spud: som jag sa, sedan Timrå byggde om arenan har man satsat på allt dyrare spelartrupper säsong efter säsong, detta efter ökade sponsorintänkter och annat (vet inte exakt vad som drar in mest, men jag kan ge dig omsättningssiffrorna om du vill ha...). Jag ser absolut ingen anledning att den trenden skulle brytas nu när vi har en av våra mest framångsrika säsonger bakom sig. Dessutom kan jag garantera att arenan kommer att byggas ut inom de närmaste två åren. Och som Dream Team var inne på satsar man självklart inte mer än vad som är möjligt. Så även du borde väl fatta att det är möjligt med ökade löneutgifter när omsättningen ökar markant för varje säsong?
Kerstin_k: Heino-Lindberg måste få ordning på sitt psyke och sina ljumskar. Först därefter kan värvning bli aktuell.
Och sedan tror jag inte ögonblick på att Backlund är på väg till Karlstad. Varför skulle han vara det när det inte bygger ett lag för guld.
De ratar poängmakare som Pesonen och Prestberg. De säger hej och tack till Crippe Söderström och Mathias Johansson. Det tyder på vårstädning.
Dessutom har det en alldeles förträfflig backup till Jonas Gustavsson i Lubos Michel. De handlar om att våga för att långtsiktigt kunna skörda frukterna utav sitt mod.
Men jag skulle inte bli ett dugg förvånad om moralpaniken segrar i slutändan ändå och så blir det panikvärvningar fem i tolv. Ha lite is i magen för fan. Och ge ungdomarna chansen att utvecklas för det är ju ändå dom som är morgondagens stjärnor.
spud: Har man inte råd så får man väl agera så att man skapar förutsättningar för att ta sig råd. Saxat ur länken du bifogat:
"– Truppen var den dyraste vi haft. Dessutom spände vi musklerna rejält när det gäller försäljningen med en riktigt tuff budget. Vi har ökat vår försäljning, men vi kommer inte upp i budgetsiffrorna."
Att man inte nådde ända fram till budgetmålet vad gäller sonsorpengarna under innevarande säsong torde nog kunna göra att man jobbar ytterligare lite hårdare för att nå dit kommande säsong. Men det sista Timrå IK gör är att skynda fram något som skulle riskera ekonomin. Snålvargen Tomas Johansson tummar aldrig på det, no way.
Jacksson 71: han verkar vara "klar" men vi får nog vänta tills nyheten dyker upp på timraik.se. Hur som helst lär det inte göras offentligt innan Moras säsong är över.
Är det klart med skogs nu eller? Har han skrivit på för Timrå? För enligt Challe så har dom en back klar till nästa säsong men han ville inte säga vem.
andyo: tycker man ska höra sig för med Jackman från leksand, vad jag vet har han inget kontrakt nästa säsong (rätta mig om jag har fel). ligger just nu 2a i poängligan för backar bakom Jönsson i kvalserien och har ett riktigt bra skott. +3 i +/- statistiken.
ralus: Precis! En back som Åkerman, Martin Lindman (så som han spelade i TIK) etc skulle vi helst ha. Men varför inte titta i USA/Kanada efter en sådan? Det borde ju finnas fler att välja på där än i Sverige och Finland i alla fall.
Det borde inte vara omöjligt att värva minst 1 ruskigt bra back, eftersom Koskinen, Sanny och Kokko inte direkt varit särskilt billiga för klubben. Våga satsa på offensiv kvalitet nu. Näsa säsong får Lotvonen och Erixon + Styf och Jonsson ta det störta ansvaret bakåt.
"Det är lite svårt att på förhand bestämma hur han ska vara. Men det vi pratat om är att vi tappar lite tyngd i och med att Kalle Koskinen och Sanny Lindström försvinner. Om man fick önska så skulle vi vilja ha en lite större kille och sen gör det ju inget om han är en bra power play-back också."
Happ, lutar väl åt Skrbek då. För mig är det helt ofattbart att man inte tar in en utpräglad offensiv back, vi har nog tyngd som det är i styf, jonsson och lotvonen..
Skrbek e inte dålig, men jag tycker inte han e den typ av spelare som behövs just nu
Per HApps: Det tråkiga är att jag har svårt att se någon plats för honom i truppen. Han är inte alls den spelartyp han en gång var, han är mer en brunkare nu mera.
"Enligt bra källor kommer FBK försöka värva Juha Pitkämäki ifall Mora åker ut, även är kontakt med Johan Backlund tagen."
Woops. Hoppas att dom säkra källorna inte är ett dugg säker. Däremot skulle jag inte tycka illa om att ha Heino-Lindberg som backup till Backe. Han själv lär väl inte gilla den tanken, men för mig är den faktiskt lite mer tilltalande än att köra på med Åkerlund.
Tycho: Frella: " – Blir det något så handlar det om logerna. Resterande del gör vi säsongen efter i så fall. Det här är verkligen viktigt för vår utveckling. Vi måste närma oss de stora klubbarna mer när det gäller ekonomin. "
Blir det något ser inte jag som ett klartecken, därför jag skrev att ni kommer ha ungefär samma förutsättningar.
spud: Läser du länken här bredvid finns tanken att bygga 20 nya loger redan tills nästa år och året därpå äntligen bygga 800 nya sittplatser ovanför stå. Vidare har man från klubbhåll påpekat att detta är den dyraste trupp man någonsin haft, men att man satsar på att ha en ännu lite dyrare trupp året som kommer.
RocknRolf2: Det är ju ingen naturlag att man ska höja spelarlöner. Och om jag förstått det rätt är det bara evetuellt som ni kommer bygga ut. Och om vi då antar att ni inte gör det(eftersom inga beslut är tagna) kommer ni ha samma arena som iår, med ungefär samma intäkter. Hur ni då ska ha utrymme att höja er spelarbudget mer än marginellt får du gärna förklara, ett nobelpris ligger i potten.
Och vore jag ekonom i er föreing skulle jag nog föreslå att ni skaffade er större marginaler för att kunna satsa även om det skulle vara en dålig säsong.
Sen är det ju intressant att det var diskussioner om nubben hade velat haft mer resurser till spelarna denna säsong, och när man ser vilka marginaler ni har kan man ju förstå att han inte blev beviljad det.
spud: På vilket sätt? Timrå har ökat sin lönebudget stadigt för varje säsong under flera års tid. Det kommer man även göra till nästa säsong med hjälp av högre total omsättning. Mer publik, mer sponsorer, bättre hall osv
Jacksson 71: Asså inget ont mot Kalle han gjorde sitt bästa för föreningen och i år var han även skadefri och han va stark poängmässigt, men jag ser hellre att vi värvar en etablerad PP back.
RocknRolf2: En budget är en gissning, uppkommer oväntade saker som att tex att publikgenomsninttet blir mindre än man gissat på, så har man en miljon som marginal utifrån årets förutsättningar.
Men visst har man budgeterat med att både Rögle och Malmö går upp i elitseren så kommer man ju ligga bättre till om så inte sker.