1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613491 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Paddan: Jaa helt plötsligt kan ett Ryskt bottenlag börja ge andra line Elitseriespelare 1 mille i månaden....inge bra.

nixXz: De har varit upptagna med Jesper Samuelssons slutförhandlingar i två veckor...

Nä, allvarligt, det här känns förjävla tråkigt. Ena stunden är man bara lycklig över Zätas och Detroits framfart (att få hem bucklan i sommar har mycket hög prioritet för mig just nu) för att i nästa stund få ett sådant här besked. Man blir bara så trött.

nixXz: När exempelvis tydligen ett av de sämre lagen i den ryska superligan förra säsongen blivit lovat 180 miljoner för spelarinköp inför kommande säsong så gäller det att verkligen hitta ett guldkorn som ingen annan hunnit uppmärksamma.

Snoop: ja det känns verkligen så. och våra sportchefer, vad gör dom? hoppas dom gör något och har någon riktig joker på G... Men dom har nog bara allsvenska spelare i telefonboken.
Nu skall vi ha en bra center + PP/spelande back.

Skarin: Hans förklaring kommer väl lyda att han o nubben ska gifta sig o adoptera från afrika.

Poffa: Klart det kan bli ryssland. Men det mest troliga är Frölunda. Ska bli intressant att se vad den gode Hahl har valt och med vilka grunder han utåt sett i media förklarar sitt beslut.

nixXz: De här är åt helvete, blir som när vi tappa Hagos och gunno och hedström, nu går topplaget Timrå till att bli ett bottenlag, fyfan.

Ja detta var inte roligt, nu får vi hitta någon ny första center. Regin kommer dra han med. Ser ut som Timrå går en mörk Season 08/09! =/

Poffa: Det mest lutar åt Frölunda. Tyvärr.

250kg kärlek: "Som vanligt" står väl allt inte riktigt rätt till i TIK, även om det utåt sett alltid visar något annat.

250kg kärlek: Är det klart att Hahl drar till Frölunda?

Hahl borde ju vara en drömspelare för klubbar i KHL. De tar ju betydligt sämre spelare än Hahl och ger dem fantasilöner. Kan det inte vara dit han är på väg?

epa: det är inte laget som är där för supportrarna, supportrarna e där för laget

riku hahl kom väl hit för spel i sverige och pengar, hade inbillat mig att han fått lite hjärta för klubben iaf och med bästa möjliga förutsättningar (finnfemman intakt osv) så trodde jag faktist att han skulle stanna

tror nog Regin sticker också, även om han inte skulle ta en plats i Ottawa så skulle han utvecklas mer i AHL på liten rink än vad han gör här.

jämmer och elände..

250kg kärlek: Nubben stinker röv.

spud: Det är lätt att bli en aning känslig i detta läge. Nubben drar till Frölunda, ett hårt slag för föreningen. Nubben tar dessutom med sig lagets bäste spelare.
Klart man blir less eller hur man nu ska uttrycka det.

epa: Men om inte spelarna följer marknaden vafan ska de då följa? Ska vi låsa in spelarna? Ni är ju i elitserien för att ni värvat ihop ett es lag, varför blir ni så less när andra gör samma sak!?

AndersN: Inse, han är förlorad. Eller vad man ska säga.

spud: Och det skrev jag?

250kg kärlek: Inför lönetak nu!.

Jimmy!!, har du nått nytt att rappotera/bekräfta?

epa: haha va snackar du om? Ska alla spelare i sverige spela idéelt? Medan alla andra lag runt om i världen ska betala höga löner?

Vad hade du förväntat dig av en finne? Han kom för pengarna och drog för pengarna, ni hade väl inte någon annan illusion?

Skarin: Det tror jag med. Antagligen känner Hahl att med Frölundas muskler och med Dahlén vid rodret finns bättre möjligheter att göra bra ifrån sig och därmed öka sina chanser till spel i andra ligor med bättre betalt. Men i och för sig. Elitserielagens försök till kamp om stjärnorna gör att betalningen till dessa stjärnor känns rätt okej, även i elitserien.

Det blir svårt att smälta detta om det är sant.

epa: Håller fan med, lagkänslan och supporterkänslan verkar inte finnas där längre, men vi har iaf kvar den viktigaste, Johan Anderssons uttalande va döskönt "De bästa jag vet är att vinna matcher med TIK", sånna spelare vill vi ha :D

Inte tror jag hahl går till frölunda,det har ju folk här sagt att han aldrig skulle göra och dom är tydligen väldigt insatta (eller väldigt insnöade) snart vet vi vilket av dom.

Jag tycker att alla supportrar i elitserien ska bojkotta nästa säsong (vilket inte är troligt) för att visa sitt missnöje över situationen. För alla supportrar är mer eller mindre missnöjda över hur det ser ut nu med tanke på att det BARA är pengarna som spelar roll.
Utan oss supportrar blir det inga lönen till spelarna men vad får vi tillbaka? Dom är så j-vla pengakåta spelarna att dom glömmer bort oss supportrar.

Jag blir så förbannad!!! Häng med nå´n då!!!

NIssEn: Som sagt. Om finnen drar är det inte bara för pengarnas skull. Allt annat är bullshit.

Kerstin_k: Ja dom borde fan hålla käft istället, och helt rätt de kommer bli väldigt svårt att hitta en bra ersättare nu, jävla skit !

Snoop: Surprise. Sånt där händer ju hela tiden. Dom säger en sak, sedan pissar dom supportrarna rakt i ansiktet.

Fan. Jag blir riktigt besviken om han sticker. Nu är det väl inte hela världen, men det känns tungt att hitta nått likvärdigt så här sent på året :S

Regin - Stanna kvar!

Om han drar för pengarna så ska väl han vända sig till Ryssland? Finns säkert nått lag där som ger han 1 000 000:-/vecka eller nått sådant. Men det måste vara något annat som gör att han inte stannar, han sa ju i tidigare iår att han stannade om Pyörälä och Timo gjorde det.

Kerstin_k: Intressant att Riku själv sa att om de inte blir NHL så finns de ingen anledning att flytta, så jävla mycket skitsnack tyvärr :(

Kerstin_k:
Blir det Frölunda är det bara att ta till plan B.

Operation smälla på handlederna de-luxe! ;)

Den här då? Kan väl kanske ersätta Hahl? Finns väl inte så mycket på marknaden...

Jag vet inte ens om jag tror på det själv dock. Jag gillade Hahl.

250kg kärlek: "Det måste finnas andra orsaker att Hahl drar. Om han drar".

Helt rätt. Det är nog som sagt inte bara pengarna som spökar här utan andra allvarliga och viktiga detaljer också.

Jag kan ändå inte förstå det här. Det är för mig en gåta.

SMÅLAND: Helt klart, men inte innan han har vunnit SM med Timrå.

NIssEn: Han avslutar nog sin karriär i Njurunda:)

Detorit vinner SC iår, då har Zäta vunnit allt föutom SM, och han kommer tillbaka till Timrå, för inte sviker väl han oss? Drömma kan man ju göra iaf.

NIssEn: Känns aningen förhastat att måla så många f-n på väggen. Jag har känt en obehagskänsla hela tiden när det gäller Hahl. Även om Frölunda känns främmande så är det faktum att han sticker rätt väntat.
Regin men inte minst Johan känns mer "Timrå IK" och dessa herrar skulle antagligen aldrig lämna Timrå för spel i annat lag i elitserien. Drar dessa är det andra ligor som lär locka. Och visst kan det händra men det är mindre troligt, i år i alla fall.

Jag är fortafarande oerhört nyfiken vad Nubben lockat Hahl med (om det nu blir så). Har VF öppnat lädret mer än det Timrå tydligen gjort så blir man mörkrädd. Det måste finnas andra orsaker att Hahl drar. Om han drar.

Tikinmyheart: jag skrev fel, ber om ursäkt. menade att inget var klart med frölunda, trodde inte att det var bestämt att han skulle lämna timrå. my bad, sorry :/

Vad finns det för ersättare till Hahl då, om han sticker? Tappar vi Regin och Bagarn så måste vi helt plötsligt söka tre centrar. Frans Nielsen, vad mer finns?

Tikinmyheart: Desperata var ordet därför sällar jag mig till konspirationsteorin att detta varit klart sedan länge.

"Nubben tar vi först det blir minst grin från supportrarna då, Dahl'en var signad redan i höstas, Riku tar vi strax innan sommaren, Hedström tar vi i Juli och Bagarn 5 minuter innan 1:a nedsläpp nästa säsong. Hehe då finns det bara 10 lag kvar i ES vi måste slå"

Citat Mats Ahdrian hösten 2007.

Tikinmyheart: bara 12 st som försvunnit, vet inte om det är att betrakta som intakt. låg profil? vi diskuterar ju bara i lugn ordning här, inget skitsnack direkt. sen är det väl onödigt att måla fan på väggen för eran del även om det känns så för stunden, inget är ju klart än så varför spotta i onödan?

MixMasterMike: låter som hockeykultur.

Dragan 2k: I all välmening, men jag tycker du ska hålla en låg profil tills vår värsta ilska har gått över.

Deal?

250kg kärlek: Det tråkiga i hela tårtan började när Lill-Kenta drog sedan Nubben och nu Riku. 3 ganska stora profiler i TIK nu fattas bara att Hedström bryter kontraktet och även han flyr det till synes sjunkande skeppet.. TIK's värde är satt på oerhört svåra prov och det blir inte lätt för Linkan och Robban att signa spelare nu tror jag

"-Varför sticker alla???"

Tror jag blir en fråga de får besvara måååånga gånger innan nya kontrakt ev. skrivs på.

Om Johan Andersson skulle sticka åxå denna säsong då vete fåglarna om TIK har några supportrar kvar till nästa säsong.

Tikinmyheart: Truppen intakt? Vi har ju tappat hur många spelare som helst. Vad är vi uppe i nu? 10 spelare eller något liknande.

Just det faktum att Pastorn haft en helt annan roll de senaste två säsongerna kan mycket väl vara anledningen att Frölunda snor Hahl om han nu kommer till Frölunda. Ledingen vill inte chansa på något.

Jag tror den största orsaken stavas pengar som så många gånger förr. Sedan är det väl en kombination med just högre lön men också att han hamnar i en mycket hårt nysattsande och rik klubb där det bara är SM-Guld som gäller i fortsättningen, till varje pris. Frölunda kommer få ett grymt lag. För att inte tala om centeruppsättningen. Karlsson-Hahl-Nordqvist. Herregud. Men det hade varit bra i Timrå också, Riku.

Sedan har jag också en känsla av att det kan ha lite att göra med tränarna. Challe/Nygårds vs Dahlén/Karlsson. Tror inte exempelvis Hahl var så där jättenöjd hela tiden med vad Challe sysslade med. Det är väl mycket som spelar in menar jag.

Nej det här känns riktigt illa. Jag blir den första att jubla om Hahl åker på en långvarig skada. Tragiskt men sant.

Snyggt jobbat, Nubben.

Det här trodde jag inte om dig, Riku Hahl. Översätt till finska någon.

Visst, inget är bekräftat än. Men detta känns som sanningens ögonblick.

MixMasterMike: En liten acceptans hade jag haft om jag fick veta att Hahl valt Frölunda mot en betalning på 100 000 mindre i månaden än det Timrå erbjöd och att skälet till en flytt mer handlar om större möjligheter och bättre förutsättningar att vinna ett SM-guld i Frölunda.

Men den risken är nog i det närmaste ett önsketänkande. Stämmer detta känns det tomt och erhört bittert.

RTS: Håller med fullständigt, dax att harkla upp sig om man skall orka bua varje gång RH tar pucken nästa säsong ;)

Kan förstå att Frölunda är desperat efter en bra spelare. Vad har de värvat inför säsongen? Andreas Karlsson, 6 mål på 101 matcher i NHL.

I övrigt är deras trupp mer eller mindre intakt.

Tack Hahl för att du bjöd tillbaka på detta sätt när din handled var bruten, och att du i lugn och ro fick rehaba dig tillbaka, men även tack för din korta insats i TIK.

Du ska inte känna dig välkommen tillbaka, och det lär du få höra första gången 22 september 2008 19:00 i E-On Arena.

RTS: Riku skall det vara.

MixMasterMike: Nej visst måste han göra sitt jobb. Men jag tycker forfarande och kommer alltid tycka det är ett lågvattenmärke.

Samtidigt visar Ricko "om han väljer fröluda" att han gå att köpas.

Slivermynt nästa!!!

« · 1041725 · »