1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602158 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
T T:

En snabb koll på wikipedia säger en del.

sv.wikipedia.org/wiki/Calle_Johansson

T T: Calle Johansson kan bra mycket mer än att sitta i Canal + Sport och få varenda kille som kommenterat hockey att framstå som idioter. Jag vet inte hur många NHL-matcher han har i bagaget, han har varit andretränare i Frölunda, han kan det här med ishockey och jag tror i alla fall han inte skulle göra nått sämre jobb än nån kille som mikael andersson eller fredrik andersson, jag tror t.o.m han skulle lyckas bättre.

Ni som framhåller Calle J och Ärtan, vad vet ni mer än vad som framkommer i Canal Plus? Att vara trevliga och kunniga bisittare i tv räcker inte.

andyo: Ja, han hade varit kul att ha. Han verkar gilla Timrå också, eller har jag fått allt om bakfoten? Nä, han vet nog vad han sysslar med och skulle nog våga ta in någon/några grisiga spelare av Ledin kaliber.

Vad roligt det är att spekulera!
Arto B å Calle J tror jag mer är en önskedröm....Boustedt (Tommy) vad gör han nuförtin? fortfarande anställd av förbundet lr? Vore det ngt?

Annars är ju alltid Boorken ledig nästa säsong =p. Minns att det var nära att han hamnade här en gång i tiden, men vi tog Peo istället (tack å lov)

Abron: mm precis.. vet inte hur många veckor det gått nu som man fått höra att "sportchefen ska presenteras på måndag" etc.

Men man förstår ju varför dom har svårt att hitta just nu. Att komma in som sportchef just nu innebär lite mer än 40h jobb i veckan, fruktansvärt mycket slit. Sedan om man misslyckas blir man sågad efter 3 sekunder som leder till att man kanske inte är så värst attraktiv på marknaden efter.

andyo:

Jo det skulle det, men vägen dit kan vara lång.

Dock måste något hända i dagarna, helst i förrgår.....

Apropå sportchefer så var det länge sedan man hörde någon modoit säga att man har den bästigaste i Sverige.

Abron: Skulle vara fruktansvärt coolt att se Calle J i klubben.

Abron: Nej, alla kan inte ha lika säkra källor som Tallen och Ambroo. ;)

Hahl Bundy:

Kanske, men det är en personlig gissning, inga stora fåglar som viskat i örat.

Abron: Calle J? Arto? Why not? Finns det nån verklighetssubstans i det?

Hahl Bundy:

Mina två favoriter är säkert kvar...

Calle J å Arto B

lungan: Jag skulle bli oerhört förvånad om det skulle vara Stillman. Varför skulle han lämna HV?
Nä, det blir väl nåt hytt o mytt.

Bergius: Ja den som finns kvar är väll Stillman från HV71, annars är det väll en gammal scout som kommer tillträda posten. Det skulle inte vara helt fel, en person som rest runt och sett mycket från alla möjliga länder, vilket en scout har gjort.

Nä, vi får se helt enkelt kanske blir Robban Carlsson eller Sjödin också.

Bara at börja speckulera vidare.

Bergius: Här kan alla läsa vad Micke säger.

Bergius: oj men jag läste helt fel :) det var tvärtom.

T T: Som jag förstår det som han sagt till Björklövens hemsida så var det Timrå som förklarat att han inte är intresant längre.

T T: Sådant är alltid snyggt att se.

Timrå överraskar säkert med ett val som ingen tänkt på men när det väl kommer fram så är det självklart.

T T: Freddan sa nej. Åkerblom sa nej. Micke A sa nej.
Finns det nån mer?

Dragan 2k: Jag tycker att det hedrar Micke att han inte vill bli någon hoppjerka.

Vem är näste man på listan?

Dragan 2k:

Jo jag har förstått det efter att ha scannat av en del sportsidor, lite synd för jag tror han skulle passa, känner till föreningen å så.

Nu är han inte min kanditat nr 1, men ändå, Timrå får inte ha så många nej till....

Abron: Fast nu kan man glömma honom om man ska gå efter utspelet på bjorkloven.com

Liten annan vinkling på Micke som ny sportC i Timrå.

Citat: - Jag vet inte om det är allvarligt menat eller inte från deras sida. Det kan vara fler kandidater som är aktuella, kanske har de redan klart med någon, säger han. (Micke alltså).

Begrim: Absolut! Ett bra PP kan avgöra flera matcher. Det kan även BP, så vi behöver även en stor stark och placeringssäker back.

Tanken med mitt påpekande var väl mest att belysa att de riktigt bra offensiva/powerplaybackarna inte växer på träd. Skulle vi få tag på en, eller mot alla odds, två stycken så skulle våra chanser i kommande SM öka helt klart.

Flyttar värvningsinlägg hit.

**

Gratulerar till Skoogs.
Hade hoppats på att LHC skulle suga upp honom.
Grym back. Kommer göra extremt mycket nytta för er.
Ska bli kul att se honom i ett bättre lag också.

distanserad @ Högertrafik Idag kl. 10:43

Begrim: Känns som om du och Fairplay är samma person...

Min åsikt om backsidan är att vi absolut skulle behöva en PP-back och en Lance Ward typ...

FairPlay: Roligt att du tyckte första målet i match 6 mot Hv var en målvaktstavla... Kolla reprisen och se om du tycker likadant fortfarande...

FairPlay: Enligt dom flesta på den här sidan så har vi inga målvaktsproblem.

Begrim: Problemet är att vi minskar våra möjligheter drastiskt till att vinna guld med det där resonemanget.

Jag tror nog inte vi skall ha för stora förhoppningar på någon etablerad offensiv powerplay back av dignitet. De växer sannerligen inte på träd.
Skulle Timrå komma över en sådan kan vi skratta oss till sömns.
Thomas Johansson skulle gråta sig till sömns, för en sådan skulle förmodligen inte bara kosta skjortan utan hela garderoben.
Nya NHL-reglerna satte fart på efterfrågan då de stora kolosserna inte längre kunde åka vattenskidor efter motståndarna alternativt leka pytonorm. Samma efterfrågan finns i resten av hockeyvärlden. Titta på Åkerman som lockas av dollarmiljonerna från den ryska ligan.
Det var ingen slump att Strålman försvann så fort som han gjorde.
Hittar vi en lämplig kandidat kan vi vara säker på att fler rycker i honom.
Vi får nog hoppas på att våra junisar blommar ut rejält. Om det sker så är det bara en snar tidsfråga innan de också hoppar över pölen.
Kan vi landa en offensiv back av hyfsad kvalitet bör vi nog vara nöjda med det.

Frella: på tal om välväxta backar så är den unge anton mylläri det över 100 kg o strak defensiv varför inte honom som 8-9 back bara månader yngre än Viktor hedman så det vore inte dumt alls.

Men en klassback till på hög nivå utom Skoogs behövs förstås...o varför skulle inte Moe kunna ta steget ut i år o bli en sjätte bach som dessutom kan skjuta ipp

Linköping hat ju körts sina 86 87 or ett par år nu o dom börjar hålla hög klass J Junland o C Gunnarsson så varför skulle intedet lossna rejält för våra två egenprodukter med en hård försäsongträning...

FairPlay: Målvaktstränaren har redan skrivit på. Nu väntar vi på Backe...

Tillbaka efter skidåkning!
Har läst den senaste 10 dagars inlägg och finner att backrekryteringen är mycket het. De möjliga objekten beskrivs som "superbra", "kanon" eller "väger 100 kg". I flera säsonger har stora backar varit per definition superbra. Det kanske gäller i NHL med deras små rinkar och för Wikegård. Där behöver backarna inte flytta sig särskilt långt i sidled. Det är bara att ställa sig så man inte skymmer målvakten. Om man blir efter i vändningarna (som är regel) kan man starta ett slagsmäl där två blir utvisade och anfallet är dessutom brutet. (Ex. Mattias Timander i början på säsongen och Ward)
I semifinal1 mot HV startade HV för att göra ett mål direkt, men deras backar hängde inte med i spelvändningarna och HV blev utspelat i första perioden. Kenta måste ta time out i mitten på första perioden!!!
Stora tunga backar är långsamma i spelvändningarna!! Backar måste ofta vara snabbare än forwards. Lillstrimma var inte särskilt storvuxen.
Jag hoppas att åkskickliga och snabba backar med speluppfattning rekryteras. Det är det viktigaste. Det räcker med en Lotvonen i TIK. Sanny Lindström, vår backstjärna, blev dessutom efter litet då och då, vilket resulterade i utvisning för hakning. Sanny var Tik:s mest utvisade spelare, men det ville väl ingen se.
Målvaktsproblemen borde uppmärksammas mer! Jag tycker att åtminstone 4 av HV:S mål var alldeles för enkla. I 6:e semifinalen fick HV 2 enkla mål som gick in ovanför Backlunds klubbhandske. Tdigare minns jag flera mål som han har släppt in där. Sedan har jag sett minst två mål där pucken gått in under en halvliggande målvakt. Ett par mål har liknat självmål. Där emellan har Backlund gjort kanonmatcher och varit i landslagsklass. HV vann semifinalen på målvakten!! Skottstatistiken visar klart det. Någon föreslog här att Tik skulle anställa målvaktstränaren på heltid. Det tycker jag verkar vara det man skall satsa mest på även om det kostar en del.

Jag ser fram mot nästa säsong i Europas bästa hockeyliga!!

Per HApps: personligen så hoppas jag på leksand och brynäs..men är rätt säker på att åtminstone ett av skånelagen går upp..Hoppas isåfall på Rögle eftersom det skulle vara en skön skräll.

Av dom lagen i kvalserien så är det brynäs och leksand som hör hemma mest i elitserien, även korta resor som man kan åka ner på

Jacksson 71:

Modin skrev på ett 3-årskontrakt med Columbus I februari 2007.

Ja, Timrå är garanterat förstavalet om det skulle bli spel i Sverige igen.

Dock så talar det mesta för att han avslutar sin ishockeykarriär i NHL då han och familjen trivs väldigt bra i USA, och de har uttalat planer på att bo kvar i USA efter karriärens slut.

Frazze: Vad fan gjorde han för fel då?

Per HApps:
Det smög sig visst in ett litet "tyvärr" där. Synd att det inte går att redigera!

Ryker Brynäs så tror jag tyvärr att det kommer att ta ett antal år innan dom tar steget upp igen. Se bara på AIK, Leksand och VIK.

RocknRolf2: Jag tror Skogs kan bli riktigt bra här han har ju utvecklas något enormt dom senste säsongerna och jag tror han kommer forsättas att utvecklas här också.
Var det ett 2 års kontrakt timrå hade lagt på han?

Ambroo: Alltså räknar man in Marttinen som man inte ersatte under säsongen blir det 4 etablerade backar.

07/08 - Timrå går in i serien med 7 etablerade backar

08/09 - Timrå går in i serien med 5 etablerade backar....

Det måste in 3 etablerade spelare. Allt annat är fusk. Om vi inte värvar någon extremt bra då...

Alla: Inget h. Tomas Skogs.

Ambroo: Det har du helt rätt i. Att Skogs är bättre än Lindström och Koskinen alltså. Tycker han är bättre än Kokko också.

Thomas Skogs är en ruskigt bra värvning. Han har gått fram enormt på två år. Jag är imponerad över hans backspel.

sargad: Om Roberts tröja inte kommer upp men Zätas hängs upp, blir jag mycket fundersam över hur man värderar saker och ting i klubben. Då är det iaf klart att det kraven är att man som spelare ska ha gjort en lyckad karriär i NHL, typ alltid gjort mkt poäng samt kommit fram genom juniorverksamheten. Det skulle vara jävligt trist, att det bara är det som spelar roll i den här frågan.

RocknRolf2: Han var topp tre av backarna i TIK i slutspelet, men det är som sagt min uppfattning.

Ja vi får se där helt klart. Mycket kan hända på en sommar...

Jag tycker att Skogs är bättre än både Koskinen och Lindström, och likvärdig med Kokko, iaf som han spelade i slutspelet. Skrbek tror jag inte på, även om han är het, men det är han ju alltid vad man kan läsa sig till. En kanon är av en annan kaliber... Sen förstår jag inte dig riktigt... Det är väl ändå tre etablerade som kommer att bli ersatta av två? Två stycken som dessutom är bättre och då finns det plats för en yngre förmåga utan tvekan.

Till dom som säger att om #12 ska upp i taket så finns det ~10 spelare till som ska upp: Majoriteten(om inte alla) av dessa är från 60-70-80 talet, en tid då hockey inte ett heltidsjobb och väldigt många spelade i samma klubb livet ut. I dag der det inte ut så. Idag är det relativt få som lirar mer än 5-6 säsonger i samma klubb. Jag lutar åt att det vore på sin plats att hänga #12 i taket. Om vi vänder på resonemanget och inte hissar #12... ja då tror jag inte Strimmas tröja får mer än högst kanske(Z) en skjorta bredvid sig närmsta 20-30 åren, d v s man tar ett mer eller mindre ett beslut på att inte hänga fler tröjor.

Ambroo: Förresten en25 minutare av rätta virket ja, du finner det inte en aning oroande att Skrbek betraktas som "het" då?

Ambroo: Det är väl inte svårt - planen inför den här säsongen var att gå in med
Styf, Sanny, Koskinen, Lotvonen, Marttinen, Kokko, RJ + Moe. 7 etablerade backar alltså. Planen inför nästa säsong bör vara att gå in med minst 6 etablerade, helst 7 för att vara på status quo då

« · 1026018 · »