När laget spelar skitbra, bra fart och bra pucktempo. Så har vi ändå vår käre Ragnarsson som bjuder in Västervik 2 gånger genom att INTE RÖRA PÅ FÖTTERNA, är Lindelöf så mycket sämre?? knappast
roger_sundsvall: stark inledning av Timrå men man måste nog sluta åka och skrika efter domaren och börja se härket som Västerviks handikapp i den här matchserien.
Jag är den första att meddela när jag anser att domaren är ute och cyklar...
Jag tycker inte att det varit något fel på utvisningarna man tar på Ragnar.
Visst bjuder vvik upp till fasthållning genom att ta tag runt Ragnar men han släpper direkt för att tydligt visa domaren att hans klubba är fasthållen.
Ragnar svalde den rakt av och bjöd vvik in i matchen igen...
Per HApps: han trodde garanterat att han skulle få med sig en utvisning för hur hamnade motståndarens klubba under hans armveck till att börja med? Inte drog Ragnarsson upp klubban under sin egen arm iallafall.
Nisse1: Upplever det som att det var dåligt tempo i första, vet ej om det stämmer. Timrå dominant i 15 min men dålig skärpa. Hartman skjuter mycket men lite väl långt utifrån. 2 slarviga utvisningar kostar oss en ledning inför andra. Känns väl ändå ok, men har en otäck känsla att Karlin har ngt lur på gång...
Sputnik: Han kan få stå över den här matchen. Annars har han varit bra på sistone tycker jag. Tacklar bra och spelar enkelt när han har tid på sig. Han glömmer åka skridskor ibland tyvärr. Jag har egentligen aldrig förstått varför Carlsssson ska ställas utanför. Defensivt är han en klippa. Nåja, det känns tryggare i dag ändå, men det får man väl äta upp.....
KulltorpsOlli: Västervik har ju planenligt dragit ner på tempot och checkar inte lika hårt så att dom ska orka i 60 minuter. Frustrerande att dom får utdelning men dom kan inte få hur många pp som helst och i spel 5-5 dominerar vi ju fullständigt.
Woody Jokinen: Orkar Timrå ligga på så mycket hela matchen är frågan. Jag tror det. Karlin hoppas kunna sätta in en stöt i 3e eller kontra in ett mål så Timrå blir stressade.
palleparling: Jag ser hellre Eckmyl spela enkelt backspel och ta det säkra före det osäkra än att se Ragnarsson göra ena dåliga grejen efter den andra. Ragge är en bättre back när det stämmer men gör för mycket dumheter.
Det äckligaste med hockey är att man kan spela pissdåligt och ha 0-0 i halvtid, eller så spelar man skapligt och har typ 1-1 efter en period. Giv oss frid. VINN!
Villervalla: Ungefär så ja. Jag kan väl tycka att Timrå ska ha några växlar kvar också, även om Västervik nu spar på krafterna. Kan vi få se lite mål av Hartmann och Lööke kanske? De har ju båda haft lägen. Olofsson är bättre än på länge, och Madsen börjar tugga igång också.