Per HApps: Man får väl hoppas på att det är inskrivet i Regins kontrakt att TIK ska ha 200 000$ för Regin oavsett om det finns avtal eller inte. Annars förstår jag inte vad man käbblar om. Och har Regin gått med på det när han skrev på nytt i vintras får han väl pynta om inte Ottawa tänker göra det då.
Frella: Sades det inte för någon eller några veckor sedan att det i den där extraparagrafen stod att Timrå och Regins moderklubb skulle dela på 200.000 dollar. Men nu verkar det ju som, om jag fattat det rätt, att Timrå vill ha hela kakan själv.
Paddan: Fick också för mig att det var på det viset. Speciellt efter att ha läst nyheten i dansk media. Men man kan väl inte säga att man satt sig in i det speciellt mycket.
"#1 lite snabb me förra 2008-06-09 22:13 Lika snabb med denna, Janne Pesonen, till Timrå eller LHC eller Ryssland! Ryan Keller oxå aktuell i Timrå. Fredrik Modin går oxå in i marknaden."
Blizzard: Vad skönt att Lehtonen valde Timrå till slut. Med den signaturen så kan man väl näsan glädjas åt en riktigt fin backsida för första gången på ett tag om nu Skog och Lehtonen slår väl ut (och vågar man hoppas på att någon av ynglingarna kliver in ordentligt också.) Liten smolk i glädjebägaren är ju att det är bara är ett år. Förstår inte riktigt varför. Nu gäller det bara att fixa centrarna också!
Den här Ryan Keller som det har börjat ryktas om är listad som RW på eliteprospects och det är väl något vi inte riktigt behöver eller är det någon som vet om han kan centra också?
qslig: Kan man inte komma runt det med någon form av NHL klausul i kontraktet frågar jag mig som lekman.
Jag hoppas verkligen inte också att det här ett års kontraktet gör att Lehtonens familj med nyfött barn stannar kvar i Finland för att på ett sånt kort kontrakt är det inte värt att flytta över. En sådan lösning skulle nog vara dömd att misslyckas.
El_loco: jag vet faktiskt inte, man är ju inte direkt jätteinsatt i hur kontrakt skrives och formuleras men vad jag har förstått hittils så vill spelare som har en önskan att få spela i nhl inte skriva längre kontrakt än ett år så länge det inte finns något gällande avtal med nhl. det är kanske möjligt att kringgå detta på något sätt, någon annan som kanske är mer insatt i ämnet får gärna kommentera.
qslig: Bör väl inte vara så svårt om man skriver in att spelaren själv ska lösa ut sig i stället för att klubben i fråga skall betala en övergång. Sen lär det väl iofs aldrig handla om lika mycket pengar i sådana fall, men då har inte NHL-laget betalat någon övergångssumma.
MorganaLefaey: nej, det är kanske möjligt. frågan man då ställer sig är varför de skall riskera att behöva lösa ut sig själva när dom kan skriva kontrakt över ett år i stöten och slippa eventuella "straffavgifter". men som sagt, jag vet inte hur man kan eller får utforma kontrakt.
Ambroo: Vad är det för landsnummer till Kanada? Och vet du vad Hasse som jobbade på kansliet förut heter i efternamn? Han bor ute i Klingsta har jag för mig. Har även arbetat inom organisationen IFSH. Stort Timråhjärta i vilket fall som helst. Han har ju direktkontakt med Ed Ward. Borde ju vara en enkel match att slå en signal till andra sidan Atlanten och pejla läget. Ge dem en budget att rätta sig efter, ett maxbelopp helt enkelt. Sedan får de fria händer att uppsöka äregiriga centerforwards i AHL och i andra underliggande ligor i Nordamerika. Kanske rent utav finns några guldkorn i Alberta? Sedan får de ha dialoger och avstämningar veckovis där de rapporterar om vad som kommer fram och sedan är det upp till Timrås styrelse att operativt besluta sig för om de skall satsa på det som nu kan tänkas presenteras...
TRL: Eller varför inte två han och Ryan Keller och vi låter Pyörälä spela center dock skulle jag hellre se att Pesonen kom om man gör denna rokad på Pyörälä.
lungan: Haha, ja dom pengarna finns not inte till det tyvärr men de vore inte dumt om hela "gänget" skulle komma ;) Men den här karamellen måste man få suga på nån dag nu. Känns så otroligt bra jag som varit så negativ och förtvivlad sista tiden måste jag erkänna...
TRL: Det är orgasm! Jag som surrrade och surrade och surrade om Mikko Lehtonen tidigare i våras fick min bön hörd. Det här är värt precis allting. En riktigt fet klassback. Jag bugar mig av vördnad och tacksamhet till ledningen i Timrå.
Uno Gordon: Ja det var otroligt bra det här. När det som bäst behövdes dessutom. Nu knäppte vi dom på näsan där nere på västkusten. Nu får vi knyta nävarna och hoppas att nästa hockeybomb slår ner. Starkt jobbat av vår nya sportchefsduo. Det ska dom ha creds för! Jobba på nästa man nu bara...
finska landslagspelaren Janne Pesonen skulle vara en super Värvning finns nog ingen bättre spelare man kan hitta på spelarmarknaden nu. 34mål och 44 assist på 56 matcher säger ju allt
berra05: Att döma av filmen hade han ju inte direkt ett farligt handledsskott. Såg mest ut som han bjöd på fladderpuckar som målvakterna lyckades tappa in. Kyliga straffar dock.
Det finns tyvärr inget avtal längre.