KulltorpsOlli: Tyvärr är han i samma osäkra fas fortfarande. Både Luckner o Helber har nu påpekat att Svedberg ger ett darrigt intryck. Det måste ju Freddan också se men han vågar knappast byta ut han... Mycket lugnare med Brattström. Inga onödiga rörelser plus att han täcker mer. Detta kommer bli nervigt. Vi måste ha nästa mål. Annars vete faan...😈!
Timråit H-sand: Nej, det är ett extremt svaghetstecken hos Freddan, nu spelar det ingen roll hur Svedberg reagerar, det handlar om våran överlevnad i SHL, när man får den enklaste klisterpucken att se dramatisk ut är man inte i balans.
Kerstin_k: Hans misstag va värre just för att det var sudden, misstagsmässigt är det värre att slänga ut pucken helt utan anledning än att göra ett felpass bakom egna målet.
Synct: nu är det inte allt för lätt att kontrollera puckar med klubban sittandes på knä. Intentionen var att vispa ner den i hörnet. Men det gick åt helvete.
Det låter som om jag försvarar Svedberg. Tvärtom, egentligen. Jag hade föredragit Brattström eftersom Svedberg har varit så dålig i år. Men lite nyanserat kan man ändå se på ingripanden.
Sputnik: Jag fattar inte att vi inte har någon struktur i spelet. Jag ser då inga linjer. Vi anfaller en och en och ända fattas det folk bakåt. Var är alla människor?
FH - avdammad: I år har vi varit allt annat än en lagmaskin, Wedin IK skulle jag hellre kalla det, det är bara han som kan dra den extra gubben och öppna upp i anfallszon.
Sputnik: Förlust med 3-2 är ändå ett fall i rätt riktning. Svedbergs fall är i nedåt riktning. Hela Timrå står och faller, och vi faller i alla fall ner.
Otroligt att publiken buar när Lilja gör mål. Om det är några spelare i Timrås trupp man skulle tro att Luleåsupportrarna kunde unna ett mål åtminstone på försäsongen, så är det ju de som var med och gav dem det efterlängtade guldet för bara några månader sen…