KniveN: Helvete vad insnöad man kan bli då! Varför är ni så fruktansvärt stereotypa?! Är det per automatik sagt att Bagarn är nummer, Bogg nummer 2 osv. Är de det? Har Bogg de införhandlat i kontraktet att han får rankas som sämst andrecenter?
Bara för att plockar bort Samuelsson så innebär ju inte det man absolut MÅSTE STOPPA IN den nya spelaren i fjärdeformationen! Wahlberg kan lika gärna vara förstecenter i nuläget för Bagarn har ingen VM-form och då är Wahlberg inte ett dugg sämre än honom.
Spanarn: Det var jag som länkade till honom, ja. Fick nys om honom via en av mina källor. Men jag skrev vidare att han ville till Europa. Jag skrev aldrig rakt ut att Linkan till varje pris skulle signa honom.
Och sedan avfärdade jag honom lika snabbt igen!
Hur än oglamourös Mikal Wahlberg må vara så anser jag att han är det bästa vi kan få tag på i skrivande stund. Vi vet vad vi får i honom. Han är välkänd av den svenska hockeypubliken och behöver inte 5-10 på sig för att komma in i det hela. Han stämplar in på kontoret varje dag. Och även om han inte kommer att ösa in poäng så kommer han att höja trivselfaktorn i omklädningsrummet och balansera upp formationerna. Wahlberg är en ledaartyp som knäpper på sig hjälmen och bara tutar och kör. Som inte känner efter så förbannat mkt. Jag tror även det skulle vara en vitamininjektion för Bagarn att få assistans på grovjobbet. Polletten skulle trilla ner och tillsammans skulle man hetsa varandra till att bara mörsa i rinken. Först in, först ut. Start,, stopp. Inga jävla bromsspår. In i trafiken och kötta.
Spanarn: Så du menar på fullt allvar att du tror att Wahlberg bara skriver ett kontrakt för resten av säsongen med Mif om han nu väljer att gå tillbaka dit?
Bestämmer han sig för Mif igen så är det för gott. Det är nu eller aldrig som vi har chansen attt få hit Wahlberg sedan har tåget gått.
JimmyH: Och du tycker att vi har den förhandlingspositionen i dagsläget att vi kan locka till oss en stjärnspelare när vi harvar i bottemn och vinner varannan match? Det räcker inte med att ledningen har en uttalad ambition om topp 4.
Jag tycker det är bättre med breddvärvningar i den sits vi befinner oss nu. För annars blir det exakt samma scenario som säsongen 05/06 när man panikvärvade Svoboda, Rosa, Jantunen. De andra spelarna slappnade av och förväntade sig att Rosa skulle hålla hov och producera massvis med poäng vilket fick till följd att det knöt sig för honom då han var en alltför intelligent spelare där de övriga laget inte kunde läsa hans tankar. Han låg hela tiden steget före och kunde se 2-3 passningar bortåt i spelet och så mattades offensiven.
Breddar man istället laget och signalerar för att nu är det kollektivet tillsammans som skall göra det så tror jag det får en mer positiv effekt och kan lyfta de andra spelarna att våga spela ut.
Varsågod grabbar. Vi tror på er! Kör hårt!
JimmyH: Nähä. Och vad är poängen då? Jag anser fortfarande att våran centersida inte är komplett. Och vi har ett sparkapital i Pär Styf. Man kan aldrig få för många forwards. Jesper Samuelsson kan alltid hjälpa J-20 istället att uppnå bättre resultat. Och Erik Andersson är utlånad till Björklöven.
Vi skall inte hamna i någon duell budgivningsmässigt för Wahlberg. men 150.000kr/mån kan vi gott och väl betala för ett kontrakt på 2+1år. Sedan kanske han även vill förhandla fram några klausuler, vad vet jag?
Men det är en marknadsanpassad lön anser jag.
JimmyH: Egentligen har väl ingen betydelse då Jesper Samuelsson i princip spelar back. Kimmo Lotvonen täcker ju bara av isytorna med hjälp av klubban alá David Halvardsson och låter "Jeppe" göra grisjobbet i boxen och målgården.
Så då har vi löst den ekvationen.
Frella: Naturligtvis skulle Wahlberg ingå i en långsiktig satsning om man knyter honom till sig. Han är 31år gammal och knappast intresserad utav att flacka omkring hur mkt som helst sporadiskt. Signar man Wahlberg nu så bör kontraktet vara på minst 2år helst 3.
Det är möjligt att behovet är större på backsidan. Men Wahlberg är en karatärsspelare som skulle färga in bra i Timrå IK. Och när sådana ploppar upp på marknaden så bör man se om sitt hus och rusta i förebyggande syfte. Annars signar någon annan klubb godbitarna istället.
Ni anser alltså att det var okej att värva hit Håkan Bogg men helt åt helvete att plocka upp Mikael Wahlberg.
Damn it!