1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602042 inlägg · 6213 ämnen
« · 2905620 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2025-09-20
Montén Python: jag håller med och man får nog lägga förväntningarna åt sidan gällande Westfält på samma sätt. Han har inte varit någon större kaliber någonstans i sin karriär. Att han helt plötsligt ska bli det i Timrå ser jag som osannolikt.

Maktankan: Mm.. har bra internetuppkoppling men ändå laggar det till emellanåt. Använder appen på tv. Någon mer som har det problemet med?

Heisenberg: Haveri idag.

Och vad fan håller TV4 play på med.. Någon mer som förlorade ljudet?

Skulle i sammanhanget vara intressant att se den underliggande statistiken på exempelvis Westfält kontra Boyce. Ögat kan lura en ganska mycket i hockey ibland.

Sanyet: Ok. Njae, jag må ha mina synpunkter kring Westfält. Men det har med grunderna att vara en ledande spetsspelare att göra.

Westfält är en helt annan kaliber än Boyce, vad gäller att spela för samma roll i en 4:e kedja.
Hur mycket man än gillar Boyce, så måste man lägga känslorna åt sidan.

SKRIDSKOSKENAN: jag har sett Westfält på försäsongen och live sist. Mina förväntningar är kanske för höga men han har inte rosat min marknad iaf. FBK släppte han utan motbud dessutom så jag är klart skeptisk. Serien är lång och är han värvad som breddspelare så fine. Känns dyr för det dock.

VI VINN IKVÄLL RABBUSLINGAR 💪💪💪
TZ kann allt om Pöjkera...
Låt dä rinna lätt i strupuslingen 🥳🥳🥳
LÖNNÅ PROFETEN på högsta på Grammofon ❤️❤️❤️
GE OSS FRID Å VINN IKVÄLL 🔥🔥🔥
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-20250501140644.jpg

Sanyet: vet inte var dina förväntningar ligger efter 3 matcher men westfält va rätt bra mot lhc o inledde piggt mot växjö men hann inte spela så mycket .

Kimkim89: Boyce spelar nu så han håller nog högre nivå än de andra. Westfält skadad såklart men ändå han har inte varit bra inledningsvis.

Kimkim89: ok noterat

Sanyet: boyce va bra senast typ 2008.

Montén Python: jag tar Boyce alla dar i veckan före Levinsson och Westfält. Dom får allt visa lite framfötter om de vill ha en plats i startuppställningen.

Joslan00: Med tanke på att backsidan visat sig hålla så bra än så länge. Så är det nog inte så dumt att skynda långsamt för Svensson. 🙏

Borde inte Svensson vara tillbaka för spel nu? Någon som hört nått där?

Hälge: Fortsatt intressant med att Levinsson är extra spelare . Jag hade velat se honom få testa att centra 4:e kedjan nått byte i allafall. Tror att han är en sån som likt Emil.P kanske kommer till sin rätt som center.

dr-nix: Ja, absolut. Jag hade dock inte läst/hört om det var en konstaterad hjärnskakning.

Hälge: Nej han lär väl bli borta ett tag på grund av hjärnskakningen.

Sv: Apropå nånting...
Fast kunde vi knäcka LHC spöket kanske vi kan knäcka FBK spöket också?

Kerstin_k: skulle tippa på att det är den här matchen som cementerat vår uppfattning om domarnas sätt att döma till Karlstatöseras fördel mot just oss.
Ante: "ta bort TVn för fan"

F.ö. så kan jag inte närvara idag men skickar kidsen. Sitter bakom ratten från kl 16. Så är det nån som ska ta sig från arenan till stan efter matchen så rekommenderar jag Wecab

Andersson: Där skrev du nåt. Det kan möjligen vara ett vapen!

steveroper: En förhoppning är att domarna kan bli lätt förvirrade idag . Tommy har ju som bekant tränat FBK en gång i tiden o de kan röra till det i fallet vem dom ska favorisera

Kerstin_k: Det är vetenskapligt bevisat att Timrå ALLTID blir förfördelade av domarna och i synnerhet mot lag som FBK. Vi får som bäst en nästan rättvis bedömning när det kommer till matcher i övrigt. Dvs om vi spelar hemma inför fullsatta läktare, är ett topplag och möter ett bottenlag. Då k a n det osannolika inträffa att domarna hittar en nivå som nästan innebär att vi får samma förutsättningar som motståndarna. Nästan. Men icke mot FBK, där är alltid förhållandet extremt åt motsatt håll.
Jag har snart doktorerat i ämnet så jag vet 🧑‍🎓

Rico01: ja vi får väl se. Men jag är optimist och tror på att vi kommer att bli bättre och bättre. 😏

Rekommenderar starkt att titta på senaste matchavsnittet. Jätteintressant att få ta del av Samuelssons snack i omklädningsrummet.

Ursäkta om jag är lite crazy och skriver i matchtråden.

Snortufft och väldigt intressant på förhud. Som Knylan konstaterar: ifjol stod vi med Thinking CAP! på, men hamnade direkt i en parterr som vi aldrig tog oss ur. Hjälplös påsättning i 60 minuter.

TS k a n ha något annat på gång. Tredjeperren mot Plastsjö bränner fortfarande mysigt på näthinnan. Kan vi fortsätta med den kollektiva, fokuserade försvarsinsatsen finns klar potential att störa på ett annat sätt.
Men, svårt blir det. Poäng känns som bonus, men en insats som vibbar framtidstro möjlig.

Karlsson74: Då kommer du nog inte orka =P Med tanke på att vi gjort just det i 3 raka matcher.

Karlsson74: domarna lär ju hjälpa dem till en 2-4 seger

Rip Kirby: Känslan är ju att det inte finns något annat lag som Timrå blir så våldtaget av domarna hemma som Färjestad. Dom brukar komma undan med allt och lite till.

Finns ingen vetenskap som backar upp det. Men det är känslan.

Rip Kirby: förväntar mig ingen vinst egentligen på så sätt..även om man alltid hoppas .. däremot har jag som krav och förväntan att Timrå gör en bra match. Att man är disciplinerade och tvingar Färjestad att jobba hårt om de skall ha någon poäng..
Orkar inte med ifall man går ut i första och spelar som yrahöns och ge bort alla tre poäng nästan gratis redan i första perren..

Smörgåsen : Inte riktigt 10 år sedan. 2018-19 snålade vi oss till en seger med 1-0. Jag roade lördagsförmiddagen åt att räkna lite och Färjestad är historiskt det lag vi har allra sämst hemmastatistik mot. Vi har mötts 54 ggr och vi har bara 17 vinster mot 35 för Färjestad och tösera från Karlstad är förutom Örebro det enda lag vi har minusstatistik i hemmavinster mot av SHL-lagen. Så en tuff eftermiddag väntar onekligen.

Lakesi: Tror att vi kan störa FBK idag. Vi har allt att vinna bonus om vi tar poäng. Bara köra vidare som 2 senaste matcherna släppa ner axlarna och kämpa göra allt för laget så kan det gå vägen

neutral: Nada zip zero

Smörgåsen : Ursäkta men en fråga då jag förmodligen missat något. Blev det någon anmälan angående Petter
Granberg fula armbåge i senaste matchen? Vad blev straffet?

angeroath: 2018 var senast

ralus: Jepp, men frågan var när vi senast vann hemma mot dom :)

ralus: senaste 20 matcherna har Timrå vunnit 3 kaffestad 17 blir tufft idag men hoppas på vinst!❤️🤍

angeroath: fast vi vann väl i Karlstad ifjol? Men oavsett, svåraste matchen och den match i ligan som osar mest torsk på förhand enligt mig

Smörgåsen : Men Harde vet iaf hur det känns

janersa: ja skulle också vara nöjd med en pinne idag. Ni har enligt min mening ett lag som kommer spela final.

angeroath: Det var som fan. Att det sämsta SHL lag vi nånsin haft lyckades slå FBK var inte min första gissning.

Smörgåsen : 27 september 2018.
Uppladdat:

500x0-img5313.jpeg

Tom Topp: Man hade ju önskat ett annat motstånd för att kunna bygga vidare på någon längre streak. Om Växjö var tighta med ett bra försvar så blir nog detta en ännu större utmaning. FBK åkte upp till Skellefteå och stängde ner Skellefteå av alla lag rätt bra. Minns inte ens när vi vann hemma mot FBK. Måste vara över 10 år sedan. Så en vinst ikväll vore ju en jävla bragd.

Tom Topp: Må bästa lag vinna i eftermiddag.
Med Joe Dalton i båset tror jag ni har en fördel mot oss. Han känner trots allt FBK ganska väl... Jag kommer att vara nöjd med en pinne idag.

SKRIDSKOSKENAN: En poäng är då jag jävligt nöjd med!

Ojh-Ajh: idag är man nöjd bara vi gör en bra match o poäng vore liksom en fantastisk överaskning 😂 men visst fan ha man ett helt annat hopp än för en vecka sen de har man

JonteD: En tydlig skillnad i matchavsnittet är ju att spelarna plötsligt hörs (och verkar bjudas in) under match på ett annat sätt. Klokt, och jag gissar att Tommy styr upp när en sån diskussion går för långt från fokus. Han går runt, han ställer sig aktivt bredvid efter match. Han ställer frågor och vill ha svar.

Skillnader. Jävligt bra skillnader.

Underbart med matchavsnitt igen! Tack för det!

Idag säger vi att TS har full koll på sitt Färjestad och att vi bara knäpper dem. Va?

❤️🤍

Timrå IK - Färjestad BK 2025-09-20
Högintressant kraftmätning detta. Ifjol drog Mitell ner småbyxorna på Jokinen i första mötet, sen var vi helt chanslösa även resterande tre möten. Vi får väl se, men att vi skulle gå in med samma helt ocyniska uppsyn i detta i år känns helt osannolikt faktiskt. Känslan är att vi har en tränare nu som verkligen kan vrida och vända på 60 minuter på ett helt annat sätt.

Men att konsekvent släppa in förstamålet i matcherna tycker jag vi kan skita i från och med nu. Allt blir så inåt helvete mycket jobbigare.

« · 2905620 · »