1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601356 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
EXPLORERSMÅLAND: Eftersom Wienercock inte är med så faller tackolov din jinx 😁

EXPLORERSMÅLAND: Nu är det kört..

Wi winn ikväl mä 5-1 å Wineheart gö hatrik 👍
Forza Timrå IK mot Elitserien i vått och torrt alltid

Olli Nomadinen : OM är ju ordet här

Andersson: Såja, nu lugnar vi oss lite 😬

Lub: Vinner vi ikväll är det exakt en vecka till final 1

Lub: Matchdag, solen skiner och det är helg. Bäst att passa på att njuta innan man går in i ångestbubblan inför match. Hoppas vi kan avgöra serien ikväll, mina nerver skulle må bra av lite spelledigt... 😬

{297}: Se till att återhämta er ordentligt nu allihopa. Snart dags för match igen. Räkna med mer psykologisk tortyr innan matchen är över....

TimraStockholm: fattar inte hur löven inte åker på en interferenceutvisning i den situationen. Wiklund tacklar ju ner en icke puckförande spelare och på så vis får han pucken och kan göra mål.

BÖFORZ 🔥🔥🔥

TimraStockholm: Två lag som verkligen filmar mycket. Inget snack om den saken. Nått att se upp med om vi nu nåt finalen

Frebog: De har varit innovativa i Umeå. Plockat bort flera sittplatser och ersatt med bord i stället.

Vad är det för restaurang i Umeå? Matro verkar inte vara nyckelord där i allafall. Folk viftar ju med flaggor inne på restaurangen och frågan är om det var maten dom buade åt precis.

EXPLORERSMÅLAND: Ser ut att vara en hel del Americanos på läktarna i kväll

Woody Jokinen: Ja vet 🙈
Men i Spottbaren sänns allt 😂

Rip Kirby: känns lite som hugget som stucket vilket av lagen det blir i en e.v final. Röven har fler individuella skickligare spelare än Bik, samtidigt om det börjar gå emot dom så kommer den där ökända transatlantiska grinigheten/fulheten som kan mynna ut i utv. Vilket gynnar oss!

Samtidigt är Bik ett krigarlag som aldrig viker ner sig eller ger upp, dom har Henke Björklund och några fler riktigt giftiga pjäser som kan vara skillnaden på vågen. Men jag väljer nog Bik ändå som en e.v finalmotståndare.

KB: vem bryr sig om Harald igentligen? Visst han har meriter osv men tyckt han varit lite osammanhängande, följer mer med flödet som tex att Vvik gör de så bra emot oss, man kan inte "följa john" för att vara en så kallad expert, sen Harald är kunnig men han pratar många gånger innan han tänker.
Nu tar vi dom ni tar vi dom, Timrå IK

EXPLORERSMÅLAND: Fotboll? Giffarna spelar ju inte förrän till veckan. :)

Knylan: Det kanske bara är en del i det mentala spelet gentemot Vvik. Lodin kanske inte är redo än men att han KANSKE är det blir ju ytterligare en parameter för Karlin att räkna med. Man vet ju, iallafall som supporter, hur lite jobbigare det blir när motståndare glatt annonserar när någon spelare kommer tillbaka från skada/sjukdom.

Som Pärra sa!
Ödmjukhet hela vägen!
Förövrigt rinn dä lätt ida...
Fotboll å hockey på tapeten!
Baren ä öppen!
Välkommen rabbuslingar 😎🥳🎉🥃
Uppladdat:

500x0-3509e5ea-67d5-4772-a065-1ded451c7296.jpeg

Spanarn: Väldigt glädjande om så blir fallet, med tanke på att det här är den andra hjärnskakningen för honom den här säsongen. Tror jag, i alla fall? Han åkte ju på en skada på försäsongen.

{297}: Tycker vi kan avvara honom nästa match med. Onödigt att chansa och tappa han hela slutspelet istället.

{297}: Japp, men man får ju förutsätta att de inte tar några risker, behövs ju i en (ev) final...

Spanarn: Låter ju helt fantastiskt, om än lite väl snabbt? 🤔

KB:

Är med dig till 100%. Tycker att Harald är helt ok. Roligt att ni vann SM-guld tillsammans förresten (2007). Blek rätt deprimerad när ni till slut gick segrande ur kvarten samma år, men unnade sedan er att vinna både semin och finalen. Kände bara att det var er tur att vinna efter diverse hemska finalupplevelser tidigare (allra värst 1999 förstås).

Men det är jag det. Kan tänka mig att många timråiter hatar mig för att jag skrev ovanstående, men det bryr jag mig mindre om. De som har någon koll vet ändå att jag är Timrå IK till 100%. För mig är ni självklart våra rivaler, men inte mer än något annat lag. Ville till skillnad från vissa andra inte att ni skulle åka ur i år. Drömmen är att vi möts på en högre nivå om några år.

Detta med kommentatorer förresten. Finns ett undantag och det stavas ”Virus”. Minns särskilt en match. Tror att vi vände 0-2 till 3-2 mot er i en av alla våra kvartsfinaler (2008?). Kanske vann vi i sudden. Då sitter den karljäveln bara och beklagar sig över att MoDo hade missflyt. Inte ett ord om Timrås prestation. Lite ironiskt att detta hände mot just er, som ”Virus” inte ens har någon specifik relation till. Skönt att man slipper höra något från honom längre.

Okej, ovanligt mycket svammel från min sida. Går på som Mr Steinbrenner när George Costanza befinner sig i hans rum. Ingen behöver läsa detta inlägg. Hoppas att vi sätter någon av matchbollarna (3 st!) nu. Blev ärligt talat själaglad i går. Sicken lättnad!

Olli Nomadinen : 55% av slutspelet på banken. Förhoppningsvis kan vi redan imorgon se till att vi bara har 4 segrar (36%) kvar.

Med lite tur är både Lodin och PW tillbaka inom en vecka. Utan fler skador gillar jag då ändå bredden vi har.

Oavsett vilka lag som går till final lär det bli en ruskigt tuff serie med två lag som inser hur otroligt nära de är. Ingen kommer vara nöjd med att ta sig till finalen.

Hassan: Vi är INTE där än nä. Minns en underdog för 3 år sedan som vände exakt det här läget

Rip Kirby: Går det till sju matcher så väljer jag definitivt Karlskoga. De går ju kort kort kort om folk. Jag föredrar nog Karlskoga oavsett...... MEN! Vi är inte där än!

Om man ska tillåta sig fabulera lite kring vilka som passar bäst för Timrå i en ev. final så kände jag före semin mellan BIK-Löven att Löven var en mardröm. Främst sett till historiken mellan lagen. Aber doch, BIK har överraskat, plenty. Men man kom knappast tvåa i HA av en slump.

Tyngden. Man är tunga och möta rent fysiskt. Löven är inte riktigt där. Man agerar mer som vanligt, dvs som höstlöv. I alla fall #theamericanos
Att det ändå är så pass jämnt lagen emellan, två raka suddenvinster för BIK, beror förstås på Lövens offensiva styrka, till stor del i PP.

Målvaktsspelet. När Steen klev in istället för Tim Juel i match 2 och släppte två billiga och Löven kunde vinna kändes kanske inte serien vunnen, men Löven kändes som klar favorit. Nu vet jag inte om Steen's "moment of joy" stannar vid en match, som senast. Dock så har vi fått frågan besvarad att BIK har ett otroligt kompetent målvaktspar. Poulin har inte övertygat speciellt mkt hos mig under säsongen, ännu mindre nu under slutspelet.

Med dessa parametrar omsatta i lottobollar så skulle jag föredra om Leif "Loket" drog fram laget från Umeå i det tilltänkta finalspelet.

KB: Hehe, ja. Lite intressant är det, dock skrev jag ett inlägg där jag höll med i Haralds kritik igår också. Grejen som jag anser vara ett problem är hur de (inte bara Harald) verkar ha svårt att vara opartiska. Vissa saker jag skriver är lite med glimten i ögat och jag överdriver nog en del med, men kontentan är att jag efterfrågar mer professionellt stuk på de som jobbar med sändningarna. Jag håller ofta med Harald och Mike med fler, men det tar inte bort det faktum att dom har totalt öst beröm över Västervik trots att det är vi som leder serien med 3-1, hur seriöst är det liksom?

Heisenberg: Det är ändå lite intressant hur så många supportrar från olika lag känner att Harald missunnar just dem.
Tror inte Lövensupportrarna skulle hålla med dig. De har till och med en hel tråd i deras forum dedikerad till varför Harald hatar just dem så mycket.

Synct: Och Liljewall

Synct: Jo, Connor Jones, om man ska lyssna på Cmore. Han fick ju till och med en egen videogenomgång av sitt starka sargspel igår.

Kan det finnas någon i hela hockeyvärlden som vinner mer sargdueller än Lundin? Jag kanske överdriver en smula, men känns fan som om han kommer ut med pucken 95% av alla sargdueller, extremt stark och lång klubba.

Andersson: Garanterat, där är det tydligen inte underdogen som är favorit. Men det har väl att göra med Mike och Haralds amerikafetisch.

Heisenberg: Finns en liten lätt misstanke att Björklöven är studiofavoriter i den andra semin också

Dr.Krykov: Jag sa aldrig att han bra igår. Jag ifrågasatte att han varit dålig hela säsongen. Han fick godkänt betyg i de första två matcherna mot vvik(hittar inte tredje just nu). Det finns även en intervju där han efter sitt mål i första matchen sa att han varit frustrerad och velat producera mer. Vem som helst som ser honom på isen ser ändå att han gör bra grejer hela tidem. Som jag sagt tidigare så är det fel inställning att han ska vara någon slags frälsare. Han gör sitt jobb bra men skulle såklart kunna ta ett kliv till precis som flera forwards i laget.
Uppladdat:

500x0-screenshot20210410-111245chrome.jpg

500x0-screenshot20210410-111413chrome.jpg

Bragd-Birger: Ja jag håller med och jag förstår det också. Tycker det var liknande när vi mötte Karlskrona, vi uppmuntrades lite mer helt enkelt. Men som du säger är det lite väl mycket nu kan man tycka, det måste ju vara befogat också liksom. Jag skulle vilja se hur många gånger vi benämns i ordet "bra" kontra hur ofta Västervik gör det. Vi leder trots allt serien med 3-1 i matcher, och har definitivt förtjänat lite mer beröm än vad vi får nu. Tycker Cmore borde sköta det lite mer proffsigt. Båda lagens fans betalar för samma produkt, då vill man inte se hur de som kommenterar och de i studion ställer sig på en uppenbar sida istället för att stå där emellan och vara mer opartiska. För just nu känns det som att kommentatorer och de i studion är fans till ena laget, och det har jag fan inte betalat för.

Ville inte posta det här inför matchen igår, min slutspelsvidskepelse var alltför hög... 😬. Men, för den statistikintresserade kan det vara intressant att läsa lite om varför just match 4 är viktigast i en bäst-av-sju-serie. (Iofs skrivet ur ett NHL-perspektiv där man har ett annat upplägg för hemma-/bortamatcher. Men ändå, just nu suger jag i mig allt som kan tolkas positivt...😁)

Heisenberg: fast, kärleken till underdogs kan jag fatta. Att Västervik stör Timrå kraftigt i en semifinal är ett betydligt roligare narrativ än att storfavoriten programenligt nöter ner utmanaren-från-vischan.

Sen kanske man hyllar Västervik lite v ä l mycket. Dock: dom var en rättplacerad JJ ifrån att kvittera till 2-2 i matcher. Det är tydligt att dom kan utmana Timrå på en helt annan nivå än vad spelarmaterial och säsongsprestationer antyder. Värt att uppmärksamma och hylla, även om man kanske inte behöver gå ner i split med mysbånge.

Olli Nomadinen : Undra om vi blivit lika hyllade om vi också hade skjutit 10 skott på mål efter två perioder på hemmaplan. Nej, Cmore har garanterat en förkärlek för underdogs. Förutom Harald, han verkar helt starstrucked i amerikaner och är säkert därför han verkar älska Björklöven. Jag tror inte ett skit på att hans gröna kavaj senast i Björklövens match var kopplat till The Masters turneringen. Han såg på riktigt ut att vara förälskad i Wallsson när han besökte studion.

Essvikare: Jamen det är ju det som blir lite patetiskt när de ska måla upp det som en skräll att Vvik öht gör match av det mot oss. Det här är väl en fullständigt förväntad utveckling av den här serien för alla som har någotsånär koll

Lub: Så är det ju, även i Västervik förhoppningsvis.

Frebog: Beror ju på vilken slags skada man har, hjärnskakning är ju a No-brainer (ursäkta ordvits), som kräver att man följer hjärntrappan...

Härlig intervju i ST med Westerlund som inte varit inne på ett baklängesmål hittills i slutspelet. Han säger också att Timrå IK är så vältränade att de kan nöta ner motståndet och vet att målchanserna kommer. Grym karaktär i gruppen säger han.

Olli Nomadinen : Mäktiga Timrå mot Västervik:
Grundserien slutade 10-9 och semin står nu 11-10 i antal mål.
Skotten:
Grundserien 101-102 och semin nu 143-96.
Västervik är ett svårt lag att möta!!!!!

Anders Aspenrud: Det känns som att du är inuti mig...inte bra

25 år sedan idag!
Uppladdat:

500x0-6f5bb9ca-c774-4f09-b31a-1a2ed0cc0586.jpeg

« · 2183615 · »