1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601461 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Kevin O Shea: Jag har aldrig sett Oscar A spela men ser man till hur juniorlandslagscoacher har satsat så har alltid Oscar J legat före Oscar A.

Oscar A har gjort 1 mål på 8 matcher nu i Allettan... Oscar J har gjort 6 mål i Allsvenskan och har i juniorserier aldrig haft problem att hitta målet.

Men visst kan Oscar A ändå vara bättre men det finns inget statistiskt stöd för det.

JimmyH:

Varför skulle Månsson vara en idiot? Månsson har vinnarskalle. Det är något som behövs i alla lag. Plus att han är en intensiv spelare som även har playmaker egenskaper.

Kevin O Shea: Fan vad jag saknar redigeringsfunktionen!
Mina - skall naturligtvis vara Mini

JimmyH: Det vete fan vad jag bygger det antagandet på...en känsla jag har bara. Mina-Bagarn verkar ju ha näsa för vart målet är beläget.
Dessutom sägs han vara offensivt skickligare är sina bröder.
Inget ont om Oscar J - men min röst faller på Oscar A.

fighter: Det finns ju folk som säger att Månsson är en idiot så...

JimmyH:Ja men jag skulle vilja ha en forward som kan stå och stångas framför målet en stridsvagn en elak jävel.

Kevin O Shea: Vad bygger du det på?

Tjalle: Jag tror hellre att jag ser Oscar Andersson (den tredje Bagar-brodern), än Oscar Johansson faktiskt.

JimmyH:
Mot bakrund av detta.
Så hoppas jag att man tillsätter tjänsten
så fort man kan.
Man har ju vetat om de sen dec, så en bit måste man ha kommit.
Det känns rent spontat att det är för länge att vänta tills efter slutspelet.

Borde väl bli så här om man sammanfattar läget, eller?

Målvakter
# 1 Magnus Åkerlund
# 31 Johan Backlund (är på g att förnya kontraktet)

1:a femman
Timo Pärssinen (orkar han starta om?)
Center (Riku Hahl? Känns väl dessvärre inte så just nu)
Mika Pyörälä
Back (Vem ersätter Sanny?)
Back (Ska vi få vår 30-minutare?)

2:a femma
Petr Tenkrat (bryts kontraktet?)
Johan Andersson
Jonathan Hedström (orkar han starta om?)
Robin Jonsson
Kimmo Lotvonen

3:e femman
Fredrik Hynning
Peter Regin
Björn Svensson
Pär Styf
Back (en bättre ersättare till Koskinen eller Kokko)

4.e femman
Oscar Sundh
Erik Andersson
Anton Axelsson
Eric Moe
Back (Koskinen eller Kokko)

5.e femman (IFSH)
Oscar Johansson (snackades tidigare om kontrakt. Robban istället?)
Anton Lander (är på g att signa kontrakt)
Magnus Svensson-Pääjärvi (är på g att signa kontrakt)
Sebastian Erixon
Juniorback (Mest bara för att jag ville ha en full femma...)

Tränare
Charles Berglund
Per Nygårds

Tvåtallar: Backar är ju en bristvara för alla lag. Ser vi bara till att ta det bästa som marknaden har så ska det väl kunna gå bra ändå.

JimmyH: Bra backar är en bristvara.
Där kommer den nya sportchefen att få visa vad han går för.
Hoppas lyckas

Pätr: Ja stannar alla som har kontrakt så räcker det mer än väl med Mathias Månsson.

Resten av pengarna bör läggas på backarna, ja.

För tillfället känns det ganska onödigt att tala om eventuella forwardförstärkningar. Om Riku Hahl stannar finns det ingen dirket anledning att värva, förutsatt att man inte sparkar någon kontrakterad spelare vill säga. Personligen anser jag att man bör lägga krut på backsidan, och se till att förstärka den ordentligt.

Kevin O Shea: Jarrå och om dom är skadefria.

Kevin O Shea: - det skulle ju vara en länk också!

Snoop: Så har backförstärkningarna börjat ramla in till Elitserien...när får vi se första nyförvärvet till Timrå?

htikare: Han får ju ett skydd som Sanny har idag eller imorgon och det är som sagt bara smärtan som kan hindra honom, så de ser ju mycket bra ut endå och då kanske vi kan spela Pyörälä,Hahl och Tenkrat i slutspurten och även i slutspelet =)

Hade förväntat mig Lander/Pääjärvi-kontrakt i dag.

250kg kärlek: Ja det skulle känna skönt om Hynning fick komma igång riktigt o att hans ljumskar håller framöver ...menar Du att Mika skulle kunna vara tillbaka redan om någon vecka istället för 6 veckor som det först sas eller bara snabbare än dom 6 veckorna?

Knylan: Låter dom onödigt arbete

Knylan: näe men vha trevligt, visst ja nu är du inte det :)

Berglund: Vore jag enväldig härskare över den här gästboken så skulle jag framledes radera alla inlägg som innehåller "Wikegård" och "tränare".

Bryt kontraktet med Challe, lura hit Wikegård som tränare och kirra Gunnar Svensson som Sportchef. Ride On

fighter: Finnar, svenskar, danskar - för mej får spelarna komma från Kina om dom vill.
Sedan behöver dom inte vara juniorer heller, dom får vara 40+ bara dom spelar får Timrå - och gör det jävligt bra!

250kg kärlek: Man ska inte ropa hej förrän man kommit över bäckenet, eller hur det nu var de sa på kirurgen. Men det är väl trevligt att gå mot ljusare tider. Tänk, snart är det golfsäsong.

htikare: Positivt besked om Hynning ändå. Han ser ut att kunna spela redan nästa vecka. Mika P likaså. Skadeläget ser ändå lite ljust ut.

Peltomaa: Bara Jontelainen..o Esa F. Hynning...o Sebastian Errki...o nån till.

Peltomaa: Jorrå vi har skadade svenskar i laget,men finnarna är skadade år efter år,tycker att dom är överrepsenterade i sjukstugan thats all.

fighter: Ja det är ju tur då att vi inte har nå'ra skadade svenskar i laget, eller hur?

Uddan: Dom är säkert billiga,när dom är skadade hela tiden,köp några hungriga junisar är väl kanske bättre.
hursomhelst är det för många finnar i laget.

Lener tar över LHC... kan nog bli bra för dom... Gillar Lener

The Palm: ja verkligen

The Palm: ja, visst var den.... ;-)

Uddan: Vår stora svenska värvning i år var ju klockren?

fighter: Finns inga pengar till dom..Just därför vi tar hit finska spelare..

Herminator: Ja krykan är ju undantaget som bekräftar regeln.

Uddan jag tycker nog att vi har haft en väldig otur med resten av finnar,
dags att köpa svenskt nu.

stoff: Kan vi nog göra men man får hoppas..

Uddan: han kan vi nog glömma

fighter: Fel, tänk på Krykov!

fighter: Inte då.. Haft lite otur.. Sen så dom svenska spelarna är ju inte särskilt inte mkt bättre på den sidan..

Klart vi ska ha Pesonen.

Uddan: Inga fler finnar nu,dom skadar ju sig bara.

Konceptet: JO de tror ja nog han gör. Åtminstone en säsong till...

Uddan: Pesonen gör nog sportcheferna bäst i att inte röra. Han lär inte spela i Europa nästa säsong

Denna spelare bör vi försöka få hit tills nästa säsong...

Mackelito: Enligt T Johansson i dagens Dagbladet är K Berglund knappast trolig då man "har fått signaler att han ska spela någon annanstans".

P Berglund har kontrakt med St Louis.

Jensen_12: Då får man väl frigöra utrymme i budgeten då för dessa klassvärvningar och sparka Tenkrat.

Jaa... som det ser ut blir det inte många eller över huvudtaget någon forwards värvning eftersom vi redan har 13 under kontrakt , kanske en eller två , då kan det bli Månsson och nån till...

Hoppas på K.Berglund , P.Berglund ëller Figren....

Uno Gordon: Jag hade den känslan jag också. Men sen så gick tanken tillbaka lite längre än denna säsong och jag kom ihåg hur ni klagade som sjutton förra säsongen att inga småttingar fått chansen fastän det var många skador. Är det challe som kanske gett en förändring i filosofin eller har det berott på annat. Hur har det sett ut historiskt för er när det gäller att ge unga chansen? De flesta lagen i Norrland verkade intresserade av han och som någon annan sa så är frågan om man bjuder tillräckligt bra från Modo och TIK håll. Både lagen har 2st lovande unga backar och vågar man chansa på en 3e? Kan vara så att man gör det bara för att man ser potentialen att han blir ruskig om ytterligare en säsong, men när det gäller speltid och så ligger nog Luleå och Skellefteå bättre till.
Skall i alla fall bli intressant att se vars han hamnar för jag tror definitivt att han kommer värvas till ett ES-lag.

Uno Gordon: Kokkos kontrakt går ju ut denna säsong.

« · 982091 · »