1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613515 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Dunc: Ja det ligger väl som sagt mycket i det.

Kerstin_k: Iof kom jag ju på att finnarna brukar köra för sig själv i Finland. Glöm mitt senaste inlägg ;)

Per HApps: Tror du inte att Hahl kommer att köra igång sommarträningen med Timrå ganska snart oavsett vart han spelar. Dom brukar ju få göra det vanligtvis. Nu när VM är över har väl Hahl bara en sommarträning att se framemot.

Per HApps: Dom kanske bara drog till Finland när Riku drog till vm, kanske tänkte passa på o träffa familjen då istället för att sitta där utan Riku.

Per HApps: nja varför skulle det vara oroväckande? säsongen tog slut för bara några dagar sen för riku

Per HApps: Han hade nog bara semester, tror jag iallafall.

Ambroo: I dagens dagblad fick jag nog känslan att Frank ville invänta bud från NHL. Mötet med Johansson blev i allafall inställt.

Tyvärr fick jag negativa vibbar av artikeln.

Ambroo: Kan det händelsevis betyda att vi tappar minst en av våra centrar?
Jag menar om Nielsen kritar på och han spelar center. Skall han spela i en 5:e 5:a då?

Ambroo: Han kanske bara är här för att se på Roddan...

Per HApps: Frasse Nielsen är nog ganska nära nu...

Är det oroväckande eller inte att Familjen Hahl inte bott i lägenheten i stan sedan några dagar efter att vi åkte ur mot HV71?

Mackelito: Du har inga höga krav alls du...

TRL: Lugn han kommer!!!!

Hoppas nu att man får läsa vilken sekund som helst att Lehtonen är klar! Det skulle sitta fint...

Mackelito: Skogs är definitivt etablerad..har fått prova landslaget också o kommer att tillföra oerhört mycket till vårt Tik ett energiknippe...en av de bästa skridskoåkarna bland backarna... i elitserien......förutsatt att han får vara frisk o skadefri..måste man alltid lägga till numera..

mikenomad: Man ska väl vara typ 30+ och spelat alla säsonger i högsta ligan, eller nåt.

Mackelito: Förstår inte vad du har för kriterier om inte Skogs kan ses som en eteblerad ES-back fullt jämförbar med både Kokko och Kalle?

stoff: Det blir som max EN etablerad back , Skogs är inte etablarad utan jag ser han mer som en talang som snart kan blomma ut rejält.

förstår inte varför vi ska värva 2 etablerade backar när vi tappade 3

Ambroo: ok

Ambroo: Härligt att läsa att de gick bra för Timo. :) Så nu när Lehtonen skriver på stannar även Hahl.. Oj vilket lag vi får till hösten..

stoff: Jo det har vi ju kommit fram till som du ser och även att han blivit klar för Bern...

är inte pluss center ? har för mig det isåfall skulle han va en bra ersättare åt hahl eller regin

Skarin: Timo är jag inte ett dugg orolig för. Men Hynning, ja vad säger man? Det känns inte alls bra. Fast en operation kan väl kanske fixa det en gång för alla, men jag vettefan...

Ambroo: Äh, rehabiliteringstiden lär väl vara ett halvår, minst ;)
Nej men en hel Pärssinen behövs alltid. Bara hoppas han får vara skadefri i fortsättningen.
Hynnings ljumskar känns mer luddigt. Det kan bli vad fasen som helst av det.

Skarin: Skönt med en lyckad operation för Pärssinen by the way. Det verkar även som att Hynning snart hamnar under kniven om man ska tro ST-länken till höger...

Ambroo: Jo, det har du förstås rätt i.

Dream Team: Självklart, men det kunde ju som sagt lika gärna ha varit TIK, eller hur?

Skarin: Han är klar för Bern.

Ambroo: Jag hade bli väldigt nöjd om det visade sig att Plüss skulle ersätta Regin.

Men som sagt. Det går väldigt fort.

Ambroo: Iom att man väljer att bryta ett kontrakt så var förstås den nya klubbadressen klar redan på förhand.

Skarin: Fan det gick fort det... Synd, för jag skulle absolut inte ha haft något emot honom. LW står det på elitprospects, men det är precis som du säger att han gör sig bäst som center och har spelat det mestadels i FHC.

Tycho: Han har spelat center den största tiden. Åtminstone i Frölunda.

Tycho: Stämmer bra det.

ÄNNU EN LÄNK

Ambroo: Men, det verkar istället som att det blir denna klubb för honom.

www.eliteprospects.com/player.php?player=4091

Som Ambroo skrev så kan vi glömma Salmela, han är klar för New Jersey Devils.

LÄNK (På finska)

Skarin: Han ska tydligen till Bern... Sen är han väl LW och inte center?

Ambroo: Plüss skulle vara en fin ersättare till Regin.

Ambroo: Han kanske är tänkt att ersätta Regin? Hahl tror jag stannar, så det är ju Regin som behöver ersättas. Jag tycker isåfall att Plüss är en bra kandidat.

Ragnar och stoff: Den här är bara att glömma:

www.eliteprospects.com/player.php?player=7556

Däremot så är den här killen ledig, ja eller åtminstone tills han presenteras av sin nya klubb, och vem vet:

frolundaindians.com/default.asp?action=nosplash

Jensen_12: Han har precis fått en knodd vilket gör mig ganska skeptisk. Han kommer säkert om han blir erbjuden ett längre kontrakt (3 år). Då är det säkert lättare att övertala hustrun också.

T T: han kommer!!!!

T T: Jag tror faktiskt han kommer till Timrå. Han vill nog prova något nytt. Var det någon som sa att han nyss blivit pappa? Om det stämmer så ser det lite mörkare ut. Men det är klart, om han tänker på samma sät som Kalle Koskinen med skola osv, så har han ju runt 5-6 år på sig innan ungen börjar i skolan, så han ska nog passa på att prova nya utmaningar nu.

Jag hoppas iallafall att han kommer till Timrå IK.

I Dagbladet papper säger Linkan att Lehtonen kommer att lämna besked de närmaste dagarna. Det blir antingen Timrå eller fortsatt spel i Kärpät.

Berglund: Jag håller med, på sätt och vis. Jag skulle också vilja ha en stor tung och offensivt skicklig nordamerikan. Men jag har inte heller något emot en finsk back i klass med Salmela eller Lehtonen.

Varför är det alltid finnar som gäller? Jag saknar en Kanadensare/Amerikan som kan tillföra fysiskt spel.

stoff: Offensivt sett ja. Jag undrar dock hur bra dom är i det defensiva arbetet. Jag tror inte vi klarar oss med Jonsson och Skogs i egen zon, vi behöver någon mer renodlad defensiv back.

Ragnar: tänk dig han och lehtonen ;) då skulle back besättningen se MYCKET bra ut!!! :)

Gorkyman: "Saknar än så länge styrka och tuffhet"...
Låter perfekt eller hur? Har vi inte nog med såna i laget?

« · 1040854 · »