1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601358 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
dr-nix: Jag tror att man ger sig fn på att förlänga med både Riku Hahl och Johan Backlund. Dom två spelarna är topp prioriterade, och man satsar nog stort på att behålla dessa två. Även Sanny Lindström ligger nog högt upp på prioriteringslistan.

Handlar det inte om fantasisummor från Hahls sida bör nog Timrå kunna komma överens med Riku. Vill Timrå fortsätta den här utvecklingen man börjat kan man inte släppa iväg sina bästa spelare, iaf inte killar som Riku Hahl om nu denne vill stanna kvar i stan.

Snoop: Jo de va riktigt skoj.

Uddan: fan va läckert :)

Snoop: Njae både längd på kontrakt och pengar skulle ja säga..

Jensen_12: firade nyår me han å dom andra finnarna i laget.!

Uddan: Är det stålarna som är problemet alltså ?

Uddan: Hur fick du veta det?

Riku vill stanna i Timrå! Han trivs tok bra i laget å stan. Fick ja veta på nyår.Sen är de hur kontraktet ska se ut som är de stora problemet.!!!

Uno Gordon: Faaaaaan va skönt att Timo Kungen P stannar, så jädraaa bra asså :D

JimmyH: Och kom ihåg vem som först lanserade Pärssinen när vi var på jakt efter en forward. Det var utav mig du fick nyheten. Så fjöl av.

JimmyH: Jag var visst före dig. Jag dristade mig dessutom till en vadslagning vilket innebar att det fanns tyngd bakom orden! Och Ambroo bubblade till mig när spekulationerna var som vildast och frågan om jag verkligen var så himla säker på Pärssinen.

Så känn dig ägd!

Uno Gordon: Inte var du före mig inte. Icke. Aldrig. Inte en chans. Jag är bäst.

Fast han har ju inte förlängt ännu.

actionleif: Nog för jag har ett starkt synfel men blind har jag inte blivit ännu :)

Uno Gordon: Även en blind höna hittar rätt ibland.. ;)

Dream Team: Så är då spekulationerna om Pärssinens framtid officiella och precis som jag skrivit tidigare i denna tråd skulle ju en signatur komma att bli klar innan januari månads utgång och avtalet man diskuterade skulle löpa över 2år. Jag utlovade en fotvandring utifall jag tagit mig vatten över huvudet.

Känns skönt att man var först i denna trend. Före Ambroo dessutom denna gång. Inte ns han kände sig säker på mina uppgifter.

Förbannat skönt!

En perfekt start på tjugonollåtta och nu är det bara att rida vidare!

Rock on Timrålovers!

Dream Team: Mycket viktigt.

Uno Gordon: Saxat ur Dagbladet:

"Timo Pärssinen vill förlänga sitt kontrakt och stanna kvar i Timrå IK. 
– Ja, jag kan tänka mig att stanna. Jag trivs riktigt bra här i Timrå, förklarar Timo. 
Just nu tittar man på en lösning som sträcker sig över de två kommande säsongerna. 
• Vad är det som gör att du trivs så bra här? 
– Att vi har ett riktigt bra lag, sedan har både barnen och hela familjen skaffat sig vänner här och det gör det lättare för mig också. Vi trivs bra riktigt bra här, säger han."

Nu återstår då att försöka behålla Riku Hahl ur förstafemman. Men iom att  Pärssinen ser ut att stanna kvar och då Pyörälä har ett år kvar på sitt kontrakt så borde kanske det vara till Timrås fördel.

stoff: MEN läs mitt tidigare inlägg!

73Sjöbba: så du tycker robin är bra ?

Mackelito: Vad är det du sett hos Hynning som är så mycket bättre än Robban,Svennsson Sundh, E Andersson, Kalle k, Kokko mfl.

Nej skärpning.

Gorkyman: Kalle verkar kanon som människa o lagkamrat utan tvekan...som back i förstafemman räcker han dock inte till genom sin skridskoåkning.. det blir tidsnöd i hela spelet både offensivt o defensivt ..man behöver ju inte vara nån blixt men detta håller
tyvärr ändå inte dessutom snart 36 år också o inget enda av topplagen skulle kunna tänka sig att ha det pp-backpar vi har i år.

Absolut ingen av Fbk lhc Hv o Frölunda skulle kunna tänka sig sakna sådana pp backar med hög nivå... o det är väl dom lagen man måste kunna slå för att kunna komma längre än till semifinal..

Jag gillar naturligtvis personen Kalles mycket ödmjuka o genomsympatiska sätt o förstår att han gillas i laget men isåfall borde han ha en ren defensiv roll endast..

Gorkyman: Styf vill jag ha kvar, men han har blivit så snäll.

superfalle: Bra och bra, han har lyft sig sedan Kalle Anka cupen.

Mackelito:

Vill nog ha kvar Kokko, Kalle K, Robban, Erik och Åkerlund.

Robin kan jag undvara, likaså Styf.

Satsa på 2 topp-backar och en hård-jobbare till forward, behöver inte vara ngn målspruta, utan stenhårt jobb, och tuff är mkt viktigare, typ Ledin, Kåberg, eller som en tidigare Jonte.

Vi är Timrå och vi ger aldrig upp !

73Sjöbba: i vilken match var det robin var bra menar du

73Sjöbba: Kokko har varit riktigt bra den här säsongen, om inte våran bäste back så alla fall nära. Erik Andersson har haft lite oflyt med skador han ska nog ha en till säsong på sig för där finns det mycket att hämta. Robert Carlsson får spela i Timrå tills han blir pensioner, den inställningen som han har'är ett föredömme för alla spelare både unga och gamla.

Mathias: Robin har blivit bättre på slutet tycker jag och tror och hoppas att han kommer att växa. Kalle var kass sist men han kan, det har han visat

Per HApps: Självklart är det tidigt, men hittills tycker jag att Kokko varit en av dom bästa backarna, om inte den bästa.

Mackelito: ge bröderna Erixon chansen.

Per HApps: Nä nä, det kan det inte vara. Det är nu Nubben måste skriva nya kontrakt med dom han absolut vill ha kvar, så att det blir lite lugn och ro.

Jensen_12:
Tycker att det känns en aniiiing tidigt att spekulera vilka som skall vara kvar eller inte nästa säsong.

Jensen_12: Instämmer i det du skriver, Kokko gör väldigt sällan bort sig och har jämn nivå numera. När det Kalle samma där, bara han får vara skadefri vill säga.

Mackelito: "Lämnar (Hoppas)

Varför Kokko? Jag tycker han varit en av de bättre backarna denna säsong, börjar dock bli lite gammal. Koskinen är inte heller så dålig enligt mig, klart han har gått bort sig någon gång men det gör alla.

Mackelito: Bara dumt att du vill att Erik Andersson ska lämna, han och Johan är bland dom allra bästa i box play tillsammans. Robin Jonsson vill jag inte heller hålla med om.

htikare:

Precis!! Sundh kommer att tillföra mycket framöver.

Mackelito: Sundh då tycker Du inte han håller måttet?..honom vill jag inte avfärda i Tik för spelare med den skridskoåkningen som bara nyss fyllt 21 ser jag utvecklig i o gillar honom även om han saknar en del i teknikdelen o puckbehandling..

Hoppas det lossnar för Oscar fter juluppehållet iallafall..

Månsson är bra som spelare men verkar vara en lite obalanserad person också... sett till händelser både på o utanför hockeyrinken..

Mackelito:

Håller med dig förutom att E. Andersson ska lämna. Grym i bp tillsammans med brorsan och kommer att utvecklas. Sedan tror jag inte Månsson är auktuell. Har lite problem vid sidan av isen, och det tror jag inte man vill ha i Tik. Men visst!! Angell och en back till i samma kaliber behöver vi definitivt och jag tror att Styf håller också..

Mackelito: Även Backlund i mål

Laget jag vill se nästa år!

Pärssinen Hahl Mika.P

back - back ?

Hedström Regin Tenkrat

Angell Lindström

Hynning J.Andersson - Nordgren

Lotvonen -

Månsson - ? - A. Axelsson

Extra Pääjäärvi - Lander

Nyförvärv

Nicholas Angell - Brynäs IF Kontraktslös efter denna säsong

Mathias Månsson - Brynäs IF Kontraktslös efter denna säsong

Niklas Nordgren Rapperswill Jona - Kontraktslös efter denna säsong

Lämnar (Hoppas)

El Maco: Haha det där inlägget tar jag på både som en gnutta allvar och en stor portion själv ironi, sånt däremot kan jag inte få nog av, folk som vet att det är inte fy skam att skoja med sig själv och ord.

Bissett19: Nej där har du faktiskt fel. Om alla vore lika renhåriga som mig vore det ingen sak här i världen.

mattias - 74: Jag bor ju i Timrå, 3km ifrån hallen. Så det är lugnt! Mitt löfte består av en enkel fotvandring från Stora Torget till E.ON Arena utifall Pärssinen flyktar, någonting annat har jag inte sagt.

Uno Gordon:

Sitter inte de mesta av dina muskler i käkpartiet?......;)

Uno Gordon:

Du får inte skjuts tillbaks heller =)

mattias - 74: Goretex-kängor, pasta, vatten, snus och god sömn är hemligheten bakom att orka lova en sådan där sak! Jag må ha spensliga överarmar men jag har grym benstomme byggd på mjölk och trapprusher =)

Uno Gordon:

Jag skall åka opp själv till dig och se på när du gör det. åker gärna 40 mil till Sundsvall för din skull Ernie =)

Knylan: Minns att vad jag sa i bussen hem ifrån Luleå i slutspelet -03? En packad Göthe skulle visst slå följe och göra samma sak. Men när fredagskvällen kom var jag ensam på räcket!

Knylan: Vart någonstans har jag vacklat?

Knylan:
Helt sant, jag tillhör de som bryr sig.

« · 959621 · »