1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613500 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Uddan: Påstår du att Frölunda kommer ha så överlägsen forwardsuppsättning att Kejsare Hahl inte får spela i förstefemman, utan kanske ända ner i tredjefemman om han skulle flytta ner till gbg?

Jensen_12: näe men i andra/tredje.. om han nu går till Frölunda!

Spanarn: Hahl är ju mer defensiv i sitt spel än offensivt..Så ja de tror ja han ser som sin primära uppgift. Sen så att de gick hyffsat frammåt med är bara plus!

Uddan: Hahl är första/andracenter i alla lag i den här serien och lär iom det vara garanterad kring 15-20 minuter var han än väljer att spela.

Spanarn: Gäller det även för världens bästa center just nu, Zäta?

Uddan:
"...så vet han att här kommer han få spela både PP och BP."

Att spela boxplay är väl knappast något som en center i en 1:a femma ser som sin primära uppgift..

Uddan: Nej, men det är du som påstår att han skulle få lira i tredje/fjärde kedjan, eller?

spud: Som sagt de är inte ja som sagt att han är klar!!

Uddan: Tror du på allvar att någon värvar Riku för de pengarna och sen låter han spela i 3-4e femman och inge pp?

zacco: Tvivlar på ditt snack att Hahl är klar för Frölunda!!Har du nåt som visar att du talar sanning..?

Jag tror inte att Riku går dit för att spela 10-12 min per match. Stannar han i Timrå så vet han att här kommer han få spela både PP och BP.

Kongo: Åh fan, är du säker på det? Gäsp... Men jag antar att jag lever i en värld där kärlek till klubben och fansen bör styra mer än kärleken till pengar när man redan är miljonär.

Yellowcard:
Vad lever du i för låtsasvärld? Självklart är det väldigt bra när någon har "hjärta för klubben" men för att det ska funka på isen räcker det lika bra med att man brinner för sporten.

Men vad är det om?

Klart som fan Nubben får värva Hahl om han nu har de ambitionerna. Det är inte korpen detta och han måste ju få göra sitt jobb och stärka upp med spelare som han anser gör det. Och det spelar garanterat ingen roll för honom om de spelar här eller där. Huvudsaken är att man har ett så starkt lag som möjligt i slutändan. Sen att halvjuggen kommer dragandes med att man minsann kan värva sönder oss om man vill får stå för honom...

Däremot så skulle jag bli besviken på Riku om han valde bort TIK för FHC. Jag skulle även ha lite svårt att förstå det, då det knappast lär vara för pengarna och inte heller för det sportsliga. Det är de marknadsmässiga lönerna som styr och här kan han garanterat erbjudas samma topplön som där, och när det gäller den sportsliga biten så är det ju faktiskt ett nerköp. Sen kan man iofs inte utesluta att han är sugen på ett miljöombyte...

Kommer dom inte presentera Jesper Samuelsson på Timrås hemsida elr??

mattias - 74: Och trots detta presterar de inte bättre hockey? :)

Tikinmyheart:

Inte i samma utsträckning, det är ju frölunda som Förening som betalar allt i Frölunda. I Leksand finns de tingen möjlighet att man kan konkurrera med de pengarna. Tror att Karlberg hade 100 000 i månaden i fjol och det kanske är var eran materialre tjänar :)

utan herr ejendal hade Leksand inte spelat kvalserien kanske. Kallio andersson Andreas Karlsson m.fl det är miljoner bara på 1 månad för dessa 3.

mattias - 74: Det handlar om väl om att kunna garantera karln istid. Det kan inte Frölunda, men det kan Timrå.

mattias - 74: Och hela Leksand inkl. Ejendalsarenan:)

Uno Gordon:

Men jag tvivlar starkt på att han kritar på för Frölunda.

Frölunda borde kunna sno halva erat lag , de skiter ju pengar !

73Sjöbba: Det finns som sagt var aldrig några hundraprocentiga garantier i någonting längre. Och framförallt inte inom idrotten. Men då jag senast hade ett längre samtal med Nubben var för ungefär 1 månad sedan. Då hade intew Nubben kontaktat Hahl. Vad som därefter har skett har jag ingen som helst aning om.

Men jag tvivlar starkt på att han kritar på för Frölunda.

Yellowcard: Ja nog fan blir man hatisk när man tänker på detta!

Men, vi ska väl inte gå våra känslor i förväg även om signaturen "zacco" har haft mycket rätt tidigare.

Dragan 2k: "Värva sönder" Jo jo det är till att spänna musklerna. Pass upp, överträning är inte bra det kan liksom sluta med en semifinalförlust igen.

Värva sönder up my brownie.

Vi kommer klara oss kanon om inte bättre utan Hahl, Timrå är ett lag för spelare med hjärta för klubben, ser då hellre en usel spelare som första center än en pengakåt jävel utan Timråhjärta. Om det nu visar sig att hahl skrivit på för frölunda hoppas jag verkligen att han får det han förtjänar när han kommer på besök hos oss igen, dvs. feta proppar och en massa burop. Fy fan blir hatisk (om detta nu är sant).

zacco: Ja om det där visar sig vara sant så är det bara att beklaga. Det får bara inte vara sant, även om Hahl inte är oersättlig.
En sådan idiot tror jag inte Hahl är som byter till Frölunda. Visst, det mesta handlar om pengar hela tiden. Vi får hoppas att allt inte handlar om pengar när det gäller Ricky Hahl!

Spänningen är olidlig.

Dragan 2k: Om jag inte missminner så har Nubben sagt det till Uno Gordon. Det väger faktiskt tungt.

Blizzard: Var någonstans har Nubben lovat att inte "sno" spelare första året?

Frölunda har sagt att man inte ska värva sönder Timrå. Man har även sagt att spelare som finns på den öppna marknaden är fair game.

epa: ja såklart, men då kan man hålla munnen stängd också.

Blizzard: Det där att Nubben lovat att inte "sno" spelare första säsongen är ju bara skitsnack. Han är ju i Frölunda för att göra ett bra jobb och det gör han ju om han lockar dit Hahl.

epa: jag skulle bara bli smått deppig om hahl stack till NHL, de finns såklart andra att värva. Men om han sticker till Frölunda blir jag riktigt j-vla arg på Nubben (som dels lova att inte "sno" spelare första året) och på hahl att han tydligen var så pengar-kåt. Plus att då får frölunda en bra spelar, som kommer spela mot timrå ik. Samtidigt som tik måste leta ny.

zacco: Det var nog många som kunde gissa sig till att Nubben skulle till Frölunda och att Jonte var klar för Timrå var ju allmänt känt.

Våra nya sportisar har säkert nå´ra ess i rockärmen om Hahl drar. Ingen är oersättlig.

Saxat ur dagbladet idag:

"Timrå jobbar också på att förstärka sitt J20-lag och en av spelarna som klubben är intresserad av är Frölundas Carl Klingberg. Den 17-årige forwarden gjorde 17 poäng (8+9) på 14 matcher i J18 Allsvenskan i vintras.
– Han är ett namn vi kollar på men det finns inget konkret här heller, säger Stefan."

Mackelito: allt jag fått från min källa har hittills alltid varit sant tex nubbens övergång , jonte till tik mm.

zacco: Hahl är inte klar för Frölunda, en nyhet som kan både vara positiv och negativ att det är nu endast en NHL klubb kvar som är intresserad av
Riku , därför är det mer angeläget om spel i Sverige eftersom nästan ingen klubb vill ge Hahl ett Envägskontrakt...

Tikinmyheart: "Skitsnack" i slutet skall inte vara där.

Om Hahl nu väljer Frölunda så gör han det för pengarna. Han väljer inte Frölunda för att de är ett bättre lag än TIK.

Hahl är en bra spelare, han är en riktigt bra spelare men TIK överlever nästa säsong utan Hahl om han nu väljer något annat än TIK.

Ibland resonerar vi som om att Hahl är TIK och utan han går allt åt helvete.

Ingen är oersättlig inte ens Hahl.

Vad skickar vi för signaler till de spelare som har kontrakt med TIK och som vi alla älskar om vi hela tiden vill att Hahl ska vara kvar till vilket pris som helst.

Är det någon av er som är travintresserad? Kommer ni ihåg när Åke Svanstedt valde att lämna Bersåker? Bersåkers travbana skulle inte överleva utan "Kung Åke". Allt focus låg på Åke och alla andra travtränare på Bergsåker blev nästan nollor i nästan alla diskussioner.

Bersåker överlevde utan "Kung Åke". Timrå IK överlever om Hahl inte väljer TIK nästa säsong.

Skitsnack

JimmyH: men vad tror du då jimmy vad som händer med riku

JimmyH: Klart man gör, och mest av allt vill jag ju tro på dig helt klart, men nu har de ploppat upp 2st nissar och sagt de där om Riku och antingen är dom bara tomtar som vill oroa, eller så är skiten sann och de är lite jobbigt.

Snoop: Man väljer ju själv vad man vill tro på.

zacco: Du kunde inte ha vänta med att säga de här imorgon ?? du sabbar ju hela jävla lördagen.

zacco: Då kan du ju hälsa nubben o säga tack, verkligen uppskattat.

zacco: Han är ju känd för att vara tyst. Inte undra på att det knappt läcker nåt från "andra hållet" i nuläget...

Ambroo: kan man säga

Ambroo: yepp

zacco: Nubben?

Nu kommer jag med lite information igen.Enligt min säkra källa är Hahl klar för Frölunda,så även tjärnqvist är på väg dit

Ambroo: Jonte till Malmö ehh............. Skulle inte tro de :S

Uno Gordon: Äh, Jonte tillhör oss. Han är ruggigt revanschsugen och tränar på som aldrig förr så det där släggan och pinnen kan du redan nu ställa undan.

Ambroo: Jag vill se helst Hedström live åtminstone fram till jul innan jag eventuellt plockar fram en storsläggan och flaggar för ett utträde.

Som det känns nu är det bara hypotetiska och vildsinta spekulationer som härjar på forumen.

VAD FAN! RÖR INTE VÅR KOMPIS!

"Klamrar Timrå sig fast vid Hedström för att till varje pris behålla honom? Tror inte det."

« · 1041349 · »