1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601491 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Knutte Det är ju ingen lögn att finlands skolor är 10 ggr så bra...

Knutte: Om Riku dra över till andra sidan av atlanten så borde man vell kunna sätta in Pyörälä som center och värva in Pesonen som fyller upp pyrrets plats.

Jacksson 71: Pesonen lär nog dra till NHL han också.

Snoop: Jo för visso men man kan ju alltid hoppas:)
Är det någon som har koll på hur stor chans det är att Hahl spelar i ett annat lag nästa år?

Jacksson 71: Chansen är stor att Hahl spelar i NHL nästa år, han gör sin överlägset bästa säsong poängmässigt och han har alltid varit bra defensivt, plus att han har mycket meriter från landslagsspel i bla World Cup där han spelade 2 matcher och gjorde 1 mål och sen är han i en helt okej ålder, Riku är nog förlorad de får man räkna med.

Snoop: Ja :(
Men det finns ingen som skulle kunna ersätta hahl som marknaden ser ut just nu i mina ögon.

Jacksson 71: Nej de blir helt klart tufft att ersätta Riku, bara hoppas man kan hitta någon ny bra förstecenter.

Snoop: Japp bara ut och leta!
Men man borde kanske också lägga krutet på backbesättningen till nästa år.

Jacksson 71: Angående backuppsättningen så har man inget val nu när Sanny och Kalle lämnar och sen så verkar de som att Kokko också flyttar hem.

Snoop: Men Kokko har utvecklats enormt mycket denna säsong så han skulle jag kunna tänka mej att ha kvar.

Sedan kommer jag också att sakna Sannys tacklingar:(

Jacksson 71: Ja ja tycker man ska försöka behålla Kokko, Sanny kommer helt klart vara saknad och han är välkommen tillbaka efter åren i alplandet.

Snoop: Jag har hört ryckten om att Tenkrat skulle gå tillbaka till NHL men det tror jag inte kommer att inträffa nu när han har gjort en medioker säsong jämfört med vad han tjänar.

Jacksson 71: Ja Tenkrat skulle jag bli förvånad om han får ett NHL kontrakt nu, han kommer nog stanna och jag tror han blir riktigt bra för vissa behöver mycket tid, hoppas han även kan va bra nu i slutspelet.

Läste idag på eliteprospects att bröderna Anderssons lillebror Oskar är påväg till sundsvall.

Jensen_12: En mycket positiv nyhet tycker jag. Har stark tro på Andersson-generna, att han sen är såpass ung och rightskytt gör det hela bara bättre.

Så klipper jag in detta inlägg från Brynäs boken.

Sv: Kvalserien

Saxat ur AB:"I övrigt noterade jag bara att Hauhtonen, Sundqvist och Hietanen klappade igenom totalt samt Månsson som inte gjorde något väsen av sig inför sin nya hemmapublik. "

Har Månsson redan skrivit på för TIK är det bara att dumpa honom redan nu.
sylf @ Åkersberga Idag kl. 10:02

Jag undrar jag.

Hahl Bundy: Timrå skulle ju inte värva några forwards, men man måste väl de nu när robban slutar så de kanske är Månsson de.

Snoop: Vi har 13 Forwards under kontrakt redan, då är inte Robban inräknad

Tack för allt Robban! Du är en sann Timråhjälte!

Mäktig comeback av Pärssinen igår. Och Timrås målvaktsspel har varit riktigt stabilt länge nu

RocknRolf2: Tröjan i taket!

orion: Absolut! Jag instämmer till 100%.

Brynäs if snart på en uterink nära dig....

Jag missade upplösningen i affären Sanny till Rapperswil. Hur blev det? Drar han?

nu är de nära till lottningen å hoppas de blir modo i år igen men med en annan utgång :)

arf: Det där var en överraskande fråga i det här läget.

timrådynamiten: ja fan riktigt skjigt just nu:) ja fan iår ska vi visa dom banjo lirarna vilka som gör hemm i norrland!

jojje_timrå:
Högmod går före fall.

Challe ! Brotta ned, mula och tvinga Harald till att välja Timrå !

oraklet: hoppas hoppas :)

timrådynamiten: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nu blir de riktigt skoj :)

En lite tråkig nyhet i den här slutspelsuppladdningen är att Kokko enligt Dagbladet nu bestämt sig för att flytta hem till Finland.

Tjalle: Det är tur det finns ett fint skogs-landskap i det här landet.

Skarin: Hoppas att det ryktet är sant. Såg LHC-MIK med visst fokus på honom och han såg bra ut. Åtmistone framåt, i försvar tycker jag det kan vara svårt att se på TV vem det är som gör missarna hemåt.

Tjalle: "hem till.." 
bort till Finland borde det väl vara..?

El Maco: Absolut. Han är en intressant back. Fin skridskoåkning, bra skott och är också tuff i försvarsarbetet.

Tjalle: Jamen den nyheten lanserade ju General_Moisio för länge sedan.

Uno Gordon: Det har jag isf missat. Skogstikigt!

Tjalle: Det är lugnt broder. Ingen skugga över dig.

Tjalle: Riktigt tråkigt att han inte stannar. Lite dåligt av ledningen att inte ge han ett kontrakts förslag nu när han var varit den bästa back i TIK i vinter.

Tjalle: Ja synd att Timrå IK inte fick fingrarna ur arslet och skrev nytt kontrakt med Kokko redan när han frågade i nov/dec. Att han var bra hade vi ju sett sen länge.

Maggan: absolut.. men ja hoppas att dom plockar in en riktigt bra back nu och inte hoppas att junisarna ska ta ett kliv till i utvecklingen.. Visst de är bra att dom få speltid men i 4 femman.

Maggan: Om nu Skogs kommer till Timrå är han ett bra byte mot Kokko. En yngre skridskostark offensiv back.
Men vi saknar fortfarande 30 minuters backen...

Maggan: Du vet ju vem som var sportchef då ( c :

Att inte Timrå har försökt få hit denna nu när 3 backar försvinner inför nästa säsong.. Känner väl Tenkrat med....

Uddan: Fast vi vet ju inte vad Timrå försöker med. Han gick inte till Frölunda i alla fall...

T T: Han vore ju bra för timrå och Tenkrat..

Uddan Känns som Saravo fenomenet att han vill ha chansen på guldet och därför gick han till fbk.

spud: ja för dom ha ju chans på de!!

Någon som Timrå borde kolla på är Mats Hansson.
Han har inte direkt gjort bort sig i Borås.
Det jag sett av honom i play off spelet så här långt, så har han blivit bra mycket stabilare än han var i Timrå innan han gick till finska SM-Liiga.

Det kan inte vara för sent att rädda kvar Kokko. Agera TJ.

« · 997536 · »