1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613564 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Per HApps: Artikeln är omskriven och vinklad. Jag läste en tidigare version och där så såg den annorlunda ut.

Sedan så måste jag ju även fråga: Platsar verkligen någon av MoDos spelare förutom Fredrik Warg som var med i ett VM egentligen?

Svårt att veta hur de står sig internationellt numer visserligen eftersom de inte deltagit i några landskamper. Men det handlar ju inte om några direkt givna VM-spelare.

Ska jag känna mig besviken över några landslagsnej från den trakten av landet så är det över ett härstammade tvillingpar som numer bor och jobbar i Kanada.

Heart Of Hockey? My ass.

Kanske man skall hålla sig från att åka norrut på semestern, man vill ju inte drabbas att intus ställus uppus viruset som verkar härja i kustbandet runt norra Västernorrland,

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/hockeyvm2008/article2493948.ab

T T: Näe men han kommer spela i Sundsvall.. Han är ett framtidsnamn för Timrå.. Ingen som ska in i laget nu!!! Kanske svårt att förstå för vissa!!

Uno Gordon: Vad yrar du i? Jesper Samuelsson är en seniorspelare. Han ska inte spela i J20. Han är för gammal.

Anledningen till att han inte har presenterats är att kontraktet inte har skrivits på ännu. Men båda parter har bekräftat övergången.

Berglund: Bagarn säger i aftonbladet att han nog mår bättre av att stanna i sverige ett år till,låter ju bra vi får väl se om han får nåt konkret anbud.

Hahl(istortsett) klar för nästa säsong, även Regin. Bagarn har fått intresse från San Jose. Chicago och Calgary men har som sagt kontrakt utan NHL klausul. Det är vad jag har fått hört av källor som jag tyvärr inte får orda om.

Uno Gordon: Ber att få korrigera mig en aning beträffande hemsidan. Naturligtvis menade jag timraik.nu och inte tikare.se

T T: Nej förmodligen så menar Uddan att det lär ta 2år innan Jesper Samuelsson etablerar sig på A-lagsnivå och tar en fast tröja. Tanken är nog att han skall inleda i J20. Och J-20-förvärven brukar väl aldrig presenteras på tikare.se

Sådant spekulerar väl bara Dagbladet och ST i för att det har ett lokalt nyhetsvärde.

För får vi både behålla Regin och Hahl så kan du ju glömma tankarna på att han konkurrerar ut någon av dessa.

Per HApps: Välj mellan Elitserien och VM då? :)

I valet mellan NHL och VM väljer jag NHL, every day in week, and twice on sunday;)

Uddan: Du menar att det kommer att dröja två år innan han presenteras trots att han flyttar hit nu?

htikare: Inte så högt prioriterad...Kommer ju inte spela i a-laget än.. T Johansson sa att om ett år eller två kommer han in i laget...

Någon som har en aning om varför inte vår vän J. Samuelsson har presenterats ännu?

Jensen_12: "satsar mer på juniorer" ska det stå, inte "med".

JimmyH: Jag vet inte hur stora oddsen är att han skulle ta sig till Timrå, men killen som berättade detta känner tydligen Klingberg och påstod att Klingberg själv sagt att han vill till Timrå. Detta pga att han själv tyckte att Timrå satsar med på juniorer och unga spelare än Frölunda.

Jensen_12: Carl Klingberg är ju en jättetalang som väntas få mycket ansvar i Frölundas J20 nästa säsong. Det vore en sensation om han gick till Timrå.

Han är ju dessutom göteborgare.

Enligt en kompis i skolan ska Carl Klingberg från Frölundas J-18 vara påväg till Timrå. Han som berättade detta ska tydligen känna Klingberg.

superfalle:
riktigt bra ide faktiskt, kanske något för kassören att ta tag i.

superfalle: vi borde lägga en 20ga var varje vecka i en pott .. spela på lotto .. och alla vinster till timrå... med lite tur skulle det ju kunna bli några miljoner...

T T: haha .. ja lite dumt formulerat kanske... det bjuder jag på ... det är ju fredag

T T: Det är 50/50 att nå av dom har rätt. :)

lungan: Regin hade väl inte heller så bra +/- statistik - och det är väl honom han skall ersätta i så fall...

T T: Är glaset halvfullt eller halvtomt? :D

Uddan tror att det är 50% chans att Hahl stannar.
Superfalle tror att det är tvärtom.

Nu vet inte jag alls vad jag ska tro.

lungan: Det kanske han hade men han gjorde iaf 18 poäng den säsongen!

Theo: Han var center i Timrå, dock jävligt dålig i det deffensiva arbetet hade typ hur mycket minus statestik som helst.

En liten undran bara. Är Frans Nielsen inte ytterforward, eller kan han spela center också? kommer inte riktigt ihåg vad han var sist han va i TIK.

Skarin: Hoppas att din arbetskamrat hör samma fina rykte då om Riku.

Dr AXA: Jag har en arbetskamrat som åkt till Quebec. Ska be honom luska lite ;)

Dr AXA: Det skulle sitta fint om Lehtonen skrev på och Riku valde att stanna, men det är kanske är för mycket bigert att båda skulle välja Timrå.

Kerstin_k: Dels av en elitserietränare på väg över till Quebec samt i dag på Tre Kronors träning gick ryktet igen. Har några polare som åkte över dit i tisdags

Kerstin_k: Antagligen på Täby Galopp.
Där ryktas det friskt....

Dr AXA: Oj, vart har du snappat upp det ryktet?

Det senaste ryktet ifrån VM i Quebec är att Riku kommer att spela med Timrå under nästa säsong. Det kanske också underlättar i värvningen av Lehtonen ??

Mathias: Det kanske man kan göra.
www.kirunaif.se/a-truppen.htm

Mathias: Här har du.

Tikinmyheart: Jaså? Då kan man ju länka till de om de är klart, eller hur?

...round 256...

"halflife3: Lethonen, Persson, Nielssen, samuelsson?"

Tycho @ Sundsvall        Idag kl. 15:06

Flyttar inlägg, round 255.

"Vad förvånad Skogs kommer att bli när han inser att han blir det enda nyförvärvet!! 47 minuters speltid i snitt eller???
Någon som har åtminstone ett litet, litet, litet rykte?"

halflife3             Idag kl. 14:57

Mathias: Han kommer inte till TIK iallafall, blir kvar i Kiruna.

Tikinmyheart: Jo och om inte annat så står han med bland rykten under rubriken Lagbygget 2008-2009 här till höger :)

Är det jag som kommer ihåg fel, men var inte TIK intresserad av denne spelare?

Dunc: De är det. Just därför bra att spela Tenkrat enbart i pp

JimmyH: Det var väl någon som tog upp pp-spelet helt enkelt. Då kommer ju det här med bra skott automatiskt.

TIKbiff: www.myp2p.eu

Jensen_12:
Någon som vet om kvällen match går på nätet?

ralus: Precis. Han kan nog spela back också, men han själv föredrar nog att spela forward. Han stod ju på vänsterkanten mot Brynäs och smällde till på direktskott, hans första mål alltså. En 1-2-2 uppställniong tror jag skulle vara kanon i Timrå. 1 back, 2 forwards djupt och 2 forwards som håller till ut åt kanterna.

JimmyH: håller med, tycker man ska spela tenkrat som weinhandl spelas i linköping och försöka söka hans direktskott från slottet/kanten, var så tenkrat gjorde sitt första mål i timrå också om jag inte minns helt fel

Mathias: Är det inte fördel om man kan ha en rigthare och en leftare bland backarna i powerplayspelet. Plus att de kan skjuta hårt o träffa mål utan att först stanna pucken?

« · 1039888 · »