Jensen_12: Skulle inte denna herre kunna tillföra lite stabilitet på backsidan? Om man kollar på statsen ser det ju bra ut iaf..Dessutom högerskytt!!!!
Uno Gordon: Rätta takter! Nordamerikaner ska vi ha in. Samt en PP-back med minst 30min speltid/match. Borde ju finnas en äldre version av Strålman någonstans som inte platsar i NHL, en sån skulle man ju kunna plocka in kanske.
Uno Gordon: hoppas ändå att man värvar 1-2 kanadicker/amerikaner, titta på skellefteå inga dåliga värvningar de gjorde direkt, och sen kan man ju träffa på nått riktigt guldkorn också, och det har vi ju redan gjort en gång tidigare i Manderville.
Jensen_12: Ja en intressant spelare men risken finns vell att Washington som han är draftad av vill ha över honom redan nu även om jag vore 20 år och en lovande hockeyspelare skulle jag nog vara kvar några år till innan jag tog flyget över.
Tja, inte vet jag heller, men det är ju centrar som är på tapeten... Niklas Persson i LHC skulle ju kunna vara ett alternativ för Regin kanske. Hans kontrakt går ut efter säsongen men där talar väl iofs en hel del för Leksand, om de nu går upp vill säga.
Gick in på eliteprospects en snabbis jag med. Kollade spelare som har kontrakt som går ut i sommar i finska ligan. Den första spelaren jag ser verkar helt OK.
Tycho: Har hört att Hahl kommer inte spela i nåt annat lag än Timrå i ES.. Lämnar han så är de Ryssland och NHL som gäller... Men främst NHL..Säger som Kokko sa. Till Ryssland åker man bara till och festa en helg inte spela hockey.. :)
diffe: Än så länge är det så.... Vilka källor du har vet jag inte men tror knappast att varken Hahl eller Regin har sagt till dig att de kommer lämna. Då är det spekulationer.
Det finns en överhängande risk att de försvinner men det vore fel att säga att de är borta redan nu...
diffe: Ingen mening att spekulera innan det är klart. För den delen måste väl Regin ha en NHL-klausul för att gå till NHL eftersom det inte finns nått gällande avtal? Nu har väl klubben varit ganska snäll gällande att få åka över men ändå...
Snoop: klart att timrå kommer värva forwards, flera av våra forwards försvinner till nästa säsong... Vinner vi inte guldet i år så kommer vi att få vänta länge tills vi har chansen till det igen (om vi kollar på spelar material).
Vi kommer tappa 2 centrar Regin och Hahl dom måste ersättas.!
spud: Jag kan inte låta bli att fundera på om det skulle kunna stämma. Men när man läser att det inte ska införskaffas någon sportchef så blev man lite fundersam. Jag känner Walla, och denne är mycket insatt och en säker källa. Så man vet ju aldrig.
Walla: Om vi tar hit Brendl så blir jag mycket förvånad. Han fungerar ju bara i PP. Det är ju inte fyskam det heller, men han kostar säkert massor. Det ända jag tycker saknas är 2 riktiga klassbackar.