1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606422 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Frella: mm sant.. Men de lät mycket.. Men som du säger så kanske de är lite pengar med tanke på vad som finns..

Uddan: Låter ju mycket, frågan är ju om det går att få tag på något bättre då marknaden känns ganska trög. Vi lär få punga ut med dessa summor oavsett för en förstacenter då det är spelarnas marknad fullt ut för tillfället. I Thoresen vet man vad man får då han har presterat i ES förut, amerikaner och tjecker är ju oftast chansningar på ett annat sätt.

Frella: Är han värd 5 miljoner på ett år?

Uno Gordon: Enl dagbladet går han iaf under topprioritet, vad det nu innebär. Frågan är väl hur många namn man har på topplistan. Även Wandell är fortsatt aktuell ur lån-perspektiv.

Uno Gordon: Målskytt av rang ialla fall..

TRL: Thoresen i Timrå skulle smaka kardemumma.

Patrick Thoresen flyttar hem till Sverige alternativt Schweiz skriver Hockeysverige.com. Han tycker jag Timrå borde kolla på. Gjorde ju bra med poäng i Djurkyrkogården. Något för Challe Berglund att locka hit.

McCarton: Vill och vill. Han kommer nog först och främst att försöka sig på att ta en plats i Edmonton. Han har ett år kvar på sitt två-vägs kontrakt.

Han ligger precis på gränsen där.

Hahl Bundy: Den här killen vill till Sverige. Grymt bra i powerplay!
Kolla in You tube filmerna...

Uddan: luta ska de va!

Hahl Bundy: Denna back skulle vart fint att ha och lita sig emot.. :)

Sorry, blev lite till mig. Trodde det var 2 forwards men det var det ju inte.

Nu annonserar man sig själva. Agera Linkan!
Fahey o Biron är väl inte så dåliga?

Och Nyllets bror stannar kvar i Ryssland

Frella: Ja, Frögren lär ha fått betala ut sig själv med en bonus.

Sedan så finns det en viss skillnad i dessa fall då Frögren inte hade någon NHL-klausul som fanns i Peter Regins kontrakt.

Kevin O Shea: Kan det handla om sign-on-bonus? Som då Frögren kanske skänker till FBK? Vet inte om man kör med sign-on i NHL, bara spekulerar.

TITAN: Hur fan gick detta tilll nu då?
" Vi har aldrig stoppat en spelare som velat bli NHL-proffs och när vi nu kunde finna en lösning med Jonas och hans agent blev alla parter till sist nöjda. Vi har hela tiden slagits för att få marknadsmässigt betalt och mer än det gamla avtalet och det har vi fått, säger Färjestads sportchef Thomas Rundqvist i ett pressmeddelande."

Gäller inte samma regelverk för Toronto som för Ottawa?

Undra vad som händer nu med Regin, nu när Fbk fått mer betalt från toronto än det gamla avtalet stipulerade.Kommer Timrå att släppa honom, eller köra hela racet för att få pengarna?

lechef: Nä knappast, vem var det?

Ambroo: Sluta att mata trollet, nu !

söderbergh: Aha, en kändis! Tell me all about you, darling!

Heleniz: Helt jävla rätt,vem bryr sig om mif? när det finns ett hockeylag som heter TIMRÅIK.

Heleniz: bra där =)

För att prata om något roligt istället för att tjafsa: Bara 76 dagar, 7 timmar och 46 minuter kvar till nedsläpp för Timrås Elitseriepremiär säsongen 2008/2009!

söderbergh: Trots sommarvärmen är det faktiskt rätt så behagligt att kunna luta sig tillbaka i hamocken med vetskap om att vi har en elitseriesäsong att se fram emot framåt höstkanten. Jag är dock inte sämre än att jag önskar dig och hela MIF lycka till i jakten på en elitserieplats. I väntan på vilket sekel det inträffar önskar jag även dig glad sommar.

söderbergh: Gå och snacka med en psykskrynklare innan det är för sent. Snacka om mindervärdighetskomplex.

Berglund: Samma källa som placerade Esa Tikkanen i Timrå?

söderbergh: Går inte malmö upp i Elitserien nästa säsong och Rögle blir kvar tänker Percy lägga mer pengar på dom än sitt kära Malmoe, det har jag hört från en ganska fin källa :-).

McCarton: Haha, ja det verkar så.. eller också är det självaste grisen som rymt

73Sjöbba: Bra att du talar Blizzard till sans. Ni matchar båda skostorlek med......

söderbergh: har inte byxor på mig heller, har badshorts. Fan vad du gissar fel!

..men de är ju bara vad jag säger..inte jag som har ett Nick med liten bokstav iaf.

Blizzard: Nej men..... Man brukar känna andra efter sig själv ;)
Har du det riktigt varm o blött i byxorna nu ;)

Blizzard: Lugn och fin nu! Han uppför sig exemplariskt från skolboken

söderbergh: har inget jävla stall heller, och varför stanna när man har farten uppe?

du verkar ju inte ha en enda organism nere på jorden jävla sängvätare.

Kerstin_k: Trevligt att du stannade upp och tänkte till skillnad från din medsupporter Blizzard som inte verkar ha en enda häst hemma i stallet ;)

HELT JÄVLA SERIÖST..JAG KOMMER HEM PÅ KVÄLLEN SÄTTER MIG FÖR ATT LÄSA OM H-O-C-K-E-Y MEN VAD FÅR MAN, JO EN JÄVLA MASSA SPAMM/TRACK TEXTER AV SÖDERBERGH. HELT SERIÖST KAN NI INTE BARA I-G-N-O-R-E-R-A HONOM...FAN HAN FÖRSTÖR JU HELA STÄMNINGEN KNAPPT SÅ MAN VILL GÅ IN HÄR JU!!!!

...."glömt caps i eller" :Nej ville bara att ALLA skulle se tillochmed söderbergh....

söderbergh: Nja, missförstod och missförstod vet jag inte. Jag läste ungefär Modo och tyckte väl att det torde vara bättre att du höll till i deras bok när du avhandlar dom.

Så mycket har jag lärt mig efter ett par år av universitetsstudier att jag klarar av att sålla bland faktan som presenteras. Man skall liksom hitta det viktigaste med minsta möjliga ansträning. I ditt inlägg var det väl ordet Modo som var relevant. Mer än så var det nog inte.

Men du får gärna hänga här och köra på med dina inlägg. Mig bekommer det egentligen inte. I stunder kan det nästan vara underhållande.

TRL: Verkar som det är lågsäsong för grisfarmarna i danmark nu!

TRL: Stackare, tycker ingen om dig? Vill att du ska veta att jag bryr mig om dig trots dina obegåvade och sura inlägg. Sköt om dig och hör av dig OM du vill ha en kommentar ;)

Kerstin_k: Hehe, du missförstod visst allt;) Du är ett levande bevis på att Timråfans saknar självständigt tänkande(långt ner på Darwins evolutonsskala)

söderbergh: Du, en sak ska du ha klart för dig att jag besvarar bara sånt som finns någon mening i att besvara och det finns det inte i det du skriver. Du är bara irriterande och en sån person man stör sig på så därför finns det ingen mening att ens orka bry sig... Jag tror inte jag är ensam om att tycka samma sak. Sedan att din avundsjuka sätter sina avtryck här det struntar jag i. Malmö är och kommer förbli en klubb i Allsvenskan! Tack hej

söderbergh: Härligt att du hittade en likasinnad person. Hoppa in i hans gästbok och surra där. Av hävd klangar allt modosnack här inne lite falskt och jävligt illa. Okej?

Icing-Ove: Tack för din förfrågan, jag har med nöje noterat att hockysnack.com´s MoDo forum ägnat mycket av sin intellektuella kapacitet till annat än ishockey. Som allmänbildad humanist (och icke naturvetare) vill jag dock att du specificerar din fråga ytterligare.
Fantasktiskt trevligt att notera en Modosupporter som så öppet deklarerar sitt intellektuella tillkortakommande att han vänder sig till ett Timråforum för att få stöd i sina existensella fuderingar ;)

söderbergh:
Hur ställer du dig till fenomenet icke-lokalitet i relation till Darwins teorier? Vi i Modoboken vill få filosofisk stöttning i våra funderingar....

TRL: Hej igen Mupp(sala)en. Att du kastar ut ett påstående som du sen inte intellektuellt klarar av att besvara får jag acceptera. Jag kommer att fortsätta skriva här och på andra forum. Är du inte beredd att svara eller klarar du inte det så rekommenderar jag dig att prata med dina kontaktpersoner istället.

söderbergh: Finns inga frågor att besvara och allrahelst inte från dig. Du är bara irriterande och gör nog bäst i att skriva i nån annan gästbok än denna. Vänd dig till Modos istället där har du mer att hämta.

haggen: Lägger du till en maltwhiskey så lovar jag att säga samma fras på mittjysk, dvs den dialekt som talas i mellersta delen av Jylland ;)

haggen: Hehe, vi tar dem i kvalserien om du vill dricka ditt lags gravöl. Lovar att lägga in morfars bredaste dialekt om du bjuder på ölen ;)

söderbergh:

Haha, den frasen skulle jag vilja höra på härligt ohörbar skånska;)

Ambroo: Det vore väl mycket oförskämt om jag inte gengäldade din skål. SKÅL BONNLÄPP!

« · 1048240 · »