1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606852 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
T T: Borde man inte ha satt ett datum i kontraktet åtminstone?

actionleif: Slipper vem ska man nu retas sig på..

Tellus: Ja det måste vell bli en viss Martin Thörnberg antar jag ;)

Jacksson 71: Ja den nollan hade jag föträngt

Tellus: Jaa det förstår jag...
Är det någon som har koll på vilka spelare som är intressanta för att ersätta Hahl nu eftersom det inte vekar bli något med Ritchie.
En kille som Petri Kontiola skulle inte vara helt fel:
www.eliteprospects.com/player.php?player=4281

Nej det känns ju jätte konstigt om Timrå skulle värva Byron Ritchie om han nu ska operera axeln och vara tillbaka i oktober. Helt matchotränad plus att han inte kunnat träna ordetligt på hur lång tid som helst. Nej sätt stopp för detta på engång, inga fler skadebenägna killar till Timrå.

Jag blir grymt besviken om Linkan värvar Byron Ritchie om det stämmer att han ska operera axeln. Detta är långt ifrån en full god ersättare till både Hahl eller Regin.

Nej den individ vi ska värva som center ska vara i gott skick och kunna vara med från om med försäsongsträningen.

Skulle vi skaffa denna center på artistkontrakt, blir jag oxå besviken.

En första eller andra center kan inte missa de 13 första mactherna, de lagen om ligger sist vid dessa omgångar brukar alltid vara med om att slåss om igenmansland / kvalserien. Se bara på Brynäs från förra året.

lungan: Ja exakt det är därför jag inte vill att Robban och Linka värva Ritchie och jag tror/hoppas att dom har många andra namnpå sin lista när det gäller att värva en ersättare till Riku Hahl.
Och en så länge tycker jag inte att Robban och Linka har gjort bort sig.
Robban och Linkans nyförvärv:

Jesper Samuelsson: En intressant ganska liten teknisk kille från divison 1 som jag tror kan överaska många i vinter om han får spela.

Mikko Lehtonen: Backarnas klippa han som alltid gör sitt jobb han tacklar och täcker skott och gör i stor sett allting rätt defensift och offensift kommer han förmodligen bli den där powerplay backen som alla gott och hoppats på.

Dennis Persson:Utlånad från Buffalo som jag tror kan bli riktigt intressant att följa i vinter.

Tomas Skogs: Den blivande lagkaptenen en riktig ledare både på isen och i omklädningsrummet.

Stabil back ledig, fast det ska väl vara klart på den fronten, men ändå:

Finns det någon härinne som kan förmedla en e-post eller ett mobilnummer till Henrik Zetterberg?

Behöver komma i kontakt med honom angående ett affärsprojekt.

Uno Gordon: Nej, han verkar ha hemligt.

T T: På sätt och vis kan jag ju förstå det hela. Men jag får försöka luska reda på informationen på något sätt. Jag vill stämma träff med honom över en fika i Sundsvall. Det hela är väldigt angeläget och brådskande.

Du skall ha all heder och tack i vartfall.

Uno Gordon: Zätas svenska affärer sköts väl den här vägen:

T T: Tusen tack! Du är en pärla. Har nu mejlat Gunnar och underrättat honom mitt ärende och bett honom att vidarebefordra det hela till Henrik personligen.

Jacksson 71: Tyckte uppställningen såg bra ut, men jag vet inte om jag vill ha Lotvonen i första backparet. Visserligen är jag inte lika anti-Lotvonen som somliga andra härinne, men jag tycker inte att han platsar i ett första backpar.

Jag vet inte om det här killen är center, men han bär i alla fall ett ruggigt coolt namn:

Uno Gordon: Jag ringde 118 118 och frågade efter Zätas nummer. Då fick jag Zlatans mobilnummer. Tänk att dom inte håller koll på rätt Z.

Pätr: Jaa när det gäller backparen så satt jag bara ihop något men du har nog rätt om Lotvonen.
Sen om du vill veta så är Helminen ytterforward ;)

Smokey: Hahaha. Det där var ju väldigt festligt. Så Zlatan är alltså inte "hemlig". Jag som trodde Zlatan var störst. Men tydligen bedrog jag mig.

Här har vi ju en klass spelare som är ledig från 1 juli, men chansen att han skulle komma till Timrå är ju likamed noll.. Men man kan ju alltid drömma..

jens_88: Tillsammans med Modin utgör han en del av en duo som jag aldrig vill se i Timrå...har liksom aldrig förstått deras kvalitér. Jag har dock insett att det sannolikt är jag som har fel och inte övriga hockeyvärlden ;-)

Jacksson 71: Okej, det hade jag ingen koll på, men det verkar vara en skaplig spelare...

Pätr: Det tror jag han är med,i alla fall på att göra poöng....

Gorkyman: Imponerar inte på mig i alla fall

Gorkyman: Kanske som andracenter, känns som en Bastiansen-typ.

Tittade lite på AHL statistik efter bra centrar och hittade då...

Petri Kontiola
www.eliteprospects.com/player.php?player=4281

Alexandre Giroux
www.eliteprospects.com/player.php?player=7963

Pierre-Alexandre Parenteau
www.eliteprospects.com/player.php?player=9520

Martin St. Pierre
www.eliteprospects.com/player.php?player=10668

Mike Iggulden
www.eliteprospects.com/player.php?player=10622

Jared Ross
www.eliteprospects.com/player.php?player=13416

Matt Ellison
www.eliteprospects.com/player.php?player=9145

Eran Favorit=??? min är St.Pierre

Mackelito: Min favorit är Iggulden. Det av den enkla anledningen att det finns en viss Conn Iggulden som har skrivit förbannat bra böcker om Ceasar och Djingis. :)

Nej då, jag förordar Kontiola. Känns liksom rätt med en finsk center. Vet inte varför, men det känns...ja, rätt helt enkelt.

Mackelito: Centrar hit och centrar dit. Den största frågan är vilken som blir lagets läkare kommande säsong. Finns det inga bra på eliteprospects?

Mackelito: Röstar på Parenteau med Giroux och Kontiola som utmanare...

Knylan: Doktor Zjivago!

Knylan: Det här är mitt bud:

T T:
Om jag skulle lägga manken till skulle jag kunna övertala en kompis till mig, fast då måste han lämna uppsala, kuriosa är att han ursprungligen kommer ifrån H-Sand.
Hockeyskador kan han åxå en hel del om.

uppsala.expressen.se/nyheter/1.1022749/tv3-s-sjukhuset-ar-tillbaka-i-rutan-igen

Kevin O Shea: Dr Sloan, grabben med linimentet vore, tycker jag ett bra alternativ. Tyvärr så är han numera pensionerad, men det kan kanske vara ett bra val i alla fall. Däremot det där med skadeförebyggande fixar han med hästliniment. Gerjen of the day!

Mackelito:
Jag skickade ett mejl till alla dina AHL-centrar och frågade om de visste något om Timrå, svaren handlade övergripande om "Emma Andersson, E4-hållplats och plywood"

Icing-Ove: HAHAHAHAHA oooh vad rolig du är fy fan alltså!! N-O-T

MoDo då vad fan vet man där stukade fötter plast skor och en "rånad bank efter kvarts finalen"

Icing-Ove: Är Emma Andersson från Timrå?

Icing-Ove: Jag skickade ett mail till några NHL-kanadensare och frågade om dom visste vart Ö-vik låg?
- och alla svarade att dom trodde det var där man spelade in "Den sista färden".
Alla visste att killen som spelar banjo var en riktig Ö-viksbo, dom trodde även att de tandlösa snubbarna var från Ö-vik!

Kevin O Shea: tandlöse... ser ut som han är från Timrå ;-)

65selander:
Hahaha! Har man spelare i laget som heter Hahl och Styf så känns även namnet Jonte rätt "bonnigt" också ;-)

Kevin O Shea:
Just ja, Oscar Sundh är ju en tandlös Modoprodukt...honom skickade vi söderut.

Icing-Ove: Skulle inte tro att Sundh räknas som en MoDo-"produkt" !

Icing-Ove: Ja, han spelade hela 15 matcher med minibanjo. Jag förstår att du väljer att kalla honom för banjoprodukt.

Kevin O Shea: Jo han är en klockren Modo prudukt.
Det räcker nämligen att man har en faster som har ett skithus i Själevad.
Så räknas man som en klar Modo prudukt där uppe.
Man kan kort säga att hela Sverige är MoDo prudukter.
Om Man frågar en Modoit alltså.

Tvåtallar: Om man har en mamma som är ens systers bror då?

Tvåtallar:
Kjell Dahlin = 1 säsong
Mats Näslund = 1 säsong

Åh, vilka TIK-legender.....Manderville, Hahl och Krykov är ju stort sett egna produkter med era mått ;-)

Tvåtallar: Hur kan man vara så korkad att man släpper en sådan talang.
Men det är ju klart, lira i banjogänget är väl ingen höjdare. Det var väl därför som han flyttade därifrån.

Redline-Sven: Du glömde Koskinen...

Mackelito: Tack för en mycket intressant sammanställning!

Mitt förslag är också herr St. Pierre, jag menar följande statisTIK talar väl för sig självt:

Rockford Icehogs AHL 69 21 67 88

Mackelito: Absolut Kontiola först om man får välja.....

här har vi en back..

Ambroo: "Blueline-Arne" glömde även Källarsson, Ward och Koivunen!

« · 1045443 · »