1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609640 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Pätr: Absolut, och det är även orsaken till att jag resonerar som jag gör. En förstecenter är som sagt nog svår att hitta men får man in en, där tror jag inte alls Kontiola är någon utopi, så ligger det nära till hands att en sån som Pyörälä, som ju har erfarenhet av att spela center sen tidigare, fyller upp den andra platsen.

Att det däremot skulle värvas nån center under säsongens gång har jag svårt att tro. Då är det bättre att rikta blickarna mot en ytterforward. Det kryllar väl egentligen inte av dugliga sådana heller på marknaden, men det finns betydligt fler av dem än klasscentrar. Sen att jag nämner Pesonen är ju för att jag drömmer om bästa tänkbara, men en transatlant som artistare skulle inte heller vara fel och där kommer det ju att dyka upp en hel del om man har is i magen och väntar in NHL...

Ambroo: Helt rätt. Det är nog, precis som du säger, troligare att det värvas en ytterforward än en center, absolut.

Pätr: Men... Det bästa scenariot vore ju ändå om man fick in två gubbar som kunde medverka direkt i premiären. Som det ser ut just nu så är det tretton forwards under kontrakt, varav elva seniorer och en totalt oprövad kille i Samuelsson, men frågan är ju hur många av dessa som är speldugliga tills dess?

Jonte, Pärssinen och E. Andersson kämpar väl i dagsläget för att komma tillbaka, och killar som Svensson och Hynning känns ju även de osäkra med tanke på deras ljumskproblem. En som man definitivt kan räkna bort är Tenkrat då han dyker upp senare i höst.

Ambroo: Har skummat igenom det som skrivits sedan sist jag var här. Lite om Pesonen har nämnts. Finns det ens en gnutta realism i tanken att han kanske skulle vara aktuell? Är det ens i närheten av att vara möjligt?

Oh ah Micke Lind säg Oh ah Micke Lind! Varför inte plocka tillbaka Lind? Brynäs verkar ju vara i behov av pengar :) Han kan vi kanske få billigt kan dom köpa en superforward som gör minst 4-5 mål per match för resterande pengar :)

Kerstin_k: mm håller med.. Men om de blir en amerikan så blir de inte på artist kontrakt de är va ja ha hört ialla fall...

Uddan: Crippe Söderström spelar i Skellefteå nästa säsong.

Kerstin_k: Kontiola har ju varit aktuell tidigare. Både ifjol och i förfjol om jag kommer ihåg rätt. När det gäller Pesonen så är väl han den man drömmer om på en kant, om det nu blir så att man flyttar in Pyörälä. Sen om det är realistiskt eller ej det låter jag vara osagt. Jag har hört endel viskningar om honom, men mer är det inte...

Ambroo: Kul för Crippe

Uddan: Har man sett... största felet med Crippe är att han ska spela back och inte forward! Jag hoppas Skellefteå plockar in han på den positionen. Han är rörlig och har ett bra skott. Jag tycker han passar lika bra in på den positionen och jag hoppas någon testar någon gång.

TRL:

TIK jagar NHL-center
324 NHL-matcher finns på meritlistan.
Nu står kanadensaren Byron Ritchie, 31, utan kontrakt och kan bli centern som ersätter Riku Hahl.
Han är ett av de centernamn som Timrå jagar.
– Vi har anmält vårt intresse till hans agent, säger Stefan Lindqvist, sportchef i Timrå IK.

Snoop: Ska han ersätta Riku Hahl? Det tvekar jag på. 3+8 på 71 matcher i Vancouver senaste säsongen. Tveksam på om han gör med än runt 30 påäng i Timrå.

Men visst, hoppas får man väl göra då.

Länk till den aktuelle centern.

Jensen_12: De som talar för att han kan vara bra här är att han redan spelat hockey i Sverige, sen att han har så mycket NHL rutin som han har gör inte saken sämre, han kan bli bra och jag tar hellre han än Vesce.

Jensen_12:Erfarenhet av snabbt och tufft spel lär han väl ha. Samt att han bevisat att han fungerar på stora rinkar, även om det var i allsvenskan under lockout-året.

Vet inte om jag känner mig helt imponerad av han som ersättare till Hahl. Han verkar ju dock ha fått spela många NHL matcher iaf sista 3 säsongerna så dom måste ju ha sett någon sorts kompetens i honom, jag är rädd att det har varit mest defensiv kompetens dock. Kan ju iofs höja sin offensiv när han kommer på stor rink och lägre tempo kanske.

Snoop: Ja, kanske inte är så dumt förvärv... även om ja känner mig aningen tveksam. Tyckte Vesce hade ett mer imponerat poängfacit iallafall. Menmen, det gäller ju att passa in i laget också och det kanske den här herren gör vad vet man. Spännande att veta någon spelare som florerar på deras lista iaf ;)

Snoop: Förresten, vart läste du det där? har kollat både st & dagbladet men ja hittar inte... jobbar du på tryckeriet eller? ;) Du säger ju själv att nyheterna läggs ut efter klockan 03.00 på st, och inget står på dagbladet. Därför jag undrar.

TRL: Om du går in på dagbladet.nu osså scrollar du bara neråt så kan du se de .

Snoop: Ja nu såg ja... stod ju jättelångt ner. Jag läste de övre rubrikerna. Spännande

TRL: Ja de är ingen kille som backar om man säger så :P

Snoop: Nä, de e ju perfekt... då är han en normal kanadensare :)

TRL: Hoppas Timrå får honom, tror han kan bli en publikfavorit.

Snoop: Ja dom har ju en tendens att bli det... både Ward och Manderville var ju de. Annars finns de säkert fler kanadensare eller amerikaner dom kan uppvakta

Jensen_12: Hittade denna fight med honom på youtube, en kille som inte är rädd för att stå upp för sina kamrater och det är väl den rollen han har fått ta i NHL, Riku Hahl var ju inte direkt nån poängspruta i nhl heller.

Nog tror jag att Ritchie kan komma upp i en 30-35 poäng med Pyörälä och Pärssinen på kanterna i en produktiv förstakedja, samtidigt som han verkar vara ett rivjärn

ralus: Byron ser helt klart ut som en hårding, hittat flera fighter med honom i NHL och en vart jag glad över och de va när han tog en fight med Sheldon Souray.

Snoop: Sen vet jag att Ritchie släppte handskarna 2 ggr i en och samma match och båda fighterna var mot Peter Worrell, jag vill lätt se Ritchie i Timrå IK.

Idag fyller vårat nyförvärv Mikko L 30 år, stort Grattis !

Uno Gordon:

Det viktiga är väl att kolla vart frun kommer ifrån eller vill bo, då vet vi vart han hamnar.

Kvinnors makt.

Snoop:

UPS!

Samma dag som en annan stor supporter fyller år.

GRATTIS Dream Teams sambo....

Abron från ett extremt varmt Galati, nu endast 34 grader i SKUGGAN.

Abron:

TACK

Å Grattis till Mikko såklart

Jag fyller oxå år idag ;)
Mikko och jag :D hahaa :)

Ossi Väänänen och Martti Järventie har väl inte kritat på någonstans ??
Nån av dom borde väl kunna fylla Kalle K´s plats !

Inte bara Timrå som tar fighten med NHL. Färjestad sätter prislapp på Jonas Frögren (se länk) och pressar NHL ytterligare.
Bra det. Vi måste få betalt för de spelare som försvinner över till cirkusen i nordamerika.

Gorkyman: Backen och den sista centern har ju kontrakt med Dallas respektive Edmonton. Det är väl rätt meningslöst att sitta och lägga upp sådana länkar?

På tal om backar så har vi med största sannolikhet värvat klart där. Vi har åtta backar under kontrakt.

The Palm: Skillnaden i fallen är väl att Frögren inte hade någon out-klausul i sitt kontrakt. Tycker det är så otroligt roligt att spelare vill ha säkerheten med långt kontrakt så de kan tjäna pengar även om de tappar spelet eller skadar sig, samtidigt som de så fort de får chansen att tjäna mer pengar någon annanstans grinar ut då de inte får bryta kontraktet.

JimmyH: Farmarligaspelare kan väl vara aktuella ?

Gorkyman: Tidigast i typ november kanske eftersom de redan har kontrakt med sina NHL-lag och vill förstås satsa allt på att komma in i laget. Men troligtvis så blir de aldrig aktuella för spela i Europa eftersom det är spelare som är unga och ganska nära NHL.

JimmyH: Jaså är det så sent som NHL lagen spikar laget. Då ska jag inte intressera mig för denna typ längre, återkommer ev. i Okt/Nov då. Ursäkta länkarna !

Gorkyman: Men att blogga i en tidning om saker som står i andra tidningar är intresant... Nä, länka på du!

Gorkyman: I NHL så spikar de väl egentligen aldrig lagen. De är ju högaktuella för spel även om de missar att komma med till de första matcherna.

Hur som helst så är det spelare som inte är aktuella för Europa eftersom de har kontrakt. Men det är alltid kul med länkar, men vissa blir onödiga. Eliteprospects måste vara sjukt välbesökt så här års.

McCarton: Har du inga ECHL-killar på länk?

JimmyH: Jag skulle gärna se en kille som Byron Ritchie i Timrå tröjan en kille som kan använda kroppen och även göra lite poäng han kämpar för laget och så kan han nog bidra med att gå rakt på mål och kanske göra lite poäng med men jag ser häldre honom som en andra center men det är vell bara en STOR dröm!

McCarton: Här kommer en intressant länk - Kolla in nr 13, stor kille som gjorde 60p förra sessen.

Gorkyman: Australien? Nu må jag säga att du gräver väl djupt.

« · 1044827 · »