Tikinmyheart: Tror inte att Timrå var särskilt intresserade av Skrbek ändå, inte i dagsläget. 29 årige Skrbek kan knappast ses som någon talang, och inte heller är han den tunga backklippa TIK jagar.
TRL: Hoppas kan man alltid göra, men i dagsläget håller jag främst tummarna för att det befarande "centerkrisen" inte kommer att bli verklighet. Om tidningsskriverierna (och Tomas Ros ekivoka drömmar) inträffar så ser det synnerligen mörkt ut, inför nästa säsong.
htikare: Vissa juniorligor är bättre än andra. Det är klart att de bästa är bättre än div1. Varje säsong finns det ju supertalanger som går direkt från amatörligorna till NHL och presterar bra där dessutom.
Vad jag har sett av och hört om Samuelsson så behöver han förbättra sin fysik innan han är redo i elitserien. Många har även gnällt på hans attityd men han lär lägga de problemen åt sidan när han flyttar till Timrå.
Uddan: Han Jesper skulle ju enl uppgift iallafall spela försäsomgsmatcherna i Timrå...så vad hindrar att han sedan spelar vidare i Tik om han visar sig vara tillräckligt bra?
Björn Svensson o Oscar Sundh var ju lika gamla när de kom från kanadeniska juniorligorna o gick direkt in i laget...det är säkert en tuffare liga än div. 1..
men osvuret är nog bäst för vi har månag långtidsskador o opererade spelare som vi inte vet när dom är tillbaka el. färdigrehabtränade
Per HApps: Artikeln är omskriven och vinklad. Jag läste en tidigare version och där så såg den annorlunda ut.
Sedan så måste jag ju även fråga: Platsar verkligen någon av MoDos spelare förutom Fredrik Warg som var med i ett VM egentligen?
Svårt att veta hur de står sig internationellt numer visserligen eftersom de inte deltagit i några landskamper. Men det handlar ju inte om några direkt givna VM-spelare.
Ska jag känna mig besviken över några landslagsnej från den trakten av landet så är det över ett härstammade tvillingpar som numer bor och jobbar i Kanada.
Kanske man skall hålla sig från att åka norrut på semestern, man vill ju inte drabbas att intus ställus uppus viruset som verkar härja i kustbandet runt norra Västernorrland,
Berglund: Bagarn säger i aftonbladet att han nog mår bättre av att stanna i sverige ett år till,låter ju bra vi får väl se om han får nåt konkret anbud.
Hahl(istortsett) klar för nästa säsong, även Regin. Bagarn har fått intresse från San Jose. Chicago och Calgary men har som sagt kontrakt utan NHL klausul. Det är vad jag har fått hört av källor som jag tyvärr inte får orda om.
T T: Nej förmodligen så menar Uddan att det lär ta 2år innan Jesper Samuelsson etablerar sig på A-lagsnivå och tar en fast tröja. Tanken är nog att han skall inleda i J20. Och J-20-förvärven brukar väl aldrig presenteras på tikare.se
Sådant spekulerar väl bara Dagbladet och ST i för att det har ett lokalt nyhetsvärde.
För får vi både behålla Regin och Hahl så kan du ju glömma tankarna på att han konkurrerar ut någon av dessa.
JimmyH: Jag vet inte hur stora oddsen är att han skulle ta sig till Timrå, men killen som berättade detta känner tydligen Klingberg och påstod att Klingberg själv sagt att han vill till Timrå. Detta pga att han själv tyckte att Timrå satsar med på juniorer och unga spelare än Frölunda.
superfalle: vi borde lägga en 20ga var varje vecka i en pott .. spela på lotto .. och alla vinster till timrå... med lite tur skulle det ju kunna bli några miljoner...
Rip Kirby: Vet att endel hatar Karlstad och Färjestadsupporters här så jag skriver inte så ofta
Men idag hör jag undantag. Tänkte först berömma Timrå och Tommy för att fått ihop laget så bra och prestationen igår är det starkaste jag ... | Läs mer