1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601929 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Tikinmyheart: Läste du ST igår?

Ambroo: Vad har jag svarat för galet nu då? :)

Tikinmyheart: Tänker du på Pärsinen?

Tikinmyheart: Inget galet alls, tvärtom. Man kunde läsa i ST att man pratat lite löst med just Lehtonen.

Ambroo: Ja han hade väl blivit pappa nyligen, undra vad de innebär :/

Tikinmyheart: det är ju de dom gjort!

Snoop: Knappast positivt. Kommer ihåg själv när pojken föddes, man ville knappt gå utanför dörren.

Ambroo: Jag tycker att jag lusläser eliteprospect om lediga backar men det finns ju nästan inga lediga med status.

Om Regin sticker kan Pirnes vara ett alternativ?

Tikinmyheart: Äsch, så här blir centeruppställningen:

Erik Andersson
Anton Lander
Jesper Samuelsson
Robban

Det är bara att bita ihop.

T T: Ibland undrar man om det blir så... :-(

T T: Var det inte du som tyckte jag skulle köpa säsongskort? :) Har du trollat bort Bagarn?

Och vem fan är Robban?

Tikinmyheart: Gick det så fort att glömma nr 12? Fy på dig.

T T: Bagarn trollar du bort och Robban gör oväntad comeback. Jo du kan du min gode Tony:)

Kan du inte samtidigt höra om Peter Toresson är sugen på att vakta buren igen?

Tikinmyheart: Och #9 Micke Johansson gör comeback och blir den som skottar slagskott på mål i PP.

Dream Team: Micke Johansson hade väl ändå #4 på ryggen?

Uno Gordon: Vi har rätt båda två. På "tröjnummer"-sidan här till höger finner man både: # 4 Mikael Johansson och # 9 Mikael Johansson. Den Micke Johan jag minns bäst är den från tidigt -80-tal och då var det tröja 9 som gällde.

Dena här kille skulle jag vilja ha in på platsen (Talangfull Back)
www.eliteprospects.com/player.php?player=17892

Mackelito: Även den här killen går bra , men med tanke på hans VM får han nog förlängt...

Mackelito: Var det inte den stackaren (Diaz) som var inte på jäkligt många baklängesmål i VM?

Tikinmyheart: Skit. "Inne" ska det vara.

Har hört att Tjobba gör comeback och vi har även lockat tillbaka Jörgen Eriksson :-D

Jag vill fortfarande ha den hääär www.eliteprospects.com/player.php?player=12836

Tikinmyheart: Jo de var han, han hade de jäkligt tufft han.

Berglund: Å jag den här

Gorkyman:

Den här då?

Gorkyman: Instämmer rätt ålder..rätt känsla för vart målet är e beläget vi harju många kantspelare på rehab o kan behöva Kalle O. plus cetrarna helst brörderna ..R... Riku o Regin...plus speri finski baakii som tex. Anssi POwerSalimiaplay... el miko lethoupckenåimålinen...

Gorkyman: "Saknar än så länge styrka och tuffhet"...
Låter perfekt eller hur? Har vi inte nog med såna i laget?

Ragnar: tänk dig han och lehtonen ;) då skulle back besättningen se MYCKET bra ut!!! :)

stoff: Offensivt sett ja. Jag undrar dock hur bra dom är i det defensiva arbetet. Jag tror inte vi klarar oss med Jonsson och Skogs i egen zon, vi behöver någon mer renodlad defensiv back.

Varför är det alltid finnar som gäller? Jag saknar en Kanadensare/Amerikan som kan tillföra fysiskt spel.

Berglund: Jag håller med, på sätt och vis. Jag skulle också vilja ha en stor tung och offensivt skicklig nordamerikan. Men jag har inte heller något emot en finsk back i klass med Salmela eller Lehtonen.

I Dagbladet papper säger Linkan att Lehtonen kommer att lämna besked de närmaste dagarna. Det blir antingen Timrå eller fortsatt spel i Kärpät.

T T: Jag tror faktiskt han kommer till Timrå. Han vill nog prova något nytt. Var det någon som sa att han nyss blivit pappa? Om det stämmer så ser det lite mörkare ut. Men det är klart, om han tänker på samma sät som Kalle Koskinen med skola osv, så har han ju runt 5-6 år på sig innan ungen börjar i skolan, så han ska nog passa på att prova nya utmaningar nu.

Jag hoppas iallafall att han kommer till Timrå IK.

T T: han kommer!!!!

Jensen_12: Han har precis fått en knodd vilket gör mig ganska skeptisk. Han kommer säkert om han blir erbjuden ett längre kontrakt (3 år). Då är det säkert lättare att övertala hustrun också.

Ragnar och stoff: Den här är bara att glömma:

www.eliteprospects.com/player.php?player=7556

Däremot så är den här killen ledig, ja eller åtminstone tills han presenteras av sin nya klubb, och vem vet:

frolundaindians.com/default.asp?action=nosplash

Ambroo: Han kanske är tänkt att ersätta Regin? Hahl tror jag stannar, så det är ju Regin som behöver ersättas. Jag tycker isåfall att Plüss är en bra kandidat.

Ambroo: Plüss skulle vara en fin ersättare till Regin.

Skarin: Han ska tydligen till Bern... Sen är han väl LW och inte center?

Som Ambroo skrev så kan vi glömma Salmela, han är klar för New Jersey Devils.

LÄNK (På finska)

Ambroo: Men, det verkar istället som att det blir denna klubb för honom.

www.eliteprospects.com/player.php?player=4091

Tycho: Stämmer bra det.

ÄNNU EN LÄNK

Tycho: Han har spelat center den största tiden. Åtminstone i Frölunda.

Skarin: Fan det gick fort det... Synd, för jag skulle absolut inte ha haft något emot honom. LW står det på elitprospects, men det är precis som du säger att han gör sig bäst som center och har spelat det mestadels i FHC.

Ambroo: Iom att man väljer att bryta ett kontrakt så var förstås den nya klubbadressen klar redan på förhand.

Ambroo: Jag hade bli väldigt nöjd om det visade sig att Plüss skulle ersätta Regin.

Men som sagt. Det går väldigt fort.

Skarin: Han är klar för Bern.

Dream Team: Självklart, men det kunde ju som sagt lika gärna ha varit TIK, eller hur?

« · 1040399 · »