Dr.Krykov: Men lägg ned. Olofsson är inte dålig, det ser vem som helst. Vad förväntar du dig av honom att han ska spruta in mål varje match? Han har aldrig varit den typen av spelare. Misstag bakåt har han kanske gjort men det gör även spelare i förstalinan då och då. Jag har sett samtliga matcher nu moy Västervik och tycker Olofsson krigar på bra och skapar en hel del framåt.
Olli Nomadinen : ja, fy faen. Jag är heeelt slut. Hur faen kan man ha gått och längtat efter detta i typ 2 månader? Ok, man mår som ett nyknullat troll just nu, men...jag åldrades nog 14 år innan Lundin (LUNDIN ♥️♥️♥️) avgjorde.
Fifan. Pulsen är fortfarande hög, och det går som pissrysningar genom kroppen med jämna mellanrum. Samtidigt som lyckan är enorm. Sjukt att man kan uppleva dessa känsloytterligheter genom att ett gäng snubbar glider runt på en is med klubbor och slåss om en puck. Människan är jävlarimej en rätt fucked up varelse.
Nu sover man gött i kväll (och fortsätter jag sippa Kavalan i det här parkbänkstempot blir det snart), sen blir det en spirituell, livsglad lördag innan söndags-/matchdagsångesten kryper på igen. Life in a nutshell.
Men, hörrni: är inte hockey en underbar jävla sport??
Labban: 8 matcher i slutspel nu varav första var bekväm och tillbakalutad och resterande 7 varit tortyr. Ska det inte vara kul att se på hockey?
Som lekman är jag ute på hal is nu men det finns ju hockeykunnigt folk på snacket så jag undrar igen, varför låter man inte Reinhart få spela i 3e och framåt när man så tydligt ser att det är dålig soppa i flera? Å ena sidan förstår jag att han inte är inne i matchen å andra sidan borde han jämförelsevis flyga fram på isen.
Knylan: Både Lodin och PW kommer antagligen tillbaka till 1a matchen i en ev final. Det blir en boost för oss isf. Tror vi blir svårstoppade om vi nu når finalen. Men tufft lär det bli oavsett vilket lag vi får möta.
Tror och hoppas att klubbhjärta avgör. Tycker vi har spelare med större klubbhjärta än löven och som verkligen vill nå SHL med Timrå. Karlskoga har inte haft samma målsättning att nå SHL, men lurigt lag.
sargad: Lite taskigt formulerat för nu låter jag som något annat än lekman...
Men jag biter; han hade några ganska svaga minuter på isen när de gavs, kan tänka att det har något med saken att göra. Man luftade ju barnet i 3e skall tilläggas
Dr.Krykov: Vet förresten inte om jag håller med om att han dribblar bort sig. Han är ofta den som är först på puckar i sarg bakom mål och vågar utmana sin gubbe och driva på mål. Det saknas sådana spelare nu när vi inte har Lodin..
Västervik behöver vinna tre raka. Timrå har aldrig förlorat mer än två matcher i rad på TRE ÅR under Freddans ledning i hockeyallsvenskan. Nu knyter vi ihop säcken på söndag så vi slipper en resa ner till Västervik igen (och hoppas på att BIK-Löven går till 7 matcher😬)
Sputnik: Var en av dem som fick strul med Cmore mitt i förlängningen så missade avgörandet. Kollade om nu precis och en fin detalj är att trots Lindholm blev bänkad i sudden så jublade han stort på bänken och klappade om Oliver Johansson som ersatt honom vid nått byte. Det tyder på bra moral i laget och att man gläds med varandra. Nu knyter vi ihop säcken på Söndag!!
Sputnik: Lindholm har imponerat bra ändå i är. Han kämpar och sliter i vartenda byte. En annan viktig spelare tycker jag är Liljewall, ingen stjärna men är förmodligen skitjobbig att möta. Per Svensson, nämnde jag honom? En av dom bästa backarna jag har sett på länge.
Sputnik: Reagerade med på det. Såg även vid värmingen förra matchen att Lill-Gretzky verkade vara vid gott mod och skojja och skratta. Tyder på harmoni och att alla accepterar sina roller, jävligt viktigt!
73Sjöbba: Ja Svensson vilken sheriff. Hård som få men tar knappt en utvisning pga fult spel. Förstå om han hade valt lite annorlunda tidigare i sitt karriärval. Då hade han varit i SHL nu utan tvekan.
73Sjöbba: noterade ni att Svensson satte in en stenhård tackling och INTE fick matchstraff? Jag tror Wahlgren fick samtliga inre organ tillplattade i den smällen, det kan ha varit den hårdaste tacklingen denna säsong.
{9037}: God morgon, ja herregud vilken skön känsla när man vaknade i morse och insåg att vi leder med 3-1 i matcher. Tror det var ngn som skrev igår och frågade om det här är kul. Jag börjar smått tvivla, kval av olika slag är oftast förknippad med ångest. Men känslan när Lundin tryckte dit 2-3 pucken igår var otrolig. Hyfsad begravningsstämning i studion efteråt även om Lars Lindberg som alltid försökte pigga upp stämningen.
Ikväll sätter man sig och njuter av hockey igen. Mycket lättare att se matcher när Timrå inte spelar 😂😬
Lub: Det är ingen direkt risk att vi här i vår bok drabbas av högmod iaf. Jag har förlikat mig med tanken på att slutspelsmatcher ser ut som den igår. Krig fram till slutsignalen...
Labban: Tydligen inte bara jag som tkr Olofsson va helt oduglig igår. Men grejen är att han utmärkte inte sig själv speciellt, han är så här varje match. Loj, inte rejäl och tar alldeles för stora risker.
Lub: Ja alltså Helber med darrande underläpp, nära till lipen när han gång på gång stammade fram hur fantastiska lilla Vvik är som lyckas störa mäktiga Timrå 😂
Lub: ja sjukt vad man slängs mellan hopp och förtvivlan i denna serie, hoppas den kan få ett avslut på söndag nu och att vi slipper raggartutan från Plivit i många år framöver.
Jag förstår nånstans att de vill hylla underdogen men det börjar kännas lite parodiskt emellanåt, vvik fick orimligt mycket beröm igår och speciellt i de två första perioderna kändes det rätt obefogat trots två mål. De hade ju inget av spelet, OK om man nöjt sig med att hylla dom för sin effektivitet men det avhandlades ju i oändlighet om deras fantastiska defensiva kvalitéer och hårda arbete. Nåja rättvisa skipades och det var det viktigaste!
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer