1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601596 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Uddan: Aj, det var inte lite men smakar det så kostar det. Vad kostar inte Hahl o de övriga.

Hahl Bundy: hörde att han ville ha runt 300 000 i månaden....

Den här går ju inte av för hackor han heller.

Hahl Bundy: istället för Regin då...

t_89: Här har vi som det verkar en hyfsad kille, center, med coolt namn.

t_89: Glömmde länken ;9
eliteprospects.com/player.php?player=2667

t_89: Sedan skulle jag vilja ha denne herra oxå :) Har fina minnen från hans säsong 2004/2005 :D

Jensen_12: Skulle inte denna herre kunna tillföra lite stabilitet på backsidan? Om man kollar på statsen ser det ju bra ut iaf..Dessutom högerskytt!!!!

eliteprospects.com/player.php?player=4485

Uno Gordon: Rätta takter! Nordamerikaner ska vi ha in. Samt en PP-back med minst 30min speltid/match. Borde ju finnas en äldre version av Strålman någonstans som inte platsar i NHL, en sån skulle man ju kunna plocka in kanske.

andyo: Transatlantiska inslag i rödvitt är aldrig fel. Men hellre kanadensare än amerikaner på min ära.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen! Kanadensiska snipers och 30/35-minuters backar in da fucking PP.

Det skulle smaka som en gratinerad ostbädd dä å sitta som ett smäck i lingonskogen.

Uno Gordon: hoppas ändå att man värvar 1-2 kanadicker/amerikaner, titta på skellefteå inga dåliga värvningar de gjorde direkt, och sen kan man ju träffa på nått riktigt guldkorn också, och det har vi ju redan gjort en gång tidigare i Manderville.

JimmyH: När det inte blev som det borde...

Frella: Han ratades inte. Han ratade oss. Han blev uppkallad till NHL. Vi fick nöja oss med Sloan som vi vann efter en hård kamp med Färjestad.

Det blev som det blev.

Jensen_12: Ja en intressant spelare men risken finns vell att Washington som han är draftad av vill ha över honom redan nu även om jag vore 20 år och en lovande hockeyspelare skulle jag nog vara kvar några år till innan jag tog flyget över.

Ambroo: Att Allbäck är klar för ÖIS känns verkligen relevant med Timråögon sett...

ralus: Aha, ok... Ja men hans namn kändes dock mer sannolikt än de flesta härinne iaf.

Ambroo: läste nånstans att persson och lhc var muntligt överens om ett nytt kontrakt

Tja, inte vet jag heller, men det är ju centrar som är på tapeten... Niklas Persson i LHC skulle ju kunna vara ett alternativ för Regin kanske. Hans kontrakt går ut efter säsongen men där talar väl iofs en hel del för Leksand, om de nu går upp vill säga.

Annars finns ju denne man. eliteprospects.com/player.php?player=8396

Stor och tung och gillar att spela fysiskt. Kan även ta stryk framför mål. Inte heller allt för poängsvag. Denna man i truppen skulle smaka mumma!

Gick in på eliteprospects en snabbis jag med. Kollade spelare som har kontrakt som går ut i sommar i finska ligan. Den första spelaren jag ser verkar helt OK.

eliteprospects.com/player.php?player=11763

Bara 25 år gammal, högerskytt och verkar ganska vass. Han ligger nog närmare till hands än tex Jantunen/Rosa.

lr så tar vi hit denna killa igen (då höjjs offensiven iaf) www.eliteprospects.com/player.php?player=7286

eller honom :) www.eliteprospects.com/player.php?player=105

............ hehe gud vad jag e historisk idag!

Blizzard: Var väl han vi ratade till förmån för Blake Sloan?

Mackelito: jorå, men in med lite tuff het (hihi) kanske inte är tuff men gillar landet, fast han ser ju ut att börja gå neråt i sin karriär länk -->

Mackelito: Amen det hörs ju på namnet att det blir en jävla flopp(i). Lägg pengarna på annat!

Här kan ju kanske vara en ersättare för Regin om han drar till NHL ...

Finsk center 28 år , två senaste säsongerna bra poängmässigt ...

Klart att han lämnar Lahti Pelicans, har spelat ett år i Allsvenskan med Piteå.

www.eliteprospects.com/player.php?player=1967

Mackelito: Jag trodde att han bodde i Ottawa eftersom han är så säker på vad som händer med Regin.

superfalle: Han bor i Östersund precis som jag , så jag undrar jag , ringer han Tomas Johansson på kvällarna eller är det på tv han får sina källör?

Tycho: tyvärr så har diffe ganska säkra källor... sorjligt men sant

Tycho: Har hört att Hahl kommer inte spela i nåt annat lag än Timrå i ES.. Lämnar han så är de Ryssland och NHL som gäller... Men främst NHL..Säger som Kokko sa. Till Ryssland åker man bara till och festa en helg inte spela hockey.. :)

diffe: Än så länge är det så.... Vilka källor du har vet jag inte men tror knappast att varken Hahl eller Regin har sagt till dig att de kommer lämna. Då är det spekulationer.

Det finns en överhängande risk att de försvinner men det vore fel att säga att de är borta redan nu...

Tycho: Sorry men det är inga spekulationer!!

diffe: Ingen mening att spekulera innan det är klart.
För den delen måste väl Regin ha en NHL-klausul för att gå till NHL eftersom det inte finns nått gällande avtal?
Nu har väl klubben varit ganska snäll gällande att få åka över men ändå...

Snoop: klart att timrå kommer värva forwards, flera av våra forwards försvinner till nästa säsong... Vinner vi inte guldet i år så kommer vi att få vänta länge tills vi har chansen till det igen (om vi kollar på spelar material).

Vi kommer tappa 2 centrar Regin och Hahl dom måste ersättas.!

Heleniz: rösten må alltid vila....
i slutspelstider den ska skrika

Är det så att alla ligger i hårdträning med total röstvila inför torsdagen kanske?
Jajja, är väl ändå dags att sussa.

Kom igen Timrå!

Mäh, ingen vaken ikväll? Uno, vars är du? ^^

Walla: Fel av mig.
Det var denna spelaren från Mora som är klar för Timrå

Jensen_12: Läs mitt inlägg kl 22.34 så behöver du inte vara så fundersam.

Walla: Nog för jag hörde igår att Beaudoin skulle vara klar för Timrå, så är det nog ett verkligt aprill skämt.

Varför Dir Johansson var i Kinnarps i går var nog för att förhandla klart med
Fredrik Stillman

Walla: Jo, jag förstår detta. Men jag blir lite fundersam då infon kommer från dig ;)

Jensen_12:
Du har rätt, mycket insatt, men detta var ett skämt 2008-04-01.

Jensen_12: Ska TIK göra som vissa andra, sätta in 2 ölbackar Klass II?

Jensen_12: att beaudoin skulle öka vårat målskytte e skrattretande

spud: Jag kan inte låta bli att fundera på om det skulle kunna stämma. Men när man läser att det inte ska införskaffas någon sportchef så blev man lite fundersam. Jag känner Walla, och denne är mycket insatt och en säker källa. Så man vet ju aldrig.

Walla: Jensen och snoop satte du dit så det visslar om det..

spud: Fan oxå, jag som inte tänkte bli lurad osså blir man de endå !

spud: just det

Walla: Också är det 1:a april

Walla: Om vi tar hit Brendl så blir jag mycket förvånad. Han fungerar ju bara i PP. Det är ju inte fyskam det heller, men han kostar säkert massor. Det ända jag tycker saknas är 2 riktiga klassbackar.

Snoop: Sen är det bara 1a april engång om året.

« · 1022947 · »