andyo: Bara för att jag går med i en diskussition som ligger i fel tråd, äre mitt fel det kanske? Lär ju bero på den som började med de hela och inte på mig!
Abron: låter som att mängden kompisar har rätt stor betydelse till vart han spelar nästa säsong. Men man kan ju inte klandra honom om han väljer att stanna kvar kvar i Västerås, han är ung och borde tillåtas vara ung också.
General_Moisio: Finns det fler överskottsvärvningar vi kan göra när vi ändå håller på? Slå till medan vrakpriser fortfarande gäller. US-dollar och Jackman. Det är melodin det.
General_Moisio: För att jag har fått kalla fötter utav våra skitvärvningar. AHL och Allsvenskan är överskattade blåbärsligor och dominerar man där då skall man tydligen dominera i Elitserien respektive NHL också. Och bara för att man tillhört ett lag som vunnit ett Stanley Cup så är man ju per automatik en stjärna. Det berodde ju inte alls på det övriga laget utan det var Jackmans gigantiska uppoffringar och mödosamma spelstil som bärgade guldet.
Uno Gordon: du motsäger ju dig själv, du säger att grosek, lind m.fl e bra spelare än fast dom spelar i allsvenskan, medans du dömer ut Jackman av den enkla anledningen att han spelar i allsvenskan.
Jag tar hellre in Jackman än Skrbek 7 dagar i veckan
Sorted by higher Total Points, Goal, Assist, lower Games Played, Penalty In Minutes and higher Positive participation (+). --------------------------------------------------------------------------------
Rk No Name Team Pos GP G A TP PIM +/- 1 19 Jönsson, Kenny Rögle LD 6 2 6 8 0 7:2 2 44 Jackman, Richard LIF RD 7 3 4 7 10 5:2 3 9 Erkgärds, Stefan Rögle LD 6 0 6 6 2 5:5 4 25 Pettinen, Tomi LIF LD 7 1 3 4 2 6:7 5 28 Leetma, Jonas VIK RD 7 0 4 4 4 3:8
Uno Gordon: Spelar väl ingen roll vilken liga dom spelar i, de ska man väl inte stirra sig blind på... Jackman är ett bra nyförvärv helt klart... Hoppas dom värvar han så du också inser det. Nu ska man inte hänga ut spelare här, men anser du Lotvonen är en spelare som är bättre? en fråga bara...
ralus: Jag har aldrig uttryckligen sagt att vi skall värva dem. För våran forwardsbesättning är fullt duglig i dagsläget. Däremot rankar jag dem till kategorin exceptionella spelare som skulle kunna vara tänkbara värvningar för Timrå. Tänk dig Juha Lind i lag med Pärssinen och Pyörälä om nu Hahl sticker. Jag tror den femman skulle bli ruggigt giftig. Petrovicky är också intressant men i dagsläget vet jag väl inte var jag skall stoppa in honom. Så det lär nog inte bli av.
Abron: Statistiken talar sitt tydliga språk... Kan man haka på Jönsson i toppen där kan man inte vara så dålig. Om jag inte missminner mig så har väl Jönsson rankats som Sveriges bästa back eller? Tack för tabellen...
General_Moisio: Varifrån kommer i sådana fall alla lovande talanger om det bara spelar föredettingar i allsvenskan, från den egna verksamheten eller poppar de upp ur jorden på något sädesfält i Ljustorp?
T T: Strålman faller in under kategorin unga talangfulla spelare med potential. Däremot var Nordgren en chansning som det blev bingo med. Men inte under första året. Han var för lat och Nubben blev förbannad. Likaså Peo. Sedan tränade Gunno skiten ur sig under sommaren och kom till start som en ny spelare och människa när pucken släpptes.
Uno Gordon: Det vill jag också men tyvärr tror jag han blir kvar... Grejen med den manne är att han är så fruktansvärt rädd att trycka till spelarna i Sargerna... Jag önskar att Johan Andersson hade hans kilon då skulle spelare som Magnus Wernblom, Andreas Jämtin och Per Ledin skaka tänder då det blir sprickor i visiret... In med rörligare backar som vågar tacklas... Jackman kan de, de lovar jag!
General_Moisio: Hur många "Grisen i säcken"-värvningar anser du att man skall göra då innan man upphör med det hela? Hur många gånger skall man gå all-in med 2-3 i poker innan man ger upp?
ralus: Ja för om nu Jackman vore så exceptionellt bra som alla vill göra gällande så borde väl ES-lag stå i kö för hans signatur. Jag har inte hört ett skit kring detta.
Uno Gordon: Det kommer! Nu är de helg... Håkan Loob dricker bira nu och Jonas Bergqvist har stängt av mobilen... på måndag smäller de! då vill alla lag ha Jackman :)
Uno Gordon: Motståndet har väl inte alls varit de lättaste? Leder dom serien ? Nej! Om det nu vore lätt motstånd som man kan tro att de är när du skriver så borde Leksand alltså leda Kvalserien överlägset och inte ha släppt in ett ändå mål bakåt då? eller?
Mathias: En spelare gör väl inget lag. Om man inte heter Wayne Gretzky, Peter Forsberg, Mats Sundin eller Henrik Zetterberg då. Jag menar bara på att klassen på målvakterna i Kvalserien inte är av ädlaste slag. Thalberg, Nihlstorp, Markström dras fortfarande med barnsjukdomar. Medan Belfour hade en "svacka" senast och i överlag varit väligt habilt. Den ende som imponerat på mig är egentligen Jani Hurme.
Mathias: Helt rätt... Hoppas Timrå kollar upp den här killen... men vi vet ju inte vad Leksand eller deras "bolag" har betalat för han heller... han kanske har bättre betalt där än vad elitlagen skulle erbjuda? Det är väl ingen back utöver det vanliga men att han är duktig och inte skulle göra bort sig i Timrå råder det ingen tvekan om... hade han inte varit bra skulle han inte spelat NHL utan farmarligan.
Det är så jävla mycket härligt grått och massabruk över Timrå IK!
SM i svårmod och ångest.
Jagade av kronofogden. Explorer, rödnästa grå gnällgubbar, sliten hall, vad fan är lyxiga loger? Läktare brantare än pisten i Svartlien, sprucken ... | Läs mer