1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608968 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
qslig: För att det mot sitt löfte kontaktat Riku Hahl. Ser du inte den kopplingen är du bara förbannat dum eller jävligt naiv.

Man kan diskutera hur mycket man vill kring detta. Men för mig är det hela ett avslutat kapitel nu.

Jag har tömt mig verbalt i två stycken blogginlägg och kontaktat Nubben. Men jag vidhåller fullständigt min ståndpunkt och kan inget annat göra än instämma i det JimmyH skriver i sin blogg. Brottsligt? Nej? Omoraliskt? Ja.

Broarna torde vara brända i Medelpad för Riku Hahl och Kent Norberg. Tråkigt att inte karln värnar mer om sina forna hemtrakter än så.

Mig personligen har han inget gjort men han har ändå satt en tagg i mig i och med att han låtit sig bli hjärntvättad utav Ahdrian och de andra legoknektarna på västkusten. Idealen och sensmoralen förvann någostans i höjd med Alingsås och Falköping.

Brott lönar sig alltid. För att citera Plura Jonsson och Eldkvarn.

Så här i efterhand känns det ganska skönt att jag inte påbörjade mitt nästa filmprojekt. Tanken var att det skulle ha varit en hyllningsfilm till två av spelarna som jag tyckt varit extra bra i år. Johan "Bagarn" Andersson var den ena. Kan nån gissa vem den andra var..?

Kevin O Shea: Vet ej, har en stor svart lucka kring vissa namn som figurerar runt Timrå IK:s närhet.
Har nog glömt det oviktiga i det.

mikenomad: Mycket bra skrivet Mike Nomad!

Dream Team:
Ja nu kommer jag inte ihåg exakt vad jag tänkte ångåend A Steen, förmodligen inte allt för mycket.
Gick ju bra endå. :)

Nu är det ju inte så att något specifikt lag har köpt sönder TIK. Att på känt elitidrottsmanér ljuga och bedra för att snyta en konkurrents toppspelare är inte detsamma som att totalt brandskatta nämnda lag. Inte snyggt, visst, men jag fattar inte vart allt snack om moral kommer in? Ordet existerar inte i den ordlista som omfattar spelarövergångar inom toppidrott. Ju kvickare ledare och anhängare till Timrå IK kan inse det desto större chans att vi även framledes kan vara ett ES-lag att räkna med i toppen.

TIK har i år "drabbats" av en rad tunga avhopp helt klart och f.n. lever vi i ovisshet. Kommer TIK hitta dugliga ersättare? F-n vet, man kan bara vänta och hoppas. Men varje enskilt avhopp har sin alldeles unika förklaring...Nån vill hem till Finland för att avsluta karriären, nån vill ta chansen att tjäna lite pengar i mellaneuropa innan det är försent när det ändå inte lär bli NHL, nån hoppas fortfarande på NHL-spel och nån spelar hockey för utmaningen och pengarnas skull och har inte så mycket till övers för begreppet klubbkänsla...

JimmyH:

jag undrade bara vad du visste eftersom du sa att ahdrian och nubben har agerat på ett mycket fult och omoraliskt sätt. eftersom hela sanningen inte finns tillgänglig, så är min stilla undran; var är det fula och omoraliska?

Äh, det här ordnar sig, en ny OFFENSIV förstecenter så kan det bli mumma av det här ändå, hur frölunda än gör så kommer nån av deras tre första centrar att komma i kläm, som micke holmqvist typ. Deja vu!

Vi har faktist fortfarande extremt bra ytterforwards.

Tikinmyheart: Inte jag heller :) Men han har väl fått lite mer kött på benen kring detta till slut ;) Och jag vill inte vara sämre utan kan intyga till mycket i det han skriver. Vad nu det kan betyda. Bra blogg.

Skarin: Vetifan om jag har sett Herr Hamrin använt sig av så många "hårda" vokabulär tidigare.

73Sjöbba: Inte vara taskiga mot qslig, det kanske rent av är Ahdrian som skaffat ett konto här på HS.

73Sjöbba: du får gärna utveckla den.

qslig: Jag är inte mer insatt än vad jag påstår.

qslig: Jag märker att du väljer att inte vill förstå historian bakom Arslet och Timrå IK.

JimmyH: LARVPOTTAN tillsammans med ARSLET värvade LEGOKNEKTEN och hur mycket moraliska principer eller etikettsbrott som begåtts vet nog ingen utom de inblandade.

hur mycket vet någon om denna affären egentligen? (annat än som påståtts i media) var finns omoralen i en affär som ingen har insikt i? blir den ens av? finns ju en del frågor att besvara. hela sanningen ligger inte ens på bordet men nog ska det spottas lik förbannat.

enlighen me, JimmyH. Hur insatt är du?

Ja, vad ska man säga... men en fet plånbok kan man köpa sönder vilket lag som helst

JimmyH: I agree.

Hur som havre är Nubben sveriges bästa sportchef och jag hade gärna velat ha honom kvar. Men ser självklart fram emot vad Linkan kan hitta på och hur det utvecklar sig för honom och klubben.

Och hur som havre är det ju Ricky Halh som tagit det slutgiltiga beslutet att lämna TIK.

spud: Vad skönt för dig att du fick tillfälle att skriva ner det där. Det bjuder jag på. Vad unge her Steen gjorde för vinningar genom att bryta sitt kontrakt med Frölunda vet jag inte. Men nu var det väl ändå förlusten för Frölunda jag ville komma åt.

Uno Gordon: Bra skrivet, som vanligt får jag säga.

Däremot så är ju Kent "Arslet" Norbergs svar inte speciellt hedersfullt i min mening. Jag blir riktigt besviken när han till och med larvar sig som Mats "Larvpottan" Ahdrian, "nu när Hahl är ute på marknaden....".

spud får komma in och förklara affärsaspekten hur mycket han vill. Arslet och Larvpottan har inte brytit några regler eller behöver ställas till svars på något sätt egentligen, men däremot så har de agerat på ett mycket fult och omoraliskt sätt. Det är omoraliskt satt efter mina värderingar och jag hoppas att det också är något som kommer att slå tillbaka på Frölunda i slutändan.

Uno Gordon: De är fan som du säger, Timrå blir fan assfucked och de är förjävligt och nu är det dags att vi tar o står upp, vi vill vara topp 4 i Sverige och då ska inte Timrå ta sådan här skit.

Per Svartvadet då? :)

Mackelito: Men gud vad liiiiten han e. Vem vill värva dvärgar? Känns som att en sådan som Josef Straka är betydligt, betydligt, betydligt bättre. Mikael Wahlberg t.o.m.

Uno Gordon: Haha, det är bra Sjöstedt, det är bra :) Väldigt långa SMS för övrigt ;)

Gillar främst hans jämförelse med Lee Goren. "Han valde ju att följa med Perra Johnson till Karlstad och Färjestad och mig veterligen blev det inga nämnvärda diskussioner kring detta..."
.....så varför kan inte jag göra detsamma, det är ju ändå Riku själv som avgör vart han vill spela, och jag hade ju ingen aning om att han kanske inte ville vara kvar i TIK...eller visste jag det förresten.....hehe. Sista meningen la jag till på egen hand, men ändå. Det skulle passa bra in om inte annat.

Frölunda satsar på att bli minst ett topp 4 lag nästa säsong. Om man tittar på de lag som kan konkurera om detta så blir det:
HV, LHC, FBK, MoDo, Timrå om man ser till säsongen som gått....

Vilka av dessa lag har de minsta ekonomiska musklerna??
Vilket lag är det lättast att bjuda över gällande spelare typ Riku Hahl??

Vad gäller Hahl så kan vi räkna bort Ryssland eller så får han byta flickvän/fru etc. NHL, visst chansen finns fortfarande men blir det Frölunda så beror det bara på 2 saker: Sportsligt och EKONOMISKT fast det betyder ju inte att han får en sån stor roll som i Timrå och det kanske är där skon klämmer. Tänker man efter så kanske han är den där lojala lagspelaren som ger allt för laget men inte är den som vill "bära laget". Det blir ju liksom lite annorlunda i NHL eller i Frölunda... Innan han kom till Timrå så ville han bestämt veta om Jonte & Timo var klara..

Sen är det väl möjligt att han inte trivdes perfekt i Timrå & Sundsvall.

Nä nu glömmer jag Hahl och ser fram emot några nyförvärv inom kort för det börjar bli bråttom nu....

Dream Team: Förutom äran att få spela med ett topplag var även vänskapen med Tobbe Enström av stor vikt när Alex valde klubb.
Sen har det ju visat sig att Alex trivdes som fisken i sin nya klubb och numer tillbringar sommaren i de ädlaste delarna av landet.

JBlom: Du ska få en följdfråga av mig som du kan grunna på lite, så kanske du finner en och annan likhet med det här.

Då säsongen 2003/04 gick mot sitt slut så kom Frölundas forward Alexander Steen överens muntligen om att förlänga kontraktet med klubben han slog igenom i. Hur länge det nya kontraktet skulle gälla det vet jag inte. Men det spelar ingen roll då detta helt saknar betydelse. Så, vad händer? Jo, Alexander Steen ändrar sig och skriver på för MoDo. Vad man bör ha i åtanke är då att det redan i det här läget börjat värvas ihop proffsspelare runtom i hockeyvärlden till den annalkande lockoutsäsongen, 2004/05. Att MoDo, iaf på pappret, skulle få ett lag av hög klass visste de flesta om. Så även A. Steen. Om detta hade något att göra med hans beslut, det vet jag såklart inte, men det är nog lätt att tro det.

Jag vill minnas att jag läste en del rätt så arga kommentarer p.g.a detta, både här på HS, men även på andra Frölundasidor. Du förstår säkerligen var jag vill komma med min lilla parallell eller liknelse. Hur kändes det för dig då detta hände?

www.eliteprospects.com/player.php?player=4342
Denna killens ser ju suverän ut , ung, rightare som vi bara har en på forwardssidan och dessutom kan han gör många mål till skillnad från Hahl, han kan även passa , detta skulle vara drömmen , han kan ersätta någon av regin och Hahl!

Det här är den tråkigaste silly season som ja varit med om... händer absolut ingenting. Enda glädjeämnet var när Skogs skrev på men sedan har man gått o väntat, och väntat och åter väntat. Man börjar fundera vart detta är på vägs? Är det Linkan som ska skolas in eller vad händer? Än finns mycket tid iofs, men samtidigt gäller det vara framme innan brödfatet är tomt. Godbitarna försvinner en efter en... snart finns bara slagget kvar

Jag kan inte komma på någon center som besitter Hahls kundskaper på marknaden nu.

Han är inte oersättlig men just nu känds det jävligt tungt.

Dragan 2k: Man bugar ödmjukast av tacksamhet. Det kanske inte alltid är rumsrent det som skrivs eller politiskt korrekt. Men samtidigt är det jag i ett nötskal. Jag kan vara inställsam om det absolut är nödvändigt. Men egentligen är jag en ganska bredkäftade och sjaskig figur som snusar, dricker brännvin, svär så det osar svavel, raggar fruntimmer och glor på hockey. Och då tycker jag det är bäst att låta texterna få förbli oklippta och ocensurerade.

Sedan får man dra sina egna slutsatser helt enkelt.

Fridens.

Skeppa iväg HV 71, Frölunda, Linköping och Färjestad till Ryssland så kan vi andra göra upp om SM-bucklan.

Det var bra skrivet... kul att han svarade också. :)

Uno Gordon: Riktigt bra bloggat!!!!!!!!!!!

JBlom: Allt håller på att gå åt helvete och ingen gör nå´t.

Uno Gordon: Helt off topic gillar jag din blogg. Billy Butt avslutningen helt briljant.

Uno Gordon: Det var jävligt bra gjort av dej. Önska att jag kunde göra samma sak.

Dream Team:
Rykten brukar ju vara en ofta förekommande sak i silly season tider. Tycker det är konstigt att vissa Timrå-iter sågar Hahl vid fotknölarna redan innan allt är klart!
Klart som fn att tidningarna skriver att dom erfar mm att Hahl ska gå till Frölunda eftersom dom är enda klubben i sverige som har kontaktat Hahl.
Inte samma mediala intresse att skriva att dom erfar att han ska gå till Minsk eller nåt i Ryssland. :)

Uno Gordon: Ja de ska jag göra.... förresten, kan inte den här kanadensaren vara nåt att plocka hit? fast han kanske redan har fått kontrakt?

www.eliteprospects.com/player.php?player=12858

Uno Gordon: Bra bloggat, Magnus!

TRL: Läs min blogg och ett utdrag hur snabbt någons känslor kan blekna...

Vad finns det för bra centrar tillgängliga på marknaden för tillfället? Någon som har koll vad som skulle kunna dimpa in?

Hahl Bundy: Vad då vilka? Menar du Bagarbröderna?
-Storebror "Bagarn" Andersson och Lillebror Erik Andersson...

Snoop: Finns det ingen Ejendal i Timrå/Sundsvallstrakten som kan ta hit Murray i ett år?

JBlom: Det talas iaf om att det är så. Se länk.

Hoppas verkligen Mikko L kommer och 2 st bra nya centrar, osså kör vi sönder Frölunda och Riku till hösten, vi borde kanske värva en Lance Ward typ, en hockeygangster helt enkelt (Y)

Är Hahl klar för Frölunda?

Kevin O Shea: Är det någon som hört att han ska spela för Frölunda nästa år, förrutom i media då..... Måla inte fan på väggen än, då.....

Kevin O Shea: Vilka pratar du om? :)

El Maco: Nu lägger vi lite krut på en offensiv förstecenter. Och där skall det inte vara omöjligt att hitta ett bättre alternativ än Riku Hahl.
Låt Bagarbröderna sköta centerrollerna i BP. Där gjorde ju Hahl ett mycket bra arbete - men det borde ju vara mer optimalt med en försecenter som bara spelar 5 mot 5 och PP.

I mina ögon är det Hahl som är den stora boven, och inte Nubben eller Frölunda. Har man gått ut och sagt att det bara finns Timrå som alternativ om han spelar kvar i Elitserien - för att sedan vända på en femöring och säga att om det inte blir NHL, så blir det i allafall inte Timrå.
Detta tarvar en förklaring!

Nu skiter vi i Hahl och Nubben och hela den djävla sörjan.

Modano: haha, e du på riktigt?

« · 1042320 · »