1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599952 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 05/06

Sv: Silly Season 05/06
Herminator: Se där. Var väl ungefär som man trodde då. Manderville aktuell först efter att Hagos och Hedström bestämt sig. Låter vettigt.

Bragd-Birger: Osäkert med Manderville och Jonsson enligt Dagbladet Sport.

Marcus: Siemens M65... ;)

ståpäls: "Dream Team: Nubben får svettas på stranden i sommar.
Ett antal andra sportchefer får svettas på kontoret. :)"

Fniss-fniss.....den var bra!

Jag tror att "Nubben" förmodligen är en bland de bästa sportcheferna i landet! Kanske världen?

TIKbiff: Gamla i mina ögon är Styf, Koskinen, Carlsson, Gahn, Nordgren, Aalto...borde kanske snarare ha uttryckt det som rutin kontra ungdomlig entusiasm.

Centeruppsättningen, ja. Två forwardsplatser återstår, och om Gud är god tar Hedström den ena. Plan B: Manderville. Återstår så en plats. Här vill jag i likhet med de flesta ha en rejäl förstecenter.

Hagos har jag tidigare uttryckt mina tvivel om. Han är väldigt bra på mycket, men vad gäller playmaker-förmåga finns mycket i övrigt att önska. Möjligt att man kan lira honom i en förstafemma med spelskickliga yttrar (Laakkonen) och ändå få en fungerande offensiv, men jag är tveksam. Som jag ser det behövs truppen balanseras upp av en center så lik Krykov som det bara går.

Hur som helst ska det bli spännande att följa fortsättningen. Mitt förtroende för Nubben & co är nästan löjligt stort. Jag köper allt dom kommer med.

En sak som talar för Timrå nästa år är att Tellström lämnat Luleå. Han gjorde inte mycket väsen av sig ifjol men man kunde ge sig fan på att han gjorde mål mot Timrå. Där har vi extrapoäng att vinna i "derbyn" mot LHF.

Rent generellt, finns det något lag vars supportrar springer runt och slår sig för bröstet och kallar sig vinnare än så länge? Frölunda är urstarka, där är Silly ointressant utanför egen målgård. En och annan sinnesslö leksing kanske jublar över bröderna Steen? HV storstädar och det kan väl bara bli bättre. FBK har ju sedan länge klart med Ledin. Men i övrigt?

SSK plockar Skröder men har tappat Jocke Eriksson och blir väl av med Stana? Dessutom otroligt överskattade Taavola i båset, det blir tillbaka till niondeplatsen. Som bäst.

LHC ser inte ut att förändras dramatiskt på papperet även om Johan Franzen av någon anledning insett att LHC ska man inte spela för. Problemet för Cluben är väl att de levde väldigt högt på ett fåtal killar som är borta nu när NHL drar igång.

I derbygruppen ser det dystert ut överlag för LHF, Modo och BIF.

Djurgården har det väl inte hänt så mycket hos. Mora satsar finskt, det kan ju bli bra (Timrå!) eller dåligt.

Här i Timråboken gnys det missnöjt mellan varven även om jag inte tycker det finns någon orsak - än i alla fall. Ett par hjältar försvinner men nog känns det klokare med en okej målvakt än en bra som inte kan spela. Vi har fyra man i tre kronor men bara en med kontrakt. Zäta vet vi är borta, må minst en av Hagos och Hedström bli kvar.

Nubben småregerar, visst!

Vi har visst en hjälte ikväll, fast i rödvitt, hmm...

Tycho: Vad har du för mobil då? :)

Tycho: Jo, jag fattar precis!
Been there, did It done %t!

wap.hockeysnack.com
man far halla sig fran åäö

Helg Ernest: Verkar lite macintosh får äntligen ett brev från en PC, jag menar:
"macintosh f%r Øntligen brev fr%n en PC"

Så det är alltså dyselektrikerna som jobbar för Bill Gates?

Tycho: Var nog ingen höjdare att wappa !
Fast för mig som är dyslektiker går det ju bra att läsa ( c :

wap.hockeysnack.com
ja det skulle kännas bättre om vi kunde hitta en 30+ etablerad förstacenter och en stark defensiv back. Jag vet att inte sahlstedt inte är allas favorit men jag tror han klara en förstacenter uppgift. Visst finns det bättre alternativ, men jag tycker han är bättre än inget nytt eller en ny yngling.

Timrå IK anno 2005/2006 - så här borde det se ut:

-------------------------------------------------------------------------------
MÅLVAKTER:
Mika Oksa
Johan Asplund
FÖRSTA FEMMAN:
Sanny Lindström - Teemu Aalto
Janne Laakkonen - XXXXX - Jonathan Hedström? alt. Kent Manderville?
ANDRA FEMMAN:
Kalle Koskinen - Johan Svedberg
Niklas Nordgren - Fredrik Warg - Mattias Wennerberg
TREDJE FEMMAN:
Pär Styf - Mats Hansson
Per Hallin - Kristian Gahn - Robert Carlsson
FJÄRDE FEMMAN:
XXXXX - Anton Strålman
Magnus Nilsson - Frans Nielsen - Peter Regin
Christian Söderström

RocknRolf2: Håller med, TIK behöver en riktig klasscenter för att jag ska bli nöjd om nu Hagos försvinner och kanske ändå. Viktigt med rutinerade, kyliga centrar som kan hålla i pucken det där lilla extra och som kan slå de oväntade passen. Nu sägs ju Laakonen vara en riktig playmaker trots att han är ytterforward.

Sen behövs det nog en riktigt bra back till som även han kan lugna ned spelet och hålla i pucken som faktiskt Lindman var bra på i TIK innan sluspelet.

Maggan: ja du det gör vi absolut
men hoppas att Nubben oxå kan vara med och sjunga

Bragd-Birger:

Mixen mellan ungt och gammalt? och vilka är gammla? 1 eller 2 över 30? (orkar inte kolla nu) en trupp för framtiden onekligen, hoppas att den håller att kriga med redan nu. 

Skarin: Men jag antar att oavsett hur det blir med Hagos så kommer man värva en till center. Känns också som att iår så blir det äntligen lite mer konkurrens om platserna som ytterforward. För iår har vi ingen given bänknötare alá Sundin.

Någon 30 minuters back känns det som det kommer dröja innan vi får se i TIK...

Men Frans Nielsen är en riktigt bra värvning, men ingen förstacenter. Danmark är i Sveriges trupp i VM så vi får se både Frans och Peter i tv-rutan om några veckor. Ska bli intressant

Två rutinerade forwards behövs framåt. Ser Hedström eller nån med liknande kaliber som ett måste i den här truppen. En bra och stabil back behövs också. Då kanske Timrå kan fajtas om slutspel, inte nu

Skarin: Det var juh en tanke som nubben dryftade i Dagbladet tror jag... Dvs att ha 5 centrar i truppen...

Sune: Ja, och om Hagos väljer att stanna ett år till har vi helt plötsligt fem centrar. Då får en kliva åt sidan för att spela ytterforward istället. Warg eller Regin. Men troligtvis blir det ingen Hagos.

Hur som helst bör vi väl ha den yngsta centeruppsättningen någonsin. Typ.
Bra eller äckligt? Ja det blir intressant att se. Vi har ju iaf rutinerade Gahn.

Skarin:

Problemet är ju att Timrå nu redan har fyra centrar...så någon till är väl tveksamt. Sista forwardsplatsen blir väl antingen Jonte eller Manderville, troligtvis Manderville. Men vad vet man...

Oväntat att Nielsen blev officiellt klar ;)

Bragd-Birger: "Det ser inte stabilt ut, men jag gillar det ändå. Attityd!"

Håller med till 100%.

Det som saknas är en underskrift från Jonte. Det saknas även en stjärncenter i förstafemman samt en 30-minuters-back för att kunna vara med och slåss i den absoluta toppen! Men större under har skett.

"Danskjävlar, fy fan, fy fan" ;)

Under alla omständigheter blir det mycket spännande att följa Timrå början av nästa säsong. Att det finns både fågel och fisk bland de i truppen är väl en rimlig gissning. Men jag gillar satsningen på ung talang!

Friskt vågat!

Hassebo: Ger fina barndomsminnen att lyssna på Kim Larsen...

anta: Annars går det ju att leta fram nåt klassiskt med Kim Larsen oxå ;)

mattis69
För ett riktigt Manderville fan....

search.ebay.com/kent-manderville_W0QQfkrZ1QQfnuZ1:

Hassebo: Nu Hassebo måste du väl spela den danska låten "Vi är röde vi är hvide" för våra danska nyförvärv ??

mattis69: Jag stämmer upp i samma sång! *skra vi sjunga den i kanon?*

Dream Team: Nubben får svettas på stranden i sommar.
Ett antal andra sportchefer får svettas på kontoret. :)

Laken: Förutsatt att Hedström stannar, så...ser det onekligen jävligt intressant ut. Mixen mellan ungt/gammalt klockrent. Talang i överflöd.
Ett topplag om allt faller ut till 100%, men mer troligt ett lag som ska ges tid att mogna.

Det ser inte stabilt ut, men jag gillar det ändå. Attityd!

Kul med Nielsen i laget absolut men vill endå sjunga MANDERVILLE MANDERVILLE MANDERVILLE MANDERVILLE manderville var är mandervilles kontrakt har det kanske kommit bort i posten eller :)

Riktigt fint med Nielsen i laget! Tror han kommer ha en liknande utvecklingskurva som Hagos och säkert vara en av de tongivande i laget redan denna säsong!

Fet-Ecke: Kul ; )

Härligt med lite Dansk power i laget nu, jag har inte sån stor koll just nu, men hur många spelare och vilka positioner behöver man förstärka om vi bortser från nyförvärven?

Bragd-Birger: Bara att instämma, härligt att Nielsen är klar! Truppen börjar kännas komplett till antalet spelare, och det är ju skönt. Men jag får känlsan av att det fattas nån riktigt tung pjäs både bland forwards och backar. Men TIK är iaf tidigt ute vilket är positivt. Inte samma läge som hos länsgrannen och nykomlingen Leksand, precis.

Den slutgiltiga truppen lär vi ju inte se förrän efter hockey-VM...

Enligt ett rykte som jag har hört så är en finsk back på gång in.
Min "källa" för detta är en person som var bland de första att nämna Nielsen.

Swordster: Med andra ord - mer att spekulera om!

Fet-Ecke: Vi skall ha 9 backar och 13 forwards + ev junisar i år om jag inte har missförstått Nubben helt...

Laken: Nu kan vi börja spekulera i vem som ersätter dina x bredvid Strålman.

Laken: ÄNTLIGEN!

Timrå IK anno 2005/2006:

MÅLVAKTER:
Mika Oksa
Johan Asplund
FÖRSTA FEMMAN:
Sanny Lindström - Teemu Aalto
Janne Laakkonen - Frans Nielsen - Jonathan Hedström
ANDRA FEMMAN:
Kalle Koskinen - Johan Svedberg
Niklas Nordgren - Fredrik Warg - Mattias Wennerberg
TREDJE FEMMAN:
Pär Styf - Mats Hansson
Per Hallin - Kristian Gahn - Robert Carlsson
FJÄRDE FEMMAN:
XXXXX - Anton Strålman
Magnus Nilsson - Peter Regin - Christian Söderström

LÄMNAR:
Henrik Zetterberg? (Om NHL kommer igång)
Miika Kiprusoff? (Om NHL kommer igång)
Aki-Petteri Berg? (Om NHL kommer igång)
Fredrik Modin? (Om NHL kommer igång)
Jonathan Hedström? (Om NHL kommer igång?)
Kent Manderville? (Tveksamt om han kommer tillbaka?)
Yared Hagos? (Drar över Atlanten oavsett om NHL kommer igång?)
Lars Jonsson? (Drar över Atlanten oavsett om NHL kommer igång?/Leksand?)
Kimmo Kapanen (Hem till Finland)
Valeri Krykov (Hem till Finland)
Tommi Rajamäki (Hem till Finland)
Fredrik Sundin (Kommer inte tillbaka)
Jimmy Danielsson (Lämnar)

Bragd-Birger: Det där med "i början av veckan" kändes som en nyckelmening i pressmeddelandet.

Ett bra namn i alla fall.

Albert Hall: Jante och jag har inte haft särskilt många duster egentligen. Jag minns bara tre och det är för att jag vann de diskussionerna. Det som blev mest passionerat var diskussionen om Johan Mjällby hade på planen att göra i VM i Japan. Jag anser att jag fick rätt eftersom han blev nominerad till världslaget. Å andra sidan hävdar ju fortfarande Jante att Ledin rent principiellt borde ha sparkats från Luleå för länge sedan på grund av sin talanglöshet.

En rolig myt skulle jag vilja följa upp. Är det sant att Jante i internets barndom drev en hemsida om sitt eget pojkfotbollslag där han betygsatte lagkamraterna i matchreferaten och dömde ut dem till höger och vänster? Har för mig att Sven Savage antydde det. Friskt satsat.

Jante kan väldigt mycket om olika spelare. Han är rätt tvärsäker i sina utsagor ibland vilket gör det tacksamt att hacka. Å andra sidan har han en förmåga att tänka om också även om det inte gäller just Luleåspelare som väl står honom för nära kanske.

Hockeycentralen är en pålitlig sida. Som Hockeymagasinet var en gång i tiden när redaktionen var där.

Härligt, härligt! Blir synnerligen intressant att se vad kan han uträtta i vinter. Förhoppningsvis mycket.

Enligt hemsidan 'bestämde han sig i början av veckan'. Expressen har tydligen siare anställda på sin tidning. Känns som att det kan vara värt att hålla koll på deras speltips...

Frans Nielsen är klar!

Se länken!

orion: Så rätt, så rätt!
Kolla länken!

Portello: tack

« · 540019 · »