1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601924 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Tikinmyheart: Läste du ST igår?

Baker: Vad ska TIK med en skadebenägen back till som dessutom är arstistare. Nää lägg fiolerna på denna man istället.

Baker: Tror mer det var att ha inte ville ha hit Skrbek som toppbacken...

Tikinmyheart: Tror inte att Timrå var särskilt intresserade av Skrbek ändå, inte i dagsläget. 29 årige Skrbek kan knappast ses som någon talang, och inte heller är han den tunga backklippa TIK jagar.

Tikinmyheart: Av vilken anledning? är det bättre med en till Junior eller?

T T: Gud va skönt.

Steffe: Det blev inte Skrbek i alla fall. Han är klar för Skellefteå.

Total stiltje på denna sida nu... Är det ingen som har något litet skvaller att komma med ?

t_89: Åsså är det väll för att det har varit så mycket prat runt just Hahl och Regin som de är med..

Blizzard: Det är väll en lista på spelare som är mogna för spel i NHL och skulle kunna lyckas bra där, typ.

Jensen_12: mhm men tänkte på den där listan eftersom Mika har uttala sig om att han vill till NHL då borde han också vara med på den där listan.

Blizzard: Det tror jag inte, han var väl ungefär som Hahl.

Jensen_12: har Mika Pyörälä förbättrat sina chanser till NHL efter VM ??

Jensen_12: Ossi har sett lojj ut sen slutspelet, undra vad som skett där.

Här har ni någon form av lista över spelare som knappast förbättrade sina chanser att spela NHL-hockey i höst baserat på vad deras VM-spel inbringade.

1) Ossi Väänänen
2) Mikko Luoma
3) Lars Eller
4) Riku Hahl
5) Peter Regin
6) Janne Niskala

Detta läste jag på www.HockeySverige.se , Ser ju ganska bra ut det som står, DVS att Hahl och Regin inte stärkt sina chanser att lira i NHL i höst.

Pätr: Tycker för övrigt att det låter som Linkan har en bra uppfattning om hur truppen bör se ut till nästa säsong.

TRL: Hoppas kan man alltid göra, men i dagsläget håller jag främst tummarna för att det befarande "centerkrisen" inte kommer att bli verklighet. Om tidningsskriverierna (och Tomas Ros ekivoka drömmar) inträffar så ser det synnerligen mörkt ut, inför nästa säsong.

Mikko Lehtonen skulle ja vilja se som nästa nyförvärv...

htikare: Ja skrev bara va T Johansson sa till mig om honom.!

Tvåtallar: Ja det hoppas man ju på:)
Han elr Lehtonen vore inte fel.

Skulle tro att Timrå är en av dom fem klubbarna som hört av sig till denna spelare.

htikare: Vissa juniorligor är bättre än andra. Det är klart att de bästa är bättre än div1. Varje säsong finns det ju supertalanger som går direkt från amatörligorna till NHL och presterar bra där dessutom.

Vad jag har sett av och hört om Samuelsson så behöver han förbättra sin fysik innan han är redo i elitserien. Många har även gnällt på hans attityd men han lär lägga de problemen åt sidan när han flyttar till Timrå.

Uddan: Han Jesper skulle ju enl uppgift iallafall spela försäsomgsmatcherna i Timrå...så vad hindrar att han sedan spelar vidare i Tik om han visar sig vara tillräckligt bra?

Björn Svensson o Oscar Sundh var ju lika gamla när de kom från kanadeniska juniorligorna o gick direkt in i laget...det är säkert en tuffare liga än div. 1..

men osvuret är nog bäst för vi har månag långtidsskador o opererade spelare som vi inte vet när dom är tillbaka el. färdigrehabtränade

Per HApps: Artikeln är omskriven och vinklad. Jag läste en tidigare version och där så såg den annorlunda ut.

Sedan så måste jag ju även fråga: Platsar verkligen någon av MoDos spelare förutom Fredrik Warg som var med i ett VM egentligen?

Svårt att veta hur de står sig internationellt numer visserligen eftersom de inte deltagit i några landskamper. Men det handlar ju inte om några direkt givna VM-spelare.

Ska jag känna mig besviken över några landslagsnej från den trakten av landet så är det över ett härstammade tvillingpar som numer bor och jobbar i Kanada.

Heart Of Hockey? My ass.

Kanske man skall hålla sig från att åka norrut på semestern, man vill ju inte drabbas att intus ställus uppus viruset som verkar härja i kustbandet runt norra Västernorrland,

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/hockeyvm2008/article2493948.ab

T T: Näe men han kommer spela i Sundsvall.. Han är ett framtidsnamn för Timrå.. Ingen som ska in i laget nu!!! Kanske svårt att förstå för vissa!!

Uno Gordon: Vad yrar du i? Jesper Samuelsson är en seniorspelare. Han ska inte spela i J20. Han är för gammal.

Anledningen till att han inte har presenterats är att kontraktet inte har skrivits på ännu. Men båda parter har bekräftat övergången.

Berglund: Bagarn säger i aftonbladet att han nog mår bättre av att stanna i sverige ett år till,låter ju bra vi får väl se om han får nåt konkret anbud.

Hahl(istortsett) klar för nästa säsong, även Regin. Bagarn har fått intresse från San Jose. Chicago och Calgary men har som sagt kontrakt utan NHL klausul. Det är vad jag har fått hört av källor som jag tyvärr inte får orda om.

Uno Gordon: Ber att få korrigera mig en aning beträffande hemsidan. Naturligtvis menade jag timraik.nu och inte tikare.se

T T: Nej förmodligen så menar Uddan att det lär ta 2år innan Jesper Samuelsson etablerar sig på A-lagsnivå och tar en fast tröja. Tanken är nog att han skall inleda i J20. Och J-20-förvärven brukar väl aldrig presenteras på tikare.se

Sådant spekulerar väl bara Dagbladet och ST i för att det har ett lokalt nyhetsvärde.

För får vi både behålla Regin och Hahl så kan du ju glömma tankarna på att han konkurrerar ut någon av dessa.

Per HApps: Välj mellan Elitserien och VM då? :)

I valet mellan NHL och VM väljer jag NHL, every day in week, and twice on sunday;)

Uddan: Du menar att det kommer att dröja två år innan han presenteras trots att han flyttar hit nu?

htikare: Inte så högt prioriterad...Kommer ju inte spela i a-laget än.. T Johansson sa att om ett år eller två kommer han in i laget...

Någon som har en aning om varför inte vår vän J. Samuelsson har presenterats ännu?

Jensen_12: "satsar mer på juniorer" ska det stå, inte "med".

JimmyH: Jag vet inte hur stora oddsen är att han skulle ta sig till Timrå, men killen som berättade detta känner tydligen Klingberg och påstod att Klingberg själv sagt att han vill till Timrå. Detta pga att han själv tyckte att Timrå satsar med på juniorer och unga spelare än Frölunda.

Jensen_12: Carl Klingberg är ju en jättetalang som väntas få mycket ansvar i Frölundas J20 nästa säsong. Det vore en sensation om han gick till Timrå.

Han är ju dessutom göteborgare.

Enligt en kompis i skolan ska Carl Klingberg från Frölundas J-18 vara påväg till Timrå. Han som berättade detta ska tydligen känna Klingberg.

superfalle:
riktigt bra ide faktiskt, kanske något för kassören att ta tag i.

superfalle: vi borde lägga en 20ga var varje vecka i en pott .. spela på lotto .. och alla vinster till timrå... med lite tur skulle det ju kunna bli några miljoner...

T T: haha .. ja lite dumt formulerat kanske... det bjuder jag på ... det är ju fredag

T T: Det är 50/50 att nå av dom har rätt. :)

lungan: Regin hade väl inte heller så bra +/- statistik - och det är väl honom han skall ersätta i så fall...

T T: Är glaset halvfullt eller halvtomt? :D

Uddan tror att det är 50% chans att Hahl stannar.
Superfalle tror att det är tvärtom.

Nu vet inte jag alls vad jag ska tro.

lungan: Det kanske han hade men han gjorde iaf 18 poäng den säsongen!

« · 1040399 · »