1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613500 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
KS blir extra nervöst 2009 då :( Är nog mest besviken på Nubben jag, om Riku blir erbjuden en högre lön så förstår jag honom men det är Nubben som erbjudit honom den lönen.

Då får man hoppas at Frölunda börjar spela i Ryska ligan istället för i Sverige vill då inte jag ha den där skitföreningen.

RTS: Men vad skall Nubben göra?? Inte sköta sitt nya jobb att se till att VFHC för bästa möjliga lag. Jag tycker att moralen borde vara så men tyvärr styr pengarna och chansen att få lite glanstid i tidningarna...

Piss var ordet :(

Nu önskar jag att arenan aldrig blivit byggd och att TIK aldrig gått upp i ES och att Zäta var 18 igen och forsade fram över isen och att..... Bakåtsträvare jag?? Inte.... ;)

RTS: Verkligen.

Tycker även det är lågt av Nubben, om han nu väljer Frölunda.

RTS: Och ny adress blir med 99,9% säkerhet...Frölunda.
Usch!

Grymmt DÅLIGT!!!

MixMasterMike: Mmm, så är det nog tyvärr.

Tyvärr fick Nubben som han ville verkar det som.....

Tragiskt att detta sker, men sån här är hockeyn nuförtiden :(

250kg kärlek: Skulle Hahl välja Frölunda så tycker jag han visar att det inte är någon att bygga vidare på.
Han har ju själv berättat att han trivs förträffligt i Timrå, Timrå var grymt schystt mot mig när jag var skadad med mera med mera har han ju påtalat.
Han vet att han får spela med sina landsvänner av bästa klass och att han fullt förtoende hos Timrå.

Väljer han Frölunda får han ta över Fagemos silvermynt.
Och jag kommer att bua ut honom varje gång han rör pucken.

250kg kärlek: Jag tror Du är rätt ute...Frölunda med 11-12000 på matcherna kan utan tvivel lägga ett högre bud än Tik...

storstaden kanske lockar Riku med fru...lägenheten här uppsagd kan ju tyda på detsamma o Uffe Dahlen kanske känns spännande som ny tränare...tyvärr lär inte Nubben kunna säga till sin arbetsgivare låt bli Riku H. låt Tik ta honom...

Jensen_12: "Det ända jag kan tänka mig är ett hot är just pengar, men jag tror inte Hahl är en sån människa".

Nej, jag tror inte heller att det handlar om enbart pengar även om det är en väsentlig del i det hela.
Jag tror att möjligheten att vinna något stort också lockar. Tyvärr för Timrås del känns det i dagsläget som om Frölunda har obegränsat med pengar inför den satsning man sagt sig göra (även om jag förmodar att man inte har obegränsat med slantar). För mig har Frölunda ekonomiskt mycket starkare muskler än Timrå. Det lär Nubben har påtalat i en eventuell förhandling med Hahl.

När dessutom Frölunda förlorar ruskigt duktig spelare blir jag än mer orolig. Jag tycker inte att detta bådar gott. Ryktena som går besitter säkert en hel del sanning. Tyvärr.

Hahl Bundy: Jag tror inte ens självaste Jimmy känner sig helt säker längre när det gäller TIK eller Frölunda för Riku Hahl.
Har hela tiden varit inne på samma spår som honom men har nu sakta men säkert blivit mer försiktig kring detta ämne. I nuläget känner jag mig nervös att Hahl faktiskt väljer VF före TIK. Det vore riktigt illa.

Hahl Bundy: Du får se till att Hahl stannar, eller flytta till Frölundas gästbok ;)

Kerstin_k: Vad tror du jag blir då? Med mitt nick o allt :)

Hahl Bundy: Man vet ju aldrig. Större under har ju skett... Först när ett kontrakt är signerat, oavsett med vilken klubb, får vi veta vart Hahl spelar nästa säsong.

Jag kommer att bli grymt besviken om han spelar för något annat ES-lag. Varför vet jag inte, men han känns liksom så mycket Timrå. Han känns som en spelare som inte hoppar omkring allt för mycket.

Men bara därför lär han väl inte spela för oss nå mer :(

berra: I det här fallet håller jag nog Med Jimmy som har deklarerat å det kraftigaste en längre tid att Hahl INTE kommer att spela med VF. Eller?

Jensen_12: Håller med dig men blev orolig då jag fick höra det idag om det skulle stämma, Nubben vet väl vad han ska locka med

berra: Skulle Hahl lämna Timrå för VF så är det första jag tänker på: Varför?

Han kommer nog inte tjäna allt för mycket mer i Frölunda, tror inte jag. Han har bra kompisar i Timrå. Frölunda är inget bättre lag än Timrå.

Det ända jag kan tänka mig är ett hot är just pengar, men jag tror inte Hahl är en sån människa.

Hahl Bundy: Hörde en sak idag om Hahl av en som haft rätt om saker förut, att Hahl är överens med Frölunda om ett kontrakt om det inte blir Nhl, om det stämmer så vore det inte bra

Hahl Bundy: Håller med, väntan är jobbig som fan.

Tycker att detta med Hahl, Regin känns oroväckande jobbigt.
OM, jag säger OM, dom sticker så blir det absolut inte lätt att hitta 2 klasscentrar i dagsläget.

Lehtonen får gärna signa, känns lite oroväckande där oxå faktiskt.

Take it easy säger några o det tycker jag väl att jag har gjort hittills, men inte blir jag lugnare för det.

mikenomad: Jag tycker att det var gulligt skrivet av supportern.

Fast Challes närmaste framtid är redan utstakad. Efter SM-guldet 2010 blir det en rockad mellan honom och Bengan.

Ambroo: Just det stycket var det ja. Pinsamma återgivningar av ämnet "när jag mötte en kändis" betackar jag mig för. Att dessutom dra på så in i h-e och sätta en dylik rubrik på detta nonsens är falsk marknadsföring likt den "journalistik" som Hänt i veckan o liknande tidningar sysslar med.

Snoop: Tänkte han hade någon klausul som de flesta andra har.

Tikinmyheart: Tappar och tappar, dom släpper han för en fin summa pengar.

mikenomad: Haha jag antar att det var rubriken till det här stycket du syftade på?:

mikenomad: Vart hittar du det?

Stora starka Frölunda tappar ytterligare en spelare, denna gång till KHL.

mikenomad: När vi ändå är "silly" och talar om Riku Hahl kan jag släppa en bomb:

ZÄTA ÅTERVÄNDER TILL TIMRÅ - HAHLS KONTRAKT FÖRNYAS INTE

Sedan vaknade jag...

Appropå silly så måste rubriken härintill (Charles Berglund vill hem till Djurgården) vara världsrekord i att göra en höna av en fjäder....

Jensen_12: Finns inte en chans i helvetet att Karalahti lagt ner. Därtill karln en alldeles åt helvete för dålig karaktär. Han är en trasig och sorglig människa som ständigt trillar dit och faller för frestelserna. Han har fått upprepade återfall och suttit i fängelse och det tyder ju på någonting är allvarligt fel i huvudet i på karln.

Det finns ingen vilja eller tro att bryta med sitt förflutna för Karalahti. Och innerst inne är det bara sig själv man kan vända sig till.

Jensen_12: Lagt ner? Han har väl haft problem med droger under hela sin karriär - vad är det som skulle få honom att sluta nu helt plötsligt?
Kanske Rögle vill ta chansen? Men till Timrå? - Nej, Tack!

Ruggigt slagskott - men fel personlighet...

Snoop: Är nog som med den Tjeckiske Skodan som välte. Dåligt rykte är svårt att tvätta bort även om man har gjort förbättringar.

Har svårt och se att Rögle som nykomling skulle ta honom under sina vingar.

Jensen_12: Han verkar ryktas till Rögle, men jag är förvånad att lag i svenska o finska högstaligan vill ha honom.

Jensen_12: Enligt "Hockeysverige" är han på väg till Ässät.

Kevin O Shea: Du tror inte risken finns att han lagt ner med allt skit han hållt på med?

Blizzard: Lovade han verkligen det? Sa han inte bara att han inte skulle kontakta någon i Timrå förrän den spelaren själv gått ut på marknaden?

Jensen_12: Om Karelahti är på väg till Sverige, så är det nog inte till Elitserien, utan snarare till någon behandlingshem!

Det ryktas att Jere Karalahti är påväg till Sverige. Till Timrå, kanske?

Jensen_12: Helt rätt! Ha lite is i magen! Allt ordnar sig!

Modano: Nu vet ju inte jag om det bara är jag som får en "Deja-vu"-upplevelse av detta inlägget, alltså att det redan är så jävulskt många som klagat på värvningarna. Jag tror att Linkan och Robban har bättre koll på vad som behövs än dom flesta härinne på HS, faktiskt.

Det är otroligt snart juni och inget händer med värvningar 3 backar fattas forfarande linkan robban va sysslar ni med ?? Ska vi köra med en back uppsättning som inte håller allsvensk klass små dvärgar som varken kan tackla eller skjuta räknar inte lotvonen som back utan lika lätt att runda som en ölback. Det börjar likna gammla timrå på 70 -80 talet när man snålade sig ur eliten. FRAM MED STORA STARKA TIMRÅ STYRELSE VAKNA !!

Ambroo:
Ja, jag tror att det även gäller Zäta. Även om han räknas som en av världens bästa defensiva centrar (eller kanske tom den bäste?).
så tror jag inte att hans primära uppgift, med betoning på primära, är att spela boxplay. Speciellt inte i rollspelarnas förlovade land. Vilket dessutom råkar vara statistikens förlovade land. På Nhl.com´s statistiksida kan man utläsa att Z ( under Regular Season 07-08) har 3:e mest istid (344 min) i PP efter Datsyuk och Lidas. I BP har Z 6:e mest istid (162 min) efter Lidas, Chelios, Lilja, Stuart och Draper.

Uddan: Om en match är 60 minuter hur ser din fördelning ut på speltid om en andra femma kommer upp i 10-12 minutersspeltid, och dessutom blir utkonkurerad i pp av 3e-4e femman.

Jensen_12: näe men i andra femman hamnar han nog...

Uno Gordon: Beror väl på vilka löften han fått om han fått några. Det kan ju dessutom vara som så att Nordqvist flyttas ner ett snäpp för att göra plats för de andra två - att Nordqvist ersätter Plüss, Hahl tar förstarollen och Karlsson andra.

Om nu Hahl mot all förmodan skulle komma.

No more Frölundasnack - I promise.

Dragan 2k: Och det svaret tror du att han nöjer sig med? Det är ju klart han är ju Pastor så han taggar väl av. Men hade det vart jag så hade jag strypt Ahdrian med hans egna slips.

Uno Gordon: Välkommen till Göteborg. Liseberg har öppnat.

Dragan 2k: Och vad säger ni till Andreas Karlsson då?

Jensen_12: Haha. Den här debatten är helt otrolig. Om Hahl dyker upp i Frölunda kommer han inte att lira någon tredjefjol. Han går givetvis direkt in som center i någon av de två förmodade toplines som Frölunda kommer satsa på nästa säsong.

Hahl platsar givetvis i vilket lag som helst i Elitserien som förstacenter. Så bra är han och framförallt så bra gör han sina kedjekamrater.

« · 1041654 · »