1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613571 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Ambroo: ja men allvarligt .. jag har inte skrivit de där ..

superfalle: Sluta mucka

Ah precis som jag misstänkte så driver ni bara med oss stackare som suktar efter ett nyförvärv. Det är faktiskt relativt lågt att pyssla med sådant i dessa tider (även fast jag vet att det finns folk som tycker det är vansinnigt kul av någon anledning).

superfalle: Kul kille hihi

Blizzard: fattar ingenting .. antingen måste någon vara inloggad som jag någonstans eller också är något väldigt fel .. för de där inlägget om nyförvärv har inte jag skrivit

superfalle: allvarligt, nu skriver du ett skit inlägg igen!
Säg ist vem som är en kvick liten center som lyckats med 155mål

Laken: allvarligt .. fan va kul .. måste kollas upp

Laken: men dom där 155målen som Superfalle pratar om är ju inte för samma klubb eller bara i landslaget utan totalt. Så de blir mycket matte i kväll om vi ska se alla spelare som samlat ihop 155mål. Eller så väntar vi på tidningarna....

Laken: Haha, har du lusläst EP i en timme?

superfalle: "Sen landade en liten, kvick center med mycket stor potensial idag,, 155mål på sitt konto, har gjort flera landskamper för......."

Martinec, Vladimir (1949- )
Played for Czechoslovakia 289 times (155 goals)

Ett riktigt RUTINERAT nyförvärv... ;-)

Laken: Passagerarlistorna borde ligga ute på nätet med en lampa som blinkar här vid varje ankomst. ;)

Laken: jag tar den smällen jag!! Kommer snart

Vem åker ut till Midlanda och ber att få se passagerarlistorna för flygen som landat under dagen? ;-)

Kerstin_k: Vet du vilken spelare det rör sig om?

superfalle: Stort gjort av laget som nu får den spelaren att inte yppa nånting utåt. Det är makalöst bra gjort...

superfalle: du skrev inlägget och sen så försvann du bara eller? självklart sitter du och läser nu också.....SVARA DÅ!!!

superfalle: va, ut med språket nu, gärna på svenska =)

superfalle: Man måste ju bara älska sakerna folk slänger ur sig här inne ibland

superfalle: vem är det du grattulerar? är det något positivt för timrå ik ?

superfalle: Vad fan dillar du om?? Prata ur skägget!

Sen landade en liten, kvick center med mycket stor potensial idag,, 155mål på sitt konto, har gjort flera landskamper för.......

Så det är bara att grattulera!

Mimmmi: Var inte det en mycket dålig gämförelse? att Börje var bra en gång i tiden...

250kg kärlek: Var det inte finnen som var back och tjecken som var center? Så fick jag det berättat.

mattias - 74: börje salming var också bra en gång i tiden

mattias - 74: Ja Örebro har väl några sponsorer som stöttar dom och de är kul med lag som satsar hårt så div 1 ligorna inte bara är massa trams.

Snoop:

Tydligen panik i Örebro då de har både sin kanadensare Dwyer och skyttekungen Henrik Löwdahl skadade. Intressant och veta vad han får i lön. Örebro har ju en hel del pluring.

mattias - 74: De är riktigt knasigt hur de kan bli, för 3 år sedan var han framstående i ett mästarlag i Finland och nu ska han spela i 3:e divisionen i Sverige.

Snoop:

Mikko Laine klar för Örebro

Är han inte bättre än så?

Mimmmi: Äääh han har bara ett 2årskontrakt, jag släpper inte Hahl man vill väl alltid ha bra spelare till Timrå och jag hoppas han vill tillbaka.

Mimmmi: Skulle tro att många iögonfallande saker är tvungen att ske i föreningen innan Hahl ens skulle överväga Timrå IK som förening.

Så ja, släpp tankarna kring Hahl. Hahl är antagligen 48 år innan det skulle kunna ske...känns det som.

Snoop: han är väl kontraktsbunden i ett par år . släpp hahl

Snoop: Ja det hade väl varit en snygg gest. :)

Maggan: HAha shit ja trodde hon svarade på de där om machuulda :P Självklart vill jag ha Riku tillbaka :) som ja sa förut borde vi kirra en banderoll tills nästa gång han kommer på besök där de står typ "We want you back Riku".

Snoop: Jag hade mer än gärna tagit tillbaka Hahl!

Mimmmi: Jag va ju rätt ironisk också, ingen vill nog ha tillbaka den killen.

Snoop: ja det låter högst sannolikt..

Snoop: Jag citerade 250kg från några inlägg ner.

T T: Den finske landslagscentern är väl Riku H ;) Han vill vara tikare igen :)

Laken: Ivan "Skräcken" Punchochar skulle definitivt lyfta detta lag. Dessutom är han född 22 oktober =). Precis som Oscar Sundh, Rolle Westin å jag,

T T: Vart står de där Tony T ?

T T: Tjeckisk klassback = Ivan Puncochar... ; - )

" Klubben skall ha två intressanta namn på sin önskelista, en finsk landslagscenter samt en tjeckisk klassback. Dessa båda verkar också vara intresserad av erbjudandet."

Det är väl bara att sätta igång och namedroppa då!

Vill nog se en kanadensare istället för en finne =)

TobiasThyr: Jag med ,.. synd att han inte kommer då.....
FORTFARANDE ETT TVÅÅRSKONTRAKT och han verkar ju inte varadålig i Sm-liiga..

han har 2 års kontrakt även fast inte EP har skrivit det , dom vet inte så ofta hur långa kontrakt ärutomlands som det ser ut..

skulle jag gärna se i timrå =)

MB: Är vä fel att säga att man inte ersatte Kokko? Han var den bäste offensiva backen, den som kom in är Lethonen som är betyyyyydligt bättre både offensivt och defensivt.

Däremot missade man att ersätta 1-2 renodlade defensiva pjäser därbak samt en första center, det är vi nog alla överrens om :)

Reder man ut stormen och inom kort får in en stabil back plus 1:a center (om Wandell inte kommer tillbaka på fredag) samt gör ett hästjobb redan nu inför kommande säsong så kanske vi får en positiv "Silly Season 09/10" tråd framöver. Är dock mycket som skall klaffa så nog fanken ser det tungt ut :/

Hahl Bundy: "Utifrån situationen med Tom kollar vi på centrar "
utifrån de som hände med Tom? men herregud,
en ny center hade vi behövt iaf även om Tom W hade varit kvar
plus en back då

Det pratas o skriks väldigt mycket just nu.

Vad tycker ni om dom här orden i ST idag då?

"Kommer vi att se några förändringar i truppen under landslagsuppehållet?
– Det kan jag inte svara på just nu. Utifrån situationen med Tom kollar vi på centrar och ambitionen är att få hit någon så fort som möjligt."

jens_88: han stör nog inte bara motspelarna.....vad det verkar!

Men fan ta hit Sean Avery nu!! Vill ha en saftig Transatlant här nu som kan störa motspelarna

« · 1100896 · »