1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581272 inlägg · 6216 ämnen

SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn

« · 1968001 · » Till forumet


Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Bee: Håller med om att BerglundBoyce kan vara kvar och gnugga på i 3-4e.

Idag känns det för jävligt men nog är det tur att idrotten inte är helt logisk. Då skulle man ju inte behöva spela matcher ens.
Oskar går upp med en Dahlrot som inte platsade hos oss, en Thelin som fick gå från Gnage och en Hilding som inte längre var på tapeten hos SHL-klubbar.
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
RunarUp: vaknar upp som supporter till ett HA-lag. Känns så där, om jag ska vara ärlig.

Besvikelsen är större idag än igår. Frustrationen - över all misär som präglat Timrå i år - likaså. Igår gick hela dagen åt att förlika sig med tanken på att åka ur. Idag är den verklig på riktigt. Och det suger.

Men samtidigt; solen gick upp idag också, jobbet mitt består, min familj är frisk och Timrå IK live to see another day.

Nu hoppas jag på handlingskraft hellre än självömkan från ledande positioner i Timrå IK. Rensa det som verkligen behöver rensas. Ta fram en strategi och jobba målmedvetet efter den. Se till att aldrig igen hamna i "Vi är inte redo för SHL". Jobba bort offerkoftan. Nästa gång chansen kommer SKA man vara redo. Se för fan till att lära sig nått av det skämt till säsong som detta har varit.

Låt spelarflykten och uppbyggnadsfasen börja!
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Simon Karlsson: Att han liksom många andra i laget inte förstått försvarsspelets ABC.
Att han inte bryr sig om Timrå är lika korkat som en del av dina inlägg ikväll.
Gå hem och lägg dig nu. Du bor inte här.
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Simon Karlsson: Ge dig!
Varför dyker du upp out of the blue och börjar trolla på detta forum?
Rätt allvarliga anklagelser du kommer med. Vad har du på fötterna angående dina påståenden?
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
RunarUp: I ett lag där han bara behöver spela i anfallszon.
Hans pojklagsmisstag vid 0?1 blev ödesdigert.


Inte direkt förvånande eftersom Anton Wedin med 250% säkerhet INTE skulle ha fortsatt i Timrå nästa säsong ÄVEN om ni hade lyckats slå ut Oskarshamn.

Jag skulle tro att Wedins egen motivationsnivå mot slutet av både grundserie, och i matcherna mot Oskarshamn mer eller mindre var obefintlig.
Vad tror du själv RunarUp???
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
From nu glömmer vi eländet som varit...
Blickar framåt...
Spelare lär lämna oss och det är förståligt..
Vi får snart svart på vitt angående ekonomin..
Vi får börja om...
Vi får bygga nytt...
Vi är tillbaks till HA..
Vi får tillbaka Västernorrlands Derbyt!!
Vi får besöka de lite mindre arenorna..
Med mindre publik..
Vi får mindre plats i media...
Men en sak blir den samma...

Vi älskar Timrå IK oavsett i vått och torrt ALLTID och vi ger aldrig ALDRIG upp!!!🥅🏒❤
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
behåll juniorerna
skicka resten åt helve**
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Simon Karlsson: I ett lag där han bara behöver spela i anfallszon.
Hans pojklagsmisstag vid 0–1 blev ödesdigert.
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Timrå1975: I vilket lag tror ni att Wedin spelar nästa år?

I ett av lagen som sannolikt kommer att husera på den ÖVRE HALVAN av SHL
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Otto1: Nä han tillförde inte mycket...
Många spelare tog tyvärr inte klivet upp ifrån HA till SHL...
Gallo tex...
Larsson...Kinnvall..visst öste han in mål...men så många misstag i försvarsspelet...
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Affe_TIK: Allt annat än fett plus är ett mysterium.
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Ska bli roligt att följa bokslutet nu i April.
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
SMÅLAND: Ja Olofsson känns ju som ett REJÄLT tapp... NOT!
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
RunarUp: Du har så rätt. Jag har haft en väldigt ödmjuk profil både på sociala nätverk som i verkligheten när jag pratat med folk. Visste att det skulle bli tufft. Oskarshamns snabba spel och en oslagbar effektivitet och bra försvarsspel och målvaktsspel. Kollektivet Oskarshamn slog ut oss..
Men som du säger...
Den långa vägen för oss tillbaka till hetluften börjar nu...
Oskarshamns väg till hetluften börjar nu....
De har aldrig varit där...
Det blir ett par tuffa månader som väntar för dom...
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
RunarUp: Ganska övertygad om att IKO är hockeyns Ljungskile. Men just idag kan dom nog leva med det.
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Två nya målvakter får vi jaga...
Laxen och Gallo...Wedin..Thörnqvist...Hållander...Olofsson...Rensfelt..Collberg..Palmberg...Blomqvist...Larsson...Jalle...Kinnvall...ja tyvärr ryker nog mer än halva laget till hösten....

Vi får nog behålla...Boyce...Berglund...Drugge...Molinder...Hardegård...iallafall 👍🏼😂
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Synct: Ja det stämmer, dom är tillsammans!
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
tips 2020
IKO o LIF
sist..o näst sist...
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Affe_TIK: Är det bara en sägen här i forumet att Hardegård är tillsammans med Nubbens dotter? stämmer det lär han väl signa han snabbt som ögat, så han får ha kvar dottern i schtan.
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
RunarUp: haller med till 100%. sa trakigt att Timra inte kunde tagit denna chans och faktiskt kunnat bli ett stabilt bra lag i SHL. jag som var sa sjukt spand pa att se vilka spelare Timra hade fatt in...
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
SMÅLAND: någonting säger mig att hardegård kommer vara en av de första han signar!
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
SMÅLAND: Tyvärr tror jag vi såg två förlorare på isen idag.
Ett Timrå som försatte en bra chans att börja etablera sig i SHL. Kommer förmodligen ta rätt många år innan vi är med och hugger på en plats i högsta serien igen.
Oskarshamn som charmat hela det neutrala hockey-Sverige under några veckor nu. Men jag tror inte för en sekund att föreningen någonstans är redo för SHL. Tror dom är ännu sämre rustade än vad vi var för ett år sedan.
Att då gå upp kan på sikt kosta mycket mer än det smakar.
Det här lät väldigt mycket surt sa räven, men är inte menat som en kommentar från en dålig förlorare.
IKO var bättre än oss över sju matcher. Punkt.
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Enligt Nubben så rivs ju alla kontrakt nu...
Alla spelare får gå vart de vill....
Nubben vill bygga nytt på den vanliga gamla melodin...
Ungt...Svenskt och hungrigt....
Dvs...det kommer ta många år innan vi nått toppen igen!!!
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
The great one: 1 timme sen typ, du kan kolla på hans twitterprofil och på ''gillamarkeringar" nånting säger mig att Gallo inte blir kvar :/
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Timrå1975: Han vek sig för frugan och stack till Ängelholm.
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Tikarn97:

Hur nyss?
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Är Gallo klar för Leksand? Gillade något inlägg nyss på twitter ang Leksands IF... Är han klar för LIF blir jag äcklad.
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Modano: Ja Christer Abrahamsson skulle vi haft med träskorna!!!!
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Den största elogen och hyllningen ger vi oss suppotrar själva!
Vi gav ALDRIG upp!!
Vi trodde in i det sista på laget!!!
Vi stöttade laget så gott vi kunde!!!
Vi alla Timrå IK bröder och systrar ifrån Norr till Söder....
Hemmamatcherna gick vi man ur huse och fyllde arenan och även till bortamatcherna så åkte suppotrar långväga för att stötta laget!!

Vi skrek oss hesa för att bära vårat lag...

Men.....

Tyvärr bjöd inte laget upp till dans...
Vi gjorde vad vi KUNDE...

Men vi fick inget för det.....
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Synct: Om inte Zäta hjälper till på planen nästa år eller med pengar får vi nog vänta i 15-20 år när Elias P och Jonathan Dahlen förhoppningsvis kommer och spelar upp oss när deras NHL karriärer tagit slut. Totalt mörker nu.
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
SMÅLAND: ironi-inlägg , men kan coachen vara kvar så kan ju allt hända
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Andersson: Lusth Wikegård Kenta Bäckman Bert Robertsson Jönsson Åhlund om han inte bli kvar i oskars
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Raggaren Putte: Kommer inte ske så länge Nubben är kvar. De är bästisar 4 life. Sen skall ju svärson Hardegård med på tåget...
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
SMÅLAND: Varför kunde inte Zäta offra sig och dra på sig skridskorna en sista gång och hjälpa vårat köra TIK? Eller iaf hjälpa till med några av de miljoner han har tjänat. Har inte hört något om Zäta i tidningarna som var fallet förra året när vi gick upp när han var i tidningarna hela tiden och kommenterade. Har ni hört något?
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sputnik: Tror att Freddan är i en slags chock just nu faktiskt. Men nu när vi ska börja om måste vi framför allt byta bort den pessimistiska och trötta härföraren. Han har visat sig vara en one-trick pony eller vad man brukar säga och det tricket spelade han ut redan ifjol.
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Fyfan vad jag inte längtar till nästa säsong, en kass upptaksträff med
Mike, en ännu sämre bevakning på laget, 2400 pers på läkaren i snitt, Möta Tingsryd, Pantern, Kristanstad och sändningar med kommentatorer som är bedrövlig, en kameravinkel, Inga mikrofoner i hallen så man hör bara kommentatorerna, inga kommentarer mellan perioderna, inga inslag, ett lag som kommer i bästa fall hamna i mitten av tabellen.. listan kan göras längre men jag väljer att stanna där för börja koka inombords..

BTW!!! Stort tack till Klacken som har varit helt jävla magisk denna säsong och framförallt RV som är sveriges bästa supportergrupp! utan tvekan!!
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Andersson: Ja.....dom kan du skriva av på stört!!!
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Andersson: Ja dom lär va lika aktuell som Zäta.
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Ska vi avskriva Fransson och Sebbe nu då ?
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Kära vänner!

Vi hade ett lag i år som INTE förtjänade att spela i SHL nästa säsong!

Så många tjänstefel har begåtts denna säsong!!

Leksand sparkade sin tränare under säsongen...

Låg och harvade i botten på HA...

En kunnig Roger Melin kommer in och vänder det sjunkande skeppet till en SHL plats nästa säsong...

Vi förlorar 20 matcher utav 23 efter nyår och likt förbannat så görs det ingen förändring...

Visst kommer Sjödin in....
Men hur mycket har han att säga till om...

Nä....jag bor 7 mil ifrån Oskarshamn...

Det ska bli spännande att se hur de klarar detta till hösten med Arenakravet och spelartrupp och hela organisationen...

Tre lag ifrån SMÅLAND representerar SHL nästa säsong...

Ifrån alla länen...Kalmar,Kronoberg och Jönköping!

Snacka om derbyn!!!

Visst kommer man bli hånad när man går ut imorgon....

Men jag är ÖDMJUK och har varit sedan första kvalmatchen!!!

Vi var INTE värda att stanna kvar i SHL nästa säsong!!

Så illa är det..
Men också så jävla SANT!!!!
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Timrå1975: Ak Bars Kazan. KHL-Wedin!
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Timrå1975: KHL, Växjö eller HV71 lägger jag min röst på.
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Timrå1975: Färjestad kanske som han redan varit och tränat med förra säsongen?Skulle nog passa han bra, tar över efter Nygård som lär lämna.
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Andersson: I vilket lag tror ni att Wedin spelar nästa år?
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
jokklas: Alltså det Freddan snackade om hela tiden i början tills verkligheten kom i kapp, var ju vi har inte hitta samma lagkemi som förra säsongen, vi letar efter den. Herregud, det är din totala oförmåga av att sätta en spelide som varit den absolut största orsaken till denna säsong. Plus den obefintliga fingertoppskänslan av matchcoachning och hitta kedjor.

Jag kan ärligt talat inte se att vi kan komma framåt mes Freddan, nästa säsong kommer bara bli en transportsträcka av mer misär.
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Modano: Förslag på förbättringar ? Nya tränare ? Vem , vilka ?
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sputnik: Att bygga spelet på en bra målvakt, sarg ut, bra moral och lite spets funkar fint så länge man inte är/förväntas vara i förarsätet ja.
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Andersson: Hahaha, Raggarputte vaknar till liv. Taggad för att möta Västervik, Karlskrona, Kristianstad, Pantern, Vita Hästen, Mora, AIK. Nu ser vi till vinna den där jävla Hockeyallsvenskan med Bratten i mål.
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sputnik: Ärligt talat så har Freddans spelfilosofi blivit så oerhört blottat nu. Förra säsongen räddades man av Haukeland och Dahlen. Vi var mestadels utspelade av KHK men hade ett giftigt kontringsspel. Stor skillnad på hur Oskarshamn mestadels spelade ut oss som var SHL laget denna gång och hade en tydlig spelide som gav en trygghet för hela laget. Jag vill inte se en sekund till mer av Freddan i vårt bås. Det vore en skymf mot oss supportrar.
Låst ämne

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sputnik: Och ödets ironi är att tränarn snackar på exakt samma sätt som raggarn. Tror dock att resultatet blivit betydligt bättre med den gamle raggarn i båset. Han gav i alla fall positiv energi.
Låst ämne

« · 1968001 · »