvinnare har åkt på hjärnskakning. Fyfan

Bik var bättre än Burkölen i 1a men det känns ändå inte som de rår på blötröven. Just nu känns knotröven som största favoriter till shl plats. Kanske bik kan ta en match om steen storspelar

Får hoppas griskatterna sänker ett dussin amerikanare

Olli Hahl: Är det inte bara så att de flyttat samma personer som annars ändå hade suttit i restaurangen? Dvs samma antal som restaurangen ändå tar.

Situationen nere vid BIK's mål alldeles nyss där Harald förskönar en helt glasklar crosschecking och kallar den "lätt". Men vi vet ju vilket lag han håller på. 🙈🤣

« · 2182077 · »