1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606850 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
T T: Borde man inte ha satt ett datum i kontraktet åtminstone?

actionleif: Frågan är om vi åker på någon kalldusch. Vilka fler än Lehtonen har en outklausul? Är det 15 juli som gäller innan man kan andas ut? Eller finns det inget datum (avtalslöst)?

Laken: Helt klart så föredrar jag att Anton Lander utvecklar sig till en tillräckligt bra center att han kan centra en ordinarie kedja i elitserien till vintern. Det borde väl alla hoppas på?

Gör han en bra sommar här så känns det inte osannolikt heller.

Verkar som vi slipper Jämtin också.

jolle: Det där ser intressant ut men jag skulle vilja ha Pyrret som center för han är riktigt bra på att teka han läser spelet bra både offesift som defensift och om vi vill gå till final nästa år så håller nog inte din uppställning måttet.

Ne utan köp in en riktig center som ska bli en av ledarna i laget en Riku hahl typ och som sagt Riku är inte oersättlig.
Så här skulle jag vilja att Timrå ställer upp nästa säsong.

Hedström - Pyörälä - Pärssinen
Lehtonen - Lotvonen

Hynning - Ny center - Tenkrat
Skogs - Styf

Axelsson - J.Andersson - Sundh
D.Persson - Jonsson

B.Svensson - E.Andersson - J.Samuelsson/Pääjiärvi
S.Erixon - E.Moe ( Är skadad nu men kommer tillbaka sent in i säsongen. )

Komentar:En intressant trupp med en första femma som blir svår stoppad dom spelade ihop när Riku var bort och det funkar hur bra som helst Timo och Jonte känner varandra sen förut och Pyrret kan spela med vem som helst.
En andra femma med Hynning och Tenkrat som funkade skit bra i slutspelet och med Styf i den femma så kan det bli som i slutspelet i år igen ett målkalas från dessa tre herrar.
Och skogs kan bli hur bra som helst. Och så den där center som alla hoppas ska bli den där riktiga stjärnan det är lungt ni är inte ensama om att hoppas det gör jag med.
En tredje femma som kommer in efter två byten från superkedjorna och bara forsätter att trycka ner motstånderna,det är lätt att underskatta dessa grabbar men gör du det så är du förlorad.
En fjärde som är ung och lovande med Jesper Samuelsson eller Pääjärvi som kan bli riktigt bra och Björn Svensson kan nog göra lite poäng han med och Erik Andersson hoppas jag får en skade fri säsong så han kan visa vad han går för.
Så det är med ett leende på läpparna som jag går denna säsong till mötes.
FORZA TIMRÅ FORZA TIMRÅ!

Jensen_12: Hedström - Ny center - Tenkrat
Pärssinen - Pyörälä - Hynning
Sundh - Bagarn - Axelsson
Svensson - Erik Andersson - Pääjärvi

Pärsinen-ny center-Pyörälä
Hedström-Bagarn-Tenkrat
Sundh-E-A-Axelsson
Svensson-Lander, Samuelsson- Pääjärvi

Jensen_12: Pyörälä vill inte ja se som center...

Jensen_12: Jag har för mig att Tenkrat och Hedstöm inte gick så bra ihop när dom lirade tillsammans senast, frågan är då om det går bättre med en ny center mellan dom.

Skarin: Jag förmodar att man slår på stort när det gäller centerplatsen. Det blir ett stort namn.

Då skulle jag vilja se dessa forwardskedjor:

Hedström - Ny center - Tenkrat
Pärssinen - Pyörälä - Hynning
Sundh - Bagarn - Axelsson
Svensson - Erik Andersson - Pääjärvi

Reserver: Lander, Samuelsson

Skarin: De är det jag vill att dom ska göra då skulle vi få en mycket bra center uppställning även i år.
Plus med Lehtonen på backen så får vi bra spets där bak.Och sen har vi ju Hedström,Hynning,Tenkrat och Pärssinen som riktiga stor stjärnor som ytterforwards.
Och killar som Svensson,Axelsson och Sundh kan nog ta ett kliv i år igen.

Laken: Att man värvar två centrar.

Eller att man satsar stenhårt på en förstecenter, typ Michael York eller Josef Straka för att ta några exempel. Då kan Pyörälä skolas om till center.

Skarin: Ok, tre alternativ att välja på då:

Alt. 1: Pyörälä tar en av centerplatserna?
Alt. 2: Hynning tar en av centerplatserna?
Alt. 3: Lander går in som fjärde center?

Vilket föredrar ni?

Laken: Jag tycker att Pyörälä ska gå in som center.

Laken: Hynning eller Pyörälä skolas väl om till center skulle jag tro.

Om Timrå nu bara värvar en center till, undra hur det änkt lösa det?
Alt. 1: Pyrret tar en av centerplatserna?
Alt. 2: Lander går in som fjärde center?

Ambroo: Jag tror redan att man har ögonen på Vrana. Blir Ritchie opererad och inte kan spela innan oktober så ligger nog Vrana nära till hands. Jag tror inte Vrana är lika dyr som Ritchie heller.

Ambroo: En fin andrecenter som sagt ;)

250kg kärlek: Visst är det så, visst är det så. Utvecklingen är mycket tråkig.
Men visst har man förhoppningar om att en så kallad toppklubb som Timrå i en av världens bästa ligor kan locka hit bättre namn än exempelvis Byron Ritchie som ersättare för Halh och Regin.
I en "nykter" värld kommer namn som Michael York, Josef Straka eller Janne Pesonen (iofs inte center), eller ännu bättre namn upp som ersättare när vi förlorar center 1 och 2 som en ren självklarhet. Men sådana tider verkar vara förbi om ingenting görs eller förändras.

Jag lever fortfarande kvar att vi får in någon klart bättre än Lionel Ritchie, även om jag gillar tuffa spelare. Men jag går efter att vi i nuläget har två centrar i bröderna Andersson, d.v.s. bra defensiv alltså. Det måste in någon York, Straka, Pesonen för att centeruppsättningen ska bli mer balanserad.

250kg kärlek: Här har vi dock en spännande kille i en bra ålder som heller inte lär vara alltför dyr:

Skarin: Dessvärre är det så i dagsläget att det inte finns några heta kandidater utan endast eventuella spelare man kikar på. Med tanke på att Ryssland dammsuger marknaden har jag svårt att se hur Timrå skall kunna locka en etablerad spelare med de ekonomiska muskler man har.

Här saknar man Nubben en aning. Han hade känslan att locka hit spelare som inte var speciellt meriterad och därmed inte kostade skjortan. Hoppas Linkan och co har den känslan också.

Handen på hjärtat tror jag att vi kan lägga ut hur många länkar som helst på spelare som är i rörelse, som kommer att dra från sin klubb. Men hur sannolikt är det att Sverige med -30 grader på vintern kan locka en bra spelare att spela i Sverige? I en klubb som dessutom endast kan erbjuda halva lönen mot spel i andra ligor. Det är sjukt hur det blivit.

För mig som gillar hockey är det naturligtvis oerhört tråkigt att Ryssland visar musklerna och tar upp kampen mot NHL. Det innebär ju bara än fler spelare till andra ligor. Sverige och elitserien kommer snart att vara ett mine blott om det fortsätter så här. Vem vill betala massor av pengar för att se ett gäng halvdana spelare på isen?

Handen på hjärtat...

En annan spelare som borde finnas med i bilden i kategorin "bara värva en center" är Josef Straka som varit på tapeten här tidigare. Men han känns också långsökt när rykten om ersättare till Ricky Halh dyker upp.

Men vi skulle få en trevlig förstakedja i vinter.

Tenkrat
Straka
Hedström (en nytänd och revanschsugen hård och tuff norrlänning)

Snoop: Operera axeln, där ser man. Lite lätt komiskt måste jag få säga.

Michael York ser jag gärna som förstecenter. Han kan få en riktig nytändning här och skulle tillhöra en av seriens bästa centrar. Men han känns väldigt dyr.
Men ska vi bara värva EN center så borde ju han få kosta en slant.

Snoop: Tråkigt riktigt tråkigt.

Brynäs jagar inte Byron Ritchie, han ska operera axeln och kommer inte spela förrens tidigast oktober, då kanske de inte blir nåt Timrå för han heller då.Synd som fan jag hade gärna sett han i Timrå.

Jensen_12: Han har ju spelat med Blake Sloan så kanske han kan slänga in några goda ord om föreningen?

Denna killen sägs vara påväg till Tyska ligan:

eliteprospects.com/player.php?player=8730

Jag tycker han verkar vara lite för bra för tyska ligan. Han kanske är ett alternativ om Ritchie tackar nej?

Peltomaa: Ledin kommer med största sannolikhet vara stor i käften även i NHL, men han vet ju samtidigt om att han måste stå upp för sig själv när någon vill slå ner han.

Peltomaa: bror ju på om han snackar på svenska eller engelska ;-)

TRL: Haha! Sen när blev Ledin "försvarspolis"? Ska bli kul å se hur han klarar sej i NHL. Han lär knappast vara lika stor i käften där som i Elitserien iaf.

Så har även Expressen sett detta, länk!

Snoop: jo möjligt.. Men som du säger så börjar han nog hos dom blåa...

Uddan: Ja Jesper kommer väl börja i Bobcats, men de lär bli skador även nästa säsong, de får vi räkna med.Så han kommer nog få göra en del framträdanden i ES.

Snoop: sen kommer nog Pääjärvi gå in istället för Jesper.

Jacksson 71: Ser för mig ut som ett kanonintressant lag, man får inte heller glömma att vi har Lander & Pääjärvi som gör sin andra säsong i es, kan bli hur intressant som helst.

Jacksson 71: Moe kommer inte att spela första delen av säsongen..

TRL: Ja det skulle vara mycket kul att få se hur Jämtin klara sig och jag skulle inte bli besviken om man värvade Ritchie.
Personligen tycker jag att det fattas just en kille som Ritchie i Timrå en kille som alltid tar laget i förstahand en kille som följförjer tacklingarna en kille som kan vinna viktiga tekningar och helt enkelt en kille som gör allt för laget.
Om vi lyckas värva Ritchei så skulle jag gärna också skola om Pyörälä till center då skulle kedjorna kunna se ut så här.

VF Pärssinen
C Pyörälä
HF Hedström
B Lehtonen
B Styf

VF Tenkrat
C Ritchie
HF Hynning
B Skogs
B R.Jonsson

VF Axelsson
C J.Andersson
HF Sundh
B D.Persson
B Lotvonen

VF Svensson
C E.Andersson
HF J.Samuelsson
B Moe
B Erixon

BlackBay: Ja han är duktig... men fruktansvärt retsam... ska bli kul nu och se hur Fjantin ska klara sig i HV utan sina försvarspoliser Ledin & Ward...

BlackBay: Ja Ledin har ju visat att han kan spela hockey, det ska bli kul o följa Ledin i NHL till hösten.

Snoop: Dock tycker jag emellanåt att Ledin kan spela rätt skaplig hockey när han ägnar säg åt att lira istället för att ställa till jäkelskap. Han visar lite vilja o jävlaranamma, även om man som motståndsupportar kan hata Ledin måste jag nog påstå att jag gärna skulle kunna tänka mej honom i TIK

BlackBay: Precis det var Tomas Larsson jag syftade på men Jimmie är inte så mycket bättre han heller...

BlackBay: Jo men han lyckades ju få folk ur balans också, och han vet väl själv att han inte har rollen som spetsspelare utan tar sin roll och gör den bra, Larsson kommer nog ha en Ledin liknande framtid.

Uno Gordon: Tror han menar den där ynglingen som tidvis var utlånat till Sundsvall hockey i fjol.... Tomas Larsson..... han som skulle visa fram fötterna genom att slåss med allt o alla i fjol när han väl fick lira med SAIK

TRL: Jimmie Ericsson är den största jävla fjant som finns i ett par skridskor. Han kan inte ens slåss men skall ändå sätta käften för sig. En riktig barnrumpa.

Efter att ha sett de länkade filmerna här på Byron Richie är jag övertygad att det här är en spelare Timrå borde lägga vantarna på snarast möjligt... såna här växer inte på träd. Skulle vara skönt att få se Jämtin sätta upp näsan mot honom och se vad som skulle hända haha... Eller den där vråltuffa killen i Skellefteå som tror han kan skrämma vem som helst. Dom småpojkarna skulle Byron göra pölsa av. Ta hit honom snarast så vi får se lite sargsmällar i vinter!

Saxat från SvenskaFans BIF-sida:

"Petr Vrana, center, Lowell Devils
Vrana, 23, är en intressant spelare som sägs vara aktuell för Brynäs och flera andra klubbar. Han har spelat i AHL de tre senaste säsongerna, men fick aldrig chansen i New Jersey Devils NHL-lag och återvänder nu till Europa."

Lite stats:

T T: Fan vilken najsig länk, man blir alldeles nostalgisk.

Jacksson 71: Det känns skönt att Timrå har pressentera Jesper Samuelsson på hemsidan nu en kille som har mycket i sig och som jag ser fram i mot att få se i Timrå dressen !

Snoop: Ja det skulle vara intressant att se!! Allihopa har ju kapasitet att göra poäng också.

ralus: aa Hedström - Ritchie - Tenkrat skulle köra över varenda j*vel på isen.

Ambroo: Jag tror Ritchie skulle klara sig bra med Pärssinen och Pyörälä..men Hedström - Ritchie - Tenkrat skulle vara en jävligt tung kedja att möta faktist

« · 1045443 · »