Dream Team: Förutom äran att få spela med ett topplag var även vänskapen med Tobbe Enström av stor vikt när Alex valde klubb. Sen har det ju visat sig att Alex trivdes som fisken i sin nya klubb och numer tillbringar sommaren i de ädlaste delarna av landet.
JBlom: Du ska få en följdfråga av mig som du kan grunna på lite, så kanske du finner en och annan likhet med det här.
Då säsongen 2003/04 gick mot sitt slut så kom Frölundas forward Alexander Steen överens muntligen om att förlänga kontraktet med klubben han slog igenom i. Hur länge det nya kontraktet skulle gälla det vet jag inte. Men det spelar ingen roll då detta helt saknar betydelse. Så, vad händer? Jo, Alexander Steen ändrar sig och skriver på för MoDo. Vad man bör ha i åtanke är då att det redan i det här läget börjat värvas ihop proffsspelare runtom i hockeyvärlden till den annalkande lockoutsäsongen, 2004/05. Att MoDo, iaf på pappret, skulle få ett lag av hög klass visste de flesta om. Så även A. Steen. Om detta hade något att göra med hans beslut, det vet jag såklart inte, men det är nog lätt att tro det.
Jag vill minnas att jag läste en del rätt så arga kommentarer p.g.a detta, både här på HS, men även på andra Frölundasidor. Du förstår säkerligen var jag vill komma med min lilla parallell eller liknelse. Hur kändes det för dig då detta hände?
www.eliteprospects.com/player.php?player=4342 Denna killens ser ju suverän ut , ung, rightare som vi bara har en på forwardssidan och dessutom kan han gör många mål till skillnad från Hahl, han kan även passa , detta skulle vara drömmen , han kan ersätta någon av regin och Hahl!
Det här är den tråkigaste silly season som ja varit med om... händer absolut ingenting. Enda glädjeämnet var när Skogs skrev på men sedan har man gått o väntat, och väntat och åter väntat. Man börjar fundera vart detta är på vägs? Är det Linkan som ska skolas in eller vad händer? Än finns mycket tid iofs, men samtidigt gäller det vara framme innan brödfatet är tomt. Godbitarna försvinner en efter en... snart finns bara slagget kvar
Dragan 2k: Man bugar ödmjukast av tacksamhet. Det kanske inte alltid är rumsrent det som skrivs eller politiskt korrekt. Men samtidigt är det jag i ett nötskal. Jag kan vara inställsam om det absolut är nödvändigt. Men egentligen är jag en ganska bredkäftade och sjaskig figur som snusar, dricker brännvin, svär så det osar svavel, raggar fruntimmer och glor på hockey. Och då tycker jag det är bäst att låta texterna få förbli oklippta och ocensurerade.
Sedan får man dra sina egna slutsatser helt enkelt.
Dream Team: Rykten brukar ju vara en ofta förekommande sak i silly season tider. Tycker det är konstigt att vissa Timrå-iter sågar Hahl vid fotknölarna redan innan allt är klart! Klart som fn att tidningarna skriver att dom erfar mm att Hahl ska gå till Frölunda eftersom dom är enda klubben i sverige som har kontaktat Hahl. Inte samma mediala intresse att skriva att dom erfar att han ska gå till Minsk eller nåt i Ryssland. :)
Hoppas verkligen Mikko L kommer och 2 st bra nya centrar, osså kör vi sönder Frölunda och Riku till hösten, vi borde kanske värva en Lance Ward typ, en hockeygangster helt enkelt (Y)
El Maco: Nu lägger vi lite krut på en offensiv förstecenter. Och där skall det inte vara omöjligt att hitta ett bättre alternativ än Riku Hahl. Låt Bagarbröderna sköta centerrollerna i BP. Där gjorde ju Hahl ett mycket bra arbete - men det borde ju vara mer optimalt med en försecenter som bara spelar 5 mot 5 och PP.
I mina ögon är det Hahl som är den stora boven, och inte Nubben eller Frölunda. Har man gått ut och sagt att det bara finns Timrå som alternativ om han spelar kvar i Elitserien - för att sedan vända på en femöring och säga att om det inte blir NHL, så blir det i allafall inte Timrå. Detta tarvar en förklaring!
Nu skiter vi i Hahl och Nubben och hela den djävla sörjan.
Tycho: Hahl gör väl det han vill, Adriahn gör det han ska och TJ borde ligga lite lågt. Det som gör mig mest ont är att det är tydligt att Kent Norberg är ett jävla arsle. Nubben är död, bara att döpa om.
Välkommen in i min vokabulär Kent Arslet Norberg, GM i Frölunda. Hoppas du får en riktigt kall, regnig och blåsig göteborgsvinter.
Allt bättre än spel i kvalserien är en bragd med den här nivån på laget . Är styrelsen så jävla dum att man söker spelare av Wahlbergs klass och tror att juniorerna ska bära laget då 3-4 spelare är osäkra kort på grund av skador. DET som BEHÖVS är 3 klass backar som kan TACKLA SKJUTA viken ingen back kan förutom styff.Två bra centrar en 1a och en 3e en tuff power forward gärna Fredriksson som inte fick kontrakt med HV tuff stor som går rakt på mål.
halflife3: Glöm Hahl nu och blicka framåt istället: Vem kan vi värva, o.s.v. Ingen idé att älta vad som var dåligt med att han inte ville vara kvar i TIK. Frölunda eller NHL spelar ingen roll tycker jag. Nä, nu dj..lar tar vi hit Janne Pesonen och Mikko Lehtonen i stället!
Dream Team:Fast Hahl var ju liksom "skyldig" TIK en säsong till, han skrev på för två säsonger men spelade i ärlighetens namn inte mycket det första året....
Skarin: men om Hahl inte trivdes i tik så tillhör han ju den kategori spelare som Ahdrian sagt sig kunna värva. För han har ju bara lovat att hålla händerna borta från spelare som vill stanna i timrå.
Frella: Ja så mycket kan jag väl säga att Ahdrian/Nubben började bearbeta Hahl för länge sedan. Mygel, lögner och skitsnack på hög nivå har det alltså varit. Sedan kan vi väl säga som så att Hahl inte riktigt trivdes här av det man hört, och då gick det liksom lättare att få Hahl på andra tankar.
När det gäller Wahlberg är han givetvis tänkt som andra- eller tredje-center och ingenting annat. Men det förstod väl alla, eller?
Det är faktiskt sant de du säger, och har dom linkan som sportchef, å vem fase e tänker de flesta spelare, och nu hr dom mage å vara förbannad på frölunda! klrt att den organisationen är bättre att spela för, tränare ledare managers allt e ju bättre där! å frsmför allt ekonomin....
så tyvärr tror jag inte Timrå kommer få alltför bra spelare framöer, utan de gäller att harva nere i serien å låta våra yngre få blomma ännu ett år.
ja skulle vära peo larsson igen haha... det ar ju gått lite sisådär efter kenta gick å nubben drog
Sen har det ju visat sig att Alex trivdes som fisken i sin nya klubb och numer tillbringar sommaren i de ädlaste delarna av landet.