Per HApps: Artikeln är omskriven och vinklad. Jag läste en tidigare version och där så såg den annorlunda ut.
Sedan så måste jag ju även fråga: Platsar verkligen någon av MoDos spelare förutom Fredrik Warg som var med i ett VM egentligen?
Svårt att veta hur de står sig internationellt numer visserligen eftersom de inte deltagit i några landskamper. Men det handlar ju inte om några direkt givna VM-spelare.
Ska jag känna mig besviken över några landslagsnej från den trakten av landet så är det över ett härstammade tvillingpar som numer bor och jobbar i Kanada.
Kanske man skall hålla sig från att åka norrut på semestern, man vill ju inte drabbas att intus ställus uppus viruset som verkar härja i kustbandet runt norra Västernorrland,
Berglund: Bagarn säger i aftonbladet att han nog mår bättre av att stanna i sverige ett år till,låter ju bra vi får väl se om han får nåt konkret anbud.
Hahl(istortsett) klar för nästa säsong, även Regin. Bagarn har fått intresse från San Jose. Chicago och Calgary men har som sagt kontrakt utan NHL klausul. Det är vad jag har fått hört av källor som jag tyvärr inte får orda om.
T T: Nej förmodligen så menar Uddan att det lär ta 2år innan Jesper Samuelsson etablerar sig på A-lagsnivå och tar en fast tröja. Tanken är nog att han skall inleda i J20. Och J-20-förvärven brukar väl aldrig presenteras på tikare.se
Sådant spekulerar väl bara Dagbladet och ST i för att det har ett lokalt nyhetsvärde.
För får vi både behålla Regin och Hahl så kan du ju glömma tankarna på att han konkurrerar ut någon av dessa.
JimmyH: Jag vet inte hur stora oddsen är att han skulle ta sig till Timrå, men killen som berättade detta känner tydligen Klingberg och påstod att Klingberg själv sagt att han vill till Timrå. Detta pga att han själv tyckte att Timrå satsar med på juniorer och unga spelare än Frölunda.
superfalle: vi borde lägga en 20ga var varje vecka i en pott .. spela på lotto .. och alla vinster till timrå... med lite tur skulle det ju kunna bli några miljoner...
Kerstin_k: Dels av en elitserietränare på väg över till Quebec samt i dag på Tre Kronors träning gick ryktet igen. Har några polare som åkte över dit i tisdags
Det senaste ryktet ifrån VM i Quebec är att Riku kommer att spela med Timrå under nästa säsong. Det kanske också underlättar i värvningen av Lehtonen ??
"Vad förvånad Skogs kommer att bli när han inser att han blir det enda nyförvärvet!! 47 minuters speltid i snitt eller??? Någon som har åtminstone ett litet, litet, litet rykte?"
ralus: Precis. Han kan nog spela back också, men han själv föredrar nog att spela forward. Han stod ju på vänsterkanten mot Brynäs och smällde till på direktskott, hans första mål alltså. En 1-2-2 uppställniong tror jag skulle vara kanon i Timrå. 1 back, 2 forwards djupt och 2 forwards som håller till ut åt kanterna.
JimmyH: håller med, tycker man ska spela tenkrat som weinhandl spelas i linköping och försöka söka hans direktskott från slottet/kanten, var så tenkrat gjorde sitt första mål i timrå också om jag inte minns helt fel
Mathias: Är det inte fördel om man kan ha en rigthare och en leftare bland backarna i powerplayspelet. Plus att de kan skjuta hårt o träffa mål utan att först stanna pucken?
Sedan så måste jag ju även fråga: Platsar verkligen någon av MoDos spelare förutom Fredrik Warg som var med i ett VM egentligen?
Svårt att veta hur de står sig internationellt numer visserligen eftersom de inte deltagit i några landskamper. Men det handlar ju inte om några direkt givna VM-spelare.
Ska jag känna mig besviken över några landslagsnej från den trakten av landet så är det över ett härstammade tvillingpar som numer bor och jobbar i Kanada.