1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602125 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Icing-Ove: Dom lastar nog in mer på en månad än vad jag gör på ett år, tveklöst. Men jag tycker ändock att det är skillnad på spelare och spelare.

Hahl blev ju till exempel framröstad som årets spelare och har genomgående visat en oerhörd klass. Tenkrat är också en klasspelare. Men tyckte du allvarligt att Jonsson var så pass bra så att han förtjänar 270k i månaden sista han var här? Eller när han lirade i HV? Jag är ytterst tveksam.

Icing-Ove: Jag tror man erbjöd Hahl runt 300.000 i månaden, har för mig att jag läste något sånt någonstans.

Jensen_12:
Oj, det får man ju 3 st Sundström för, och då menar jag inte Alexander :-)

Icing-Ove: Alexander Sundström kan ni få gratis, han är bara ytterligare ett bevis på Sundlövs inkompetens :-)

70 Rodrigues: Han kommer... Han kommer.

Icing-Ove: Jag är inte helt 100% säker, men jag har för mig att det var i den prisklassen iallafall.

Jensen_12: Läste på LHC:s hemsida om presentationen på Aalto: "Kan förbättra defensiven en aning" HAHA, det var väll att ta i? NOT!"

Jensen_12: Det lär nog vara mycke mer än det, ska ju vara det bästa kontrakt som klubben någonsin erbjudit. Så jag tror inte 400 000 stoppar då!

Mathias: Det förvånar mig absolut inte. Man får - oftast - det man betalar för.

Jensen_12:
Det är tråkigt att TIK resonerar så med E.ON Arena också, plywood känns lite billigt...

Icing-Ove: Plywood är en finfin produkt, den ger en grym akustik och dessutom en grym motivation att smiska upp dom dåvarande svenska mästarna lite lätt.

73Sjöbba: Lika lätt, som den amerikanska verisionen av rött o vitt med Z i spetsen. Just nu smiskar Colorado. Med Floppa i laget.
Det känns nästan som den ljuva socker söta känslan går igen.

Tvåtallar: Floppa...förlåt Foppa skiter jag fullkomligt blankt i. Just nu drömmer jag om en Stanley Cup-final mellan Detroit-Pittsburgh. Det vore mumma det.

Malkin v.s. Zäta.

Fjädrar anamma vilken duell.

Theo: Riku kommer inte bestämma sig förrens efter VM.

Mathias: jag har hört att dom har bjudit riku 50000 i månaden och är det sant så lär det inte bli nå mera nya spelare om han skriver på för tik

pudding: 50000 var inte mycket att hänga i granen :-P

ralus: oj såg att jag hade missat en 0 det ska ju vara 500000

pudding: Jag tror knappast att Timrå lägger 6 miljoner per säsong på Riku Hahl. Var har du fått dom siffrorna ifrån?

TRL: I huvudsak verkar vi ha samma åsikter. Facit, javisst, men dum är den som bara ser framåt och inte granskar sin egna historia. "Rosa och Jantonen" är väl överspelat nu, kanske också de som spelare. Jag frågar varför "toppspelare" är lediga i slutet på säsongen? Ur form? Kickade från egna laget? Gamla skador som gör att de måste gå på halvfart? Eftersom R + J nästan inte gjorde några mål och inte heller deltog i försvaret nämnvärt så var det väl nästan som att ha en spelare utvisad när de var inne.
Jag tror inte att strängt defensiva backar har chans längre. Det gladde mig otroligt när under en period Tik ställde Lotvonen framför motståndar målet. Honom flyttade de inte undan. Tyvärr nådde inga passningar, styrningar fram till honom. Hela femman måste ge tryck mot mål och hela laget måste försvara. Och det orkar och hinner bara åkstarka spelare. Därför tycker jag också att både Äkerman och Sanny L. är överreklamerade!!
Om man ser på landslagets senaste resultat så borde man ställa frågan om Elitserien 07/08 var bra?

Marcus: och om dom skulle det då är det fan skandal, Riku är INTE värd 6mille, då tar jag hellre två riktiga backar !!!

Blizzard: Hahl var med förra säsongen vi hade skapliga backar och kom till semi. Nästa säsong ska dom alltså ge Hahl 6mille på ett år, hur ska timrå då ha råd med bättre backar än året föra? för det är vell de som behövs för en final?? man kommer inte till final ev guld på bara bra forwards.

FairPlay: "Om man ser på landslagets senaste resultat så borde man ställa frågan om Elitserien 07/08 var bra?!"

ES var bra FÖR ATT vi hade utländska spelare ;-)

Marcus: jo hörde det från en som har insyn i förenigen

Blizzard: TIK:s förhoppning är att få behålla den nuvarande truppen+Hahl och värva två backar, varav den ena ska vara etablerad, var i ligger problemet? Jag skiter i vad Hahl får. Huvudsaken är att han stannar och att man får in ett riktigt kanonnamn därbak. Du tror väl heller inte att klubben lägger ett jättebud för att sen inte ha så att det räcker till övriga rekryteringar?!

Tror ni om den här då?(se länk) Han har bra tyngd och rightare. Verkar även ha tagit ett stort steg framåt poängmässigt denna säsongen. Jag vill ha nån som kan trycka in plytet på Jämtin :)

pudding: Det där tror jag inte ett ögonblick på. Du menar alltså på fullt allvar att TJ skulle erbjuda Hahl en halv miljon i månaden? Då tjänar han 40.000kr mer i månaden än självaste Jan Hrdina i HV71. Och Färjestad som har 70milj på bankkontot sade nej tack till Janne Pesonen som begärde 300.000/mån.

Nej det där siffrorna låter väldigt svävande och vida främmande.

Blizzard: Om argumenten saknas så skrik högt så tror man dig! (Eller orkar inte snacka med dig)
Mvh

Berglund: Den där killen kanske skulle vara något, om man läser lite om honom. Verkar ju kunna smälla in några från blålinjen och är säkert bra i både offensiv och defensiv. 196cm lång och väger 103 kilo, det är inte illa. Åker han snabbare än Lotvonen är han värd en chans tycker jag. Try-out kontrakt?

Uno Gordon: En liten nätt uträkning på det mellan tummen och pekfingret om vi snackar netto så skulle Timrå betala 4,5 miljoner årligen till Riku Hahl och då exkluderar det försäkringar och sociala utgifter. Det finns inte på världskartan att Thomas Johansson skulle tillåta en sådan löneutveckling. För det finns ju fler spelare att avlöna om man säger så.

Det är rent vansinne att tro att vi helt plötsligt skulle spänna pilbågen så högt och lägga ribban högre än både HV71, LHC, Frölunda och Färjestad.

Det finns det varken sponsorer eller publikunderlag till i dagsläget. Då skulle vi snabbt vara på ruinens brant igen och något sådant kommer aldrig att inträffa igen så länge Thomas Johansson är klubbdirektör.

Jensen_12: Tror inte att Sean Curry är intresserad utav något try-out kontrakt. Hans status är lite för bra för ett sådant risktagande.

Jonte har väl ungefär 300k i månaden och jag kan tänka mig att dom nog erbjuder Riku närmare 400k om han stannar.

Jensen_12: Try-out kontrakt tror jag knappast, artistkontrakt kanske....

Berglund: Man kan väl bjuda in honom på några träningar och se vad han har att ge?

Uno Gordon: Är det något Thomas Johansson är känd för, så är det för att vara snål. Fråga vem som hellst som jobbat på Metso (Sunds)

Berglund: tycker jonte har för hög lön om det stämmer det du säger

Uno Gordon: begärde pesonen 300 i månaden ? då skulle han va något tycker jag iaf

stoff:
Anton Mylläi klar för TIK J-20 enlit elit prospects:
www.eliteprospects.com/transfer.php?team=467

kulltorp: Står väl som rumoured va?

Kerstin_k: Strunta i allt vad debatt, hänvisningar till ironibegreppet (Ironi, som för övrigt bör brukas i socialt säkra sammanhang eftersom det annars kan uppfattas som hån och sarkasm).

I vilket fall:

Som det ser ut i dag kan ett lag måsta slanta upp miljoner för en back eller forward som inte är mycket bättre än någon ur det egna ledet. Är det värt det?

Det beror på hur man ser det. På ett sätt är det ganska korkat, på ett annat sätt förståeligt ifall man gör en sådan, dyr värvning. Marginalerna i dagens ishockey är så pass små så att en enda spelare faktiskt kan vara det som väger över till det egna laget fördel i en jämn match.

"Fortsätter vi att erbjuda månadslöner på 100 000–150 000 kronor är vi chanslösa att behålla bra spelare i framtiden, säger Färjestads Håkan Loob. "

...och vi ska erbjuda Hahl 400.000kr ?? plus att någon sagt att Jonte får 300.000 Jonte måste vara den mest överbetalda i timrå, så länga han forsätter med sin "spelande" stil, Näe gamla Jonte vart är du!!?

kulltorp: han är inte klar det är ett rykte...

Blizzard: Den man skrev kontrakt med i konkurrens med Skellefteå var den "gamla jonte".

Anonymous: Har Robban och Linkan börjat arberta nu eller?

kulltorp: Otroligt glädjande att vi både vann Mylläri och Kemi i hård konkurrens. Det vittnar om kvalité att det finns någonting inom väggarna att värna om. Det var inte länge sedan Timrå fick slita som djur för att locka till sig talanger eller eller stjärnspelare. Nu väljer många av dem självmant att komma till oss.

Fantastiskt!

Uno Gordon: Mylläri står fortfarande bara som ett rykte om man kollar noggrant

Blizzard: "gamla Jonte", han är på Step-in när jag är där...

skärmmössan löjligt långt ner i pannan...han ser så 
schvååår ut!

(skulle jag också göra om jag tjänade min årslön i månaden...)

Så svaret är: Gamle Jonte är på banken!

KLockan 03:00 nu kan man läsa om att Mylläri gästar föreningen !!

Jacksson 71: Ja nu har de nog börjat jobbat. Men Skogs var nog T Johanssons kille i alla fall.

Frella: Ah, så var det...ännu ett rykte..

Å Salmela ryktas till Ryssland, det kunde man ju ge sig faen på. Finns det några backar kvar att drömma om? Känns som att de börjar ta slut.

Länken är på finska, någon som kan?

« · 1035915 · »