1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613564 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Gorkyman: Instämmer rätt ålder..rätt känsla för vart målet är e beläget vi harju många kantspelare på rehab o kan behöva Kalle O. plus cetrarna helst brörderna ..R... Riku o Regin...plus speri finski baakii som tex. Anssi POwerSalimiaplay... el miko lethoupckenåimålinen...

Gorkyman:

Den här då?

Berglund: Å jag den här

Tikinmyheart: Jo de var han, han hade de jäkligt tufft han.

Jag vill fortfarande ha den hääär www.eliteprospects.com/player.php?player=12836

Har hört att Tjobba gör comeback och vi har även lockat tillbaka Jörgen Eriksson :-D

Tikinmyheart: Skit. "Inne" ska det vara.

Mackelito: Var det inte den stackaren (Diaz) som var inte på jäkligt många baklängesmål i VM?

Mackelito: Även den här killen går bra , men med tanke på hans VM får han nog förlängt...

Dena här kille skulle jag vilja ha in på platsen (Talangfull Back)
www.eliteprospects.com/player.php?player=17892

Uno Gordon: Vi har rätt båda två. På "tröjnummer"-sidan här till höger finner man både: # 4 Mikael Johansson och # 9 Mikael Johansson. Den Micke Johan jag minns bäst är den från tidigt -80-tal och då var det tröja 9 som gällde.

Dream Team: Micke Johansson hade väl ändå #4 på ryggen?

Tikinmyheart: Och #9 Micke Johansson gör comeback och blir den som skottar slagskott på mål i PP.

T T: Bagarn trollar du bort och Robban gör oväntad comeback. Jo du kan du min gode Tony:)

Kan du inte samtidigt höra om Peter Toresson är sugen på att vakta buren igen?

Tikinmyheart: Gick det så fort att glömma nr 12? Fy på dig.

T T: Var det inte du som tyckte jag skulle köpa säsongskort? :) Har du trollat bort Bagarn?

Och vem fan är Robban?

T T: Ibland undrar man om det blir så... :-(

Tikinmyheart: Äsch, så här blir centeruppställningen:

Erik Andersson
Anton Lander
Jesper Samuelsson
Robban

Det är bara att bita ihop.

Ambroo: Jag tycker att jag lusläser eliteprospect om lediga backar men det finns ju nästan inga lediga med status.

Om Regin sticker kan Pirnes vara ett alternativ?

Snoop: Knappast positivt. Kommer ihåg själv när pojken föddes, man ville knappt gå utanför dörren.

Tikinmyheart: det är ju de dom gjort!

Ambroo: Ja han hade väl blivit pappa nyligen, undra vad de innebär :/

Tikinmyheart: Inget galet alls, tvärtom. Man kunde läsa i ST att man pratat lite löst med just Lehtonen.

Tikinmyheart: Tänker du på Pärsinen?

Ambroo: Vad har jag svarat för galet nu då? :)

Tikinmyheart: Läste du ST igår?

Baker: Vad ska TIK med en skadebenägen back till som dessutom är arstistare. Nää lägg fiolerna på denna man istället.

Baker: Tror mer det var att ha inte ville ha hit Skrbek som toppbacken...

Tikinmyheart: Tror inte att Timrå var särskilt intresserade av Skrbek ändå, inte i dagsläget. 29 årige Skrbek kan knappast ses som någon talang, och inte heller är han den tunga backklippa TIK jagar.

Tikinmyheart: Av vilken anledning? är det bättre med en till Junior eller?

T T: Gud va skönt.

Steffe: Det blev inte Skrbek i alla fall. Han är klar för Skellefteå.

Total stiltje på denna sida nu... Är det ingen som har något litet skvaller att komma med ?

t_89: Åsså är det väll för att det har varit så mycket prat runt just Hahl och Regin som de är med..

Blizzard: Det är väll en lista på spelare som är mogna för spel i NHL och skulle kunna lyckas bra där, typ.

Jensen_12: mhm men tänkte på den där listan eftersom Mika har uttala sig om att han vill till NHL då borde han också vara med på den där listan.

Blizzard: Det tror jag inte, han var väl ungefär som Hahl.

Jensen_12: har Mika Pyörälä förbättrat sina chanser till NHL efter VM ??

Jensen_12: Ossi har sett lojj ut sen slutspelet, undra vad som skett där.

Här har ni någon form av lista över spelare som knappast förbättrade sina chanser att spela NHL-hockey i höst baserat på vad deras VM-spel inbringade.

1) Ossi Väänänen
2) Mikko Luoma
3) Lars Eller
4) Riku Hahl
5) Peter Regin
6) Janne Niskala

Detta läste jag på www.HockeySverige.se , Ser ju ganska bra ut det som står, DVS att Hahl och Regin inte stärkt sina chanser att lira i NHL i höst.

Pätr: Tycker för övrigt att det låter som Linkan har en bra uppfattning om hur truppen bör se ut till nästa säsong.

TRL: Hoppas kan man alltid göra, men i dagsläget håller jag främst tummarna för att det befarande "centerkrisen" inte kommer att bli verklighet. Om tidningsskriverierna (och Tomas Ros ekivoka drömmar) inträffar så ser det synnerligen mörkt ut, inför nästa säsong.

Mikko Lehtonen skulle ja vilja se som nästa nyförvärv...

htikare: Ja skrev bara va T Johansson sa till mig om honom.!

Tvåtallar: Ja det hoppas man ju på:)
Han elr Lehtonen vore inte fel.

Skulle tro att Timrå är en av dom fem klubbarna som hört av sig till denna spelare.

htikare: Vissa juniorligor är bättre än andra. Det är klart att de bästa är bättre än div1. Varje säsong finns det ju supertalanger som går direkt från amatörligorna till NHL och presterar bra där dessutom.

Vad jag har sett av och hört om Samuelsson så behöver han förbättra sin fysik innan han är redo i elitserien. Många har även gnällt på hans attityd men han lär lägga de problemen åt sidan när han flyttar till Timrå.

Uddan: Han Jesper skulle ju enl uppgift iallafall spela försäsomgsmatcherna i Timrå...så vad hindrar att han sedan spelar vidare i Tik om han visar sig vara tillräckligt bra?

Björn Svensson o Oscar Sundh var ju lika gamla när de kom från kanadeniska juniorligorna o gick direkt in i laget...det är säkert en tuffare liga än div. 1..

men osvuret är nog bäst för vi har månag långtidsskador o opererade spelare som vi inte vet när dom är tillbaka el. färdigrehabtränade

« · 1040587 · »