1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602070 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Mathias: okey skit i det där då om det blir för ansträngande för dig, bara du liksom oss andra försöker pricka rätt tråd med inläggen ;)

andyo: Bara för att jag går med i en diskussition som ligger i fel tråd, äre mitt fel det kanske? Lär ju bero på den som började med de hela och inte på mig!

Abron: låter som att mängden kompisar har rätt stor betydelse till vart han spelar nästa säsong. Men man kan ju inte klandra honom om han väljer att stanna kvar kvar i Västerås, han är ung och borde tillåtas vara ung också.

andyo:

Nä precis, men man kan oxo tolka det som om att, fler kompisar är på väg upp över?????

Uno Gordon: Jag fattar inte, du tycker alltså att Jackman inte kan vara lika bra som till exempel Lotvonen, för att Jackman spelar i allsvenskan?..

snacka om att dra alla över en kam

ralus: Sällan man hör den kommentaren då. Men visst. Ta hit Skogs, Hietanen, Jackman så vinner vi SM-Guld. Finemang.

ralus: Jag är övertygad om att han kan bli ett bra nyförvärv hit.

General_Moisio: Finns det fler överskottsvärvningar vi kan göra när vi ändå håller på? Slå till medan vrakpriser fortfarande gäller. US-dollar och Jackman. Det är melodin det.

General_Moisio: Det finns väl en anledning till varför han spelar i Allsvenskan och inte i Elitserien - eller?

General_Moisio:

En dj,,, tur att inte nyförvärven köps in efter demokratisk omröstning bland supporter ligan.

Auri sacra fames!"

Uno Gordon: Nej men han har ju inte spelat nhl och vunnit stanley cup. kanske för att leksand har pengar att värva han?

Uno Gordon: jag förstår inte hur du kan dömma ut en spelare som är en av dom bästa i hela kvalserien? jag förstår inte ditt resonemang

Uno Gordon: Här är kontrakt på utgående.

T T:

Å en annan på väg dit.....

T T: och där försvann all trovärdighet i dina inlägg...

General_Moisio: Jag får skylla på Uno. Men jag gillar Svebba...

General_Moisio: För att jag har fått kalla fötter utav våra skitvärvningar. AHL och Allsvenskan är överskattade blåbärsligor och dominerar man där då skall man tydligen dominera i Elitserien respektive NHL också. Och bara för att man tillhört ett lag som vunnit ett Stanley Cup så är man ju per automatik en stjärna. Det berodde ju inte alls på det övriga laget utan det var Jackmans gigantiska uppoffringar och mödosamma spelstil som bärgade guldet.

Plocka hit honom vetja!

NU!

Uno Gordon: Självklart behöver han inte vara en stjärnspelare, men inte vem som helst platsar i NHL heller. Han gör mycke poäng och tacklar bra.

Jag har aldrig sagt att han kommer dominera här, men förstår inte hur du kan dömma ut han om du inte ens sett han spela?

Du verkar ju ha så bra koll på alla spelare i hela världen så varför blir inte du sportchef?

General_Moisio: Vi pratar om att SATSA! Då skall man fullfölja det oxå! Det är inte att satsa om man värvar ifrån Allsvenskan.

Uno Gordon: du motsäger ju dig själv, du säger att grosek, lind m.fl e bra spelare än fast dom spelar i allsvenskan, medans du dömer ut Jackman av den enkla anledningen att han spelar i allsvenskan.

Jag tar hellre in Jackman än Skrbek 7 dagar i veckan

Uno Gordon: Nej för de är ju bara skit spelare i Allsvenskan.

ralus: Tack, ÄNTLIGEN någon som fattar :)

General_Moisio:

Lite fakta:

Defenseman Scoring Leaders

--------------------------------------------------------------------------------

Sorted by higher Total Points, Goal, Assist, lower Games Played, Penalty In Minutes
and higher Positive participation (+).
--------------------------------------------------------------------------------

Rk No Name Team Pos GP G A TP PIM +/-
1 19 Jönsson, Kenny Rögle LD 6 2 6 8 0 7:2
2 44 Jackman, Richard LIF RD 7 3 4 7 10 5:2
3 9 Erkgärds, Stefan Rögle LD 6 0 6 6 2 5:5
4 25 Pettinen, Tomi LIF LD 7 1 3 4 2 6:7
5 28 Leetma, Jonas VIK RD 7 0 4 4 4 3:8

Uno Gordon: Spelar väl ingen roll vilken liga dom spelar i, de ska man väl inte stirra sig blind på... Jackman är ett bra nyförvärv helt klart... Hoppas dom värvar han så du också inser det. Nu ska man inte hänga ut spelare här, men anser du Lotvonen är en spelare som är bättre? en fråga bara...

Uno Gordon: Sanny hade ju ett riktigt fint CV innan ni plockade hit honom.

Abron: Nej man Allsvenskan kan man inte värva ifrån, där spelar bara föredettingar.

ralus: Jag har aldrig uttryckligen sagt att vi skall värva dem. För våran forwardsbesättning är fullt duglig i dagsläget. Däremot rankar jag dem till kategorin exceptionella spelare som skulle kunna vara tänkbara värvningar för Timrå. Tänk dig Juha Lind i lag med Pärssinen och Pyörälä om nu Hahl sticker. Jag tror den femman skulle bli ruggigt giftig. Petrovicky är också intressant men i dagsläget vet jag väl inte var jag skall stoppa in honom. Så det lär nog inte bli av.

Abron: Statistiken talar sitt tydliga språk... Kan man haka på Jönsson i toppen där kan man inte vara så dålig. Om jag inte missminner mig så har väl Jönsson rankats som Sveriges bästa back eller? Tack för tabellen...

Uno Gordon: Anton Strålman och Niklas Nordgren var två hyfsade allsvenska fynd.

General_Moisio: Varifrån kommer i sådana fall alla lovande talanger om det bara spelar föredettingar i allsvenskan, från den egna verksamheten eller poppar de upp ur jorden på något sädesfält i Ljustorp?

TRL: Det har jag aldrig sagt. Att Lotvonen skulle vara bättreän Jackman. Jag har ingen uppfattning om det mer än att jag vill ha bort Lotvonen.

Paddan: Vissa i denna GB tror ju inte att de går att värva från Allsvenskan.

TRL:

Mmmm precis, statestik, statestik å förbannad lögn?

Defenseman Scoring Leaders

Auri sacra fames!"

T T: Strålman faller in under kategorin unga talangfulla spelare med potential. Däremot var Nordgren en chansning som det blev bingo med. Men inte under första året. Han var för lat och Nubben blev förbannad. Likaså Peo. Sedan tränade Gunno skiten ur sig under sommaren och kom till start som en ny spelare och människa när pucken släpptes.

Uno Gordon: Det vill jag också men tyvärr tror jag han blir kvar... Grejen med den manne är att han är så fruktansvärt rädd att trycka till spelarna i Sargerna... Jag önskar att Johan Andersson hade hans kilon då skulle spelare som Magnus Wernblom, Andreas Jämtin och Per Ledin skaka tänder då det blir sprickor i visiret... In med rörligare backar som vågar tacklas... Jackman kan de, de lovar jag!

General_Moisio: Hur många "Grisen i säcken"-värvningar anser du att man skall göra då innan man upphör med det hela? Hur många gånger skall man gå all-in med 2-3 i poker innan man ger upp?

Uno Gordon: det finns väl en anledning till varför han spelar i allsvenskan?

dina egna ord..

Uno Gordon: Alla lag kan väl göra misstag när de gäller värvningar.

Och en back som ligger i toppen av poängligan i Kvalserien skulle jag inte kalla för en "Grisen i säcken" spelare.

Rätta mig om jag har fel...

ralus: Ja för om nu Jackman vore så exceptionellt bra som alla vill göra gällande så borde väl ES-lag stå i kö för hans signatur. Jag har inte hört ett skit kring detta.

General_Moisio: Och motståndet har ju varit häpnadsväckande svårt.

Kanske är det vår tur att våga prova den här killen...

Uno Gordon: Det kommer! Nu är de helg... Håkan Loob dricker bira nu och Jonas Bergqvist har stängt av mobilen... på måndag smäller de! då vill alla lag ha Jackman :)

General_Moisio: Klart de kan. Men att satsa är för mig någonting helt annat.

T T: Lintner är tagen alla dagar i veckan. Det är bevisligen en klassback.

Uno Gordon: Motståndet har väl inte alls varit de lättaste? Leder dom serien ? Nej! Om det nu vore lätt motstånd som man kan tro att de är när du skriver så borde Leksand alltså leda Kvalserien överlägset och inte ha släppt in ett ändå mål bakåt då? eller?

Mathias: En spelare gör väl inget lag. Om man inte heter Wayne Gretzky, Peter Forsberg, Mats Sundin eller Henrik Zetterberg då. Jag menar bara på att klassen på målvakterna i Kvalserien inte är av ädlaste slag. Thalberg, Nihlstorp, Markström dras fortfarande med barnsjukdomar. Medan Belfour hade en "svacka" senast och i överlag varit väligt habilt. Den ende som imponerat på mig är egentligen Jani Hurme.

Mathias: Helt rätt... Hoppas Timrå kollar upp den här killen... men vi vet ju inte vad Leksand eller deras "bolag" har betalat för han heller... han kanske har bättre betalt där än vad elitlagen skulle erbjuda? Det är väl ingen back utöver det vanliga men att han är duktig och inte skulle göra bort sig i Timrå råder det ingen tvekan om... hade han inte varit bra skulle han inte spelat NHL utan farmarligan.

Någon som vet hur det ser ut med Fredrik Modin? Skulle vara trevligt att få tillbaka honom innan han lägger grillorna på hyllan...

Uno Gordon: Du har fortfarande inte nämnt nån anledning till varför han inte skulle platsa i timrå, utöver att han spelar i allsvenskan?

Hur ser Frans Nielsens situation ut? Om Regin skulle sticka skulle det kanske vara en lämplig ersättare.

« · 1024872 · »