1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601491 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Knutte Det är ju ingen lögn att finlands skolor är 10 ggr så bra...

thha: Kontraktet är nog inte klart riktigt än, men de är inget att oroa sig över då han kommer krita på.

Backlund ??? Varför skrivs inget kontrakt!!!!?????

Knutte: Brendl är inte värd så mkt...

Jensen_12: Vi behöver en målspruta.. Sen så kommer de att gå kanon när de finns en tjeck i laget redan!

Uddan: Drömma kan vi göra:) Undrar hur mkt han tjänar i månaden? Ryktet säger att Timrå erbjudit Hahl 400 000/mån om han stannar.

Om Timrå ska betala Brendl lika mkt torde Timrå måsta släppa Hahl.

Uddan: han gör säkert massor med mål, men han jobbar inte alls för laget. Han är för självisk i mina ögon.

Mackelito: Lotvonen har 1 år kvar på sitt kontrakt, eller hur? Kalles går ut i år. Vore det inte smartare om du har skrivit "han är så jävla dålig så jag hoppas Timrå bryter kontraktet".

Det finns en oskriven lag som säger att man snackar aldrig skit om familjen eller morsan, det är en fredad zon.

Om man vidare ska dra "en vit lögn" borde den vara åtminstone vara lite trovärdig. Det borde finnas fnska spelare vars fru och barn flyttar till Sverige, herregud vad illa det ska gå för deras barn i en svensk skola.

Jensen_12: Här har vi en som kan passa me Tenkrat.. :)

Mackelito: Varför skriva att han har familjeproblem?! Kanske nåt du har men behåll de för dig själv istället..

Mackelito: Jonte Hedström packar inte trunken och lämnar Timrå IK bara så där, han har kontrakt och kommer spela minst 1 år till i Timrå.

Måste bara skriva mitt i allt att jag hade en sån underbar dröm. Surt att man skulle vakna, nämligen så att Aki Berg kom till Timrå lagom till slutspelet.

Mackelito: aldrig ölvestad!

Knutte: Är inte det bättre än att bli sparkad ?

Uddan: Men fattar du inget eller? , Det här är ju bara mitt drömlag , inte somm det kommer bli ? Det känns mer som att det är du som inte har ett rätt.
Angående Lotvonen menade jag bara att det skulle vara samma exempel som med Koskinen .....

Knutte: Det jag menade var att det skulle vara något i den stilen att hans barn skule få gå i skola i finland... Alltså samma sak som med Koskinen .... för det är ju också ett familjeproblem ? i varje fall så alla har skrivit.

Men så kan det inte vara , Finland är ju dummare , och som nåra skrev IN MY ASS att finland har bättre skola , men så är fallet , finland är topprankade bland dom som får bäst betyg och mycket bättre dicipilin har man också, såg på tvn igår att dom hade bytt plats med lärare från sverige och finland , den finske lärarn som fick en klass i Sverige fick en chock så som de svenska barnen höll på ...

Mappe:
Tack för tipset , men jag rör mig väldigt ofta , jag spelar dessutom ishockey 5 ggr i veckan så ....

Walla : '
Läs texten noga igen kanske du ser att jag skrivit DRÖMLAG , för jag tkr inte Jonte tillför något och därför tkr jag han ska lämna...

TikBiff : Jag gillar inte hans sambo , jag är nog lite för ung för hon och jag har aldrig träffat hon heller...

Uddan : Man kan ju vara trevlig men ändån inte tycka om Lotvonen , eller går inte det?

actionleif: Han har ju inte ett rätt människan Mackelito...

Knutte: Vi får inte vara så hårda emot honom så någon kan läsa det, då kanske han blir portad från fritidsgårdens dator eller nåt...

Mackelito: Du skriver "(inga negativa kommentarer nu)". Ja men hur i helvete kan du önska att Lotvonen ska ha familjeproblem???Om du menar allvar (vilket jag hoppas du dementerar) så har du inte många hästar hemma.

Mackelito: Fan, har du inget bättre för dig på sportlovet än att sitta vid datorn och fabulera. Ut och rör på dig för böfvulen!

Uddan: Hon kanske är för trevlig.

Mackelito: SKulle lotvonen ha familjeproblem??
Hans tjej är ju tok trevlig..

Walla: Läs. "Tkr det skulle se ut så här om jag hade fått önskat "

Mackelito:
"Lotvonen (familjeproblem hoppas jag)"
Gillar du hans fru/sambo eller?

Mackelito: Varför skriver du i ditt inlägg som om det är klart att Jonte lämnar TIK? Det är definitivt inte klart.
Det är bl a på det sättet som felaktiga rykten skapas. Fy skäms!

Mackelito: Gillar forwardssidan, ser bra ut och inte helt omöjligt heller.

Walla: Jag tror tyvärr inte vi får båda. Vi ska nog vara glada om vi får någon av samma kaliber överhuvudtaget.

Jensen_12: Och tillsammans med A P Berg är Aalto en mycket bra back. En drömuppsättning faktiskt.

Tycho: Igentligen är det nån eller några som borde bytas i backbesättnigen...

Tkr det skulle se ut så här om jag hade fått önskat , (inga negativa kommentarer nu)

1 Backpar

En stor tung ej se(Malmivaara Och en poängstark (Aalto t.e.x)

2 backpar

Skogs Robin J (Landslagsbackar)

3 Backpar

Styf Moe ( kanske lite def men)

Reserv
Erixon , J20 spelare ,

Lämnar gör
Kokko
Lotvonen (familjeproblem hoppas jag)
Koskinen
Lindström

Och Forwards sähär

1 LINEN

Pyrölä Hahl Pärssinen

2 LINEN
Tenkrat Hynning NY (Pesonen/Leino)

3 LINEN

NY (Ölvestad/Månsson) J.Andersson A.Axelsson

4 LINEN

Sundh Lander Pääjärvi

Extra SPELARE B.Svensson , E.Andersson

Lämnar
R.Carlsson SLUTAR
J. Hedström SKELLEFTEÅ
Peter Regin NHL

EV. E.Andersson , B.Svensson

Mitt Drömlag ...

Uddan: En tjeckisk forward skulle allt ha vart nått men , men ...

Dessa hade någ anslutit om vi hade sökt forwards

Frans Nielsen
Niklas Nordgren -(Nyttr kontrakt med Rapperswill)
Leino/Pesonen eller någon annan bra finne..
Månsson
Ölvestad

Jag skulle gärna ta tillbaka Aalto faktiskt. Han är verkligen inte bra defensivt, men där har vi redan barckar smo håller måttet. Vi behöver en poängstark back som kan och vågar gå på skott.

Tycho: hehe =)

Uddan: Nu var jag för snabb... =)

Tycho: Pesonen är Forward.

Jensen_12: Det är väl pga att det är så dyrt att värva inom sverige.

Så här tror jag om timrås backbesättning nästa år:
Styf
Robin J
Lotvonen
S. Erixon
E. Moe
Kokko eller Skogs
Junis på återväxt
1 förstaparsback. Typ Pesonen/Salmonen/Lars Jonsson(som känns helt iskallt för mig iaf)

Jensen_12: Jupps. Dom svenska ska ju ha så mkt betalt.. Även fast dom är för dålig för den lönen dom vill ha.. :)
Men en tjeck vore inte helt fel heller..

Uddan: En sak som är lite rolig är ju att i stort sett alla spekulationer verkar gå kring finska spelare. :)

Mikko Lehtonen kommer ju knappast till TIK.. Trist skulle va skoj att få hit honom.
Men istället lägg pengarna på Janne Pesonen.. :)

Annsi Salmela vore en klass värvning.. lägg till Olli Malmivaara så har vi ett kanon backpar.

Mackelito: Nej, men jag tror inte på nån av de du räknar upp.

Den jag inte har nån koll på är Annsi Salmela, där kanske vi har en chans. Men om man ser till historien så har vi egentligen inte fått nån(utom Jonte) som det talats om vara intressant för flera lag tidigare.

Alla andra du räknar upp känns som riktiga högoddsare. Aalto var tydlig att han inte alls trivdes senast tex.

Mackelito: Teemu Alto och Aki-Petteri Berg skulle vara ett kanonpar, det har vi sett under en säsong tidigare.

John K: Ja , Aki Petteri Berg på bubblare , och kanske Pekka Saravo där också eftersom han sas vara klar för LHC.

Tycho: Vilka tror du kmr fylla backplatserna ? Nån från S-vall?

Mackelito: Komplettera bubblarlistan med Aki-Petteri Berg.

Mackelito: Nej!

Mackelito: glömde Kristoffer Berglund

Dessa spelare är väl dom som det talats en del om men inte alla.
Tror ni någon av dessa kommer ses i Timrå IK nästa säs?

Tom Koivasto - Rightare men känns som vi behöver lite backar yngre sorten runt 27 år..

Janne Niinima - Ganska gammal men håller och kmr nog till nån klubb i sverige nästa år.

Annsi Salmela - Enligt AB sverigeakutell med bra plus minus , rikitgt klipp.

Teemu Aalto - Poängbäste back i SM Liiga, spelat två säs i TIK.

Olli Malmivaara - Har inte snackats om han men han spelar bara i AHL och med en vikt på 102 kg kan det vara en bra värvning...

David Schneider - På väg till SAIK men stack till NHL , spelat flera säs i Finland.

Bubblare :

Anton Strålman
Staffan Kronwall
Janne Niskala
Lars Jonsson
Jukka Pekka Laamanen
Mikko Lehtonen

Johan J: Gud vad manligt det skulle vara. Vaxade ben och sidentrikå på bästa sändningstid, prime time liksom. Då skulle man nästan tvingas till att sända i SVT24 för att censurera bort lite barn.

Jag vill se Wikegard vaxa benen i Hockeykvall.

Tycho: Det gällde nog bara Lundström. Freddan fick iofs en ny telefon i julklapp, två plåtburkar och en rulle snöre.

« · 997536 · »