1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600109 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Söderöver: Meen nu va vi inte bra!!!!!!!!

Vi har inte tur med backarna

Varför sjunker vi ihop så jäkla mycket?
PW lobbade väl iofs bara till deras backar? Sen var det någon i mittzon som slog den vidare.

PW:s icing var inte bra.

Olli Hahl: Blev en kostsam icing det där...

Kerstin_k: Oförklarlig...

bar mofftak: Förbannat onödigt!

Woody Jokinen: ja vi tittar på hockey istället, slår av ja, blir så arg hur dålig man får vara. Nästan hela back ersättningen skulle avgå

Kerstin_k: Skall Västervik göra en Bofors?

Mental soppatorsk. PW slår en helt onödig icing och sen står laget på käppraka ben och tittar på när han glider in och tar skott.

{297}: blir kanske Västervik till SHL? Vite ju intressant xD

Sputnik: Verkar inte bättre...

Nä men jag kan ändå kanna att det här är rättvist...

Timrå Ik har vikt ner sig fullständigt i tredje.

Madsen Persven Walli och Olofsson tycks vilja vinna men övriga spelar alibi hockey i tredje

stoff: back besättning

GRATTIS Västevik!
Vi hade vunnit vid 3-1..
Nu har matchen vägt över till VV

så ja...
match är 60 minuter

bar mofftak: Konstigt nog ser vi typ avslagna ut.
Ser nästan ut som flera spelare och även Freddan är "någon annanstans". Vad kan det bero på?

Det är så JÄVLA onödigt att det här går till sudden. Måste gå ut och stänga matchen i tredje och varför i helvete skickat Wiecioch den till icing istället för att bara passa när han är mer eller mindre ostörd? Gör jobbet för i helvete.

Helt obegripligt att man tappar allt i tredje. Så dåligt.

sargad: 👏👏👏👏

Modo får en giftig tränare i den där Karlin.

Kerstin_k: Tror Lodin betyder mer än vad många tror. Efter hans uttåg har vi tappat spelet.

Nu har tyvärr Vvik ett psykologiskt övertag inför förlängningen. Mycket viktigt nu att vi kan vinna denna match.

sargad: kanske nyskrivna kontrakt med andra klubbar som vi var inne på 🤔

roger_sundsvall: Jag valde att inte skriva för mycket i euforin i andra perioden. Hade däremot tänkt att skrivit att jag inte var helt nöjd med hur andra perioden tog sig, blev lite för mycket lek de sista 5 minuterna i andra istället för att behålla killerinstinkten. Det har hänt i serien med. Nu gäller det att knyta nävarna och överta momentum igen.

sargad: så här går det då man inte vågar vinna matcher. 3-1 ledning och sen tappar Timrå allt.

{9232}: Tycker du ska stänga limpsaxen ni som blivit jämförd med ett pendeltåg o en stor jojo!!! Bara att hålla k....ft..n!!!!! Jä...vl.. knätofs!!!!😈😈😈😈😈

Vi får valuta för pengarna👍
avgör i sudden
alla nöjda o glada

Villervalla: 39-19 i skott. En sån här match ska vi inte förlora. Påpekar igen vikten av att vinna ikväll. Inte roligt med 1-1 i matcher och åka ner till Vvik som är svåra borta.

Nu hoppas jag att vi visar jävlar anamma

bar mofftak: det är ju Timrås paradgren att spela av matcher på ledning, det tycker jag man gör ganska bra. Det är två individuella misstag som avgör. Markeringen på reduceringen är bedrövlig och PWs icing är katastrofal. Märkligt beslut av en så rutinerad spelare.

Wallis två missar i tredje blir också ganska avgörande, han skulle hängt minst en av dom puckarna.

Det är väl förresten PW som tappar sin markering på reduceringen när hartmann klivit ner och markerat en av två spelare i slottet?

{9232}: Går Timrå upp så tror jag Timrå behåller de spelare de vill behålla. Men jag kan ha fel.
Går vi inte upp så blir det ju et stort tapp.

{9232}: Är du en sådandär utstött masjävel från Mora? Vi vill inte heller ha dig här.

JonteD: Oj. Sorry jag kanske kom åt någon öm tå där.. 😊

även om det nu är förlängning så tror jag inte den kommer bli lika lång som den var igår!

jag tror olofsson gör mål på pass av walli i minut 8

Sputnik: precis så. Det skulle börja se snyggt ut igen. Det har ju smärtsamt visat sig i det här slutspelet att den hockeyn bara är att glömma. Nu är det hårt jobb och tålamod. Det finns ju där när de väljer att ta fram det.

JonteD: mata inte trollet.

Tycker Svensson sammanfattar det bra. Vi slår bort puckar istället för att hålla i och lugna ned spelet. PWs icing i slutet är ett exempel på panikgrejer som inte hade behövts.

NR.94 HARTMANN
avgör
frågor på de?
näe

Zäta75: Nu tar vi VVIK i sudden!

hanzon: Ja, om man inte är Leksing

Smokey: Vad är det för fel på Mora?

KulltorpsOlli: Gå vi int upp bli dä massflyggt!

Sputnik: Det finns ju alltid en risk för överskattning när motståndarna inte har ett skott på mål och man leder med 3-1. Det får bli en läxa. Jag tar ändå hellre den här matchen än förra. I dag spelar vi åtminstone. JJ har inte varit riktigt lika het och vi har haft myriader av chanser. Det hade kunnat stå 5-1 lika gärna. Walli gör segermålet. Vänta och se.

thorwald: PWs icingar till och med, 2 av 2 :-(

{9386}: VVIK fick ett hopp när Karlin tog ut Marmenlind och satte in andremålvakten samtidigt som våra spelare kollektivt ser ut att vara någon annanstans.

ehh strunta i Lekis IF 💩
harmlösa

{9232}: Inget alls. Men det är bra att dom får bort sina sämsta objekt till typ Leksand. Vi ser ju på dina inlägg här att något är riktigt knas.

Matsg: Sen ska vi komma ihåg att Lundberg ( V-Viks andramålis ) är helt ok målvakt på allsvensk nivå . Inte dålig alls

🛑trycker PÅ 🛑overtime knappen

roger_sundsvall: Karbonkopia på matchutveckling mot AIK. Kan tränare och spelare lära sig och ta med erfarenheten om vi kommer i detta läget igen i slutspelet?

Vad som oroar mig mest är jag ser lite eller ingen pep i båset, avslaget, hur kan det vara så?

Olofsson och i viss mån Lööke är plusvarianter i den här matchen. Sedan gör ju Boyce, Madsen, JJ, Svensson och nån till jobbet som vanligt.

« · 2179041 · »