1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601949 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Ambroo: Haha har du supit dig full? Menar du att jag är en stjärna eller törs du inte skriva ut något?
Tycker du verkligen att det var en bra blogg av jimmyh? Massa rappakalja bara,
"Ger Frölunda honom klart mer pengar än vad Timrå kunde erbjuda så anser jag att Frölunda betalar honom mer än vad han är värd. Pengar som en spelare av hans klass inte ska tjäna med dagens marknadsvärde räknat."
Har han missat att KHL blandat sig in i leken och tryckt upp lönerna och därmed deras marknadsvärde? Och de där uppradningen av en massa NEJ till frölunda känns ju så otroligt fånig, han argumenterar med en 14årings förstånd.

På vilket sätt kan inte VF erbjuda en bättre miljö och omgivning för att bli en bättre hockeyspelare? Han har provat TIK och uppenbarligen är han inte helt nöjd så nu går han till en klubb där headcoachen kommer just från ett tränaruppdrag i hans drömserie NHL.

Det måste vara jobbigt att veta att om Nubben varit kvar i TIK hade Dahlén kunnat vara hos er och Halh med.. Å nu ska jag unna mig en riktigt god natts sömn.
Hej på re!

Går inte att undvika - Nu ligger vi pyrt till!

Att tappa Hahl, och förmodligen Regin, är verkligen ett antiklimax. Att ersätta en av dessa hade nog itne varit några större problem, men båda två blir nog för mycket.

Att Regin förmodligen drar vet nog styrelsen/linkan och robban redan om.

"Ljuset i tunneln", om det finns någon angående Hahl, är väl att vi fått ett relativt tidigt besked. Det är ju större chans att hitta en eventuell ersättare om vi kan börja leta redan nu, än om tex 1 månad. Men likförbannat är det en tung pjäs man blir av med.

Det här kanske kan vara en ersättare - eliteprospects.com/player.php?player=10996

Verkar inte kunna ta en ordinarie i Dallas iaf, men gör bra med poäng i AHL

Ambroo: "Jag vet inte om det tjänar någonting till att hänga Hahl och Nubben i det här läget."

Säkert inte men många behöver nog få ut sin frustration och besvikelse. Alla vill vi ju Timrå IK's bästa!

spud: Det finns många f***** också du då.

Laken: Haha du med dina jävla klausuler!

T T: Hamrin skriver många bra saker i sin blogg gällande det här och vad det kan tänkas bero på. Mitt tips är att Ricky sticker för att saker och ting inte står rätt till, som vanligt...

Ambroo: Så bra att vi har möten snart då.

Ambroo: Du har rätt, föreningen har förklaringar att ge fansen !

Jag vet inte om det tjänar någonting till att hänga Hahl och Nubben i det här läget. Timrå IK däremot bör komma med en jävligt bra förklaring till varför man tillåter sig själv att tappa sin stöttespelare och absolut största stjärna tíll en konkurent och först då, när alla korten ligger på bordet, så kan man börja dra åt snaran på den/de man tycker är värd det.

Jacksson 71: J Straka skulle isf passa bra med Pyörälä och Tenkrat, Pyrret är ju en sniper men jobbar också väldigt hårt i defensiven.

Skarin: Ett intresannt namn.
Men håller han bakåt???
Tjecker har ju ett ryckte av sig att vara lite lata i defensiven eller har jag fel?

Skarin: Vi ska inte ha stjärnonr i laget, blir så tungt när dom gittar iväg sen ju, vi får värva massa Lance Wards som bara går ut o plöjjer.

73Sjöbba: Ja varför inte han verkar ju inte vara så poppis bland spelarna.

Här har vi en herre som kan komma på tapeten på allvar som ersättare.

www.eliteprospects.com/player.php?player=7970

Jacksson 71: Ja jag håller med, jag begriper inte heller vrför han ska lämna oss när Timo & Mika finns här och Lehtonen på ingång, man vill gärna höra en förklaring av Riku.

Jacksson 71: Kan problemet stavas: C-h-a-l-l-e ?

Snoop: Ja och varför jag ställer frågan igen varför ska han gå till Frölunda dom är inte ett bättre lag och han har ju både Timo och Mika här och förmodligen kommer det ju värvas någon till finne varför byta bort det här ???

Och jag tvivlar på att han kommer få mer is tid i Frölunda än hos TIK.
Och jag hoppas inte karln går efter pengar.

Om det är sant, f-n ta både Nubben och Hahl!

Jag hoppas att man redan nu förlänger Johan Anderssons nyskrivna ettårskontrakt (självklart ska han få en NHL/KHL-klausul inskriven). Men bara för att förvissa oss om att samma sak inte händer igen, att vi blir skinnade av andra elitserielag.

RTS: Bagarn är vår kung just nu och han kommer inte dra någonstans, de sa han direkt efter vm att han skulle stanna och att de bästa han vet är att vinna matcher med TIK, fan va glad man blev när man såg att han sa så :)

RTS: Instämmer. Så var det.

Men hade jag varit General Manager i NHL hade jag värvat Bagarn alla dagar i veckan framför exempelvis Regin. Men Bagarn stannar. Minst ett år till iaf.

RTS: Ja de är de man drömmer om asså, att Zäta kmr hem en vacker dag och att vi slår Frölunda i sm finalen.

Snoop: Han får mer än gärna ta med sig Pavel Datsuyk.

Skarin: Ingenting!!!!!

RTS: Räcker inte den summan ja då äre något allvarligt fel alltså.

Bara att Hoppas att Johan Andersson stannar i TIK.
Enligt mig slutspelets bäste Center.
Matcherna mot Hiv 71 var det han som bar oss.

RTS: När Hahl försvinner på de här viset sitter man här o drömmer om kung Zäta, måtte han spela minst en säsong till för sitt Timrå.

Jacksson 71: 77 000 i månaden hörde jag. Klubben betalar dock hans hyra plus att han får en spritt ny BMW, modell fritt val.

*ironi*

Snoop: Vi kommer att även nästa säsong vara 5-6-rankade med en outsiderchans på finalspel.

RTS: Äh va fan, jag pallar inte mer ikväll.....bara för att Robban är från Uppsala, så vill jag fan inte se Timrå i Gränbyhallen inom en snar framtid. Nu går jag och lägger mig och vaknar och fattar att allt detta var enbart en mardrömm....

Jacksson 71: Har hört att Tik erbjudit någonstans mellan 400-600 000 i MÅNADEN!!!

Jacksson 71: Nubben vill iaf inte bli poluärare här i kommunen.

Snoop: Lyckas vi bara hålla oss levande 4-5 säsonger till så är jag säker på att det börjar ramla in några Nhl spelare som avslutar sina karriären i TIK.

Snoop: Vad vill nubben????
Är de någon som har koll på hur mycket pengar det rör sig om i hahls kontrakt om han skulle skriva på för Timrå ( Som inte verkar troligt för tillfälet).

T T: Nej men less så det förslår. Vi får hoppas han väljer Timrå.

RTS: Det är klart att Nubben tar Lehtonen av bara farten.

Vilken parodi!

Vad är det som händer, Timrå IK?

RTS: Skulle inte bli förvånad alls, dom har släppt Antti så.Timrå borde lägga ner hela skiten för nu finns de inget som gör en glad asså.

RTS: Är du på uppviglingshumör? Kanske Jesper också har fått ett bud i sista stund...

RTS: vad fan har nordberg hacka in i vår data bas eller och tar alla våra intresanta namn :@

MB: Fick just höra att Frölunda har lagt fett bud till Mikko Lehtonen.
Fortsättning följer.

MB: Vi kommer nog inte tillhöra topp 4 nå mer, håller inte att tappa dom bästa varje säsong.

Oavsett Hahl eller inte så måste dom ju för fan komma med några namn nu på back sidan snart......fan vi tillhör ju de fyra bästa!!!!

Uddan: Jaa för detta är fruktansvärt tråkigt, jag som så gärna vill se Timrå lyfta Le Mat, de kommer nog alltid förbli en dröm om vi tappar våra bästa hela tiden.Jag vill att Zäta ska spela för oss igen någon gång, de är de som får en att fortsätta kolla på Timrå iaf.

Frella: Ja jävlar...Lulin såg jag en match mellan AIK-Västerås, det flög AIKare uppochner hela tiden. Vilken skridskoåkare, open ice höfttacklingar, många anklagade honom för fula tacklingar, men det var klockrena de jag såg i allafall, bara det att dom inte han undan...

RTS: Varför välja? Ta alla tre så sover du bättre:)

RTS: tror snarare att han har fått det emot våran klubbdirektör, inte emot själva klubben.

Snoop: Ja du de kan man undra om nu så är fallet.. Men om de är de så måste dom göra nåt radikalt i Timrå ledningen...

Detta kommer ej att fungera i längden.. Kommer att ha derby mot S-vall inom en snar framtid om detta fortsätter..

RTS: Ja och de är beklagligt, de är så jävla tråkigt fy fan :(

Snoop: Kan inte bestäma mig för vilken jag för tillfället avskyr mest.
Nubben, Adhrian eller Riku.

Nubben måste verkligen fått ett stort agg till Timrå.

Per HApps: ja jag menar juh exakt samma sak!

« · 1041821 · »