Knutte: Om Riku dra över till andra sidan av atlanten så borde man vell kunna sätta in Pyörälä som center och värva in Pesonen som fyller upp pyrrets plats.
Jacksson 71: Chansen är stor att Hahl spelar i NHL nästa år, han gör sin överlägset bästa säsong poängmässigt och han har alltid varit bra defensivt, plus att han har mycket meriter från landslagsspel i bla World Cup där han spelade 2 matcher och gjorde 1 mål och sen är han i en helt okej ålder, Riku är nog förlorad de får man räkna med.
Snoop: Jag har hört ryckten om att Tenkrat skulle gå tillbaka till NHL men det tror jag inte kommer att inträffa nu när han har gjort en medioker säsong jämfört med vad han tjänar.
Jacksson 71: Ja Tenkrat skulle jag bli förvånad om han får ett NHL kontrakt nu, han kommer nog stanna och jag tror han blir riktigt bra för vissa behöver mycket tid, hoppas han även kan va bra nu i slutspelet.
Saxat ur AB:"I övrigt noterade jag bara att Hauhtonen, Sundqvist och Hietanen klappade igenom totalt samt Månsson som inte gjorde något väsen av sig inför sin nya hemmapublik. "
Har Månsson redan skrivit på för TIK är det bara att dumpa honom redan nu. sylf @ Åkersberga Idag kl. 10:02
Skarin: Hoppas att det ryktet är sant. Såg LHC-MIK med visst fokus på honom och han såg bra ut. Åtmistone framåt, i försvar tycker jag det kan vara svårt att se på TV vem det är som gör missarna hemåt.
Tjalle: Riktigt tråkigt att han inte stannar. Lite dåligt av ledningen att inte ge han ett kontrakts förslag nu när han var varit den bästa back i TIK i vinter.
Tjalle: Ja synd att Timrå IK inte fick fingrarna ur arslet och skrev nytt kontrakt med Kokko redan när han frågade i nov/dec. Att han var bra hade vi ju sett sen länge.
Maggan: absolut.. men ja hoppas att dom plockar in en riktigt bra back nu och inte hoppas att junisarna ska ta ett kliv till i utvecklingen.. Visst de är bra att dom få speltid men i 4 femman.
Maggan: Om nu Skogs kommer till Timrå är han ett bra byte mot Kokko. En yngre skridskostark offensiv back. Men vi saknar fortfarande 30 minuters backen...
Någon som Timrå borde kolla på är Mats Hansson. Han har inte direkt gjort bort sig i Borås. Det jag sett av honom i play off spelet så här långt, så har han blivit bra mycket stabilare än han var i Timrå innan han gick till finska SM-Liiga.
Jag undrar om vi inte ibland glömmer bort att vi har ett motståndarlag på andra sidan som inte vill att Timrås stjärnor ska åka 8or runt dom. Kan det vara så som Leksands huvudtränare sa inför matchen, att EP och Dahlén är bra ... | Läs mer