1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612905 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Mikael Wahlberg, där har vi en center, han är sugen på att visa vad han kan.

jens_88: Sedan skadar de ju inte att "Sjöken" är agent. Visserligen har han ett förflutet i bägge klubbarna. Men jag tycker definitivt Timrå skall undersöka möjligheterna.

-Gurra-: Jag tror Mikael Wahlberg skulle kunna vara ett namn för Timrå. Honom ville jag ha hit redan i våras innan han signade med CSKA.

-Gurra-: Han var väl på gång till Timrå redan innan säsongen?? Precis innan Timrå fick hit Wandell så kanske vi redan har en fot inne där..

Vet inte mycket om denna man men det kanske kan vara nåt.

Linkan... Tag kontakt.

-Gurra-: Ja säkert :/

Snoop: Läser sportsidorna i AB ;-)

Så ser man att Skellefteå är på backjakt och man åker tom ner till Tjeckien, undra va linkan gör då.

TobiasThyr: Det är självklart att när man bryter ett kontrakt med en spelare så finns det orsak till det. Kom dock i håg att det inte är alltid som klubben offentliggör den verkliga orsaken till att spelarkontrakt bryts.

"Det är flera spelare som inte lyckats prestera på sin högsta nivå än, kommer det bli fler brutna kontrakt? "
Robban - Nej det kommer det inte, inte på grund av det som händer på isen. Men om det är en spelare som akut vill byta lag så får man lösa det då, men nej ingen på grund av sin insats.

okej ? varför bryter man då ?

Sergei Zinoviev kanske skulle kunna vara en 1 center åt oss? Fast jag tar hellre kontiola.

Bigthelin: Och Moe är på bättringsvägen verkar det som. Väntas komma tillbaka till spel på torsdag.

TobiasThyr: Ruskigt härlig nyhet!

TobiasThyr: Känns som att man kan blåsa faran över. För tillfället.
TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT

jens_88: det gör vi du.

TobiasThyr: Bästa nyheten på länge!! aja nu ska jag sätta mig i en bil och köra ner till Gävle!! SYNS I TABLETTASKEN!!!

han blir kvar ett tag till iaf =)

73Sjöbba: ja niskala var en bra värvning.. lite lättare att värva till en klubb som storsatsar och förvåntas spela final kanske än till ett lag som slåss om nytt kontrakt i elitserien.. men det kommer nog någon snart ska du se ..

superfalle: Om det finns något vettigt på marknaden? I dagsläget vet jag inte, men faktum kvarstår att andra föreningar har lyckats gjort några värvningar. Kris Beech, Niskala är lyckade värvningar.

För mig framstår dom inkompetenta tills motsatsen är bevisad.

Värvningen Håkan Bogg verkar vara bra iaf nu i efterhand, men om det beror på att Jonte försvann att laget har höjt sig har jag ingen aning om.

73Sjöbba: finns det något vettigt på marknaden då? .. någon som hört något om moe

superfalle:

Oskar ska ha all cred för sitt defensiva arbete, tyvärr får han inte ut så mycket offensivt.

Axelsson springer vidare i sitt ekorrhjul.

För övrigt så verkar det som att våra sportchefer är nöjda med att titta på marknaden och inte agera. Det luktar lite marionettdockor över dom.
Men Linkan ser bra ut på matcherna när han står och minglar, där han syns i kavaj, jeans och tennisskor.

Lemmy: ja då .. få kämper som dom .. utroligt att dom inte får någon utdelning .. men det kommer väl .. få kan checka som oskar

Cartman: Tycker de kämpar på bra Sundh och Axelsson men samarbetet synkar inte riktigt. Andra vågen som ska hjälpa till och erövra puck åker oftast åt fel håll tex. Det är som om man inte vet var de andra är, konstigt med den speltiden tillsammans. Mer uppmärksamhet var den andre är, splitvision och voila, kanske det kan lossna lite.

Laken:

Ja, jag vet att det var Kongo som skrev det men jag håller inte med er.
Backsidan behöver spets, inte bredd.

Ja, forwardsidan är bra som den ser ut nu. Om Wandell blir kvar vill säga (och alla förblir friska...)

superfalle: Ne fy fan!

Cartman: och oskar och axelson.. haha

Laken: Du glömde hynning.

Spanarn: Det var Kongo som skrev det och jag håller också med honom i svaret till dig nedan.
Dessutom, spets på forwardssidan har vi ju i t.ex. Tenkrat, Pyörälä och Wandell. Dessutom en nytänd Pärssinen!

Spanarn:
Ser man till laget som helhet och är realistisk är det klart som fan att det räcker. Så vitt jag vet har Timrå inte råd med 2-3 backar av Lehtonen-kaliber. Det är heller ej nödvändigt.

Lehtonen är vad man behöver i PP och i viktiga lägen av matcher. I övrigt räcker det i stort sett med god elitseriestandard. Tyvärr är det där, bredden av goda elitseriebackar, som Timrå är för tunna.

Laken: "Ytterligare spets är inte nödvändigt..."

"Ytterligare"? Låter som vi har väl beställt, men det finns väl inte mer "spets" än Lehtonen? Och det är väl hyfsat tydligt att det inte räcker.

Dunc: Ägnade man ungefär ett par sekunder åt att läsa den texten om Renberg så kunde man ju läsa att det var Nyströms egna fabulerande om att han skulle vara klar för Frölunda.
Fast det är ju inte alltid fabulerandet står så i klartext som i gårdagens artikel i Sportexpressen.

Dunc:
Klockrent uttalande av Knylan. Hoppas du kan ta lärdom av lex Renberg/Expressen.

Knylan: När Expressen ena dan skriver att Micke är klar för Frölunda så menar de givetvis Skellefteå. Hur dum får folk bli egentligen!

Kongo: "Ytterligare spets är inte nödvändigt. Däremot minst en vanlig, stabil elitserieback."

Exakt, någon att ersätta Persson med. Kanske man till och med skulle försöka få tag på två stabila elitseriebackar. För skador kommer alltid.

Skarin: Sluta snacka skit, men blir ju orolig!

Pyörälä till Indians och Hynning till Cluben. Det här är en neråtsång.

Nu blir det Medvind med julbord och grejer. Det är en dag i morgon också. Brynäs borta. Livsviktigt. Vi ses på bussen alla söta TIKare.

Jag tycker det börjar bli dags för en "Klartext"-avdelning här på HS, där skribenter med kraftigt eftersatt läsförståelse kan få större inblick i vad som skrivs här på sidan, och framförallt hur man ska läsa artiklar från framförallt Sportbladet och Expressen. Vad som är vad i en text, vad som är ett uttalade eller vad som är skribentens egna ord.

Om inte annat så kan Ernest få briljera med sina insikter och klargöranden som bara han, och ingen annan, ser. Han lever i ett eget universum, den gode Ernest.

Det är något alldeles oerhört hur provocerad man kan bli av denna sida ibland. Men jag kan inte sluta läsa. Fy fan.

Spanarn:
Ytterligare spets är inte nödvändigt. Däremot minst en vanlig, stabil elitserieback.

Bigthelin:
Linkan säger inte att pengarna är vårat vapen. Det är skribentens egna spekulation (om än logisk) som så ofta i media och ffa kvällspress.

Kul o hejja på Timrå som bara tappar varenda jävla bra spelare hela tiden, de här suger ju.

Ambroo:
Att sätta sig på tvären tror jag inte tjänar någonting till.
Bättre försöka ha en bra relation och försöka mildra effekterna.

Helg Ernest:
Förstår du det grundläggande, att kostnader inte får överstiga inkomster?

Renberg klar för SAIK, fan ALLA klubbar värvar, vad gör Timrå? klagar på publiksiffror och tappar spelare!

Laken:
"Jag har INTE EN ANING vilka backar som finns på marknaden och det är inte heller mitt jobb. Jag arbetar inom en helt annan bransch."

Å fan,jag trode du visste allt..
Tror jag måste läsa i din profil.

RocknRolf2:
Backsidan behöver spets, inte bredd.

"Exakt! Jag håller med." - var riktat till RocknRolf2 och hans inlägg kring Dennis Persson och ersätta honom med en stabil back ifrån Allsvenskan.

ITK: Truppen är inte alls undermålig, snarare en aning ojämn. Hade man bara värvat minst en till bra back i somras samt breddvärvat på centersidan tidigare hade vi legat på slutspelsplats nu.

Laken=Lake (Lota lota) är en torskartad fisk som förekommer på norra halvklotet. Dess arbetsuppgift är att gå till botten och där knorra.

Laken: För att det inte finns några backar kanske? Som är tillräckligt bra?
Vi var med i racet om Niskala o Niinimaa men där har vi tyvärr inte de ekonomiska musklerna, inte ens FBK hade det, som erbjöd det bästa kontrakt som dom nånsin gjort till en spelare.

Exakt! Jag håller med.

« · 1094180 · »