1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598981 inlägg · 6213 ämnen

Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
{297}: totalt jävla värdelöst. Freddan är ingen coach.. när det går bra för laget så beror det på grabbarna.. men i motgång är det noll coachning. Så jävla kasst. Fan så dåligt

Simmalugnt: Ett mål, ETT MÅL!? Så jäkla uselt. Vi har väl öppet mål 10 ggr minst men skjuter utanför.

stoff: seriöst hur i helvete kan man spela Hardegård som gång på gång lägger dom där fösarna som tar på försvarare och studsar ut.. defensivt är bra men i pp ska han vara på bänken eller vara i strimma hallen och träna skott

42-17 i skott, 1-3 i mål.

Det är för dåligt. Lodin har ett öppet mål i spel 6-5 och klantar passningsmottagningen, Blomqvist har öppet mål tidigt i perioden och bommar helt.

Sen brukar jag undvika att klaga på domaren men nu måste det börja tas utvisnigar på alla hakningar och fasthållningar som VVIK har satt i system i egen zon. Titta på Blomqvists läge - så fort pucken studsar nära honom så får han en klubba upp under armarna.

Nisse1: Frustrationen är stor. Men glöm inte att vi gör en spelmässigt bra insats. Västervik är ju helt över...
Spelar man 100 såna här matcher så vinner Timrå 99.
Detta är ju en stöld utan dess like.

Patetiskt. Det är verkligen HELT omöjligt att vara positiv och timråsupporter samtidigt. Ingen vill någonting.

Hardegård skickade Vejdemo på rehab i början av säsongen, vart i helvete är dom stenhårda höfttacklingarna på egen blå så att vi sliter ut motståndet?

{9037}: Västervik följer ju deras gameplan och gör en så bra bortamatch dom förmår, Timrå får försöka ladda om och hitta ett sätt att öka på produktionen

Jag är mest förbannad på de sk supportrarna här inne. Skärp er. Ja vi förlorade, men vi är banne mig inte körda!

stoff: Det är skamligt, det är så jävla illa man tror inte att det är sant, snacka om Oskarshamnvibbar. Usch och fy fan. Dags för Nubben att besöka omklädningsrummet.

Äh inte hela världen. Vi gör en bra match så bara att kriga på. Nästa match kan lika gärna sluta 5-1 om vi spelar som vi gör nu.

FH - avdammad: Laget behöver en riktigt jävla genomgång efter den här matchen. Odugliga är omdömet i dag.

Bland de värsta ja sett 💩
SKA ej löna sig..med KÖTTMUR
vvik skrattar åt oss..hela vägen till västervik
STÖLD

TimraStockholm: prickskytte 2 timmar efter match

Charlie2: Så fruktansvärt iskalla forwards. 109 skott 3 senaste matcherna. 5 mål. Lundin 4 och Dahlen 1 Va fan sysslar resten med

KulltorpsOlli: Man gör ju inte det, V-vik har ju redan vunnit två sådana och var nära på en tredje.

The great one: sista 2 minuterna. I spel 4-4 dog timrå av helt, en spelform som borde passa oss mot det här skitlaget. Det var som att man aldrig tränat på den spelformen tidigare. Men det är väl pricken över i:et på den sämsta offensiva prestationen i modern tid.

Det var för övrigt Hardegård som sabbade trycket sista 1.30 genom att spela så jävla vekt och avvaktande på blå. Tycker ärligt talat att Hardegård inte ska spela en minut till i det här slutspelet.

Förövrigt kommer man vägra acceptera en förlust i den här matchserien mot pisslaget Västervik.
Vi ska bara vinna detta och vi har två matcher på oss att klara det. Gör vi det inte så vill jag inte höra ”vi var inte värda att gå vidare om man inte kan slå Västervik”

Vi vinner 99 av 100 sådana här matchserien. Denna säsong ska inte vara den gången vi förlorar.

Nu jävlar laddar vi om istället. På tisdag blir det stolpe in. Ner och kör över vvik.

Effektiviteten måste det jobbas på men för i helvete, detta var extremt mycket otur också. Fan värsta förlusterna som finns, jag blir så jävla förbannad på den här skitsporten ibland. Hoppas vi kan fortsätta spela såhär, någon rättvisa måste det fan finnas.

Olli Hahl: Domarn står på sin vanliga plats, otroligt korkat av lodin att slå pucken på honom.

Andersson: Jag ogillar starkt Helbers flin när Vvik vunnit. Så även Karlins just nu. Ett jävla skitlag är Vvik har sagt det flera ggr tidigare och står fast vid det.

Simmalugnt: vad snackar du om, domaren gjorde ju 1-1 ?

gör vi MÅL.
på 1% av chanserna..vinner vi
impad..att vvik orkar..spel .mot ett mål
mål för oss..då tror jag proppen gått ur
sen P.P....då ska de va mål..för dåligt
.

Rallarn: F..n äru blind eller,Man måste ju veta vad man skall göra med puckuslingen också,TIK har ingen andra plan, .... slut,så dj..la besviken på denna förening,med Fredrik i spetsen,de f..n det kan ju knappt åka riller än värre ta kampen,nä fy f..n
No war,only glass!!

FH - avdammad: Vi är supporters allihopa här inne, men med supporterskap kommer passion och man måste få avreagera sig efter en förlust precis lika mycket som man hyllar efter vinst.

{297}: Din läsförståelse är lika dålig som vanligt.

TikShank: Om jag är blind? Vad yrar du om, ta ett glas vatten.

Andersson: Frågan är hur Timrå reagerar på detta. Knyter vi näven och säger nu jävlar ska vi ta nästa match och undvika en 7e och avgörande match där allt kan hända?

Chanserna måste sitta nere i Vvik annars blir det 7e och avgörande och Tombola.

Labban: Finns inte en chans Timrå vinner med några 5-1 mot VIK. Känslan är inte bra alls. Timrå har allt att förlora nu och en torsk på Tisdag och jag kommer få knapra Sobril..

Heisenberg: Jag håller inte med. Jag tycker verkligen inte att vi gjorde en dålig match. Hade vi varit som vi periodvis var mot AIK hade jag inte sagt något. Men så var inte fallet idag.

{9037}: tycker inte Västervik ska skämmas över prestationen, dom spelar bra utifrån deras förutsättningar. Inte konstigt att dom flinar som fån när dom åker av isen, dom kan knappt tro att dom kommer undan med vinsten i den här matchen. Är det några som ska skämmas är det timråspelarna med Lodin i spetsen. Man är uppenbarligen inte mentalt där man bör vara när man inte kan göra mål med så här många lägen.

vvik..spelar på våra misstag..o kontrar
hade vi gjort mål med ledning..annan matchbild.
dom tvugna o gå fram..
Dom förlitade sig på våran ofömåga att gör mål
med bra målvakt...
...brända lägen..jaa.
men lite oflyt oxå....
de grinar emot...
hoppas de GRINAR emot vvik på TISDAG

Sputnik: Spelmässigt är det här bästa matchen i serien enligt mig. Västervik hade inte mycket.

Effektivitetsmässigt kanske den sämsta dock.

{8437}: Domarkåren har successivt under säsongen gjort så att spelare i Timrå inte vågar tacklas längre. Tackling har varit lika med avstängning.

Detta va den sjukaste hockeymatch jag sett.

Målvakt
Försvarspel
Effektiva
Lagmoral
VVik hatten av....

Vad fan gör vi PP??
Vi har kört samma visa nu i 18 min utan mål...
Dä håll inte..

FH - avdammad: Såg du matchen ??,inget funkade,förutom lite paniklir på slutet,oj oj oj

Hassan: Jag håller med dig. Normalt sett ska Västervik kunna spela på våra misstag och vi vinner med 8-3.

Sputnik: Det blir intressant att höra vad Hamrin säger i podden strax.

Måste köpa ny tv till nästa match eller så kör jag på reserv tvn. Vi var minst 2 timråiter som slog sönder tvn idag.

Modolojderna hoppas på Karlin. Det gör jag också! Maken till defensiv tråkhockey har man inte sett sedan....ja jag vet fasen inte om det finns något lag i hockeyn. Lars Lagerbäck var ju motsvarigheten i fotbollen och det var ju så tråkigt o se så man gav faan i det.

FH - avdammad: Ok, personligen är jag förbannad men inte för att jag tycker vi gjorde en dålig match utan för att vi hade sån sjuk otur. Man måste få bli arg i alla fall, och det kan yttra sig på olika vis såhär direkt efter. Tror ingen här inne inte är en riktig supporter för att man skriver i affekt efter en sådan här jävla match.

Till och med vvik spelaren sa mer eller mindre att de inte förtjänade ha 2-1 efter andra. Förstår inte varför vi ska gräva ned oss. Gäller att ha tålamod. Denna match är faktiskt en av de bättre vi gjort i serien. Men det är en sån match där Lodin inte gör mål på lägen han vanligtvis brukar sätta. Känner ingen panik alls faktiskt.

Men bänka för helvete fröken Olofsson in med Lindholm eller Rainhart som bara kör grisa smäller på annat mot Olofsson som ska kamma sig inför varje byte. Har pappa hans bestämt att han ska spela och betalar hans lön menlösare än snudd på Tant HAGOS AGERA FÖR HELVETE FREDDAN

Sputnik:Blir det förlust på tisdag så kommer nog nerverna ställa till det likt game-seven mot Oskarshamn tyvärr.
Hoppas jag har fel.

...tisdag äre dags
coca cola burk arena ..
vem vill höra Biltutan?
inte jag

EXPLORERSMÅLAND: Hjälpredan redan värvad till VVik(Lönnå) småland you know,ingen framgång för oss,bästa fästet annars därnere för din slogan.

Heisenberg: Jag har väl förmodligen bättre impulskontroll än majoriteten.

Labban: ja... 3 mål på 2 anfall typ är bra utdelning. Västervik kan inte vinna detta. Men vi kan förlora fram dem till final.

BlackBay: Jag tror som du. Förlust på tisdag och vi blir darriga och det blir tombola och stor risk att förlora avgörande matchen. Hoppas vi inte tänker på det redan på tisdag bara och redan då blir nervösa.

Det är fortfarande Västervik som har pressen på sig att vinna och vi har 2 matchbollar.

Vi är Timrå IK och vi ger aldrig upp!

skott statistiken?
200-7..
1-3
tack o gonatt

Okej, domarna gör ingen toppmatch men det här ska vara stängt och klart i slutet av 2, början på 3e. Marmelind lär få köpa nya benskydd för dom han hade ikväll är helt utnötta efter att han stått fjäril och vi jobbat puckar från 30-40 cm gång på gång på gång på gång... på benskydden.
Dom gånger vi fick lite luft mellan puck och is så gick trissan i plank eller målram ett par gånger.
Generelkt kan man väl också säga att Vvik vann kampen runt kassarna.

Men hav förtröstan, det här tar vi... och OM vi ändå skulle förlora 3 raka(kommer inte att hända) så ska vi inte upp.

« · 2184085 · »